Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 May 2013, 17:12   #101
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Je ontneemt met jouw stellingname alleen veel mensen de weg te vinden naar hun eigen Goddelijke kern van Onvoorwaardelijke Liefde.
Virgo, wees gerust. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk... Ik ga ervan uit dat iedereen sowieso op zoek is naar die kern in zichzelf en dat het "pad" dat daartoe bewandeld wordt, van ondergeschikt belang is. Zoals ik het zie, zijn er eigenlijk geen omwegen, geen obstakels die er niet "zouden mogen" zijn, zelfs al kan dat vaak wel zo LIJKEN. Wat geweten wil worden, zal hoe dan ook geweten worden; tijd/afstand (= het begaan van de levensweg) speelt daarbij eigenlijk geen doorslaggevende rol, al kan dat wel zo VOELEN...
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 17:20   #102
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nou, ik zou niet zeggen dat het allemaal zo logisch is Renoir.
Geen idee hoe het dan is aan te pakken dat je de logica er van inziet. Als je niet weet waar ik heen wil met het forum, hoe kun je dan de tegen werkende kracht zien ? Zo beter ?

Citaat:
Jou belang is mijn belang Renoir en dus ben ik het met je eens dat je niet in het belang van ego wilt werken. Het is echter niet gezegd dat je vanwege een zekere blindheid voor bepaalde zaken niet ongewild het belang van het ego in de hand speelt. Geef ik slechts mee ter overweging, al zal je bovenstaande vermoedelijk niet in overweging willen nemen en/of op voorhand zeggen dat dat niet mogelijk is omdat je weet wat je bent, maar goed toch nog maar eens een poging gedaan....
Ik denk dat je hier die contraproductiviteit te pakken hebt, alleen moet je het vanuit mij naar buiten richting het forum richten. Het is alleen geen blindheid ik zie dat ik het belang van ego (dus daar) in de hand speel door mijn eigen toedoen. Het ongewilde bestaat er uit dat ik het dan ook een halt wil toeroepen, ik weet alleen niet hoe als ik bannen geen optie blijf vinden. Het forum sluiten dan maar ? Maar afgezien daarvan snap ik wat je bedoelt, denk ik, namelijk dat het bijvoorbeeld toch verdekte rancune is oid. Er knaagt inderdaad iets, maar dan blijk ik met Niets in m'n maag zitten omdat ik het niet weet op te lossen, dat is alles.

Citaat:
Lieve schat het maakt mij geen hol uit of nu wel of niet Egoloos bent, een hoop stront is ook Egoloos en die spoel ik zonder wroeging gewoon door de plee.
Eigenaardig want dat maakt nou net het verschil Vagebond. En dan heb ik het niet over een drol, maar is al het egoloze leven niet veel aandoenlijker ? De egoloze hond die maar kwispelstaartend met de stok bij je terug komt om hem eindeloos en onvermoeibaar opnieuw weggeworpen te krijgen. Altijd maar die ego's om het aanzien en de macht zien strijden. Ik ervaar hier en nu wederzijds geen ego en geniet van deze ontmoeting.

Citaat:
Maar goed omdat jij het bent Renoir. Klopt idd wat je schrijft daarover op het forum dat er dan niks meer bewust valt te worden aangaande ego, je doorziet de trucjes en aanverwanten. Maar ondanks dat kun je toch een kant uitkijken die contraproductiviteit ziet terwijl aan de andere kant alle kansen van productiviteit te zien zijn cq aanwezig zijn. De vraag is nu of jij in staat bent je hoofd om te draaien in die richting ipv je te blijven focussen op daar waar vooralsnog niks gebeurd...
Ik zie alsmaar meer ego aan de kant van die zogenaamde productiviteit, in plaats van minder en dat kan ook niet anders als je bezig bent jezelf te vervolmaken.
Misschien speelt er zich meer af buiten dan op het forum plaatsvindt, maar ik zie hier maar zelden iets dat me hoopvol stemt.

Citaat:
Renoir je zult niet naar Niets moeten kijken en hoe hij wel of niet is bladiebla ect, maar naar waar de weerstanden zijn die Niets, in dit geval, bij je oproept ( geldt voor ons allemaal), dan ontstaat vanzelf die productiviteit met betrekking tot bewustwording.
Ja natuurlijk dat is wat ik hier ook van iedereen vraag te doen om dan vervolgens bij het ego uit te komen, want daar ontspringt die weerstand.
En dan Vagebond, nog maar weer eens opnieuw, die is er niet.

Citaat:
Niets is als aanwezigheid een kans om aan je eigen weerstanden te werken, en dus kan Niets niet contraproductief zijn. Die contraproductiviteit is toch echt een spook-, nee mega spook in je eigen hoofd Renoir.
Ik zou bijna willen dat ik nog in die ontwikkeling zat om je tegemoet te kunnen komen want je bent zo lief in je behulpzaamheid.
Maar nee ook in de tijd dat ik nog met m'n zelfonderzoek bezig was zou ik nooit zo'n ego als Niets als mijn leraar hebben uitgezocht. En nu achteraf kan ik dan ook zeggen waarom hij mij niet dienstbaar zou kunnen zijn geweest, hij heeft teveel ego en ziet niet mij maar zichzelf.

Citaat:
Maar goed...

Ik ga maar eens een boterhammetje eten.

Laterrr
Eet smakelijk.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 17:41   #103
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb altijd een beetje moeite met het zien van interpretatie over gedrag of gebeurtenissen die niet met mijn idee daarover stroken. Ik weet dat ik niet de maat der dingen ben en de betekenis die ik aan een gebeurtenis geef niet gezagdragend zijn dus daar schort het niet aan. Ik wil daarnaast ook best, royaal zelfs, meegaan in de wijze hoe het gezien is, maar zijn die redenaties soms niet ingegeven door ego ? Ego dat worstelt met het zelf aangeschoten zijn en daardoor voor zichzelf opkomt door het voor anderen op te nemen. Is zo'n inmenging waar het feitelijk belang het eigen zelf betreft in plaats het nobele voor een ander opkomen niet heel erg krom.

Is het nodig de egobehoeften over de hoofden van anderen te bevredigen ? Zijn we eigenlijk niet in staat die kleuring vanwege de eigen egostrijd om de hegemonie te voorkomen, door de aard van ons ego te onderzoeken ?

Mihaela heeft het over een ban, algeheel en tijdloos uitsluiten van deelname aan het forum, en die hevige verontwaardiging geldt dan ook een ban, die ik me voor zo'n gering vergrijp volledig kan voorstellen. Echter het is maar een time out, je deelname is voor een korte periode tijdelijke onmogelijk gemaakt. In casu om Niets voor zichzelf in bescherming te nemen nog boutere uitspraken te doen en een lid van het eerste uur (en die oudgedienden hier op dit forum dan ook beter kennen) in bescherming te nemen (wederom mogelijk tegen zichzelf ).

Ze weet uit de voorgaande geschiedenis met Niets, want dat steek ik niet onder stoelen of banken, dat ik hem een pain in the ass vind en ze schrijft deze time out toe aan mijn onvermogen met mijn geraaktheid om te gaan. Dat is wat ego doet namelijk de eigen frustraties op iemand anders zijn bordje leggen. Daarin heeft ze groot gelijk.

Dus dat zij dat ziet dat begrijp ik en dat overweeg ik, maar het is hier geen volkstribunaal waaraan ik me onderwerp dus dat overweeg ik in stilte. Lily vraagt mij elders of die overweging niet moet worden medegedeeld en daar wist ik even geen antwoord op. Reageren zoals ik nu doe verondersteld dat mijn mening heel belangrijk is en dat is hij niet, maar het is wel een vorm van waardering (voor de genomen moeite) en beleefdheid iets terug te koppelen.

Dus de gevonden waarheid is (nog steeds) dat Niets contraproductief is voor de werkzaamheid van mijn aanwezigheid hier op het forum. Het is vergelijkbaar met iemand die naar de stembus gaat om op de PvdA te stemmen en iemand die VVD gaat stemmen. Deze partijen zijn te tegenovergesteld om iets tot stand te kunnen brengen (in theorie dan want nu werken ze samen en doen concessies). Maar politiek is koehandel en dit niet.

Om die reden van contraproductiviteit wilde ik het forum sluiten, immers het forum heeft (althans wat mij betreft) een doel en als het behalen van dat doel er niet inzit door een (behoorlijke) kracht die dat tegenwerkt dan heeft het geen zin. Dus ik gaf Niets al aan dat hij elders beter tot z'n recht komt om hem met zachte aandrang naar de deur te krijgen, maar hij zei dat hij het hier geweldig naar z'n zin heeft en niet voornemens is te vertrekken.

Ik ben forumeigenaar en kan hem zo bannen, ik heb dat niet eens overwogen, ik heb eerder gemeend er beter aan te doen het forum te sluiten dan hem te bannen. Hoezo geraaktheid, hoezo straf ? Ik herken dat verlangen niet in mijzelf. Het gaat me om de effectiviteit van het forum, heeft het z'n nut voor bewustwording. Het forum willen sluiten is in de ogen van jou (Mihaela) dreigen en ook dat herken ik niet. Niets alsnog bannen overweeg ik op aanraden van de moderatoren ook, ook dat kun je als dreigen opvatten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
En nou heb ik dit hele verhaal geschreven en nog weet ik wel bijna zeker dat het je niet overtuigd, dus waarom nog mededelen ?
Je hebt jezelf weer geprobeerd te overtuigen Renoir, en de paar mensen die graag achter iemand aan lopen die overtuigend is, en die een leugen tot waarheid aankondigt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 17:45   #104
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Kan ik het zo samenvatten?
Jij ziet iemand een ander kwetsen.
Jij ziet iemand een ander vernederen
Jij vindt dit niet gepast.
Het gaat om het gebeuren, als je dat water gooit.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 17:54   #105
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je hebt jezelf weer geprobeerd te overtuigen Renoir, en de paar mensen die graag achter iemand aan lopen die overtuigend is, en die een leugen tot waarheid aankondigt.
Ik wist het al wel.
Maar in gesprek met Lily dacht ik het je alsnog te moeten laten weten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 18:02   #106
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik wist het al wel.
Maar in gesprek met Lily dacht ik het je alsnog te moeten laten weten.
Je hoeft me niets te laten weten Renoir.
Je gedrag, dat wat jij hier op het forum laat zien, spreekt boekdelen..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 18:05   #107
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je hoeft me niets te laten weten Renoir.
Je gedrag, dat wat jij hier op het forum laat zien, spreekt boekdelen..
Ja dat wist ik dus al van te voren, dat je vast blijft houden aan je zienswijze, daarom had ik die neiging ook al niet om het je te laten weten. Je kunt niet anders kijken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 18:16   #108
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja dat wist ik dus al van te voren, dat je vast blijft houden aan je zienswijze, daarom had ik die neiging ook al niet om het je te laten weten. Je kunt niet anders kijken.
Je zegt dat je van te voren wist, en dat je de neiging had, maar zelfs daarin ben je niet in staat om je in te houden. Weer laat je iets van jezelf zien, niet in staat zijn om dat te doen wat je ''denkt'' te weten dus..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 18:27   #109
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Het gaat om het gebeuren, als je dat water gooit.
Ik probeer mij niet te betrekken bij zaken van anderen en in plaats daarvan tracht ik te zien in het gebeuren wie ik ben. Dat wat 'ik ben' is waarin ik mij be-vind.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 18:40   #110
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je zegt dat je van te voren wist, en dat je de neiging had, maar zelfs daarin ben je niet in staat om je in te houden. Weer laat je iets van jezelf zien, niet in staat zijn om dat te doen wat je ''denkt'' te weten dus..
Er staat NIET dat ik van tevoren die neiging had, er staat dat ik van tevoren wist dat je blijft vasthouden aan je zienswijze.

Om te kunnen zeggen wat je wilt, namelijk dat je vindt dat ik 'niet in staat ben om me in te houden' uit woede onbesuisd ban, zie je het in een andere, niet correcte context.

Zo ook zie en schrijf je het als 'ban' om jezelf flink op te fokken en kwaad te kunnen zijn.

Je schept je eigen werkelijkheid.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.