Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 May 2013, 15:13   #111
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Nee,...ik was er al veel eerder met de stippeltjes, en ik vind Sagnaar ingewikkelder schrijven.

Maar goed,.....heb je iets met Sagnaar of juist niet, omdat je ons vergelijkt?
Ik heb met niemand iets, mja gelijktijdig ook alles, in zoverre kan ik je tegemoet komen.
De schrijfwijze zoals jij aangeeft, ken ik enkel via hem langer dan het joue.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 15:14   #112
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Volgens mij komt dat, omdat het zo lastig te scheiden valt soms wat intuïtie en wat gevoel is.

Kan jij je voorstellen dat het mogelijk is dat iemand vanuit zijn/haar ego een "valse" intuïtie opbouwt?
Om een bepaalde waarheid te laten bestaan door het het meer integer klinkende "intuitie" mee te geven?

Ik wel, ik geloof dat mijn ego erg slim/sluw kan zijn, zelfs mij laten voelen/denken dat mijn ego lichter word,....terwijl het gewoon een ander(slimmer) jasje heeft aan getrokken.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 15:16   #113
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Kan jij je voorstellen dat het mogelijk is dat iemand vanuit zijn/haar ego een "valse" intuïtie opbouwt?
Om een bepaalde waarheid te laten bestaan door het het meer integer klinkende "intuitie" mee te geven?

Ik wel, ik geloof dat mijn ego erg slim/sluw kan zijn, zelfs mij laten voelen/denken dat mijn ego lichter word,....terwijl het gewoon een ander(slimmer) jasje heeft aan getrokken.
Kun je daar een voorbeeld van geven?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 15:29   #114
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Op zielsniveau hoeven we ons nergens aan vast te houden. Op ego-niveau zie ik dat anders: soms is het nodig om eerst iets vast te durven houden en oprecht te onderzoeken, voordat je het los kunt laten.
Hier raak ik je kwijt. Wat versta je onder zielsniveau?

Op persoonlijk niveau (om het ego begrip even te vermijden) is er vasthouden, loslaten, vasthouden, loslaten etc. Meer is er niet aan te onderzoeken. Het hoort bij de aard van het persoonlijke.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 15:39   #115
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Kun je daar een voorbeeld van geven?
Ik heb een aantal jaren redelijk intensief in de wicca gezeten, en me een tijdje heel licht en lekker gevoeld, maar toen ik weer ergens tegenaan liep bleken de kabouters er niet te zijn, of in ieder geval geen zin te hadden mij er vanaf te helpen.
Het idee erachter, van connectie met jezelf via de natuur vind ik nog steeds prachtig, maar raakte helemaal verstrikt in het mooie verhaal en de regeltje er om heen.
Je hoeft totaal geen "heks" te zijn om je verbonden te voelen met de/je natuur, als je eerst iets moet zijn of vinden klopt er al iets niet denk ik.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 15:39   #116
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Huh? Bloot = seks? Vreemd, in de sauna zie ik dat eigenlijk nooit....
Komt omdat het verboden is.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 15:45   #117
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Zoiets ja. Niet mijn lul achterna lopen.
Dat lijkt me nog een hele kunst.

http://www.zelfkennisforum.nl/newrep...wreply&p=53726
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 15:50   #118
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik heb een aantal jaren redelijk intensief in de wicca gezeten, en me een tijdje heel licht en lekker gevoeld, maar toen ik weer ergens tegenaan liep bleken de kabouters er niet te zijn, of in ieder geval geen zin te hadden mij er vanaf te helpen.
Het idee erachter, van connectie met jezelf via de natuur vind ik nog steeds prachtig, maar raakte helemaal verstrikt in het mooie verhaal en de regeltje er om heen.
Je hoeft totaal geen "heks" te zijn om je verbonden te voelen met de/je natuur, als je eerst iets moet zijn of vinden klopt er al iets niet denk ik.
Ach so, bedoel je. Verbonden zijn/voelen met de natuur behoeft geen voorwaarden. Mee eens. Maar verbinding met rituelen en/of gebruikmaking van andere "hulpmiddelen" of dat nou kabouters, engelen of heksen zijn, vind ik niet per definitie "verkeerd". Tenzij je erin verstrikt raakt natuurlijk. Dat kan dan weer niet de bedoeling zijn dunkt me. Maar hulpmiddelen kun je wegdoen als ze hun doel gediend hebben. Je blijft ook niet op krukken lopen als je gebroken been geheeld is, toch?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 16:01   #119
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ach so, bedoel je. Verbonden zijn/voelen met de natuur behoeft geen voorwaarden. Mee eens. Maar verbinding met rituelen en/of gebruikmaking van andere "hulpmiddelen" of dat nou kabouters, engelen of heksen zijn, vind ik niet per definitie "verkeerd". Tenzij je erin verstrikt raakt natuurlijk. Dat kan dan weer niet de bedoeling zijn dunkt me. Maar hulpmiddelen kun je wegdoen als ze hun doel gediend hebben. Je blijft ook niet op krukken lopen als je gebroken been geheeld is, toch?
Klopt, maar zoals mijzelf, zie ik vele anderen zich vasthouden aan hulpmiddelen.
Doel is om vooral/alleen voor mijzelf te bepalen of bepaalde hulpmiddelen nog nodig zijn, onzekerheid daarin strand nogal eens in het een ander duidelijk willen maken.

Ik had mezelf toen een naam van een Noorse halfgod gegeven,...dat gevoel is er nog niet helemaal uit!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 16:05   #120
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Klopt, maar zoals mijzelf, zie ik vele anderen zich vasthouden aan hulpmiddelen.
Doel is om vooral/alleen voor mijzelf te bepalen of bepaalde hulpmiddelen nog nodig zijn, onzekerheid daarin strand nogal eens in het een ander duidelijk willen maken.

Ik had mezelf toen een naam van een Noorse halfgod gegeven,...dat gevoel is er nog niet helemaal uit!
En waarom zou het? Is toch schitterend? Een Noorse halfgod nog wel. En nu hier die andere helft bij elkaar sprokkelen zeker?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe stop je het denken? Nathan Jiddu Krishnamurti 1 5 September 2011 12:23
Problemen en denken ... Nathan Eckhart Tolle 0 3 June 2010 11:51


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.