Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 August 2013, 11:07   #1091
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Bedoeling is wel dat jij hier je ei in kwijt kunt..ik had er even niet meer bij stilgestaan. Ook sorry! Maar ook bedankt dat je het geen probleem vind!
En een fijne zondag voor je KiSs en iedereen hier natuurlijk!
Weet je, je brengt me op een idee. Ik ga een eitje bakken, lekker bak-brood bij..
Jij ook een fijne zondag Ulla
Mihaela is offline  
Oud 4 August 2013, 11:45   #1092
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Er zijn hier alleen maar ongevraagde invullingen, dus geneer je niet.

Ik begrijp dat jij vertelt hoe het volgens jou zit en dit weten verkondigt.
En de bal terugketst als dit weten in twijfel getrokken wordt. En daarna
vervolgens niet eens na wilt kijken en meteen weer terug kaatst.

Dat is voor mijn gevoel idd de aard van het plakkerige ik belang die niet los wil laten. En wat ik dus probeerde te beschrijven in mijn eigen berichten al gebeuren er dan wel wat andere dingen maar het hoort in hetzelfde rijtje. Terwijl ik er zelf met de neus bovenop sta en het gewoon zie. Ik kan mij daar soms over verbazen. Ik zie het gebeuren en het lukt me af en toe niet het te doorbreken. Toch weet ik het mentaal op dat moment, schiet ik toch weer terug in die modus. Ik kan de "schuld" op zo een moment zeker bij mijn lichamelijke (hormoon) huishouding zoeken maar is het dat echt wel? Ligt het niet gewoon in de aard van het beestje en versterken bepaalde factoren het niet gewoon? Sinds ik dat bewust weet heb ik er namelijk veel minder last van. Niet dat ik het hier over bepaalde perikelen wil hebben hoor. Maar bij mij speelt dat een grote rol. En ik wenste gewoon dat ik dat eerder had geweten. En nee ook daar zit ik verder niet mee. Maar ik verspil liever geen enkele minuut meer aan mijn nukkige ik wat opeens moeilijk wil doen.

Het ongevraagde ik belang zit hem verder vooral in de invullingen en niet in het meekijken zelf. Immers dit forum is bedoeld voor mee te kijken.
Ulla is offline  
Oud 4 August 2013, 11:51   #1093
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Weet je, je brengt me op een idee. Ik ga een eitje bakken, lekker bak-brood bij..
Jij ook een fijne zondag Ulla
Het is een prachtige dag! Geniet lekker van de zon(dag)!
Liefss
Ulla is offline  
Oud 4 August 2013, 12:05   #1094
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik begrijp dat jij vertelt hoe het volgens jou zit en dit weten verkondigt.
En de bal terugketst als dit weten in twijfel getrokken wordt. En daarna
vervolgens niet eens na wilt kijken en meteen weer terug kaatst.

Dat is voor mijn gevoel idd de aard van het plakkerige ik belang die niet los wil laten. En wat ik dus probeerde te beschrijven in mijn eigen berichten. Terwijl ik er zelf met de neus bovenop sta en het gewoon zie. Ik kan mij daar soms over verbazen. Ik zie het gebeuren en het lukt me af en toe niet het te doorbreken. Toch weet ik het mentaal op dat moment, schiet ik toch weer terug in die modus. Ik kan de "schuld" op zo een moment zeker bij mijn lichamelijke (hormoon) huishouding zoeken maar is het dat echt wel? Ligt het niet gewoon in de aard van het beestje en versterken bepaalde factoren het niet gewoon? Sinds ik dat bewust weet heb ik er namelijk veel minder last van. Niet dat ik het hier over bepaalde perikelen wil hebben hoor. Maar bij mij speelt dat een grote rol. En ik wenste gewoon dat ik dat eerder had geweten. En nee ook daar zit ik verder niet mee. Maar ik verspil liever geen enkele minuut meer aan mijn nukkige ik wat opeens moeilijk wil doen.

Het ongevraagde ik belang zit hem verder vooral in de invullingen en niet in het meekijken zelf. Immers dit forum is bedoeld voor mee te kijken.
Ik vrees dat we al berichten lang volkomen langs elkaar aan het praten zijn, Ulla. Het gaat niet om meekijken, het gaat niet om mijn mening. Zolang jij nog aan het meekijken bent, ben je nog met egostuff bezig. Zolang jij nog denkt dat jij of ik gelijk heeft ben je nog met egostuff bezig. Neem je het nog steeds serieus. Ik hoef niet begrepen te worden, ik hoef geen gelijk te hebben. Zolang die wil nog aanwezig is ben je nog niet met je Zelf bezig.

Zou het mijn Zelf ene moer uitmaken wat een ander van 'mij' vindt? Zou mijn Zelf het uitmaken wat ik van mijzelf vindt? En als ik mijn Zelf in overeenstemming wil brengen met mijn ego, waarom zou mijn ego zich dan aangetast voelen over wat anderen van 'mij' vinden? Cynthia en Mahzira vinden mij belerend. Nou, lekker boeiend dan. Misschien vinden ze vandaag al weer wat anders. Mijn ego kan zich aangetast voelen, maar mijn Zelf maakt het allemaal geen zak uit.
Freerider is offline  
Oud 4 August 2013, 12:24   #1095
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik vrees dat we al berichten lang volkomen langs elkaar aan het praten zijn, Ulla. Het gaat niet om meekijken, het gaat niet om mijn mening. Zolang jij nog aan het meekijken bent, ben je nog met egostuff bezig. Zolang jij nog denkt dat jij of ik gelijk heeft ben je nog met egostuff bezig. Neem je het nog steeds serieus. Ik hoef niet begrepen te worden, ik hoef geen gelijk te hebben. Zolang die wil nog aanwezig is ben je nog niet met je Zelf bezig.

Zou het mijn Zelf ene moer uitmaken wat een ander van 'mij' vindt? Zou mijn Zelf het uitmaken wat ik van mijzelf vindt? En als ik mijn Zelf in overeenstemming wil brengen met mijn ego, waarom zou mijn ego zich dan aangetast voelen over wat anderen van 'mij' vinden? Cynthia en Mahzira vinden mij belerend. Nou, lekker boeiend dan. Misschien vinden ze vandaag al weer wat anders. Mijn ego kan zich aangetast voelen, maar mijn Zelf maakt het allemaal geen zak uit.
In mijn bericht vertelde ik vooral hoe ik het voor mij (door)werkt en wat ik zie. Overigens niet om gelijk te krijgen of om jou ergens van te willen overtuigen. Het forum gebruik ik voor mezelf maar niet om te willen scoren. Jouw bericht staat als een burcht waar niets anders in gebracht mag worden? Logisch dat je dan denkt dat we langs elkaar heen praten. Meer egostuuf kan er haast niet zijn.

Wijziging aangebracht door Ulla op 4 August 2013 om 12:47.
Reden: taal
Ulla is offline  
Oud 4 August 2013, 12:29   #1096
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
I Cynthia en Mahzira vinden mij belerend. Nou, lekker boeiend dan. Misschien vinden ze vandaag al weer wat anders. Mijn ego kan zich aangetast voelen, maar mijn Zelf maakt het allemaal geen zak uit.
Is het zo erg je af en toe nog wel wat van andermans mening aan te trekken? Je hoeft het alleen te zien en dan lost het vanzelf al op in die zin dat je je er niet meer afhankelijk van voelt. Gelijktijdig kan het je wel helpen om te kijken of er niet toch een kern van waarheid in zit en waarom iemand iets van je kan vinden. Maakt niet uit of dat belerend is of lief gevonden te worden.

Belerend heeft iets beladens, men wil niet beleerd worden. Waarom niet kun je onderzoeken. Maar ook de belerende zou kunnen kijken waarom hij zo overkomt. Meestal zit er in beide kanten iets wat nog gezien wil worden.
Ulla is offline  
Oud 4 August 2013, 13:08   #1097
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Ulla, voor het moment gooi ik even de handdoek in de ring. Misschien komt er nog iemand anders die het punt ziet. Als ik het over voetbal heb en jij over handbal, dan kunnen we nooit een zinnig gesprek voeren.
Freerider is offline  
Oud 4 August 2013, 13:26   #1098
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Cynthia en Mahzira vinden mij belerend. Nou, lekker boeiend dan. Misschien vinden ze vandaag al weer wat anders. Mijn ego kan zich aangetast voelen, maar mijn Zelf maakt het allemaal geen zak uit.
Ik??
Mahziri is offline  
Oud 4 August 2013, 13:51   #1099
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ulla, voor het moment gooi ik even de handdoek in de ring. Misschien komt er nog iemand anders die het punt ziet. Als ik het over voetbal heb en jij over handbal, dan kunnen we nooit een zinnig gesprek voeren.
Kun je dan nog wel in het kort vertellen waar het jou wel om gaat?
De punten die je gemaakt had waren mij wel duidelijk maar niet van toepassing/aan de orde in mijn eigen gebeuren.
Ulla is offline  
Oud 4 August 2013, 14:12   #1100
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Kun je dan nog wel in het kort vertellen waar het jou wel om gaat?
De punten die je gemaakt had waren mij wel duidelijk maar niet van toepassing/aan de orde in mijn eigen gebeuren.
Oorspronkelijk hadden we het over de overtuigingen en ons denken die ons in de weg staan om ons Zelf te bereiken. Dat is de kern van de discussie. Althans?dat meende ik. Renoir interumpeerde daar op (en daar ben ik helaas op in gegaan), maar ik meende dat wij twee vervolgens weer verder gingen met die discussie, de interuptie latend voor wat die is.

En even buiten deze discussie, Ulla. Een gespek met jou meandert zo gauw.
Ik gaf als benadrukking van mijn betoog deze quote:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets
Cynthia en Mahzira vinden mij belerend. Nou, lekker boeiend dan. Misschien vinden ze vandaag al weer wat anders. Mijn ego kan zich aangetast voelen, maar mijn Zelf maakt het allemaal geen zak uit.
Later zie ik dat je op Cynthia en Mahziri ingaat, maar die quote dient slechts als ondersteuning (verduidelijking) van een al dan niet aangestast ego. Omdat ik het als verduidelijking aanvoer is het niet de bedoeling om er op in te gaan.
Doe je dat wel, dan gaat een gesprek meanderen en resulteert in langs elkaar heen praten.


En ik maak mij er ook schuldig aan. Met mijn quote geef ik al gelegenheid.
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.