Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 January 2015, 11:40   #111
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
We hoeven dan ook niet verder te komen, want we hoeven nergens naar toe. Beter ware het juist om gewoon eens stil te staan en werkelijk te kijken wat er allemaal geschreven wordt juist aan onzin. Dan kun je echt zien hoe hilarisch het allemaal is. En hoe idioot het is als je dat niet kunt. Ik noem dat het onmiddellijke zien. Maar ja, dan valt er niks meer te ouwehoeren natuurlijk.
Het gaat helemaal niet over ergens naar toe moeten, het gaat hier over gedegen zelfonderzoek doen. Je weet wel datgene waarvoor dit forum is opgericht. Dat lacherige gedoe geeft de oppervlakkigheid aan en dat is dat gedegen zelfonderzoek niet. Je wekt de verkeerde indruk dat het hier gaat om een groepje enthousiastelingen die gedeprimeerden aan een zonnig momentje willen helpen. De bedoeling is om dat met gedegen zelfonderzoek structureel te doen, maar dan moet je dat wel serieus kunnen nemen.
 
Oud 11 January 2015, 11:42   #112
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dank je wel Ulla.

Het voelt meer dan ooit dat ik bezig ben een kleuterklas in het gareel te houden, het werk op zichzelf vermoeid mij niet, maar anderzijds kom ik er ook niet meer aan toe door dat eerste.
Graag gedaan. Over wat je nog schrijft dat moet ik even laten zakken maar ik doe alvast een poging. Misschien dat je je teveel laat afleiden door dat kleutergedoe en/of er teveel op ingaat. Vroeger was je veel straighter. Nu ben je wat milder geworden en daarin de balans vinden dat valt niet mee.
Ulla is offline  
Oud 11 January 2015, 11:44   #113
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Welnee dit gaat over heel wat anders, dit heeft met de effectiviteit van het forum te maken aan gedegen zelfonderzoek te doen.
Ik heb dat afgerond en er is niks meer wat nog onderzoek behoeft.
Ok, dat is waar jij van overtuigd bent. Wat ik wil benadrukken is dat door jezelf te blijven verdedigen, door te blijven herhalen dat jouw onderzoek afgerond is, de energie en de gesprekken steeds op dit punt blijven steken.
Stel dat jij je bewust niet meer herhaalt dat je onderzoek afgerond is, en dat jij bewust geen moeite meer doet om mensen van je staat van zijn te overtuigen?
Ik denk dat je bijdraag in dat wat jij voor ogen hebt DAN pas effectief zou zijn.
De jaren die ik je gelezen heb, heb ik veel treffende en heldere stukken gezien in je teksten, maar ik vind dat ze steeds vertroebeld werden door de strijdlustigheid omheen. In de strijdlustigheid omheen was jij ook altijd volop aanwezig.
Zonde van je waardevolle tijd en inzichten, en vooral zonde dat ze vervolgens niet meer gezien en gelezen worden wegens de ruis omheen.
Mihaela is offline  
Oud 11 January 2015, 11:45   #114
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat is helemaal niet jammer. Het is wat het is. Mag berouw er niet zijn?
Voor mij lees je verkeerd en stel je de verkeerde vragen. Ik ga ze dan ook niet beantwoorden want je snapt er weer eens geen ene moer van. Maar wat erger is op de wijze zoals je dat nu doet bemoei je je overal mee en ontlokt bij anderen een bepaald soort zelfreflectie die er helemaal niet toe doet en het antwoord is vervolgens nog méér onzin.
 
Oud 11 January 2015, 11:55   #115
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Graag gedaan. Over wat je nog schrijft dat moet ik even laten zakken maar ik doe alvast een poging. Misschien dat je je teveel laat afleiden door dat kleutergedoe en/of er teveel op ingaat. Vroeger was je veel straighter. Nu ben je wat milder geworden en daarin de balans vinden dat valt niet mee.
Bedankt voor het meedenken.
Ik ken de geschiedenis. Vroeger ging ik niet op het aspect van mijn persoonlijke voorkeur in omdat dat voor 'jouw onderzoek' helemaal niet van enige relevantie is. Ik heb me daartoe op enig moment toch laten verleiden omdat ego kennelijk niet zonder die kennis omtrent iemand kan en dat is zo onderhand helemaal uit de hand gelopen. Het gaat inmiddels om niks anders meer dan persoonlijke zaken en niet meer over dat zelfonderzoek. Misschien is het deze ontwikkeling die ook Maria niet bevalt. Anders dan helemaal opnieuw beginnen kom ik daar niet meer uit totdat ene Theo zich recentelijk aanmeldde en precies weet in te spelen op die impasse. Helaas las ik net dat het voor hem experimenteel is.
 
Oud 11 January 2015, 12:11   #116
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hopeloos is als iemand zijn lesje niet wil leren.

In de ontwikkeling kan iemand, zoals dat bij Nadje en ook in mindere mate voor Puppetji het geval is, er voor kiezen niet bewust te worden. Dat is niet alleen hopeloos dat is, in mijn ogen, achterlijk. Door niet bewust te willen worden laat je je medemens in zijn lijden aan zijn lot over, door te doen alsof dat lijden niet bestaat en alles maar weg te lachen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo
Je bedoelt dat jij het in je onderzoek nog niet bent tegengekomen.
En je bedoelt dat jij er geen weet van hebt.
Dat wil niet zeggen dat ik het niet onderzocht heb.
Een hug is een substituut voor wat anders.
Net zoals empathie ook een substituut is.
Hetgeen er op duidt dat bij ieder mens er ergens een innerlijk weten is.
De vonk is al aanwezig, maar de mens in kwestie dient hem zelf aan te blazen tot een hoogoplaaiend vuur.

Wie dat niet doet is een hopeloos geval.

Zonder commentaar geplaatst:

"Bedenk wie jouw broeder is, eer je hem veroordeelt. En zeg God dank dat hij heilig is, en dat hem de gave van de heiligheid voor jou gegeven is. Verbind je blijmoedig met hem, en verwijder elk spoor van schuld uit zijn gestoorde en gekwelde denkgeest. Help hem de zware zondelast op te heffen waarmee jij hem beladen hebt en die hij als de zijne heeft aanvaard, en gooi die luchthartig en vrolijk lachend van hem weg. Druk die niet als doornen tegen zijn voorhoofd, en spijker hem er evenmin aan vast, zonder verlossing en zonder hoop.
17. Schenk je broeder geloof, want geloof, hoop en barmhartigheid staan jou ter beschikking om te geven. In de handen die geven wordt de gave gegeven. Kijk naar jouw broeder, en zie in hem de gave van God die jij ontvangen wilt".
(eciw: H19 i)
Alliswell is offline  
Oud 11 January 2015, 12:17   #117
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Bedankt voor het meedenken.
Ik ken de geschiedenis. Vroeger ging ik niet op het aspect van mijn persoonlijke voorkeur in omdat dat voor 'jouw onderzoek' helemaal niet van enige relevantie is. Ik heb me daartoe op enig moment toch laten verleiden omdat ego kennelijk niet zonder die kennis omtrent iemand kan en dat is zo onderhand helemaal uit de hand gelopen. Het gaat inmiddels om niks anders meer dan persoonlijke zaken en niet meer over dat zelfonderzoek. Misschien is het deze ontwikkeling die ook Maria niet bevalt. Anders dan helemaal opnieuw beginnen kom ik daar niet meer uit totdat ene Theo zich recentelijk aanmeldde en precies weet in te spelen op die impasse. Helaas las ik net dat het voor hem experimenteel is.
Mij bevalt dat straighte ook veel beter, al hoeft het van mij ook niet te steriel, maar daarvoor heb je toch ook gedeeltes waarin je persoonlijke zaken uitgebreider kunt bespreken als die behoefte er is. Succes ermee, doe wat je drijft zou ik zeggen en laat je niet meer tegenhouden.
Ulla is offline  
Oud 11 January 2015, 12:17   #118
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ok, dat is waar jij van overtuigd bent. Wat ik wil benadrukken is dat door jezelf te blijven verdedigen, door te blijven herhalen dat jouw onderzoek afgerond is, de energie en de gesprekken steeds op dit punt blijven steken.
Stel dat jij je bewust niet meer herhaalt dat je onderzoek afgerond is, en dat jij bewust geen moeite meer doet om mensen van je staat van zijn te overtuigen?
Ik denk dat je bijdraag in dat wat jij voor ogen hebt DAN pas effectief zou zijn.
De jaren die ik je gelezen heb, heb ik veel treffende en heldere stukken gezien in je teksten, maar ik vind dat ze steeds vertroebeld werden door de strijdlustigheid omheen. In de strijdlustigheid omheen was jij ook altijd volop aanwezig.
Zonde van je waardevolle tijd en inzichten, en vooral zonde dat ze vervolgens niet meer gezien en gelezen worden wegens de ruis omheen.
Het kan goed zijn dat de interactie bij de mededeling dat ik het gedegen zelfonderzoek afgerond heb stopt maar ik ben dan ook niet uit op die interactie. Ik wil helemaal geen uitwisseling ik wil dat er zelfonderzoek gedaan wordt zonder mij als voorbeeld. Het heeft evenmin in mijn intentie gelegen mijn staat van zijn te benadrukken. Er is meermaals gesuggereerd dat zelfonderzoek nooit ten einde loopt en dat is beantwoord met dat het een afronding heeft en daarover kwamen vragen of ik die afgerond had.

Dat 'wat' ik ben heeft het niet nodig om 'mij' te bewijzen.

Vervolgens was het zo dat men vond dat er ook ter dezer zijde gesleuteld moest worden wilde men bereid zijn hetzelfde te doen. Daar kan niet over gelogen worden ik kan niet doen alsof ik met zo'n onderzoek bezig ben terwijl dat niet het geval is, dus was er het antwoord dat ik dat niet doe omdat ik het afgerond heb. Dan zijn er altijd nog die zelfs daar geen genoegen mee nemen en blijven doorgaan, misschien herken je dat?

Dat je strijdlust ziet dat is logisch, ik zie ook strijdlust als ik kijk zoals ik altijd gewend was dat te doen, maar inmiddels is er een andere manier van kijken. Strijdlust is van het ego en dat zie je maar er is ook een drijvende kracht die niet afkomstig is van het ego en die ze jij niet als je die drijvende kracht niet kent.

Waardevolle tijd en inzichten zijn ook van die drijvende kracht en niet iets wat door mij in persoon opgeroepen wordt. Dus de drijvende kracht gaat net zo lang door totdat het dat niet meer doet, niet ik. Al moet ik in de egomodus om jou duidelijk te maken dat 'ik' daar geen zin meer in heb om je te stoppen eindeloos met je egostuff door te blijven gaan.
 
Oud 11 January 2015, 12:22   #119
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het kan goed zijn dat de interactie bij de mededeling dat ik het gedegen zelfonderzoek afgerond heb stopt maar ik ben dan ook niet uit op die interactie. Ik wil helemaal geen uitwisseling ik wil dat er zelfonderzoek gedaan wordt zonder mij als voorbeeld. Het heeft evenmin in mijn intentie gelegen mijn staat van zijn te benadrukken. Er is meermaals gesuggereerd dat zelfonderzoek nooit ten einde loopt en dat is beantwoord met dat het een afronding heeft en daarover kwamen vragen of ik die afgerond had.

Dat 'wat' ik ben heeft het niet nodig om 'mij' te bewijzen.

Vervolgens was het zo dat men vond dat er ook ter dezer zijde gesleuteld moest worden wilde men bereid zijn hetzelfde te doen. Daar kan niet over gelogen worden ik kan niet doen alsof ik met zo'n onderzoek bezig ben terwijl dat niet het geval is, dus was er het antwoord dat ik dat niet doe omdat ik het afgerond heb. Dan zijn er altijd nog die zelfs daar geen genoegen mee nemen en blijven doorgaan, misschien herken je dat?

Dat je strijdlust ziet dat is logisch, ik zie ook strijdlust als ik kijk zoals ik altijd gewend was dat te doen, maar inmiddels is er een andere manier van kijken. Strijdlust is van het ego en dat zie je maar er is ook een drijvende kracht die niet afkomstig is van het ego en die ze jij niet als je die drijvende kracht niet kent.

Waardevolle tijd en inzichten zijn ook van die drijvende kracht en niet iets wat door mij in persoon opgeroepen wordt. Dus de drijvende kracht gaat net zo lang door totdat het dat niet meer doet, niet ik. Al moet ik in de egomodus om jou duidelijk te maken dat 'ik' daar geen zin meer in heb om je te stoppen eindeloos met je egostuff door te blijven gaan.
.....
Ulla is offline  
Oud 11 January 2015, 12:30   #120
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Zonder commentaar geplaatst:

"Bedenk wie jouw broeder is, eer je hem veroordeelt. En zeg God dank dat hij heilig is, en dat hem de gave van de heiligheid voor jou gegeven is. Verbind je blijmoedig met hem, en verwijder elk spoor van schuld uit zijn gestoorde en gekwelde denkgeest. Help hem de zware zondelast op te heffen waarmee jij hem beladen hebt en die hij als de zijne heeft aanvaard, en gooi die luchthartig en vrolijk lachend van hem weg. Druk die niet als doornen tegen zijn voorhoofd, en spijker hem er evenmin aan vast, zonder verlossing en zonder hoop.
17. Schenk je broeder geloof, want geloof, hoop en barmhartigheid staan jou ter beschikking om te geven. In de handen die geven wordt de gave gegeven. Kijk naar jouw broeder, en zie in hem de gave van God die jij ontvangen wilt".
(eciw: H19 i)
Als je zo bijbelvast bent heb je vast ook wel eens van de Heilige Geest gehoord, die spreekt in de gedaante van vurige tongen. Nou.. ik ben zo'n vurige tong en jij bent een gewone geest een ego die niet in staat is te zien dat ik geen ego ben maar een vurige tong en het niet persoonlijk op je gemunt heb. Dat er dus geen sprake is van veroordelen maar van zien.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.