Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 July 2012, 00:16   #111
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Volgens mij kan men met gemak weten wat bij de ander zich werkelijk qua bewustzijn achter de forum schermen afspeelt.
Misschien is het zinniger in het kader van zelfonderzoek eens te kijken wat er zich bij jezelf achter de schermen afspeelt .
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 00:20   #112
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Misschien is het zinniger in het kader van zelfonderzoek eens te kijken wat er zich bij jezelf achter de schermen afspeelt .
Doe dat Nadje, kijk wat er bij jezelf achter de schermen afspeelt, doe wat anders met dat wijsvingertje van je..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 00:25   #113
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Gezien het feit dat ik hier op dit forum voor zelfkennis/bewustwording ben, en gezien het feit dat ik zelf in staat ben, zoals ieder ander mens, om Meester over mijn gevoelens/beleving/gedrag te zijn, zie ik verder niet in wat mij in de weg zou kunnen staan om met een ander een gelijkwaardig gesprek te voeren.

Als jij nog steeds op zoek bent naar ongelijkwaardigheid, ga je gang Rob.
De voorwaarden die je hebt om iets tot stand te brengen,
kunnen tegelijkertijd de hindernis zijn dat datgene tot stand komt.

Ik zoek geen ongelijkwaardigheid, net zo min als ik gelijkwaardigheid zoek.
Als ik wil leren zwemmen zoek ik een zwemleraar,
niet een kneus zoals ik die dr niks van kan.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 00:39   #114
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Doe dat Nadje, kijk wat er bij jezelf achter de schermen afspeelt, doe wat anders met dat wijsvingertje van je..
Dat sprankelende van Ulla dat zit je blijkbaar erg dwars. Kijk daar maar eens naar. Dan doe je nog 's wat. De groeten.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 01:01   #115
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Gelijkwaardigheid vind je als je gelijkwaardigheid bent.
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 02:20   #116
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Leerzame tijden zo te lezen, als jij nu op terug kijkt, is er iets waar jij echt iets aan gehad hebt, aan al de spannende forum ervaringen ?
Het was me liever gestolen worden, dat ten eerste, maar kennelijk moesten we allemaal meemaken .

Wat moet ik zeggen Miheala, dingen gebeuren niet voor niks en dus dragen ze bij aan bewustwording op alle niveau's en dat was bij mij dus ook zo. Ik vind het lastig om daar één ding uit te pikken en ga dat dus ook niet doen. Daar laat ik het even bij ok??

Liefs V. XXX
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 06:55   #117
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als ik jouw kind was Ulla, was ik helemaal gek van geworden. Je zegt eerst dit, dan weer dat, en dan weer dit en dan weer dat.
Pff.. vermoeiend hoor..
Alles wat je zegt dat je niet doet, doe jij juist wel, en alles wat je zegt dat je wel doet doe je niet.
Je gaf toch Nadje de beschrijving op een draadje: Sprankelend!.
Wat liet je achterwege? Het was toch een omschrijving van zoals je haar ziet als persoon, of niet????

Ik heb juist heel goed door hoe jij in staat Ulla, maar jij blijkbaar niet.
Mijn kinderen? Je bedoelt, daar zou jij helemaal gek van worden, die doorzien elk flut argument van je. En hebben je zo door. Daar gaan je oren pas van toeteren. Maar het zijn schatten hoor, wij geven elkaar gewoon de ruimte en nemen het allemaal niet zo zwaar op. In tegendeel. haha.

Ik weet niet wat er onduidelijk is aan mijn woorden en ik wil het best uitleggen. Als ik maar wist wat. Door maar wat te roepen, dat het vermoeiend is enz. help je mij daar niet echt bij. Zo kan ik het ook. Maar als het alleen maar gaat om de omschrijving van Naadje...

sprankelend is een gevoel wat ik bij Naadje heb. Dat is dus geen omschrijving van haar persoon. En dat bevalt mij wel. Daar verbind ik verder geen conclusies aan, behalve.. een zuurpruim is zij zeker niet. Wel iemand met temperament. Zo beter?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 07:14   #118
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb juist heel goed door hoe ambigue jij in staat Ulla, maar jij blijkbaar niet.
Dat is wat jij van mij ziet, hoe ik erin sta weet je daarom nog niet.
Dat kan ik alleen weten. Dat zijn dus de conclusies, die je eraan verbind.
Je beschrijft mij dubbelzinnig, wil je dat uitleggen wat je ermee bedoelt?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 07:41   #119
Frog
Asprirant lid
 
Frog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 July 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Je gedachten zijn Zonder' twijfel.
Je gevoel is twijfelachtig, ....omdat je houvast zoekt in gedachten.
Gedachten, gevoelens en lichamelijke gewaarwordingen vormen een eenheid.
__________________
'Look What Is.'
Frog is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 08:00   #120
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat is wat jij van mij ziet, hoe ik erin sta weet je daarom nog niet.
Dat kan ik alleen weten. Dat zijn dus de conclusies, die je eraan verbind.
Je beschrijft mij dubbelzinnig, wil je dat uitleggen wat je ermee bedoelt?
Nee hoor Ulla, ik vind jou niet dubbelzinnig. Niet in de zin dat jij iets kwaad in de zin zou hebben. Niet dat jij dat bewust doet in ieder geval.
Gebrek aan bewust zijn, dus je onbewustzijn niet onder ogen zien, gekoppeld met een houding van 'helper''wetende'verlichte', zoals jij of Nadje of Robje hier en in IRL neer pogen te zetten, dag in dag uit, is wel degelijk destructief voor de omgeving en voor jezelf.
Ik zeg niet dat jij dat bewust doet Ulla, je komt me echt heel aardig en goed bedoeld over.
Jezelf continue je anders voor doen naar jezelf toe, is ook voor jezelf destructief en vermoeiend.
Je bouwt een muur om je heen, een muur van een ander materiaal weer dan het materiaal van vroeger. Waar vroeger een muur van trauma en pijn was, is er nu een muur van illusies, van leugens dat jij jezelf overheen zou zijn, of dat je verlicht bent, en dat jij iets overstegen zou hebben, in die zin is er wel een vorm van dubbelzinnigheid: Je acht jezelf in staat om een ander te helpen, en je poogt dat ieder dag (of nu en dan) te doen.
Wat je wel doet is: je sust de ander dieper in slaap. Snurkend, zeg jij tegen jezelf dat jij dat goed doet, en dat jij bewust bent van wat je doet.
Nee Ulla, jij slaapt, en Rob slaapt ook, en Nadje huppelt ook slapend rond, hier en daar, waar ze verkeert.
Niets ernstig aan een slapende mens, maar aan een mens die slaapt en die zichzelf en de omgeving voor de gek wilt houden dat ze wakker is, dat is wel weer wat anders.
Uiteindelijk, is een ieder zijn taak om zichzelf vrij te maken van zulke types, die zichzelf voor de gek houden dat ze iets voor een ander kunnen betekenen, niet wetende dat ze zichzelf alleen maar op moeten wekken. Dus daarin is de verantwoordelijkheid voor degene die zich voor de gek laat houden hier vrij van te maken, van zo iemand die zo een beeld neer wilt zetten, een beeld dat niet klopt.
Dus Nee, je bent je niet bewust van je dubbelzinnigheid, al zou ik voor jou eerder een ander woord er voor willen gebruiken: Slapend!

Rob en Nadje weten dat nu en dan, maar dan sussen ze zich weer snel in slaap, en gaan ze weer iets 'verhevens' hier typen, of een toneelstuk daar IRL opvoeren, voor de gein. Ze houden zichzelf voor de gek, en de omgeving.

Slaap lekker schatjes, ik dut weer verder in.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.