Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 August 2012, 09:49   #101
Frog
Asprirant lid
 
Frog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 July 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Waarom wachten tot iemand je uitschrijft?
Als het je niet bevalt, kun je toch ook zelf vertrekken?
De laatste keer was dat op die manier.
Nu niet. Ik wil duidelijk hier vertrokken zijn, zichtbaar! Van beide kanten.
__________________
'Look What Is.'
Frog is offline   Met citaat reageren
Oud 25 August 2012, 09:52   #102
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
De laatste keer was dat op die manier.
Nu niet. Ik wil duidelijk hier vertrokken zijn, zichtbaar! Van beide kanten.
Ik heb je PB gelezen Frog, het is je duidelijk ernst.

Ik zal je uitschrijven, dat geldt overigens alleen voor Frog. Je staat hier, zoals je wel weet, behalve onder Frog en je eigen ook nog onder drie andere namen ingeschreven.

Het is overigens bewonderenswaardig, ook al kan dat van pure eigenwijsheid niet de realiteit te willen zien getuigen, hoe je tegen een heersende opvatting blijft ingaan.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 25 August 2012, 10:48   #103
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Zo ik hoop dat het gedoe hiermee weer is afgedaan want ik ben zo'n uur bezig geweest om alle verwijzingen naar mevrouw te verwijderen.
Wat is nou eigenlijk je doel geweest, een specifieke boekbespreking die op andere mogelijke plaatsen, te weten de eigen fora, evengoed zo niet beter, tot zijn recht komt ?

Ik ben dit draadje al modererend aan het analyseren geweest Frog, maar eigenlijk is je verwijt van demoniseren van iemand datgene wat jij met betrekking tot mij aan het doen bent. Maar mij raakt het niet, niet omdat ik een onbekende persoon ben, maar omdat er geen persoon is. Dus ik merk het alleen maar even voor je op ter leering.

Je hecht aan naamsbekendheid omdat je zelf zo graag iemand wilt zijn, dat is de verklaring van mijn opmerking dat je tegen je eigen perceptie zit aan te kijken. Bekendheid is zo'n dubieus verlangen. Mensen die het niet zijn willen het graag worden en mensen die het zijn zouden vreselijk graag weer onherkenbaar willen zijn. Wat betreft mevrouw zie jij waarschijnlijk een geestesverwant die naamsbekendheid wil, je leeft het plaatsvervangend.

Je hebt hier van mij veel kritiek gehad op je zienswijze die je niet kon pareren dus neem je het op voor iemand die met de rancuneuze gevoelens niet uit de voeten kan en dus eveneens tegen de eigen perceptie blijft aankijken. In de volste overtuiging van eigen gelijk onwaarheid blijven verkondigen, blind voor feiten die je gelijk niet bevestigen. Nou Frog ik ken mijn deel in het verhaal, al zal die eveneens lichtelijk door mijn bril gekleurd zijn, hij is niet in overeenstemming met datgene wat men graag wil laten geloven.

Het is al bijna een jaar geleden dat de betreffende draadjes verwijderd zijn. Zelfs het verhaal van de kwijlende monsters, verstandelijk gehandicapten die geaborteerd zouden moeten worden, hetgeen voor velen de aanleiding is geweest tot vijandige gevoelens jegens mevrouw, op het Remonforum is verdwenen. Er is hier niets meer van terug te vinden, iedere verwijzing naar mevrouw is sindsdien steeds, met veel moeite, verwijderd en nu kom jij de boel weer even opruien en kwam zij recentelijk als Jadi weer anoniem oproer kraaien en dreigde mevrouw de gewraakte passages die hier al lang verdwenen zijn op haar forum te plaatsen.

Hetgeen ze inmiddels gedaan heeft en waarin ze overigens de feiten verdraaid niet te weten wie ik was, zoals hier is te lezen. Ik ben niet degene met de neiging de ellende levendig te houden. Het is niet mijn keus Frog laat ik daar duidelijk over zijn. Ik zoek het contact en de verbinding met mevrouw niet en ben dus allesbehalve voor de consequenties verantwoordelijk die men mij alsmaar in mijn schoenen wil schuiven.

Mevrouw belaagd mij met haar grieven en staat het niet toe er iets over te zeggen. Het is mij niet toegestaan haar naam te gebruiken wanneer dat op Google een hit oplevert. Waarom komt iemand onder een naam die gevoelig is aan dit forum deelnemen ? We doen hier niks anders dan elkaars gedrag bekritiseren omdat we willen aantonen dat niet te zijn.

Jan Koehoorn, advaitist en publicist met een talrijk oeuvre en inmiddels een boek heeft jarenlang als bekende persoon deelgenomen aan een forum zonder zich ooit beklaagd te hebben over negatieve publiciteit. Dat is de openheid die gevraagd is om op een zelfkennisforum deel te nemen. Mevrouw was degene die, laat ik het maar voorzichtig zeggen, aandrong, op het verwijderen van negatieve beoordelingen in de draadjes omdat het smaad zou zijn, het was niet mijn keus dat te doen. Het was wel mijn keus het hele draadje te verwijderen omdat het doorspekt was met negatieve beoordelingen.

Dat er hier moeilijk gedaan wordt over de herkenbaarheid van naam en boek is niet mijn keus maar het is mevrouw die niet nalaat te zeggen te overwegen stappen te ondernemen wegens smaad wanneer zij er niet als onkreukbaar en onfeilbaar in vermeld staat.

Onder zulke omstandigheden kan ik het niet vrijelijk hebben over zaken waarover ik een mening heb, onder zulke condities kan ik niet 'werken', zijnde dingen doen die ik voorsta te doen. Om die reden en geen andere is mevrouw hier geen gewenst onderwerp van discussie meer en boeken bespreken zonder kritisch te mogen zijn doe je maar op je eigen forum.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 26 August 2012, 22:32   #104
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Nu we (met het woord van het verwijt) de demonisering van Renoir met quotes, fragmentarisch en daarmee uit zijn oorspronkelijk verband gerukt, kunnen lezen op dat bewuste forum elders wil ik daar in juridische zin graag even aandacht aan schenken.

Mevrouw schrijft dat hetgeen hier gaande is schadelijke gevolgen heeft voor haar, haar familie en kennissen. Echter is hier dezerzijds niets aangaande de informatie, die zij rijkelijk gedocumenteerd, op haar eigen forum heeft laten verschijnen te vinden. De verwijzing en de gevolgtrekking van wie zij hier is heeft mevrouw daarmee zelf afgeroepen. Er is alles aan gedaan om mevrouw uit de publiciteit te houden die zij kennelijk steeds zelf, alsook middels anderen die haar hier zeggen te representeren, opzoekt.

Mocht er al sprake zijn van een hetze dan heeft mevrouw deze over zichzelf afgeroepen door op het Remonforum verstandelijk gehandicapten kwijlende monsters te noemen. Nagenoeg alle leden hier waren lid van het Remonforum en daarover erg aangeslagen, zoniet zeer verbolgen.

Toon heeft daarop uiteindelijk zijn onaangename gevoelens voor zichzelf, maar ook uit naam van vele anderen, alleszins passend weten te verwoorden met de volgende quote.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toon
Het gaat mij bij deze om het kwetsend karakter van de uitspraak en het afglijden naar een mentaliteit waarin 'discriminerende uitspraken' bon ton worden.
Ik voel geen woede of een gekwetst ego. Ik spreek mijn solidariteit uit voor personen met een beperking. Dit gaat niet over denken of over vrije meningsuiting, het gaat hier over beschadigen van 'mensen' als voorwendsel om een bepaald idee ingang te doen vinden.
Nogmaals, voorop staat dat ik het contact en de verbinding met mevrouw allesbehalve zoek en dus onmogelijk voor de consequenties, voor acties die men door ze zelf levendig te houden afroept, verantwoordelijk kan worden gehouden.

NB Uiteraard kan alles wat hier geschreven staat met bewijzen worden gestaafd.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 27 August 2012, 13:40   #105
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb je PB gelezen Frog, het is je duidelijk ernst.

Ik zal je uitschrijven, dat geldt overigens alleen voor Frog. Je staat hier, zoals je wel weet, behalve onder Frog en je eigen ook nog onder drie andere namen ingeschreven.
Van Frog vanmorgen per PB het verzoek ontvangen hem eveneens uit te schrijven als Nathan en Freek.
Zijn inschrijvingen als Morad en Rozenhart betreffen zijn verzoek niet, dus die blijven staan.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 27 August 2012, 15:48   #106
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Van Frog vanmorgen per PB het verzoek ontvangen hem eveneens uit te schrijven als Nathan en Freek.
Zijn inschrijvingen als Morad en Rozenhart betreffen zijn verzoek niet, dus die blijven staan.
Oh nee toch niet, zojuist een PB ontvangen dat hij alle accounts verwijderd wil zien. Oke Nathan dat kan gerealiseerd worden.
Je deelname is nu geheel be?indigd.

Bedankt voor je aanwezigheid hier op dit forum.
Dat we met elkaar van gedachten hebben kunnen wisselen.

Het is kennelijk je tijd om verder te gaan.



Het ga je goed.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 27 August 2012, 19:11   #107
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Nathan, jammer dat je weer gegaan bent. Ik heb je d'r altijd graag bij. Je bent soms ook een opgewonden standje, net als ik, gelukkig keer je na verloop van tijd toch ook altijd weer, al is het maar voor even, terug op het oude nest, onder welke naam dan ook. Ik zie er alweer naar uit. En tot die tijd.....het ga je goed.

We'll meet again, don't no where, don't no when......

Ik heb geen zin om het liedje op you tube erbij te gaan zoeken. dat mag je zelf doen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 September 2012, 18:50   #108
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard Hoezo onbekend ?

Vos verovert wereldtitel.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.