Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 May 2021, 15:34   #111
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Goed dat Sam meeleest ....
Nee Boni, ik zal je helpen de zaken een beetje op een rijtje te houden. Dit is een draadje wat Sam heeft geopend omdat iemand waar hij/zij van houdt ernstig ziek is. Een volkomen begrijpelijke zaak. Het gaat dus inderdaad om Sam en de situatie die is aangedragen.

Dan kom jij langs, zoals altijd, en je hebt je legerkistjes maat 49 met stalen neuzen aangetrokken en gaat een beetje tegen het onderwerp en degene die het onderwerp aangedragen heeft lopen aanschoppen en en er op lopen stampen.

Daarmee trek je volledig onnodig de aandacht naar je toe. Maar dat kunnen we je vergeven omdat je blijkbaar behoorlijk in de war bent zoals je al vaker hebt aangetoond. Het zal zoiets zijn als preseniele dementie, dat je in de war bent en dingen hoort en ziet die er niet zijn, maar daar moeten de geleerden maar een uitspraak over doen. Gewoon maandag even naar je huisarts gaan. Beloofd?

Dan kunnen we nu gewoon onze aandacht weer richten op Sam en de voorgelegde situatie. Jij hebt je aandacht ook gehad, dus nu weer even op de plaats rust, ja? Trek je kistjes maar weer uit en ga even lekker op de bank liggen, wat uitrusten.

En ja, jij bestaat niet (als je dat graag wilt horen) en je bent een hele goede vriend (van Jan in ieder geval) en je bent de bovenste beste (beetje lastig combineren met 'niet bestaan' maar daar zul je wel iets op vinden). En we houden van je!
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 15:51   #112
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dit is een draadje wat Sam heeft geopend omdat iemand waar hij/zij van houdt ernstig ziek is.
@ Boni
Nog even een toelichting op het fenomeen 'houden van'. Dat is dat je bij iemand hele warme positieve (liefdevolle) gevoelens krijgt en hebt, zonder dat je daarvoor bepaalde 'de psyche beÏnvloedende' middelen hebt hoeven innemen en zonder dat je daarna samen zulke middelen hoeft in te nemen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 16:06   #113
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Daar ligt ergens een grens en die mag benoemt worden ook al verandert er geen sikkepit.
Heb nu pas het begin van het draadje gelezen. Wist nog niet van de openingszin van Sam af. Ben hier gewoon maar even binnengevallen, niet bewust van de geschiedenis van het draadje. Ja, dit gaat echt wel een grens ver over.

Sterkte aan Sam en de dierbare!

Het is niet zo dat we ongevoelig hoeven te worden voor wat er in het relatieve gebeurd. Gevoelens horen er ook bij, zelfs bij advaita. Niet-twee sluit niets buiten, alleen wordt het niet meer gezien als Waarheid op zich, en hoeft er geen 'absolute' aandacht meer naar een één van de twee te gaan. Maar dat ontkent de ervaring daarom niet, ook niet als deze pijnlijk is. Is dat wel zo, dan is er geen sprake van advaita, maar van vluchtgerdrag, transcenderen, zweven.

Het gaat erom: kunnen er verschillende perspectieven gelijktijdig naast elkaar bestaan (lachen en huilen bijvoorbeeld, relatieve en absolute)? Als dat kan, pas dan kunnen ook perspectief (ervaring) en geen-perspectief (Waarheid) naast elkaar bestaan (het indalen). Niet-twee houdt niets uit elkaar.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 16:29   #114
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Doe dat vooral niet, best van niemand niet.
Onderzoek gewoon in plaats van je zelf bot te vieren.
Dorje, jij hebt een reputatie van contraproductief te zijn aan het deugdelijk gedegen zelfonderzoek volgens het gedachtengoed van Laurens, Bassie en Rob.
Moest je ooit een eigen forum starten dan maak ik me misschien lid van je forum en ga ik in gesprek met je. Op dit forum doe ik dat niet want je hebt al genoeg epistels geschreven waar niemand wat aan heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Als dat teveel gevraagd is, weet je meteen voor 'wie' dat teveel gevraagd is.
Als het teveel gevraagd is om je eigen forum te starten, weet je meteen voor 'wie' dat teveel gevraagd is.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 16:37   #115
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Advaita dokter gevonden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Gewoon maandag even naar je huisarts gaan en om een gedegen onderzoek vragen ....
Zeg Rob, ik ben net terug van 5 km joggen en bedacht me onderweg dat je nog niet van de slechtste bent. Je zit vol goede bedoelingen en hebt naar eigen zeggen door middel van (hard) werken ontdekt 'wat' je in essentie bent en terwijl gaat ie zelf naar een psych.
Dus dacht ik, niets is toeval, Rob begint over een huisarts en een kennis van me, waar ik al 10 jaar niet meer van gehoord had, stuurde me dit...
Citaat:
Op 4 mei 2021, om 08:27 heeft dirk het volgende geschreven:

Ik ga bij Jan Kersschot en krijg ik biopuncture, inspuitingen met homeopatische middelen op de pijnplekken, en dat helpt enorm.
Jan kersschot vind je ook op YouTube, hij praat over non dualiteit.
Laat maar eens weten indien je luisterd naar hem wat je daarvan vindt.
aha, heb ik een "Advaita dokter" gevonden!
Wat heet toeval. Misschien kan hij me wel genezen van mijn Narcistische aandoening.
Jan kersschot heeft toch wel een goede reputatie herinner ik me. Laurens citeerde hem HIER op 30 sept '20 nog.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 16:58   #116
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
@ Boni
Nog even een toelichting op het fenomeen 'houden van'. Dat is dat je bij iemand hele warme positieve (liefdevolle) gevoelens krijgt en hebt,
Wat kan jij daar nou van weten met je hard geworden hart!
Alleen een hard geworden hart kan breken (zie hartinfarct).

Weet je, je idee om de methode van Wim Hof te gaan volgen zou je wel is deugd kunnen doen.
Want je afgeknepen stemgeluid is natuurlijk ook geen toeval, er komt nauwelijks lucht door je keel waardoor je hart geen (adem) ruimte krijgt.
Dus ja Rob, ga maar is leren verbonden ademen à la Wim Hof.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
zonder dat je daarvoor bepaalde 'de psyche beÏnvloedende' middelen hebt hoeven innemen en zonder dat je daarna samen zulke middelen hoeft in te nemen.

Ik hoef daar helemaal geen 'de psyche beÏnvloedende' middelen voor in te nemen want ik ben een trainer geweest in Holotropic breathing, zie > YouTube / Psychedelic Breathing - Wim Hof, Stanislav Grof, DMT

Zie ook mijn post De Wim Hof methode. Oude wijn in....

Wat psilocybine eten samen met Jan eergisteren maakt het gewoon extra leuk en ruim. En van kambo, Iboga en Bufo weet jij nul komma niks, althans is het geen 'beleefde werkelijkheid' voor je. Lezen erover en kritiek geven erop kan iedereen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 17:06   #117
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Jan Kerschot is een prima advaita bezieler.
Echt, moet je zeker eens langs gaan.

Hij was vroeger een die-hard non-dualist. Maar stapt daar de laatste jaren wat vanaf. Hij legt de laatste tijd juist de nadruk op de belichaming van het non-duale in de duale dagelijkse ervaring. Wij schieten goed op op dat vlak. Dus, ja, van toeval gesproken. Alles wijst in dezelfde richting, katertje: duik er in!

Blijf niet wegvluchten in je verdeel en heers manie. Mij maakt het niet uit hoe je tegenover mij staat, noch hoe Laurens, Bassie of Rob tegenover mij staan. Het maakt alleen uit of je jezelf uit de weg blijft gaan of niet. Geen forum kan je daarbij helpen. Je blijft je zelf uit de weg gaan of je onderzoekt het. Meer valt er niet over te zeggen.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 17:24   #118
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
aha, heb ik een "Advaita dokter" gevonden!
Wat heet toeval. Misschien kan hij me wel genezen van mijn Narcistische aandoening.
Jan kersschot heeft toch wel een goede reputatie herinner ik me. Laurens citeerde hem HIER op 30 sept '20 nog.
Man, jij hebt ook wel heel vaak pech zeg ... wil je naar een dokter, loop je tegen een van de weinige neo-advaita huisartsen aan die België heeft. Hoeveel pech kan een mens in zijn leven hebben joh ....

En verder laat ik het er bij hier, nu. Dit is een draadje van Sam en het is al te veel over andere zaken gegaan.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 17:39   #119
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Jan Kerschot is een prima advaita bezieler.
Ik heb zijn boek Een Zijn; thuiskomen bij je-zelf 15 jaar geleden al gelezen. Vond er niets bijzonders aan, die man kan niet tippen aan Ramesh Balsekar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Echt, moet je zeker eens langs gaan.
Ben jij er al langs geweest, bij jij helemaal tot bij hem thuis gereden in Aartselaar? Hier zijn website.
op YouTube / Jan Kersschot: De Sleutel tot Bevrijding.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Hij was vroeger een die-hard non-dualist. Maar stapt daar de laatste jaren wat vanaf. Hij legt de laatste tijd juist de nadruk op de belichaming van het non-duale in de duale dagelijkse ervaring. Wij schieten goed op op dat vlak.
Wie is wij, jij en hem?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Dus, ja, van toeval gesproken. Alles wijst in dezelfde richting, katertje: duik er in!
Nee, wijst helemaal niet in die richting, de man die mij die email stuurde is op zoek om van zijn pijnen verlost te worden (wie niet?).
Zo schreef hij me eerder Op 15 feb. 2021...
Citaat:
ik heb cronische pijnen die komen en gaan en die me verscheuren vanbinnen, heel mijn lijf vol onstekingen, begin dan te doemdenken, gepaard met angsten en diep verdriet en huilbuien, zo ondraaglijk dat het is. En soms is het dan weer helemaal weg. Diagnoses oa ziekte van lyme, maar heb ook siliconeninspuitingen gehad in mijn voorhoofd om een deuk in mijn voorhoofd te vullen, dit gebeurde toen ik 19 jaar was en volgens sommigen zou ik daardoor schade hebben aangebracht.

Soit, ik zoek dus al jaren naar manieren om hiervan te genezen en ben uitgeput door die zoektocht.
Maar blijf dus open staan voor 'mirakels'.

Mijn traumatherapie/lichaamswerk helpt wel, daar leer ik veel en laat ik veel los maar 't zit allemaal wel diep en ben er nog wel effe zoet mee.

Daarom dat ik dit nu even naar u schrijf, misschien dat jij iemand kent die een bepaalde gave heeft...
Zo loopt hij alles af, inclusief Jan Kerschot.
Zo zocht hij eerder ook al tevergeefs zijn heil bij Bruno Gröning.
Ik heb geen dokter nodig, ik mankeer nis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Blijf niet wegvluchten in je verdeel en heers manie..
Dokter Dorje zijn advies...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Mij maakt het niet uit hoe je tegenover mij staat,
Wacht, ik ga is een keer de topic starter citeren...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
... er is geen jij... er is zijn....


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Mij maakt het niet uit hoe je tegenover mij staat, noch hoe Laurens, Bassie of Rob tegenover mij staan. Het maakt alleen uit of je jezelf uit de weg blijft gaan of niet. Geen forum kan je daarbij helpen.
Nou, Laurens en Bassie willen je behulpzaam zijn hoor....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dorje,
...
Dank je, ik (beter gezegd deze entiteit) heb het gedegen zelfonderzoek al afgerond, ik (zonder verwijzing naar iets bestaands - er wordt gedaan) ben hier om anderen daarbij behulpzaam te zijn.
Grijp je kans Dorje!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Je blijft je zelf uit de weg gaan of je onderzoekt het. Meer valt er niet over te zeggen.
Conclusie: als jij jezelf niet langer uit de weg blijft gaan kunnen de entiteiten Bassie en Laurens je behulpzaam zijn. Meer valt er niet over te zeggen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 17:43   #120
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Dorje stuurt mij naar de verkeerde!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Man, jij hebt ook wel heel vaak pech zeg ... wil je naar een dokter, loop je tegen een van de weinige neo-advaita huisartsen aan die België heeft. Hoeveel pech kan een mens in zijn leven hebben joh ....
Oh, ik lees je nu pas, na het posten van mijn antwoord op Dorje.
En die Dorje schrijft dat die Jan Kerschot een prima advaita bezieler is waarbij ik zeker eens moet langs gaan.
Ja, zeg, die Dorje!
Hij heeft duidelijk geen deugdelijk gedegen zelfonderzoek gedaan en afgerond zoals jij, Laurens en Bassie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En verder laat ik het er bij hier, nu. Dit is een draadje van Sam en het is al te veel over andere zaken gegaan.
Is je maat weer vol Rob?
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als je wilt lachen, lach dan mee.....!! habbuthabnot Osho 11 5 October 2013 18:00


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.