Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 January 2015, 11:18   #101
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

@Laurens

Het helpt je misschien je steeds weer opnieuw te realiseren dat moe worden van het doen onvermijdelijk is. En daarop in te spelen en af en toe rust te nemen als dat nodig is. Immers je weet immers zelf hoe hardnekkig ego is. Je hebt gewoon een lastige taak op zich genomen. Dat hoort ook bij dat wat je drijft. Anders zou je misschien ook afstompen en het als een robot verrichten en dat kan de bedoeling niet zijn. En dan verliest de waarheid je ook. Oftwel je kunt ze niet meer overbrengen. Ook dat kan egowerking nog zijn op een minimaal niveau. Dienstbaar, zoals je soms zegt dat je je ego rollen aanmeet.
Ulla is offline  
Oud 11 January 2015, 11:20   #102
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
We hoeven dan ook niet verder te komen, want we hoeven nergens naar toe. Beter ware het juist om gewoon eens stil te staan en werkelijk te kijken wat er allemaal geschreven wordt juist aan onzin. Dan kun je echt zien hoe hilarisch het allemaal is. En hoe idioot het is als je dat niet kunt. Ik noem dat het onmiddellijke zien. Maar ja, dan valt er niks meer te ouwehoeren natuurlijk.
Ik ben steeds minder genegen al die onzin te lezen en wat er, in mijn ogen althans, dan onzin is dan zijn dat de quotes van jou en Puppetji. Het meest ergerlijke vind ik dat jullie lacherige en bagatelliserende gedoe invloed heeft op anderen die zich wel inspannen zelfonderzoek te doen en op degenen die daarbij behulpzaam zijn. Juist daardoor draait het steeds uit op onzin. Je mag wel weten dat ik niet blij ben met de inbreng van jullie beiden.
 
Oud 11 January 2015, 11:22   #103
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ben steeds minder genegen al die onzin te lezen en wat er, in mijn ogen althans, dan onzin is dan zijn dat de quotes van jou en Puppetji. Het meest ergerlijke vind ik dat jullie lacherige en bagatelliserende gedoe invloed heeft op anderen die zich wel inspannen zelfonderzoek te doen en op degenen die daarbij behulpzaam zijn. Juist daardoor draait het steeds uit op onzin. Je mag wel weten dat ik niet blij ben met de inbreng van jullie beiden.
Maar ja, hij is er nu één keer, wat kan ik eraan doen?
Nadje is offline  
Oud 11 January 2015, 11:23   #104
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar ja, hij is er nu één keer, wat kan ik eraan doen?
Oh is hij nu de veroorzaker en jij de meeloper ?
 
Oud 11 January 2015, 11:24   #105
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Laurens

Het helpt je misschien je steeds weer opnieuw te realiseren dat moe worden van het doen onvermijdelijk is. En daarop in te spelen en af en toe rust te nemen als dat nodig is. Immers je weet immers zelf hoe hardnekkig ego is. Je hebt gewoon een lastige taak op zich genomen. Dat hoort ook bij dat wat je drijft. Anders zou je misschien ook afstompen en het als een robot verrichten en dat kan de bedoeling niet zijn. En dan verliest de waarheid je ook. Oftwel je kunt ze niet meer overbrengen. Ook dat kan egowerking nog zijn op een minimaal niveau. Dienstbaar, zoals je soms zegt dat je je ego rollen aanmeet.
Dank je wel Ulla.

Het voelt meer dan ooit dat ik bezig ben een kleuterklas in het gareel te houden, het werk op zichzelf vermoeid mij niet, maar anderzijds kom ik er ook niet meer aan toe door dat eerste.
 
Oud 11 January 2015, 11:26   #106
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Oh is hij nu de veroorzaker en jij de meeloper ?
Oorzaak en gevolg. Geloof jij daar nog in? Wees niet bevreesd. Het is hier lekker weer, het zonnetje schijnt, ik ga zo 's lekker een frisse neus halen en daarna heb ik nog een nieuwjaarsborrel bij de buren, dus je hebt voorlopig even geen last van mij. Leef je uit, zou ik zeggen.
Nadje is offline  
Oud 11 January 2015, 11:29   #107
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ervaar me middels de reacties van de forumleden als een oude versleten grammofoonplaat die zijn beste tijd gehad heeft. Het ding blijft maar doorkrassen in zijn spoor en er is niemand meer die er nog naar luistert. Alles is ook al gezegd het is één grote herhaling waar ik dan ook telkens op afgerekend wordt. Het is niet minder waar maar ongeliefd en de weerstand wordt zoals gezegd alsmaar groter, ik ben moe.
Dit is een mooie open stuk.

Laurens, je kan ook over na denken dat men mogelijk ruis opmerkt in dat wat je zegt. Het betekent vervolgens niet dat dat wat waardevol is in je teksten niet meer gelezen wordt, maar het wordt inderdaad vertroebeld door stukken die bij jou nog steeds spelen.
De hevigheid waarmee jij steeds ontkent, roept vervolgens nog meer weerstand op.
Verdedig je je niet meer, als men jou op je strijdlustigheid(ego) attendeert. Ik denk dat dan vervolgens veel meer ruimte zou ontstaan voor jouw inzichten en helderheid.
Zelfs als mensen ongelijk zouden hebben, in dat wat ze over jou beweren, jij steekt zo veel energie in het ontkennen ervan, dat dan vervolgens geen ruimte (en oog) meer is voor de helderheid die ook aanwezig is in je teksten.
Mihaela is offline  
Oud 11 January 2015, 11:30   #108
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Oorzaak en gevolg. Geloof jij daar nog in? Wees niet bevreesd. Het is hier lekker weer, het zonnetje schijnt, ik ga zo 's lekker een frisse neus halen en daarna heb ik nog een nieuwjaarsborrel bij de buren, dus je hebt voorlopig even geen last van mij. Leef je uit, zou ik zeggen.
Wat een vreselijk kortzichtige gedachte weer dat ik blij zou zijn met een verlossing van jou voor een paar uur. Je zou het kunnen nalaten zo'n gedrag te vertonen.
Als oplossing zit ik er eerder aan te denken om al die ongein gewoon rigoureus weg te halen, elke keer dat ik het zie, maar ja dat is nog meer kleuterjuf spelen. Als jullie nou eens vrijwillig zouden vertrekken? Dat zou een mooi gebaar zijn.
 
Oud 11 January 2015, 11:35   #109
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dit is een mooie open stuk.

Laurens, je kan ook over na denken dat men mogelijk ruis opmerkt in dat wat je zegt. Het betekent vervolgens niet dat dat wat waardevol is in je teksten niet meer gelezen wordt, maar het wordt inderdaad vertroebeld door stukken die bij jou nog steeds spelen.
De hevigheid waarmee jij steeds ontkent, roept vervolgens nog meer weerstand op.
Verdedig je je niet meer, als men jou op je strijdlustigheid(ego) attendeert. Ik denk dat dan vervolgens veel meer ruimte zou ontstaan voor jouw inzichten en helderheid.
Zelfs als mensen ongelijk zouden hebben, in dat wat ze over jou beweren, jij steekt zo veel energie in het ontkennen ervan, dat dan vervolgens geen ruimte (en oog) meer is voor de helderheid die ook aanwezig is in je teksten.
Welnee dit gaat over heel wat anders, dit heeft met de effectiviteit van het forum te maken aan gedegen zelfonderzoek te doen.
Ik heb dat afgerond en er is niks meer wat nog onderzoek behoeft.
 
Oud 11 January 2015, 11:36   #110
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Dank je schat KiSs. Je hebt gelijk, en ik weet het ook niet waarom ik er nu zo op doorga. Ik wilde iets duidelijk maken denk ik. Maar loop er dan zelf tegenop. Je hebt gelijk, het is weer mooi geweest. Thanks.
En is het daarmee ook opgelost? Een vraag die opkomt bij het lezen hiervan. Verder wil ik mij er niet onnodig mee bemoeien.
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.