Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 June 2013, 12:31   #101
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En dit zijn nu exact die zaken waardoor het forum zijn doel voorbijschiet.
Ik weet niet wat je bedoelt Rob, kan je met je eigen woorden vertellen?
Mihaela is offline  
Oud 22 June 2013, 12:35   #102
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat ik hier mee bedoelde te zeggen, is namelijk dat ieder op zijn manier doet.. Soms behandeld iemand vanuit zijn slachtofferrol, en een ander vanuit zijn hoogmoed.. Thema's zijn niet altijd dezelfde wilde ik zeggen..
Bedoel je hiermee dat ieder zijn eigen stukje heeft te onderzoeken?
Nadje is offline  
Oud 22 June 2013, 12:37   #103
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik weet niet wat je bedoelt Rob, kan je met je eigen woorden vertellen?
Je bent alleen maar bezig met dat wat je onder 'ik' verstaat en dat wat zich daar voordoet aan verschijnselen om daar mee bezig te zijn, zonder bij de fundamentele vraag uit te komen. En daarmee hou je het geloof in de 'ik' in stand. En aan die 'ik' die getriggerd wordt, die haar zegje wil doen, die gehoord wil worden, die zich wil kunnen uitspreken, daar kun je tot in de gloria mee doorgaan. Het heeft alleen niks met zelfonderzoek te maken. Het is zelfverbetering of zelfprofilering.

Als je getriggerd wordt, of geraakt wordt, dan kun je je bezig houden met 'een ander' die dat veroorzaakt. Je kunt je ook nog bezig gaan houden met je 'gevoel' of je 'ervaring' om alle spanning die er is ontstaan weer te neutraliseren, maar het gaat er om om bij de 'ik', oftewel 'het geloof in die ik' uit te komen.
Rob is offline  
Oud 22 June 2013, 12:45   #104
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je bent alleen maar bezig met dat wat je onder 'ik' verstaat en dat wat zich daar voordoet aan verschijnselen om daar mee bezig te zijn, zonder bij de fundamentele vraag uit te komen. En daarmee hou je het geloof in de 'ik' in stand. En aan die 'ik' die getriggerd wordt, die haar zegje wil doen, die gehoord wil worden, die zich wil kunnen uitspreken, daar kun je tot in de gloria mee doorgaan. Het heeft alleen niks met zelfonderzoek te maken. Het is zelfverbetering of zelfprofilering.

Als je getriggerd wordt, of geraakt wordt, dan kun je je bezig houden met 'een ander' die dat veroorzaakt. Je kunt je ook nog bezig gaan houden met je 'gevoel' of je 'ervaring' om alle spanning die er is ontstaan weer te neutraliseren, maar het gaat er om om bij de 'ik', oftewel 'het geloof in die ik' uit te komen.
Jouw beeld over mij , maar je ziet niet de hele proces uiteraard.
Je ziet alleen maar wat ik schrijf, de rest moet je maar aannemen of niet.. zoals bij mij met Lia..
Mihaela is offline  
Oud 22 June 2013, 12:48   #105
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Bedoel je hiermee dat ieder zijn eigen stukje heeft te onderzoeken?
Ieder beweert iig dat aan het onderzoeken is, of dat het onderzoek afgerond heeft.
Wij zien alleen maar wat iemand typt, en hoe hij/zij zich op het forum 'gedraagt'.
Soms is 'dat gedrag' juist het onderzoek dat gaande is bij iemand, zoals bij mij bv.
hans zegt ook vaak dat zijn forumgedrag, wat ik onuitstaanbaar vind, zijn onderzoek is.
En zeker geloof ik ook dat die vent bewust en onderzoekend bezig is.. hahaha.. even mijn trigger erbij betrekken..
Mihaela is offline  
Oud 22 June 2013, 12:49   #106
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zo, nu over het belangrijkste te hebben.
Zeker ben ik me er zeer van bewust dat mijn geraaktheid iets is waar ik naar ''nodig'' moet kijken. Ook al ziet men niet, ieder keer als ik me geraakt voel, raas ik eerst mijn felheid en gekwetstheid uit, gil ik tegen degene die mij in mijn beleving geraakt heeft, en VERVOLGENS..(die vervolgens ziet men op het forum niet)

jahaa.. het belangrijkste komt dan pas, dan kijk ik stilletjes en uitgebreid alleen naar dat wat iets over mij te zeggen heeft..
Het enige wat voor mij echt van belang is, is hoe IK reageer, wat MIJ raakt, en wat in MIJ leeft, en wat IK beleef..
Dit stukje van jou wordt mij inderdaad steeds duidelijker. Hoe dat bij jou werkt, bedoel ik. Je komt er vaak later dan ook op terug en deel je je inzichten. Dat vind ik mooi.
Nadje is offline  
Oud 22 June 2013, 12:56   #107
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jouw beeld over mij , maar je ziet niet de hele proces uiteraard.
Je ziet alleen maar wat ik schrijf, de rest moet je maar aannemen of niet.. zoals bij mij met Lia..
Ik heb geen beeld van jou, anders dan wat je hier schrijft en daarin wordt het proces waar je mee bezig bent helder. En dat is een proces van zelfhandhaving of zelfverbetering. Niet een proces van onderzoek naar wat je bent. Je verliest je in 'de ander' en in verschijnselen die zich voordoen.
Rob is offline  
Oud 22 June 2013, 12:57   #108
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik heb geen beeld van jou, anders dan wat je hier schrijft en daarin wordt het proces waar je mee bezig bent helder. En dat is een proces van zelfhandhaving of zelfverbetering. Niet een proces van onderzoek naar wat je bent. Je verliest je in 'de ander' en in verschijnselen die zich voordoen.
Anders dan jij dan Rob?
Mihaela is offline  
Oud 22 June 2013, 12:59   #109
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik heb geen beeld van jou
,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je verliest je in 'de ander' en in verschijnselen die zich voordoen.
Is dit geen beeld dat jij over mij hebt?
Mihaela is offline  
Oud 22 June 2013, 13:00   #110
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dankjewel Mihaela.
Jij ook bedankt Nadje..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.