Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 January 2017, 23:53   #111
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Kom kom, zelfs Looro's banale gedruppel kan toch in liefde omarmd worden.
Uitzonderingen bevestigen de regel.
Er wordt hier niks omarmd........
__________________
Ik?! Basta!
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 7 January 2017, 00:11   #112
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Van elke zin die deze oelewapper opschrijft blijft na syntaktische, grammaticale en semantische analyse helemaal geen spaan over.
Maw ER STAAT NIETS
Ik woon boven een gepensioneerde ex-journaliste van de Vlaamsche kwaliteitskrant de standaard. Ze heeft veel gereisd voor de krant en een aantal grootheden op spiritueel-psychologisch terrein geënterviewd. Ze leest nog veel en volgt het nieuws op de voet.

Ik legde haar vorige week deze tekst, beginnende met 'Gedegen zelfonderzoek is geen aanwijzing tot een verleden...', van forumlid Ben is voor.
Ze reageerde zowat als jij.
Maar ja, ze heeft dan ook geen gedegen zelfonderzoek gedaan en afgerond.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 January 2017, 00:20   #113
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
JA! HET MAAKT ENORM VEEL UIT!!

En NEE! Er wordt helemaal niets doorzien, laat je niks wijsmaken!

Laat dat gesnuffel toch voor wat het is: Geleuter van de bovenste plank!
Ja, ja.. het wordt doorzien, en weet je waarom? Er is niets anders dan ego op het forum.. Ok, het wordt gezien, doorzien is van een ander categorie.
Nu ga ik echt slapen. Eerst een glas water drinken.
Heerlijk!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 January 2017, 00:23   #114
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Voor iets wat in zijn aard z? eenvoudig is dat de grootste dommerd het kan realiseren is geen Ben speak of ander moeilijk taalgebruik nodig. Dat is alleen verklaarbaar als protserig guru-gedrag.

Het onzichtbare weerspiegelt zich alleen in de lege spiegel.

Kijk: ik gebruik slechts 9 woorden om de realisatie te omschrijven. (uiteraard kan je er meer over uitweiden, maar dat terzijde) Eenvoudige woorden. Als ik 'onzichtbaar? schrijf dan betekent dat dat het niet zichtbaar is voor wie spiegelt.
Ga er achter komen wat spiegelen inhoudt. Dat is een intrinsiek gebeuren. Dat kan een buitenstaander je niet voorkauwen.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 7 January 2017, 00:57   #115
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Voor iets wat in zijn aard z? eenvoudig is dat de grootste dommerd het kan realiseren is geen Ben speak of ander moeilijk taalgebruik nodig. Dat is alleen verklaarbaar als protserig guru-gedrag.
Pas op, door de ogen van een afgeronde gedegen zelfonderzoeker bekeken zit de 'onmiddellijke realiteit' (Waarheid met grote 'W') er anders uit. We herinneren ons een uitspraak in los bericht te bekijken van Ben kortelings.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 January 2017, 09:30   #116
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Pas op, door de ogen van een afgeronde gedegen zelfonderzoeker bekeken zit de 'onmiddellijke realiteit' (Waarheid met grote 'W') er anders uit. We herinneren ons een uitspraak in los bericht te bekijken van Ben kortelings.
Waar ik de lezer op wil attenderen is dat realisatie uit de aard van de zaak geen intellectueel gebeuren is. En dat er ook geen wedstrijd gaande is wie het het mooiste kan omschrijven. (spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is het mooist gerealiseerd in het land)

De Geliefden herkennen elkaar (beter gezegd: Zien elkaar) en dat geeft verrassende constateringen.

In de normale spiegel zien we ons zelf als ego. Wat de meesten hier op dit forum trachten te doen, is zich van dat ego ontdoen. Maar dan zie je helemaal niks meer! Feitelijk is niet-doen al een mooi begin.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 7 January 2017, 10:59   #117
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Kom kom, zelfs Looro's banale gedruppel kan toch in liefde omarmd worden.
Precies.
Om nu hem met zijn allen 'af te tuigen' voelt niet goed.
Ik vind het niet gebalanceerd, ongeacht hoe
'aanvallend', en 'storend' zijn bijdrages soms in een gesprek kunnen overkomen.
een beetje stoeien, een tegen een is eerlijker..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 January 2017, 11:16   #118
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Laat het toch gaan, het is toch mooi genoeg dat hij deze website beheert en dat wij op deze manier met elkaar kunnen praten?!
Iemand bewust uitsluiten geeft aan dat er iets is wat onder ogen mag gezien worden, of niet?

Ik vind dit forum ook super.

Soms denk ik over jou en Rob: wat een onbewuste zelfingenomen typjes..( sukkels vervangen met typjes.. zie je de vooruitgang?)
En over Looro vraag ik me dan af of ik de enige ben die de wolf in schaapskleren ziet.. maar heb ik nu eigenlijk los gelaten. Ik ben nu een beetje benieuwd of ik zijn taal kan begrijpen.
Over ieder persoon die hier schrijft zie ik ego- streken die alles behalve verlichting laat schijnen.
Over mezelf heb ik een hele lijst, hoef ik het niet te noemen, jullie kennen mijn streken..

Wat ik wil zeggen is, in plaats van iemand uitsluiten, hoe kunnen wij het omarmen?
ideeën?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2017, 01:14   #119
Sterrenstof
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 9 April 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Iemand bewust uitsluiten geeft aan dat er iets is wat onder ogen mag gezien worden, of niet?

Ik vind dit forum ook super.

Soms denk ik over jou en Rob: wat een onbewuste zelfingenomen typjes..( sukkels vervangen met typjes.. zie je de vooruitgang?)
En over Looro vraag ik me dan af of ik de enige ben die de wolf in schaapskleren ziet.. maar heb ik nu eigenlijk los gelaten. Ik ben nu een beetje benieuwd of ik zijn taal kan begrijpen.
Over ieder persoon die hier schrijft zie ik ego- streken die alles behalve verlichting laat schijnen.
Over mezelf heb ik een hele lijst, hoef ik het niet te noemen, jullie kennen mijn streken..

Wat ik wil zeggen is, in plaats van iemand uitsluiten, hoe kunnen wij het omarmen?
ideeën?
Door te laten.... Niets in- en niets uit- sluiten is omarmen in vrijheid...
Sterrenstof is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2017, 11:59   #120
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Waar ik de lezer op wil attenderen is dat realisatie uit de aard van de zaak geen intellectueel gebeuren is. En dat er ook geen wedstrijd gaande is wie het het mooiste kan omschrijven. (spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is het mooist gerealiseerd in het land)

De Geliefden herkennen elkaar (beter gezegd: Zien elkaar) en dat geeft verrassende constateringen.

In de normale spiegel zien we ons zelf als ego. Wat de meesten hier op dit forum trachten te doen, is zich van dat ego ontdoen. Maar dan zie je helemaal niks meer! Feitelijk is niet-doen al een mooi begin.
Om te ervaren dat er geen wedstrijd is, is een mooie streven. Dat gedeelte in Kweetniet- speak spreekt mij o.a. aan.
Ongemerkt hebben wij het strijd-element allemaal in ons, want de maatschappij is erg strijdig, en zo zijn wij ook vervolgens gevormd.
Je voelt toch ook meer verwantschap met de ene lid dan met de ander, in de communicatie op het forum, of niet? In wezen is dat niet anders dan.
Een voorkeur hebben, is ook aangeven dat voor jou één boven de ander gaat..
De naam: 'de geliefden', geeft aan dat sommigen mensen niet in die categorie behoren.
Wat ik bij jou aangenamer vind is dat jij niet zomaar ongevraagd jou 'speak' geeft, desalnittemin het blijft een vast omlijnd geloof.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Forums als gelezen aanmerken Maria Forum; regels, vragen, idee 54 10 June 2010 17:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.