Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 June 2013, 15:37   #101
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Mihaela, het is niet Lia die onaangename energie "voelt". Het bewustzijn (bewust-Zijn) neemt allerlei soorten energie waar.
Je kan welke naam dan ook geven Lia, maar waar geraaktheid is,
ook al noem je dat 'energie voelen' is niet alleen dat buiten ons wat ons raakt,
maar ook dat binnen ons dat weerklinkt. Zelfkennis en bewustwording gaat over dat binnen ons dat weerklinkt.
Als van binnen altijd veilig is, en doordrongen door aanwezigheid,
kan de 'kwaadste' energie of 'slechtste' intentie ons niet meer beroeren.
Je kan wel zeggen dat jij alleen waarneemt, maar ik meende iets anders op te merken.
Jij bent datgene die oordeelt en sorteert, want je noemde zeuren,
en jij bent degene die het waarneemt als allerlei soorten energie. Ook al is dat zo, aanwezigheid maakt geen onderscheiding, maar jouw denken doet dat.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 2 June 2013, 16:28   #102
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
jazeker Lily, God en ik zijn twee handen op 1 buik, ja het is echt....
Hoe is dat bij jou Lily, zijn God en jij ook 2 handen op 1 buik?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 2 June 2013, 16:57   #103
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoe is dat bij jou Lily, zijn God en jij ook 2 handen op 1 buik?
Dit vraagt iets vertalen wat niet gemakkelijk is.
Proberen kan ik het wel...zal wel niet juist zijn.

God vind het heerlijk om te zeuren omdat u niet van gezeur houdt, hahahaha....
Er was een tijd dat ik het net zo kon ervaren. Ik had verschrikkelijke nachtmerries. Net of het werkelijk was en dat bleef maar aanhouden. Ik werd zo bestookt net alsof ik in de hel beland was. Ik heb bvb een hekel aan spinnen en wat gebeurde dan, dan kwamen ze spoken met spinnen van een halve meter groot en als dat nog niet voldoende was, dan hielden ze dat zo kort bij mijn hoofd dat het onhoudbaar was.
Ik moet je dus bijstaan in deze grappige opmerking, God is ook dat.
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 2 June 2013, 17:12   #104
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je kan welke naam dan ook geven Lia, maar waar geraaktheid is,
ook al noem je dat 'energie voelen' is niet alleen dat buiten ons wat ons raakt,
maar ook dat binnen ons dat weerklinkt. Zelfkennis en bewustwording gaat over dat binnen ons dat weerklinkt.
Als van binnen altijd veilig is, en doordrongen door aanwezigheid,
kan de 'kwaadste' energie of 'slechtste' intentie ons niet meer beroeren.
Je kan wel zeggen dat jij alleen waarneemt, maar ik meende iets anders op te merken.
Jij bent datgene die oordeelt en sorteert, want je noemde zeuren,
en jij bent degene die het waarneemt als allerlei soorten energie. Ook al is dat zo, aanwezigheid maakt geen onderscheiding, maar jouw denken doet dat.
Ik zie het als volgt, en hopelijk druk ik mij goed uit:
In beginsel is (er) Zijn als zeg maar je eigen bewustzijnsveld. Zijn kan in principe niet beroerd worden. Zoals je zegt is daarbinnen alles veilig (in rust). Je wilt die situatie niet verstoren. Het komt er m.i. op neer, dat je ten alle tijden bewust blijft te Zijn. Het bewuste aspect van Zijn wordt echter maar al te snel versluierd door heftige vibraties, ego, emoties etc., gelijk blank schildersdoek wordt versluierd door lagen verf. Dus moet je zorgen dat schildersdoek blank blijft.
Wat ik verder opmerk, is dat mensen aanslag op je energie plegen door negatieve aandacht op te eisen. Ze zuigen en trekken je energie weg. Je wordt dan moe, ge?rriteerd of wat dan ook. Dat is uiteraard mijn pakkie-an, maar ik ben ook maar een mens, en kan het gezeur tot op zekere hoogte aanhoren.
Lia is offline   Met citaat reageren
Oud 2 June 2013, 17:18   #105
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Ik zie het als volgt, en hopelijk druk ik mij goed uit:
In beginsel is (er) Zijn als zeg maar je eigen bewustzijnsveld. Zijn kan in principe niet beroerd worden. Zoals je zegt is daarbinnen alles veilig (in rust). Je wilt die situatie niet verstoren. Het komt er m.i. op neer, dat je ten alle tijden bewust blijft te Zijn. Het bewuste aspect van Zijn wordt echter maar al te snel versluierd door heftige vibraties, ego, emoties etc., gelijk blank schildersdoek wordt versluierd door lagen verf. Dus moet je zorgen dat schildersdoek blank blijft.
Wat ik verder opmerk, is dat mensen aanslag op je energie plegen door negatieve aandacht op te eisen. Ze zuigen en trekken je energie weg. Je wordt dan moe, ge?rriteerd of wat dan ook. Dat is uiteraard mijn pakkie-an, maar ik ben ook maar een mens, en kan het gezeur tot op zekere hoogte aanhoren.
Lia toch, je begon zo geweldig en blanco, ik knikte met mijn hoofd.. ja.. ja.. ja.... en ineens kreeg je er genoeg van het gezeur om je heen..
Moet erg om lachen.

Fijn je hier op dit forum te lezen Lia..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 2 June 2013, 17:19   #106
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Wat ik verder opmerk, is dat mensen aanslag op je energie plegen door negatieve aandacht op te eisen. Ze zuigen en trekken je energie weg. Je wordt dan moe, ge?rriteerd of wat dan ook. Dat is uiteraard mijn pakkie-an, maar ik ben ook maar een mens, en kan het gezeur tot op zekere hoogte aanhoren.
Lia, ook dit is weer iets dat je je l??t gebeuren, toch? Je geeft het zelf al aan door te zeggen 'ik ben ook maar een mens'.

Ik herken het fenomeen in ieder geval maar al te goed! Ik heb er een tijd flink last van gehad, dat dat me overkwam, 'zuigende' mensen waarvan ik heel moe en boos werd. Ik vraag mij af of een mens die in evenwicht is met zichzelf, daar ook nog last van heeft, of het (beter) van zich af kan laten glijden. Hoe zie jij dat?
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 2 June 2013, 17:23   #107
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Lia, ook dit is weer iets dat je je l??t gebeuren, toch? Je geeft het zelf al aan door te zeggen 'ik ben ook maar een mens'.

Ik herken het fenomeen in ieder geval maar al te goed! Ik heb er een tijd flink last van gehad, dat dat me overkwam, 'zuigende' mensen waarvan ik heel moe en boos werd. Ik vraag mij af of een mens die in evenwicht is met zichzelf, daar ook nog last van heeft, of het (beter) van zich af kan laten glijden. Hoe zie jij dat?
Omdat ik ook heel gevoelig ben, en de situaties heel erg goed herken doe je noemt, wil ik ook graag zeggen hoe ik het zie.
Wat ik heel bewust heb gedaan de laatste jaren is uitzoeken op welke gebieden ik ook precies datzelfde doe wat mij ook raakt.
Keer op keer ontdek ik dat ik dat ook doe, soms totaal in andere soort situaties, maar in de kern is vanuit dezelfde 'problematiek'.
Door dit zo in te zien, merk ik dat als mij zoiets nu overkomt, gelijk mezelf in de ander zie.
Alsnog kan ik nog niet volledig bij mezelf blijven, maar ik ervaar een zeer groot verschil in..
Oefenen baart kunst..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 2 June 2013, 17:37   #108
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Dit vraagt iets vertalen wat niet gemakkelijk is.
Proberen kan ik het wel...zal wel niet juist zijn.

God vind het heerlijk om te zeuren omdat u niet van gezeur houdt, hahahaha....
Er was een tijd dat ik het net zo kon ervaren. Ik had verschrikkelijke nachtmerries. Net of het werkelijk was en dat bleef maar aanhouden. Ik werd zo bestookt net alsof ik in de hel beland was. Ik heb bvb een hekel aan spinnen en wat gebeurde dan, dan kwamen ze spoken met spinnen van een halve meter groot en als dat nog niet voldoende was, dan hielden ze dat zo kort bij mijn hoofd dat het onhoudbaar was.
Ik moet je dus bijstaan in deze grappige opmerking, God is ook dat.
Bij de eerste zinnen dacht ik:" Wacht even me'n rode potlood pakken.....," ik zat al te likkebaarden bij het idee ik het nu eindelijk naar al die jaren eens zou mogen gaan gebruiken...... Blijkt dat rode potlood helemaal niet nodig te zijn. Jij nare meid, mij een beetje blij maken met een dooie mus, ga je schamen...

Lily ik zou die onzekerheid maar achterwege laten, want volgens mij heb jij het helemaal begrepen

U bent net al ik 2 handen op 1 buik met God, gefeliciteerd...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 2 June 2013, 17:56   #109
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Bij de eerste zinnen dacht ik:" Wacht even me'n rode potlood pakken.....," ik zat al te likkebaarden bij het idee ik het nu eindelijk naar al die jaren eens zou mogen gaan gebruiken...... Blijkt dat rode potlood helemaal niet nodig te zijn. Jij nare meid, mij een beetje blij maken met een dooie mus, ga je schamen...

Lily ik zou die onzekerheid maar achterwege laten, want volgens mij heb jij het helemaal begrepen

U bent net al ik 2 handen op 1 buik met God, gefeliciteerd...
Renoir heeft een hekel aan ego. Dus God vindt het heerlijk...

Hij zegt maar dat niet, dat niet, dat niet.
Omgekeerd is dat ook dat, ook dat, dat ook.
En tegenstellingen lossen elkaar op.
Zegt iemand wit dan zal een ander zwart zeggen.
Zegt iemand rechts, dan gaat iemand links zeggen.
Dat blijft dan zo maar doorgaan.
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 2 June 2013, 19:00   #110
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Omdat ik ook heel gevoelig ben, en de situaties heel erg goed herken doe je noemt, wil ik ook graag zeggen hoe ik het zie.
Wat ik heel bewust heb gedaan de laatste jaren is uitzoeken op welke gebieden ik ook precies datzelfde doe wat mij ook raakt.
Keer op keer ontdek ik dat ik dat ook doe, soms totaal in andere soort situaties, maar in de kern is vanuit dezelfde 'problematiek'.
Door dit zo in te zien, merk ik dat als mij zoiets nu overkomt, gelijk mezelf in de ander zie.
Alsnog kan ik nog niet volledig bij mezelf blijven, maar ik ervaar een zeer groot verschil in..
Oefenen baart kunst..
Mihaela, dank voor je reactie. Ik geloof zeker dat datgene wat jou zo raakt en irriteert ('jou' bedoel ik in het algemeen hier) ook (of misschien wel voor?l!) iets zegt over een 'zwakte' in jezelf. Zo bedoel jij het toch (correct me if I'm wrong!)? Kun en wil jij een voorbeeld geven van hoe dit bij jou werkt?

Voorbeeld wat mijzelf betreft: ik heb veel last gehad van iemand die een veel te zwaar beroep op mij deed (in de vorm van een vriendschap, eentje tegen wil en dank op een gegeven moment?). Ik kon geen grenzen aangeven. Het is niet zo dat ik zélf ook claimde op ander vlak, althans, ik zie dit niet (wat natuurlijk niet uitsluit dat ik het toch ook deed/doe ergens?). Bij mij is het meer dat ik het zelf heel moeilijk vind iets van iemand te vragen, te verwachten, en als een ander dat dan zo schaamteloos bij mij doet, raakt dat een heel gevoelige snaar. Kennelijk! Het voelt dan zo oneerlijk of zo.

Ik kan overigens goed zien dat er eenzelfde problematiek zou kunnen liggen onder het claim-gedrag van mijn vriendin en mijn niet kunnen/durven vragen om aandacht, nl. het nodig hebben van een ander! Mooi van jou, dat je dit aangeeft.
Pionne is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.