Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 May 2013, 11:24   #101
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Mijn diepste ervaring met het zelf,

Als tiener ben ik eens zomaar uit mijn lichaam geraakt. Deze ervaring spookt nog altijd door mij heen. Tot de dag van vandaag kan ik het nog steeds niet snappen. Ik lag op bed wat te hangen, zoals zoveel tieners dat doen en ik staarde verveeld naar een punt op het plafond en ineens staarde ik naar mijzelf vanaf dat punt. Ik zag mezelf liggen op het bed. Ik wist dat ik niet dood was en dat ik terug kon keren zodra ik dat maar wilde. Mijn intentie was de actieknop laat maar zeggen. Zo kon ik mij ook bewegen door de kamer. Ik wist dat ik door het raam zou kunnen als ik dat zou willen, maar dat durfde ik niet. Ik kon niet begrijpen hoe ik alles kon zien zonder ogen en hoe ik kon denken zonder hersenen, ik hoorde mijn zusje en moeder beneden praten. Toen ik mijn zusje de trap op hoorde rennen, haasten ik mij terug in mijn lijf.

Dat is dus mijn zelf! Het zelf zoals ik dat toen heb ervaren, kan dus zien zonder ogen, horen zonder oren, denken zonder hersenen, het kan niet lijfelijk iets voelen want dat heeft het niet maar het kan wel door muren en zich verplaatsen met de snelheid van het licht. Het is niets en toch zeker een persoon, mijn persoonlijkheid inclusief emoties en gedachten.

Ik mag weten dat er na de dood leven is, maar nog altijd vraag ik mij af wat ik me toen trouwens ook af vroeg, is dat het! Geen god, gewoon hangend bewust zijn. Vanaf dat moment waardeerde ik mijn lijf en mijn leven heel erg. Heerlijk om te zijn en te ervaren in een lijf.

Nog altijd probeer ik te zien zonder ogen, het lukte mij een aantal keer om dingen te zien die gingen gebeuren. Ik doe niet meer zo snel uitspraken over hoe iets zit. Tja als je kan zien zonder ogen! Wat kan ik dan eigenlijk zeggen over dit wonderbaarlijke geheel. Ik weet het niet. Het is wel mijn diepste wens om het te mogen weten. Wat ik wel ervaar is de liefde het kloppend hart van het universum.

Vandaar mijn passie voor liefde.
Cynthia is offline  
Oud 27 May 2013, 17:49   #102
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Het is wel mijn diepste wens om het te mogen weten.
Komt me bekend voor, herken dat ook ..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Wat ik wel ervaar is de liefde het kloppend hart van het universum.

Vandaar mijn passie voor liefde.
Mooi omschreven Cynthia..

Vraagje, je had een mooie muziek nr. laatst geplaatst. Ging over Jezus.
Ben je gelovig in de zin dat je naar de kerk gaat, en Bijbellessen volgt, en zoals men noemt: ben je gelovig in de stappen van de kerk?
Mihaela is offline  
Oud 27 May 2013, 17:59   #103
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ging over Jezus.
Wat betekent Jezus voor je, en hoe zie jij het geloof en het leven en alles omheen?
Wat gewoon benieuwd, en er kwamen wat vragen in me op bij het zien van de muziekstuk die jij geplaatst had..

De intentie waarmee je dat plaatste begreep ik toen, maar alsnog bleef ik me afvragen hoe jij in het leven staat, en hoe het geloof in je leven kan zien, en Jezus..
Mihaela is offline  
Oud 28 May 2013, 09:05   #104
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Komt me bekend voor, herken dat ook ..



Mooi omschreven Cynthia..

Vraagje, je had een mooie muziek nr. laatst geplaatst. Ging over Jezus.
Ben je gelovig in de zin dat je naar de kerk gaat, en Bijbellessen volgt, en zoals men noemt: ben je gelovig in de stappen van de kerk?

Hey Mihaela

Nee geen van dat alle. Ik ben opgevoed door een zeer spirituele moeder. Ze werkte als paragnost voor de politie! Spiritualiteit met de paplepel meegekregen laat maar zeggen. Maar daar hoort natuurlijk wel kennis van al de religies bij. Mama zei, koester al de zoekers die voor ons waren geweest en die ons kleine pareltjes aan wijsheid probeerde mee te geven. Maak er je eigen kettinkje van. Mijn kettinkje bestaat uit meerdere pareltjes van Jezus. Ik koester ze en zie hoe mooi ze zijn. Maar ik weet tevens dat het een kettinkje is waar ik aan vast kan blijven zitten:) Dat was de weg zei mijn moeder. Wijsheid mag je tot je nemen en het je laten sieren als een sieraad maar laat het je nooit tot ketting worden. Mijn ketting is inmiddels erg groot en hoopte hier ook een pareltje te vinden / geven.
Cynthia is offline  
Oud 28 May 2013, 09:17   #105
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat betekent Jezus voor je, en hoe zie jij het geloof en het leven en alles omheen?
Wat gewoon benieuwd, en er kwamen wat vragen in me op bij het zien van de muziekstuk die jij geplaatst had..

De intentie waarmee je dat plaatste begreep ik toen, maar alsnog bleef ik me afvragen hoe jij in het leven staat, en hoe het geloof in je leven kan zien, en Jezus..
Phoe..... heel veel!! Ik bewonder zijn grote verlangen, om de mensheid op de hoogte te brengen, van het leven na de dood! Ik geloof door hem, dat wij mensen tot veel meer instaat zijn, dan dat wij tot nu toe denken. Ik merk, dat ik mijn gehoor, vaak met liefde tot zijn woord richt. Hij heeft zeker een zeer grote plaats in mijn hart. Ik ben hem dankbaar voor de wijsheid die hij mij heeft na gelaten en geloof zeker dat er dus maar een lichaam is waarin wij zijn. HIj zei dat de zoon van god, een lichaam is. Maar hij zei ook, dat wij de zonen van god zijn. Hij claimt in mijn gevoel niet het enig recht, op het zoonschap van god op, maar geeft aan dat wij dat te samen zijn . Mijn visie wordt niet aanvaard door de christenen. Ik heb mij wel laten dopen, meerdere hadden protest omdat ze vonden dat ik geen christen was. Toch na beraad werd ik gedoopt, daar ben ik nog altijd erg blij mee! Want ik geloof zeker in Jezus alleen op een heel eigen manier. Ben dus in een kerk geweest om mij te laten dopen en dat was het

Door mijn persoonlijke ervaringen weet ik dat er leven na de dood is. Intentie beweegt mijn energie die ik ben. Ik ben als een drup in de oceaan. Dus inderdaad verbonden met alles doch geheel mijzelf. In mijn lijf ervaar ik gescheidenheid wat voor dit moment ook waar is. Ik ben nu niet zo vrij als dat ik ben zonder lijf. Maar zonder lijf kan ik niet zo ervaren zoals dat met lijf het geval is. Ik heb tijdens mijn leven heel vaak toeval mee gemaakt die mij dan zo liefdevol steunde, hielp etc. Ik voel mij gedragen door...... LIefde?!
Cynthia is offline  
Oud 28 May 2013, 09:26   #106
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Mijn visie wordt niet aanvaard door de christenen.
Cynthia, jouw visie is wél de visie van bepaalde 'oergroeperingen' binnen het christendom. En ligt waarschijnlijk veel dichter bij de oorspronkelijke boodschap van de filosoof Jezus (z? zie ik hem, als filosoof!), dan de christelijke leer zoals-ie zich in de loop van de geschiedenis heeft ontwikkeld (voor zover er sprake is van één leer).
Pionne is offline  
Oud 28 May 2013, 09:31   #107
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Wat is het voor jou Aart?
Cynthia, ik heb geen flauw idee, ik zou kunnen zeggen; wat is het niet.

Er is dat simpele LEVEN wat zich voor doet en dat is al weer veel teveel gezegd.

Er is niet iets wat ergens mee bezig is, al lijkt dat misschien aan de buitenkant wel zo als ik zeg; doe mij maar een bruine bol met oude kaas.

Mijn zus (had ook een wildvreemde kunnen zijn, ik ervaar geen verschil) wilde gisteren met me over strand wandelen, zo gezegd zo gedaan.

Ik was de zee, mijn zus, de lucht, de hond die tussen mijn benen ging zitten, de suikerpot die een dame naast me vroeg, het zand, het kind die niet van een klimrek durfde te springen, de mus op de tafel, het koekje, zonnebrandcreme, de trein, de glimlach, de rode huid, etc, etc en toch was ik dat ook allemaal niet.

Ik loop om 17:00 naar huis, gooi in mijn lichaam wat te eten en poets voor het slapen gaan mijn eigen tanden i.p.v. die van de buurman.

Maar ik heb bij alles geen gevoel/beleving van een zelf.

Die letters en beschrijvingen hier boven zeggen me ook niets.

Dat moet toch heel herkenbaar voor een ieder zijn.
Aart is offline  
Oud 28 May 2013, 09:44   #108
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Cynthia, jouw visie is wél de visie van bepaalde 'oergroeperingen' binnen het christendom. En ligt waarschijnlijk veel dichter bij de oorspronkelijke boodschap van de filosoof Jezus (z? zie ik hem, als filosoof!), dan de christelijke leer zoals-ie zich in de loop van de geschiedenis heeft ontwikkeld (voor zover er sprake is van één leer).
Ik geloof dat wij allemaal een geheel zijn en dat wij onszelf willen leren kennen. Soms zijn er van die lichtpuntjes/filosofen/leermeesters die opspatten uit de oceaan en zich als druppel laten herkennen zodat wij/eenheid kan zien. Jezus was voor mij ook zo'n lichtpuntje/filosoof/leermeester.

Mijn eigen lichtpuntje wind zich op, over het keurslijf waarin de mensheid leeft. Het leven is er zodat wij lichtpuntjes kunnen ervaren. Alles is goed we zijn veilig. Je kan alleen dood gaan aan deze illusie.

Fijne dag Pion
Cynthia is offline  
Oud 28 May 2013, 09:51   #109
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Fijne dag Pion
Jij ook, Cynthia!
Pionne is offline  
Oud 28 May 2013, 09:55   #110
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Cynthia, ik heb geen flauw idee, ik zou kunnen zeggen; wat is het niet.

Er is dat simpele LEVEN wat zich voor doet en dat is al weer veel teveel gezegd.

Er is niet iets wat ergens mee bezig is, al lijkt dat misschien aan de buitenkant wel zo als ik zeg; doe mij maar een bruine bol met oude kaas.

Mijn zus (had ook een wildvreemde kunnen zijn, ik ervaar geen verschil) wilde gisteren met me over strand wandelen, zo gezegd zo gedaan.

Ik was de zee, mijn zus, de lucht, de hond die tussen mijn benen ging zitten, de suikerpot die een dame naast me vroeg, het zand, het kind die niet van een klimrek durfde te springen, de mus op de tafel, het koekje, zonnebrandcreme, de trein, de glimlach, de rode huid, etc, etc en toch was ik dat ook allemaal niet.

Ik loop om 17:00 naar huis, gooi in mijn lichaam wat te eten en poets voor het slapen gaan mijn eigen tanden i.p.v. die van de buurman.

Maar ik heb bij alles geen gevoel/beleving van een zelf.

Die letters en beschrijvingen hier boven zeggen me ook niets.

Dat moet toch heel herkenbaar voor een ieder zijn.
ik heb dat wel!
Ik voel mezelf en denk ook jou te voelen.
Wat natuurlijk belachelijk is, want jij voelt nog niet eens jezelf!
Hahaha. Maar oke! Een NIets! Dat is het ook! De massa waarin wij zijn. Het is allemaal leegte/ stilte maar ik zie wel bewustzijn!! Kijk dat is niet zichtbaar etc. maar het is. Voel jij je eigen bewustzijn Aart? Jou kernpuntje in dit geheel! Ik denk het toch wel! Je was je bewust van zus, hond, zee, bol oude kaas....... hmmm daar heb ik ook wel zin in. Ik heb nog niet gegeten dus dat ga ik nu maar even doen.

Bedankt aart voor jou beschrijving van het zelf!

p.s

Weet je wat ik nou ook zo leuk vind!
In de blup waarin wij zijn/is lijfloos bedoel ik dan.
Kunnen wij elkaar niet zo mooi ervaren als in het leven met lijf.
Leuk je zo te zien Aart!
Cynthia is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.