Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 March 2018, 12:14   #101
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard LES 75: Het licht is gekomen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
"Blijf vandaag niet bij het verleden stilstaan. Houd je denkgeest volledig open,..."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
@marie:...Ik ben met Diederik Wolsak en de cursus in wonderen bezig en vandaag vier ik de goede afloop van mijn lange onheilsdroom.
...
bron: LES 75 Het licht is gekomen. (link).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Ulla: Waarom schrijf je dan nog steeds op een draadje dat geopend is door mensen die wel interesse hebben in dezelfde visie, en met elkaar daar over willen schrijven?
Het is niet jouw visie, maar je dringt de jouwe op.
Ulla is net als Ben / Guido in de ban van gedegen zelfondersoek in de onderbroek wat inhoud dat ze denken net als Laurens een tij te moeten gaan keren.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 16 March 2018, 12:23   #102
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht



Oh, die hoofdstuk heb ik gemist.
Ik ben pas bij les 71 aangesloten aan onze secretaris.


In het Roemeens noemen wij hem Isus.
Mihaela is offline  
Oud 16 March 2018, 12:32   #103
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Ulla...
Het licht is gekomen. Ik heb jou vergeven.

Citaat:
Mihaela.
Het licht is gekomen. Ik heb jou vergeven.
Mihaela is offline  
Oud 16 March 2018, 12:33   #104
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard God is liefde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Katerie:

Er is oneindig veel ruimte voor miljoenen draadjes, over gedegen zelfonderzoek, op het forum.
Als men zo gedreven is in gzoz, moeten ze een nieuw draadjes openen, een eigen draadje, en daar aanwijzingen geven, en van alles en nog wat met gzoz doen en uitleggen, op hun draadje..
De denkbeeldigheid van de gedegen zelfonderzoeker is oneindig en daarom ook zijn bekeerzucht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Volgens mij zijn ze een beetje afhankelijk van ons, want niemand opent een gesprek daarover, ze gaan alleen maar onze simpele gewone voorzichtige stapjes tot bewustwording gebruiken, om hun gzoz te promoten.
Ze zijn een beetje veel afhankelijk van ons. Ik kan eender waar mensen gaan uitdagen, daar heb ik dit forum niet voor nodig. Maar de gedegen zelfonderzoekers vervelen zich onderling want hebben het gedegen zelfondersoek in de onderbroek afgerond en met elkaar puntje puntje puntje (...) boodschappen ter bevestiging te geven blijft er niets meer om over te praten tenzij wij deelnemen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Van mij mogen ze hoor, het is toch amusant soms om te zien hoe Ulla in de startblokken staat, om ook maar iets te zeggen...
Is geweldig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Schrijf gerust Ulla, zeg wat gzoz voor jou betekent, je mag me vertellen dat dat wat ik doe geen waarheid is, geen gedegen zelfonderzoek is.. Leef je uit.
@ben en Laurens: ja, komen jullie ook maar prediken dat wat ik doe geen gedegen zelfonderzoek is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is een simpele draadje, wij schrijven in gewone taal, maar er is plaats voor iedereen, toch Katerie?
God sluit niemand uit, dus wij ook niet!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Een hele forum op een draadje, Liefde trekt aan..
God is liefde en liefde vermenigvuldigt zich.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 16 March 2018, 12:35   #105
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

God is liefde.
__________________
God is alles & goed.
Mihaela is offline  
Oud 16 March 2018, 12:41   #106
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Mihaela is offline  
Oud 16 March 2018, 12:50   #107
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Katerie:...

Ik kende het woord, maar als jij zou gevraagd hebben wat dat inhoudt, had ik niet direct een antwoord op.
Het zou me aan 'antiek' hebben doen denken, of aan 'hiërogliefen'.
ik was archaïsch bijna doorheen aan het halen met een hiërarchie, daarom zocht ik het even op.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wij worden intelectuellen als wij hier blijven schrijven..
Zodra we het eenvoudige naar ongebruikelijke woorden in worsten van zinnen, alsof we orakelen en channelen van een ander planeet, kunnen omzetten zijn we gedegen intellectuelen zelfonderzoekers geworden! Dan kunnen we onze mantra's ook loslaten op de wereld.
Dan kunnen we ook uiteenzettingen geven over afronden van gedegen zelfonderzoek om te besluiten met dat afronden ervan eigenlijk niet mogelijk is.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Er zijn er geen tien in dit land die het gedegen zelfonderzoek afronden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Ik' kan er nooit zeker van zijn dat het is afgerond, dat is onmogelijk...
Maar GENOEG over het wel of niet afgerond gedegen zelfondersoek in de onderbroek gezeik!
Vandaag is het licht gekomen en zien we de liefde in elkaar!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 16 March 2018, 12:54   #108
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Oh, die hoofdstuk heb ik gemist.
Het is één les per dag voor elke dag van het jaar. Vandaag is het les 75.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 16 March 2018, 13:13   #109
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
ja, wat heb je ooit voor waarheid beginnen aannemen?
Vele misvattingen eigenlijk, en vanaf hele jonge jaren, als het niet voor de geboorte al begon.
Een mens wordt met overtuigingen geboren. Die zitten in zijn genen opgeslagen. Bepaalde Boeddhistische strekkingen noemen dat de spirituele genen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vraag me af of het werkelijk uitmaakt als iemand een hevige leven heeft gehad, dat het ook moeilijker, als niet onmogelijk, om te keren is.
Het is een combinatie van factoren, maar vooral moeten de spirituele lijnen die een ontwaken teweegbrengen aanwezig zijn van bij de geboorte. Zijn die er niet, dan is het niet voor dit leven. Dan kan er wel oneindig gekwaakt worden over gedegen zelfonderzoek en een tij dat moet gekeerd worden maar daar blijft het dan ook bij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vermoed dat dat ook een verhaal is, dat ego zichzelf vertelt, om het maar niet aan te gaan.
Voor wie met de spirituele lijnen ter ontwaking gebeuren is kan een verhaal wel voor vertraging zorgen misschien, maar hoe dan ook zal hij of zij zijn ontwaken niet kunnen tegenhouden. En god die heeft geduld. Die komt nooit te vroeg of te laat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
En dat 'aangaan', je ziet het hoe lastig dat is, want zelfs D. Wolsak heeft nog steeds zijn stappen nodig, of zijn cursus, om de 'vrede' te behouden.
Ja, ook mijn ziener sprak erover het lastig dat is. "Elke dag opnieuw, keihard, tot het einder mijn dagen' zei in zijn afscheidsverklaring toen hij bijna 70 jaar was (8 jaar geleden). Het motief voor zijn afscheid was ook dat hij vrede wou. Niet langer betrokken zijn in de emotionele slagvelden en de daaruit voortkomende projecties der mensheid.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 16 March 2018, 13:41   #110
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ga Ulla verder laten van wat ze is, pas als ze uit haar hypnose geraakt, ga ik weer met haar in gesprek.
Ze is van de éne subjectieve hypnose in een andere getuimeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Liefde betekent niet dat je de gif van een ander moet aanvaarden, maar mogelijk compassie hebben..
Even kijken of het mij lukt, een hele uitdaging.
________
Trachten compassie en begrip opbrengen voor Ulla ja, dat doe ik ook voor marie.
Niemand op dit forum wil nog met haar praten, dus doe ik het.

Ik tracht de mooie kern van marie voorbij haar eigen cirkel te zien, ongeacht haar reactie.
Zo zal ik haar bevrijden en zal zij mij bevrijden van mijn cirkel. Misschien volgende week, misschien over een jaar. Misschien nooit in vorm die ik herken, maar zeker in de Mind die ik in werkelijkheid al deel met marie en met iedereen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Mihaela: Zolang je over liefde moet praten zie je niet dat je het bent en dat blijkt ook uit dit draadje. Terug keren naar Liefde hoef je niet meer..als je ziet dat
je het bent. Dan wordt elk draadje overbodig.
Nou Ulla, je hebt dan toch blijkbaar de interesse te komen schrijven in overbodige draadjes om je (gedegen zelfonderzoek) boodschap te verkondigen.

Maar tracht Miha en mij te begrijpen, net als Diederik Wolsak en mijn ziener moeten we elke dag, tot het einder onzer dagen, alleen over liefde praten en natuurlijk praktiseren in deprogrammeren van onze waanzinnig geworden geest.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Miha:... Het is alleen daarom onzinnig om met jou in gesprek te zijn. Ik ben blij dat ik mijn aandeel erin heb doorzien en dat ik nu zie waarom je blijkbaar niet anders kunt. Ik kan er nog steeds van alles van vinden, maar ook dat heeft mijn interesse niet meer.
Jij mag dan wel op je luie krent gaan zitten sinds je gedegen zelfonderzoek hebt afgerond en waarheid herkent, dat is niet voor iedereen zo, tracht dat te begrijpen en compassie op te brengen voor wie nog niet is waar jij bent (aangekomen).
__________________
God is alles & goed.

Wijziging aangebracht door katerie op 16 March 2018 om 14:01.
katerie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is liefde? Hein Beginnend zelfonderzoek 27 24 September 2021 22:39
Liefde Nathan Waar gaat het hier verder ook nog over? 40 25 July 2011 16:20


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.