Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 September 2015, 16:58   #101
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht


Nee nee, Theo. Maar eerst eens verder in je eigen zwarte gat onder je schedel kijken.

Wat is er mis met dat zwarte gat? En hoe weet je dat eigenlijk? Wie heeft dat nou weer doorverteld?
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 September 2015, 17:01   #102
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Het verhaaltje van de engelen illustreert de wereld van de dualiteit, van straffen en belonen en heeft duidelijk eerder met hebzucht en angst voor de dood te maken dan met onvoorwaardelijke Liefde. Perceptie van de schrijver en blijkbaar ook van de lezer, die graag met moraal werkt.....

Om dat te kunnen zien is het wel nodig om dieper door te pakken.

We blijven lachen hier :)
Ik vind het maar een kinderlijk verhaaltje.
Ja, niets is wat het lijkt.
Zo lust ik er nog wel een paar.
Het zou me niks verbazen als Renoir het zelf verzonnen had.
Het is wel een beetje zijn niveau.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 September 2015, 17:10   #103
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik vind het zo' n sneu gebeuren. Een stel westerse sukkelaars in de maling nemen.
Er is niks sneu aan een stel Westerse ego-trippers, hippies, flower-power zwevers, in de maling te nemen.
Volwassen baby's die van Papa, 'vadertje' (staat, maatschappij, ashram) een bewijs van geslaagd zijn, verlichting krijgen en trots zijn dat de meester (papa) hen dat certificaat gegeven heeft.
Ik had ze nog een mooi ingepakte doos met een strik erbij gegeven met daarop een brief 'persoonlijke gift van mij aan jou, één van mijn apostelen die het licht gezien hebben, maar slechts thuis in grote discretie te openen'.
Ik had er een pamper in gestoken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
...Dan kan ik het hele advaita team ook wel in de maling gaan nemen.
Dat doe ik toch ook niet?
Dat kan je ook niet.
Alvast omdat hier geen advaita team bestaat. Dat verzin jij in verbeelding.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
...Zelfs Laurens probeer ik nog te helpen met zijn zelfkennis.
Nobel probeersel, maar begin nou maar is eerst bij jezelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik ben inmiddels wel blij dat ik nog nooit zo' n goeroe in levende lijve heb ontmoet. En nog nooit een satsang met een of andere onbenul heb bijgewoond.

Als ik het resultaat zie?..
Je had er beter wel is één ontmoet. Er zouden een hoop aannames uit je hoofd verdwenen zijn.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 20 September 2015, 17:17   #104
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Pup:Wat is er mis met dat zwarte gat?
Je zult er zelf naar moeten zoeken en daarbij ben ik NIET bereid te helpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Pup: En hoe weet je dat eigenlijk?
Hoe weet jij wat jij weet eigenlijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Pup: Wie heeft dat nou weer doorverteld?
Mijn intuïtie.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 20 September 2015, 17:18   #105
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Er is niks sneu aan een stel Westerse ego-trippers, hippies, flower-power zwevers, in de maling te nemen.
Volwassen baby's die van Papa, 'vadertje' (staat, maatschappij, ashram) een bewijs van geslaagd zijn, verlichting krijgen en trots zijn dat de meester (papa) hen dat certificaat gegeven heeft.
Ik had ze nog een mooi ingepakte doos met een strik erbij gegeven met daarop een brief 'persoonlijke gift van mij aan jou, één van mijn apostelen die het licht gezien hebben, maar slechts thuis in grote discretie te openen'.
Ik had er een pamper in gestoken!


Het is een beetje het niveau van als je ergens pas werk en ze sturen je uit op iets wat niet bestaat. Het gaat helemaal nergens over.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 September 2015, 17:19   #106
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Je zult er zelf naar moeten zoeken en daarbij ben ik NIET bereid te helpen.


Dat komt goed uit, want jij mag niet onder mijn schedel kijken!
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 September 2015, 17:25   #107
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
...Het gaat helemaal nergens over.
Klopt helemaal.

"Nergens is geen slechte plek! Je komt er terecht als je niet langer het Nu uit de weg blijft gaan. Je komt er terecht als je beseft dat jij de enige bent die jouw reis maakt. J?j bent het onderwerp. Nee, niet iets wat buiten jezelf ligt. J?j bent het onderwerp: j?uw gedachten, j?uw gevoelens, j?uw woorden en j?uw daden. Als je bereid bent ze onder ogen te, zien, dan zul je de weg naar vrede gaan. De weg naar Nergens is de weg naar je eigen hart. Hij leidt je door al je angsten, door alles waarmee je jezelf voor de gek houdt. Het is geen ontsnappingstocht, maar
een reis door je pijn heen om een einde te maken aan de pijn van afgescheidenheid."

Paul Ferrini
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 20 September 2015, 17:29   #108
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Van Niets naar Nergens.
Zo kom je nog eens ergens!

Wel wijze woorden van Paul Ferrini trouwens.
Maar ik betwijfel of er veel zijn die het begrijpen...
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 September 2015, 17:52   #109
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Van Niets naar Nergens.
Zo kom je nog eens ergens!
Voil?, cirkel rond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Wel wijze woorden van Paul Ferrini trouwens.
Maar ik betwijfel of er veel zijn die het begrijpen...
Wat maakt dat de éne het begrijpt en de andere (nog) niet?

ziener
... het is noodzakelijk dat wij alles doen om bewustzijn in ons leven te realiseren. Dat is uiteindelijk voor alle mensen hun grootste missie en opdracht. En toch is het maar aan bepaalde gegeven. Dat is een kleine groep die het zou kunnen realiseren. Spijtig genoeg want het is aan alle mensen, aan alle leven gegeven om zich te openbaren.
Zie nu naar de planten, naar de bloemen, naar de natuur, alles openbaart zich in de natuur in de lente. Bij de mensen zijn het echter maar een klein deel die bloemen kunnen worden. En dat heeft te maken met zelfrealisatie. Jezus zei ook: 'de zaaier zaait, en sommige zaden vallen op rotsen, sommige zaden in woestijnen'. Hij wou bedoelen: de zaden die op de rotsen vallen die worden dan verdroogd en verbrand door de zon. Er is maar weinig zaad dat valt in vruchtbare aarde. Dus in feite ligt het niet alleen aan de moedwilligheid van de mens en zijn gebreken. Nee, het ligt eraan op welke grond zijn zaad is gevallen. Dat heeft niets te maken met de wil van de mens.
Pup
Dat heeft meer met 'karma', voorbestemdheid te maken.
ziener
Ja. goed gezegd. Maar diegenen dan, wiens zaad in vruchtbare aarde gevallen is, die moeten ploegen, die moeten zaaien, die moeten zorgen en die zijn verantwoordelijk voor de vruchten die dat zaad zullen meebrengen. Schijnbaar hebben die een zwaarder kruis dan diegenen wiens zaad niet op vruchtbare aarde valt. Schijnbaar, want wiens kruis niet in vruchtbare aarde gevallen is, heeft zelfs geen kruis meer. Er is geen aanwezigheid meer van de mens. Daarmee is hij ook niet in staat het kruis van het leven te dragen. Er is niks, en dat noemen ze dan de levende doden. 'Laat de doden de doden begraven' zei Jezus.
Pup
En niemand kiest natuurlijk moedwillig om levend dood te zijn.
ziener
Zo is dat. Dat is hun overkomen. Want ze verlangen allemaal naar diezelfde liefde en vreugde en blijdschap. Ze zoeken allemaal naar bevrijding. Maar sommigen, in onwetendheid, kruipen in een gevangenis om bevrijdt te zijn van het leven. Dan kan men zeggen: 'ze zoeken niet naar bevrijding van het leven, ze zoeken om weg te zijn van het leven omdat ze door onwetendheid de talenten niet kunnen activeren die leven tot leven brengt. Want bij die mensen is tot leven komen 'doodgaan'. Dus dan blijven ze nog liever in een situatie zitten waarin ze dan levend dood zijn. Da's nog erger dan dood zijn.
Pup
Inderdaad, want dan ben je een zombie voor uzelf en ander mensen.
ziener
Ja, en dat is nog erger dan sterven. Dat is nog pijnlijker dan sterven.
Pup
ik denk aan een hel tafereel nu, waarin men ligt te kronkelen van de pijn.
ziener
Ze noemen dat het vagevuur. Maar dat vind men niet alleen in het hiernamaals. Dat vind men ook nu hier. Hier is ook een vagevuur.
Pup
Is er een verschil tussen het vagevuur van het 'hiernamaals' en dat van 'hier'?
ziener
Het is hetzelfde, want als je hier er u van bevrijd hebt, zal je er ook vrij van zijn nadien. Dus uiteindelijk wat nu is, is ook in het hiernamaals. Wat in het hiernamaals is openbaart zich hier in de materie. Dus er is geen verschil tussen die twee, helemaal niet.
Pup
De enige schijnbare grens is de tijdsgrens.
ziener
ja, en zelfs dan die grens bestaat niet. Want waar tijd word getekend, daar is alleen maar ruimte. Daar is geen tijd. Maar omdat zich in ruimte vergankelijkheden en tijdelijkheden voordoen, zeggen mensen dat er tijd is.
In ruimte is er tijdelijkheid, dat zich openbaart. Maar mensen vertalen dat als tijdelijk. Mensen maken er een vorm van, ze maken er een aanwezigheid van, dat uiteindelijk dan een illusie is.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 20 September 2015, 18:52   #110
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht


Wat maakt dat de éne het begrijpt en de andere (nog) niet?

Naar mijn mening durven de meeste mensen geen reis door hun pijn te maken.
Mensen zijn pijnvermijders en verzinnen liever goedkope oplossingen.
Zoals gefantaseerde egoloosheid bijvoorbeeld.
Theo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.