Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 March 2013, 09:02   #101
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Daar waar sprake is van (niet uitgekomen) verwachtingen, is sprake van een eigen belang. Mensen vinden wel (weer) een plek om verder te neuzelen. Als je het niet meer ziet zitten zeg ik opdoeken die hap. Die quasi goedertierendheid om het gepeupel hier nog tegemoet te komen kan mij gestolen worden. Ik geef er in elk geval geen cent voor.
Dan begrijpen wij elkaar, ik heb voor het geneuzel ook geen cent over.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 09:17   #102
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat ik niet juist vind een onderwerp wat vanuit praktische redenenen met forum beleid te maken heeft ( het brengt kosten met zich mee en wel of geen bijdrage/donatie) te gebruiken voor een Zelfkennis discussie zoals dat in mijn geval is gebeurd.
Ik vind iedere gelegenheid die zich aandient om bewust te worden van je weerstand, gedachten, en handelen geschikt.

Ik, bijvoorbeeld, ben altijd wars geweest van het betalen aan hulpverlening, ook zelfkennis en bewustwording, ik vind dat daar geen geld mee zou moeten zijn gemoeid. Wanneer iemand er geld aan verdiend heeft hij/zij een belang in zichzelf of het eigen instituut maar niet in mij(n welzijn).

Maar als het niet om verdienen gaat maar om kosten dekken heb ik geen bezwaar. Voor vermaak zoals televisie betaal je immers ook, waarom dan niet voor je gezellige geleuter op een forum.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 09:18   #103
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ulla, vragen om donaties kan inderdaad de verwachting wekken dat iedereen geacht wordt dat te doen. Het is niet prettig om niet aan die verwachting te voldoen, want wat gaan mensen dan over je denken. Wat zegt het dan over jezelf?
Renoir heeft het misschien onhandig gebracht door te stellen dat jij zou vinden dat alles gratis zou moeten zijn, maar hij stelde in mijn ogen ook slechts wat ik net noem aan de kaak. Waarom heb je het idee dat je zou profiteren als je als enige niet zou betalen (wat niet eens zo is). Hoeveel leden kent dit forum? Hoeveel mensen zullen werkelijk gaan betalen?

In dit soort situaties ervaar ik de pijn van de illusie waarin wij leven. Geen idee of ik het zo goed zeg, maar ik vind het pijnlijk te ervaren afgewezen te worden in mijn ik/denkwijze.

Niet altijd meer maar vooral ook plaatsvervangend, voor iedereen, niet alleen voor mij. Ik zie mezelf niet als een eiland die alleen maar voor zichzelf gaat. Het maakt mij ook duidelijk dat het dit niet is en geeft mij heimwee naar thuis laat ik het maar noemen. Ik kan ervoor weglopen maar ik vind het pijnlijk om te zien hoe mensen elkaar afmaken in het klein en in het groot. Ik weet gewoon dat het anders kan en we doen het maar niet. Want het is zo simpel, thuis te zijn in dit leven, maar ook zo moeilijk. Zolang mensen elkaar niet (willen) begrijpen, is er nog zo veel werk aan de winkel en daar voel ik mij geen uitzondering in. Je kunt nog beter in alle liefde je kind begraven dan toe te blijven kijken hoe mensen met onbegrip in het groot en in het klein met elkaar leven. Ik begrijp dat gewoon niet ( en toch ook wel) en in dit soort situaties komt dat naar boven. En de ene keer kan ik het op zijn beloop laten en de ander keer niet. Enige wat ik weet dat ik op mijn eigen plek moet werken en dat dat alles is waar ik in deze illusie van uit kan gaan. Ik ben ik en jij bent jij en het betekent eigenlijk helemaal niks. Wat dat betreft heb ik soms toch ook nog moeite om de realiteit zoals de wereld in elkaar steekt te accepteren. Ik weet dat het anders kan maar het gebeurt niet. Hierbij alleen maar toekijken is dan ook niet mijn ding. En dan gebeuren er ook vaak heel mooie dingen met mensen en dan merk je weer dat dit bij jezelf is begonnen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 09:25   #104
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Enige wat ik zelf heb uit willen leggen dat ik de middelen niet heb, niet als enige lid niet wil betalen en normaliter ook niet betaal voor iets wat voor mijn gevoel ook anders kan. Eerste die daarover leek te vallen was Rob toen ik een andere optie aankaartte. En daarna krijg ik een heel gezeik met aannames en (voor) oordelen over me heen. Die hier helemaal niet thuis horen.
Ik heb nergens gelezen dat betalen een voorwaarde is om te mogen deelnemen, ik ben zelf voldoende kapitaalkrachtig om de kosten van dit forum te dragen. Ik heb het er alleen niet meer voor over en doe een beroep op andere kapitaalkrachtigen om in het ondervonden plezier bij te dragen. C'est tout.

Ik wist wel dat je het geld er niet voor had, maar je gebruikte, althans tot nu toe, andere argumenten om te ontsnappen.
Je hoeft dat alleen maar te zien, maar je groef je steeds verder in, in je verdediging.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 09:30   #105
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb nergens gelezen dat betalen een voorwaarde is om te mogen deelnemen, ik ben zelf voldoende kapitaalkrachtig om de kosten van dit forum te dragen. Ik heb het er alleen niet meer voor over en doe een beroep op andere kapitaalkrachtigen om in het ondervonden plezier bij te dragen. C'est tout.

Ik wist wel dat je het geld er niet voor had, maar je gebruikte, althans tot nu toe, andere argumenten om te ontsnappen.
Je hoeft dat alleen maar te zien, maar je groef je steeds verder in, in je verdediging.
Ook dat klopt, ik had gewoon kunnen zeggen, ik heb geen geld over.
Alleen het woordje ontsnappen begrijp ik niet, dit i.v.m. betalen of i.v.m.
mijn eigen inzicht. En je hebt ook niet specifiek kapitaalkrachtige genoemd.
En ik ben ook niet bereid voor een leuter forum te betalen, want dat is nu de reden dat het gevraagd wordt. En in je bericht noemde je hele andere argumenten/oordelen waarom ik niet zou willen betalen. Dus dat begrijp ik dan ook weer niet, speelt dat nu opeens geen rol meer?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 10:18   #106
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ook dat klopt, ik had gewoon kunnen zeggen, ik heb geen geld over.
Alleen het woordje ontsnappen begrijp ik niet, dit i.v.m. betalen of i.v.m.
mijn eigen inzicht. En je hebt ook niet specifiek kapitaalkrachtige genoemd.
En ik ben ook niet bereid voor een leuter forum te betalen, want dat is nu de reden dat het gevraagd wordt. En in je bericht noemde je hele andere argumenten/oordelen waarom ik niet zou willen betalen. Dus dat begrijp ik dan ook weer niet, speelt dat nu opeens geen rol meer?
Over Zelfkennis gesproken; Ulla je bedoelt waarschijnlijk te zeggen; ik geef mijn geld liever aan andere dingen uit.

Of, ik heb ER geen geld VOOR over.

Toch?

Over Zelfkennis gesproken; wat wil je nou met zo`n opmerking Aart, wat draagt dat nou bij aan Zelfkennis.

Aart moet zich dus in het kader van Zelfkennis gaan afvragen waarom hij schrijft wat hij schrijft, is dat nou Zelfkennis?

En zo komt hij erachter dat hij niet de verschijnselen is.

Zou dat enige invloed op zijn schrijvens hebben?

Zou dat hier duidelijk zichtbaar zijn?

Ho ho, Zelfkennis is Zelfkennis en Aart is de enige die weet of denkt te weten of weet te denken hoe het bij hem zit.

In mijn zoektijd had ik minimaal een hand gedoneerd.

En nog wel een eigen hand.

Neen, ik bedoel enkel de eigen hand, Hans.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 10:35   #107
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Graag gargamel.
Mihaela het gaat niet om geld.
Lief dat je daar naar voelt.
Ik wil geen last zijn tot gargamel.
Ik zal jullie missen

Namaste
Cynthia, in het kader van Zelfkennis wil ik u even melden dat als er bij u het gevoel van last te zijn is dat dat gevoel niet op de werkelijkheid gebaseerd is.

U heeft zich waarschijnlijk in jongere jaren iets laten aanpraten en bent dat nog gaan geloven ook.

Lastig iets, hoor.

Ik kan u adviseren om maar eens flink lastig te zijn, doe je best.

Wil je mij vertellen wat ik doen moet om tot last te zijn, ik zou het namelijk graag willen zijn.

Nou Cynthia, tot schrijvens.



Over Zelfkennis gesproken; mijn schrijven (dit stukje) komt voort uit een oud stukje, ik kreeg als kind te horen dat ik op een gegeven moment de man in huis was en ik ben me toen voor alles verantwoordelijk gaan voelen.

Maar ja Aart, is bovengenoemde zin nou Zelfkennis, moet dat nou hier geschreven worden t.b.v. Zelfkennis, je weet toch 'WAT' je bent en dat is toch niet hier het verschijnsel; 'schrijven, laat staan de inhoud daar van'.

Of weet je nou niet 'WAT' je bent Aart en is het de bedoeling dat je door je schrijvens dat gaat inzien.

Ik ben er gewoon niet voor geschikt dat Zelfkennis.

Er staan hier ook geen duidelijk regels, handvatten om er mee aan de slag te gaan.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 10:35   #108
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard



Heerlijk, we gaan nog even lekker bubbelen hierzo!!
Cynthia is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 10:38   #109
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Lachende Aart.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 11:38   #110
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik wil daar even vanuit een andere hoek een licht op werpen. Wanneer er gedegen zelfonderzoek wordt gedaan zijn het mij alle gemaakte kosten waard, wanneer het een vrijheid blijheid, dan wel gezelligheidsforum is dan is het forum mij de kosten niet waard.

Je kunt het natuurlijk naar hartenlust een beetje oprekken naar je eigen opvatting dat het een stok achter de deur is, maar de illusie dat dat werkt heb ik niet.
Ik ben al jaren bezig met mijn zelfonderzoek, dus geef alle donaties maar terug
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.