Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 October 2012, 12:09   #111
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ego ziet ego, dit kan uitstekend tot dat voorbeeld dienen, wie is in staat dat te zien ?
Verkeerde vraag. De vraag zou moeten luiden of je zelf in staat bent om je eigen stukje ego te zien, waaraan Mihaela refereert. Zelfs als dat in jouw optiek door ego wordt ingegeven.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:11   #112
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mogelijk neem je toch iets mee, van wat ik tegen jou typte (Daar alleen voor zijn wij elkaar dienstbaar in)..
Geen enkele herkenning, niet uit ontkenning want ik kijk met gretigheid of er iets valt te ontdekken.

Er rammelt geen emmer.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:15   #113
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je klinkt als een gefrustreerde drol die zijn eigen stank zat is, en die van de WC pot een troon wilt maken.
Wij zitten hier wel aan tafel hoor! De kinderen zijn niet gediend van zulke taal.
Verschoon u, aub.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:20   #114
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Verkeerde vraag. De vraag zou moeten luiden of je zelf in staat bent om je eigen stukje ego te zien, waaraan Mihaela refereert. Zelfs als dat in jouw optiek door ego wordt ingegeven.
Voor jou geldt dat nog je hebt het onderzoek, kennelijk, niet gedaan wat ik heb afgerond.

Ego wil ook hier koste wat het kost ego zien, je zult blijven drammen om dat aangesmeerd te krijgen. Zoals ieder ego eis je bevestiging en zult niet ophouden totdat ik heb toegegeven mij daarin herkend te hebben. Ik speel dat spel niet dat jullie als ego onderling spelen.

Aad zou zeggen waarom niet toegegeven, waarom niet buigen, zie je niet dat het niet kunnen buigen ego is ? Althans zoals hij mij dat indertijd bij Remon adviseerde.

Waarop ik zou zeggen ik ga niet aan de grillen van het ego toegeven. Ik ben niet en jij bent niet en ik weiger je ego te erkennen.

Zie je, ook hierin weer, de ego georiënteerde tegenstelling, die je onwetend parten blijft spelen zo lang de aard van dat ego niet gekend is ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:23   #115
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Wij zitten hier wel aan tafel hoor! De kinderen zijn niet gediend van zulke taal.
Verschoon u, aub.
Jullie moeten dan ook naar de woonkamer gaan, en daar gaan eten.
Wat zoeken jullie trouwens in de toilet met jullie bordjes met chocoladecroissantjes?
Kan een mens zijn behoeften niet meer doen tegenwoordig zonder pottenkijkers?


Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:25   #116
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Verschoon u, aub.
Vroeger of later zijn wij allemaal rein en vrij van geur... (Zelfs Renoir..)
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:33   #117
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Er is, sinds het prille begin al overigens, een reden de 'hap' te sluiten en mogelijk is dat precies de reden waarom het nu gaat.
Je kunt namelijk overal maar 'kennis' tot je nemen van wat 'het' is en de conclusies, ook al ben je van niets er van doordrongen, vervolgens 'gebruiken' om er je eigen jargon op los te laten en het als eigen inzicht te presenteren.

Al het geouwehoer hier dient namelijk tot niks anders want aan waarom het wel gaat 'onderzoek' wordt er niet gedaan. Waar het om gaat is niemands realiteit aan het worden, het is niet meer dan kennis in het hoofd dat steeds verfijndere vormen gaat aannemen.

Men wil alsmaar meer duidelijkheid, weer andere woorden om het te kunnen 'bevatten', er handen en voeten aan te kunnen geven, over 'dat' te kunnen meepraten alsof het gerealiseerd zijn inmiddels een feit is.

In de vroege discussies met Nathan was ik gemotiveerd alle zich in hem verzamelde onzin die als levensgeluk gepresenteerd werden op te blazen, hij zou wel tot inzicht komen. Ik ben hem tot op heden blijven volgen en de enige ontwikkeling die is waar te nemen is dat de onzin is geperfectioneerd.

Het is hier niet anders, de onzin is geperfectioneerd in het verlichte etalageforum, een clubje zichzelf gerealiseerd waanenden en daarin bevestiging zoekende betweters.

**** **********, te weten mevrouw, heeft in haar kritiek op dit forum gewoon gelijk. Ze heeft ook gelijk dat ze de touwtjes strak in handen heeft gehouden en niet gemotiveerde ouwehoers onmiddellijk van haar forum verwijderd. Er kunnen geen *tig verschillend richting gevende kapiteins op een schip die het allemaal voor zichzelf uitstekend voor elkaar hebben, opereren.

Dat is hetgeen telkens opnieuw weer blijkt. Laat het forum gerust een babbelbox blijven, maar heb het niet over het 'onkenbare' alsof dat is geweten.
Kijk, dit is zelfkennis.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:33   #118
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Men wil alsmaar meer duidelijkheid, weer andere woorden om het te kunnen 'bevatten', er handen en voeten aan te kunnen geven, over 'dat' te kunnen meepraten alsof het gerealiseerd zijn inmiddels een feit is.
Mijn ik wil die duidelijkheid ook. Daarom blijf ik soms lange tijd achterwege om te vergeten.

Jij verzorgt de taken van de beheerder en ben je daarvoor nog steeds dankbaar (dat het forum nog open is).
Het is natuurlijk een poppenkast waar het publiek niet doorgeeft dat zij het theaterstuk zijn. Zij die dat wel weten nemen het podium voor de uitgang en scheppen nog meer magisch realisme als dat er al was.
Ik vraag mij af of iemand zoiets kan regisseren?

Maar sluiten omdat sommigen de uitgang niet vinden is voor mij geen optie tot vertrouwensbreuk.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:41   #119
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Voor jou geldt dat nog je hebt het onderzoek, kennelijk, niet gedaan wat ik heb afgerond.

Ego wil ook hier koste wat het kost ego zien, je zult blijven drammen om dat aangesmeerd te krijgen. Zoals ieder ego eis je bevestiging en zult niet ophouden totdat ik heb toegegeven mij daarin herkend te hebben. Ik speel dat spel niet dat jullie als ego onderling spelen.

Aad zou zeggen waarom niet toegegeven, waarom niet buigen, zie je niet dat het niet kunnen buigen ego is ? Althans zoals hij mij dat indertijd bij Remon adviseerde.

Waarop ik zou zeggen ik ga niet aan de grillen van het ego toegeven. Ik ben niet en jij bent niet en ik weiger je ego te erkennen.

Zie je, ook hierin weer, de ego georiënteerde tegenstelling, die je onwetend parten blijft spelen zo lang de aard van dat ego niet gekend is ?
Ik eis helemaal niks. Ik vraag of je in staat bent te zien waar Mihaela aan refereert. Niet dus. De emmer gaat niet rammelen. Het zal mij aan mijn naad jeuken.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:46   #120
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Er is, sinds het prille begin al overigens, een reden de 'hap' te sluiten en mogelijk is dat precies de reden waarom het nu gaat.
Je kunt namelijk overal maar 'kennis' tot je nemen van wat 'het' is en de conclusies, ook al ben je van niets er van doordrongen, vervolgens 'gebruiken' om er je eigen jargon op los te laten en het als eigen inzicht te presenteren.

Al het geouwehoer hier dient namelijk tot niks anders want aan waarom het wel gaat 'onderzoek' wordt er niet gedaan. Waar het om gaat is niemands realiteit aan het worden, het is niet meer dan kennis in het hoofd dat steeds verfijndere vormen gaat aannemen.

Men wil alsmaar meer duidelijkheid, weer andere woorden om het te kunnen 'bevatten', er handen en voeten aan te kunnen geven, over 'dat' te kunnen meepraten alsof het gerealiseerd zijn inmiddels een feit is.

In de vroege discussies met Nathan was ik gemotiveerd alle zich in hem verzamelde onzin die als levensgeluk gepresenteerd werden op te blazen, hij zou wel tot inzicht komen. Ik ben hem tot op heden blijven volgen en de enige ontwikkeling die is waar te nemen is dat de onzin is geperfectioneerd.

Het is hier niet anders, de onzin is geperfectioneerd in het verlichte etalageforum, een clubje zichzelf gerealiseerd waanenden en daarin bevestiging zoekende betweters.

**** **********, te weten mevrouw, heeft in haar kritiek op dit forum gewoon gelijk. Ze heeft ook gelijk dat ze de touwtjes strak in handen heeft gehouden en niet gemotiveerde ouwehoers onmiddellijk van haar forum verwijderd. Er kunnen geen *tig verschillend richting gevende kapiteins op een schip die het allemaal voor zichzelf uitstekend voor elkaar hebben, opereren.

Dat is hetgeen telkens opnieuw weer blijkt. Laat het forum gerust een babbelbox blijven, maar heb het niet over het 'onkenbare' alsof dat is geweten.
Renoir, in vergelijkbare situaties als heb ik je al eerder gezegd 'dat kun je niet menen'. Na aanvankelijk een stormvloed aan woorden van je te hebben moeten trotseren, kwam je er op terug. Raas (on)rustig verder in je ongenuanceerde kijk op de zaak, als je dat wilt.

Ik wil er verder graag aan toevoegen dat ik me als ik jou was pas echt druk zou gaan maken als iedereen hier exact het zelfde als jou gaat lopen verkondigen. Dan weet je dat de goegemeente je woorden voor zoete koek heeft geslikt en dat je een forum heb van naar de mond praters.

Je bedoeling is goed, recht uit het hart met de focus op het kennen van waarheid.
Wees blij dat je hier niet de ruimte krijgt, waarin menig goeroe zich heeft vergaloppeerd, om ja-knikkende klonen in een harnas te dwingen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een leraar die geen guru was Nathan Jiddu Krishnamurti 9 1 March 2015 19:29


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.