Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 August 2012, 18:36   #101
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard 'Look What Is.'

struisvogel.jpg

Tot de volgende keer...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2012, 18:52   #102
Frog
Asprirant lid
 
Frog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 July 2012
Berichten: 0
Standaard Kleine wijziging...

Liefde is wet.
De rest doet er niet toe. Je kunt wel over van alles blijven nadenken maar liefde is onze enige werkelijkheid.

De Wederkomst van Christus ligt in het feit, in het accepteren dat liefde wet is.
'Ik ben de weg, de waarheid en het leven,? sprak Jezus. Hij was de Christus, de logos. Het woord dat vlees was geworden. Niet de logos werd gekruisigd maar de mens Jezus. De wederkomst gaat over de logos in de mens.

Democratie is een stap dichterbij maar geen antwoord. En onze samenleving schreeuwt om een antwoord, niet waar?
Zolang als we twijfelen aan de absolute kracht van liefde zullen we haar blijven negeren als de universele wet.
Gotama de Boeddha sprak over metta. Dat enkel liefde haat verdrijft, hij zei dit zo'n vijfentwintighonderd jaar geleden.
Het denken zelf is niet het antwoord, de rede zelf kan geen genezing inhouden zonder de liefde in ons hele wezen te ervaren.
Liefde is nooit afwezig, ons hart brandt in werkelijkheid altijd bij het kleinste vonkje. Want we weten allemaal dat liefde wet is maar geven we daar ook uiting aan?

Het verhaal over het leven van Jezus is ons verhaal. Hij was een mensenkind en we zijn Een grote familie. Wat jou overkomt, overkomt ook mij. En wat mij overkomt, overkomt ook jou. Liefde kent geen grenzen.
Jezus zei dat je zelfs van je vijand moest houden. Wat een verschrikkelijke opdracht moet dat zijn, als je kind misbruikt is en vermoord. Je hoeft van niemand speciaal te houden maar gewoon van iedereen, dan is liefde altijd volop aanwezig. Met haat verdrijven we geen haat in ons leven.

God is liefde. En we kunnen Hem niet beredeneren. Zelfs de wetenschap kan Hem niet begrijpen. We kunnen liefde alleen realiseren in ons hart en we kunnen ernaar verwijzen door middel van woorden.
Twijfel niet aan het feit dat je liefde bent maar twijfel aan de gedachte dat je het niet bent.

Wij kunnen hier alleen maar wijzen op de liefde in je leven. Ooit moet je haar ervaren hebben al was het maar in de glimlach van een kind, moeder, leraar, dokter, buurman,... Liefde is onze natuur en verlichting. Er bestaat geen groter licht dan die van liefde zelf.
De grote verlichte Gotama, had respect voor alle levende wezens.
Jezus onze broeder die werd genageld aan een kruis, had zijn vijanden lief.
Onze wereld heeft nimmer zoveel behoefte gehad aan liefde als nu, omdat de wetenschap en onze persoonlijke verlangens nu dreigen alles kapot te maken.
Weet, dat er geen andere weg is, dan die van liefde.

Persoonlijk zijn wij eenvoudige mensen, geen regeringleiders van een land of hoogleraren of machtig rijke mensen. Bijna heel ons leven hebben wij gezocht naar wat recht voor ons lag en we hebben het altijd al geweten.
De rede kan onderbouwen en afbreken. Laat je niet verleiden tot het laatste. De verleiding is altijd aanwezig om kapot te maken wat zinvol en bruikbaar is. Maar liefde zelf kan niets vernietigen. En kan in werkelijkheid ook niet zelf vernietigd worden.

Liefde is wet. De Wederkomst van Christus is het volledig accepteren van deze wet, hier en nu.


(Deze uitgave - augustus 2012 - wordt verzorgd door ?Stichting Wederkomst van Christus? ? deze stichting is echter nog in oprichting, met als doel het verspreiden van deze boodschap in meerdere talen. Contact: stichtinginoprichting@xs4all.nl.)
__________________
'Look What Is.'
Frog is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2012, 18:55   #103
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
Liefde is wet.
De rest doet er niet toe. Je kunt wel over van alles blijven nadenken maar liefde is onze enige werkelijkheid.

De Wederkomst van Christus ligt in het feit, in het accepteren dat liefde wet is.
'Ik ben de weg, de waarheid en het leven,? sprak Jezus. Hij was de Christus, de logos. Het woord dat vlees was geworden. Niet de logos werd gekruisigd maar de mens Jezus. De wederkomst gaat over de logos in de mens.

Democratie is een stap dichterbij maar geen antwoord. En onze samenleving schreeuwt om een antwoord, niet waar?
Zolang als we twijfelen aan de absolute kracht van liefde zullen we haar blijven negeren als de universele wet.
Gotama de Boeddha sprak over metta. Dat enkel liefde haat verdrijft, hij zei dit zo'n vijfentwintighonderd jaar geleden.
Het denken zelf is niet het antwoord, de rede zelf kan geen genezing inhouden zonder de liefde in ons hele wezen te ervaren.
Liefde is nooit afwezig, ons hart brandt in werkelijkheid altijd bij het kleinste vonkje. Want we weten allemaal dat liefde wet is maar geven we daar ook uiting aan?

Het verhaal over het leven van Jezus is ons verhaal. Hij was een mensenkind en we zijn Een grote familie. Wat jou overkomt, overkomt ook mij. En wat mij overkomt, overkomt ook jou. Liefde kent geen grenzen.
Jezus zei dat je zelfs van je vijand moest houden. Wat een verschrikkelijke opdracht moet dat zijn, als je kind misbruikt is en vermoord. Je hoeft van niemand speciaal te houden maar gewoon van iedereen, dan is liefde altijd volop aanwezig. Met haat verdrijven we geen haat in ons leven.

God is liefde. En we kunnen Hem niet beredeneren. Zelfs de wetenschap kan Hem niet begrijpen. We kunnen liefde alleen realiseren in ons hart en we kunnen ernaar verwijzen door middel van woorden.
Twijfel niet aan het feit dat je liefde bent maar twijfel aan de gedachte dat je het niet bent.

Wij kunnen hier alleen maar wijzen op de liefde in je leven. Ooit moet je haar ervaren hebben al was het maar in de glimlach van een kind, moeder, leraar, dokter, buurman,... Liefde is onze natuur en verlichting. Er bestaat geen groter licht dan die van liefde zelf.
De grote verlichte Gotama, had respect voor alle levende wezens.
Jezus onze broeder die werd genageld aan een kruis, had zijn vijanden lief.
Onze wereld heeft nimmer zoveel behoefte gehad aan liefde als nu, omdat de wetenschap en onze persoonlijke verlangens nu dreigen alles kapot te maken.
Weet, dat er geen andere weg is, dan die van liefde.

Persoonlijk zijn wij eenvoudige mensen, geen regeringleiders van een land of hoogleraren of machtig rijke mensen. Bijna heel ons leven hebben wij gezocht naar wat recht voor ons lag en we hebben het altijd al geweten.
De rede kan onderbouwen en afbreken. Laat je niet verleiden tot het laatste. De verleiding is altijd aanwezig om kapot te maken wat zinvol en bruikbaar is. Maar liefde zelf kan niets vernietigen. En kan in werkelijkheid ook niet zelf vernietigd worden.

Liefde is wet. De Wederkomst van Christus is het volledig accepteren van deze wet, hier en nu.


(Deze uitgave - augustus 2012 - wordt verzorgd door ?Stichting Wederkomst van Christus? ? deze stichting is echter nog in oprichting, met als doel het verspreiden van deze boodschap in meerdere talen. Contact: stichtinginoprichting@xs4all.nl.)
Mooi.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2012, 22:38   #104
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht

Liefde is wet. De Wederkomst van Christus is het volledig accepteren van deze wet, hier en nu.
Voor mij klinkt het woord ''wet'' een beetje hard. Uiteindelijk is uiteraard mijn eigen beleving, en eigen vertaling van het woord in zo een context.
Mijn ervaring met onbuigzame regering in het verleden, wordt door zo een woord naar boven gebracht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
Twijfel niet aan het feit dat je liefde bent maar twijfel aan de gedachte dat je het niet bent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Mooi.
Ja, zeker een mooie tekst Ulla.

Ook al heb ik al een paar keer genoemd, ik merk dat ik Looro en Von en Tineke en Glans de gesprekken mis.
Het gaf mij een verzachtende, verlichtende klank hun bijdraag.

Heb jij veel van de Bijbel of Evangelie gelezen Ulla?

Ik weet niet eens zo goed wat de Oude Testament is,en wat de Evangelie.. wel heb ik een paar Bijbels in huis, in het Roemeens. Ik heb eigenlijk nooit iets van gelezen, meer hier en daar wat flarden van gehoord. En de films uiteraard, van Jezus, die vind ik altijd heel leuk om te zien.
De kerk in Roemenië vond ik heel fijn, was altijd zo een bijzonder sfeertje aanwezig. En de preken met Gregoriaans muziek bij.
Het had wel wat.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2012, 22:53   #105
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Voor mij klinkt het woord ''wet'' een beetje hard. Uiteindelijk is uiteraard mijn eigen beleving, en eigen vertaling van het woord in zo een context.
Mijn ervaring met onbuigzame regering in het verleden, wordt door zo een woord naar boven gebracht.



Ja, zeker een mooie tekst Ulla.

Ook al heb ik al een paar keer genoemd, ik merk dat ik Looro en Von en Tineke en Glans de gesprekken mis.
Het gaf mij een verzachtende, verlichtende klank hun bijdraag.

Heb jij veel van de Bijbel of Evangelie gelezen Ulla?
Ja, ik ben ermee opgegroeid. Ik kom uit de evangelische kerk, in Duitsland een tolerante en open kerkelijke beweging. Met 14 doe je dan een soort van belijdenis (konfirmation) Maar ga er nooit meer heen en al sinds de 80 jaren ben ik geen lid meer van de kerk. Maar praat er nog af en toe met mijn moeder over. Heb ook nog een splinternieuwe bijbel liggen, die wil ik ooit weer eens herlezen.

De gelijkenissen en vertellingen van Jezus vind ik prachtig. Hij vertelt en vertegenwoordigt hoe de "wet"van de Liefde werkt. Zo waar. Je hebt ook natuurwetten. Ik zou het woordje wet niet zo zwaar nemen, denk aan het verhaal met de gelijkwaardigheid, heb ik vandaag ook weer eens gelezen. Het kwartje gaat wel vallen als je dat tot je neemt.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2012, 23:35   #106
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja, zeker een mooie tekst Ulla.
Mihaela en Ulla, wat vinden jullie zo mooi aan de tekst?

Voor mij is het alsof er een dronken Jehova-getuige aan de deur staat ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2012, 23:48   #107
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Mihaela en Ulla, wat vinden jullie zo mooi aan de tekst?

Voor mij is het alsof er een dronken Jehova-getuige aan de deur staat ...
Een niet dronken is al voldoende. En toch kan het ook de moeite waard zijn met een Jehova Getuige te praten. Mijn moeder doet dat al jaren een keer in de zoveel tijd. Zonder dat ze haar nog proberen over te halen. Zij doet dat voor zichzelf ook als een soort van Zelf onderzoek.

Geef nog antwoord, maar weet niet of ik er vandaag nog aan toe kom, ga zo slapen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2012, 23:56   #108
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Mihaela en Ulla, wat vinden jullie zo mooi aan de tekst?

Voor mij is het alsof er een dronken Jehova-getuige aan de deur staat ...

Toch nog even tijd voor een antwoord.

De herkenning in wat Jezus/het christus figuur zelf en wat hij gezegd heeft vertegenwoordigt. De wet van de Liefde hoe deze werkt. Het is hierbij niet eens belangrijk of hij überhaupt geleefd heeft. (iemand heeft dat ooit geopperd). Liefde/Bewustzjin/God hoe je het ook wilt noemen. Zonder de poespas eromheen, maar gezien als een soort van wetmatigheid.

Inhoudelijk en qua helderheid en mooiheid heb ik overigens wel eens
mooiere teksten gelezen m.b.t. Maar ik begreep wat er gezegd wordt.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2012, 00:10   #109
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
Jezus zei dat je zelfs van je vijand moest houden. Wat een verschrikkelijke opdracht moet dat zijn, als je kind misbruikt is en vermoord. Je hoeft van niemand speciaal te houden maar gewoon van iedereen, dan is liefde altijd volop aanwezig. Met haat verdrijven we geen haat in ons leven.
Jezus is volkomen verkeerd geïnterpreteerd geworden wanneer ik Jezus bekijk als de gerealiseerde die ik denk dat hij geweest is.

Hij moet dit in een totaal andere context gezegd hebben en ik kan ook wel zien hoe hij dat bedoeld heeft. Maar bijbelvertalers zien dat niet en voor de kerk 'passen' sommige teksten niet in wat ze de meute graag willen laten geloven.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2012, 00:19   #110
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Inhoudelijk en qua helderheid en mooiheid heb ik overigens wel eens
mooiere teksten gelezen m.b.t. Maar ik begreep wat er gezegd wordt.
Jij begrijpt misschien wat er gezegd wordt, omdat je een christelijke achtergrond hebt. Maar als je een Stichting Zelfkennis wilt oprichten en die geef je de naam Stichting Wederkomst van Christus en je gebruikt zulke teksten dan ben je al 80 % van de mogelijk geënteresseerden kwijt.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jiddu Krishnamurti over zelfkennis Nathan Jiddu Krishnamurti 9 10 October 2023 08:12
Wat is zelfkennis? Naadje Waar gaat het hier verder ook nog over? 1 20 January 2012 11:55


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.