Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 November 2012, 20:52   #111
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is een en al lichtheid die ik zie Nadje, weinig serieusheid. Ik meende eigenlijk al te zien dat zowel jij als Rob geen vreugde meer aan het forum beleeft door mijn gedrevenheid. En wellicht zijn er vele anderen die er ook geen lol meer aan beleven.

Ik neem het zelfonderzoek inderdaad zeer ernstig. Ik zie de kortzichtigheid en onbewustheid in de wereld met rasse schreden toenemen en bespeur in het nu bijna drie jarig bestaan van dit forum ook hier maar zo weinig vooruitgang.

Zo af en toe neem ik me voor stoom af te blazen en het weer gezellig te houden maar ben onmiddellijk weer strijdlustig als weer iemand zegt dat er niks valt te doen. De paus zegt dat op 28 december aan het einde van de Maya kalender de wereld niet vergaat maar voor mij mag ie opnieuw beginnen. De enige kans om nu eens de bewustwordingskant op te gaan.
Ik denk dat je de boel omdraait. Jij bent degene die er regelmatig blijk van geeft, geen vreugde meer te beleven aan dit forum. Teleurgesteld als je bent in je verwachtingen mbt waarom je dit forum destijds gestart bent.

Jij bent er een ster in om de reden van jouw ongenoegen op andermans bordje te deponeren, maar daar trappen wij niet in, meneer Sonneberg......
Wat zeiden ze ook altijd weer over de wereld? Oh ja.....ik weet het weer....de wereld dat ben jij......

Dat we elkaar hier over en weer soms onuitstaanbaar vinden, doet aan de liefde toch niks af. M.a.w. waar maak je je in godsnaam zo druk om?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 November 2012, 21:02   #112
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ga even genieten van de vrede die nu even in ons contact aanwezig is, en laat het verder even rusten.
Ik doe mee. KiSs
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2012, 12:32   #113
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht

Omdat de wereld van de verschijnselen vergankelijk is en lijden voortbrengt kan ik de ruimte/tijd ervan omvormen tot een juist begrip en juist handelen.
In de gewone werkelijkheid wordt een begrip gevormd door gevoelens die het denken aansturen. Het handelen ervan in gedragingen wordt gestuurd door routine en herhaling. Door emotie en routine uit te doven verminderen de gedachten en het onechte gedrag.
De vrij gekomen ruimte/tijd vult zich met het vermeerderen van het juiste begrip en het juiste handelen.
Tijd en ruimte zijn toch net zo goed verschijnselen? Dus met het ene verschijnsel gaan we het andere omvormen? Daarmee blijven het toch verschijnselen?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Het vermeerderen gebeurt met 'gepaste afstand' toe te passen op onechte begrippen en handelingen. ?Gepaste afstand? is een eenheid van geweten dat past bij een bepaald begrip en handeling. ?Gepaste afstand? drukt zich uit in een handeling omdat aan het doen herkend wordt wie ik ben.
Ik weet niet wat je bedoelt met gepaste afstand. Ik zou dan liever opteren voor waarnemen. Dat is altijd direct en onmiddellijk.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2012, 12:39   #114
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik denk dat je de boel omdraait. Jij bent degene die er regelmatig blijk van geeft, geen vreugde meer te beleven aan dit forum. Teleurgesteld als je bent in je verwachtingen mbt waarom je dit forum destijds gestart bent.

Jij bent er een ster in om de reden van jouw ongenoegen op andermans bordje te deponeren, maar daar trappen wij niet in, meneer Sonneberg......
Wat zeiden ze ook altijd weer over de wereld? Oh ja.....ik weet het weer....de wereld dat ben jij......

Dat we elkaar hier over en weer soms onuitstaanbaar vinden, doet aan de liefde toch niks af. M.a.w. waar maak je je in godsnaam zo druk om?
Ook... ik steek dat niet onder stoelen of banken dat ik teleurgesteld ben, bij jou zie ik dat en jij hebt je daar niet over uitgesproken. Nogmaals, wat mij zelf betreft, ik vind er hier geen reet aan en er wordt ook niet aan zelfkennis gedaan. Zo goed ?

Waarom kun je niet gewoon even met datgene wat ik zie meekijken in plaats van meteen weer hoog van de toren blazen dat ik de boel omdraai.

Ben je teleurgesteld of niet, kijk gewoon even...

Jonge jonge ik heb net weer wat berichten moeten aanpassen, het is hier van een nog veel lager allooi dan in de peuterklas van een achterstandswijk.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2012, 12:45   #115
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik beoordeel alleen wat mij niet bevalt voor jou zit er een knop naast iedere quote om bezwaarlijke berichten te melden.

Over het bovenstaande is inmiddels ook een melding bezwaarlijk bericht binnengekomen en de tekst is aangepast.
Dan wil ik hierbij wel even gezegd hebben dat de melding bezwaarlijk bericht niet van mij is, hoewel ik het wel heb overwogen. Ik zeg maar zo: waar het hart vol van is, daar vloeit de mond van over. Blijkbaar is Vago nogal vervuld van liefde voor mij en mijn edele delen, gezien het feit dat daar in vrijwel ieder bericht gewag van wordt gemaakt. Het is de kunst om overal de liefde in te blijven herkennen, zelfs als die zo verwrongen geuit wordt, als bij Vago. I rest my case.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2012, 12:51   #116
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dan wil ik hierbij wel even gezegd hebben dat de melding bezwaarlijk bericht niet van mij is, hoewel ik het wel heb overwogen. Ik zeg maar zo: waar het hart vol van is, daar vloeit de mond van over. Blijkbaar is Vago nogal vervuld van liefde voor mij en mijn edele delen, gezien het feit dat daar in vrijwel ieder bericht gewag van wordt gemaakt. Het is de kunst om overal de liefde in te blijven herkennen, zelfs als die zo verwrongen geuit wordt, als bij Vago. I rest my case.
Ik wil vast even vermelden dat ik de zich hier weer uit voortvloeiende uiterst kinderachtige discussie straks ga verplaatsen naar een nieuw draadje 'Kleuterschoolperikelen'.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2012, 12:59   #117
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ook... ik steek dat niet onder stoelen of banken dat ik teleurgesteld ben, bij jou zie ik dat en jij hebt je daar niet over uitgesproken. Nogmaals, wat mij zelf betreft, ik vind er hier geen reet aan en er wordt ook niet aan zelfkennis gedaan. Zo goed ?

Waarom kun je niet gewoon even met datgene wat ik zie meekijken in plaats van meteen weer hoog van de toren blazen dat ik de boel omdraai.

Ben je teleurgesteld of niet, kijk gewoon even...

Jonge jonge ik heb net weer wat berichten moeten aanpassen, het is hier van een nog veel lager allooi dan in de peuterklas van een achterstandswijk.
Tsja , dat laatste kan ik ook niet helpen. Ik heb met je mee gekeken en ik kan heus wel volgen wat jij ziet en hoe je het ziet. Maar ik zie het anders. Teleurstelling hangt voor mij samen met verwachting. Ik verwacht niet dat er hier veel zal gaan veranderen mbt het door jouw voorgestane zelfonderzoek. Althans, niet op de manier zoals jij dat graag zou zien. Toch zie ik hier nog genoeg "mooie" dingen gebeuren. En als ik het zat ben, dan haak ik vanzelf wel weer (even) af.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2012, 13:12   #118
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Over het bovenstaande is inmiddels ook een melding bezwaarlijk bericht binnengekomen en de tekst is aangepast.n.
slappe hap. Durven zeker niet recht in iemands gezicht te zeggen wat ze vinden.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2012, 13:14   #119
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ook... ik steek dat niet onder stoelen of banken dat ik teleurgesteld ben, bij jou zie ik dat en jij hebt je daar niet over uitgesproken. Nogmaals, wat mij zelf betreft, ik vind er hier geen reet aan

Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2012, 13:25   #120
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Tsja , dat laatste kan ik ook niet helpen. Ik heb met je mee gekeken en ik kan heus wel volgen wat jij ziet en hoe je het ziet. Maar ik zie het anders. Teleurstelling hangt voor mij samen met verwachting. Ik verwacht niet dat er hier veel zal gaan veranderen mbt het door jouw voorgestane zelfonderzoek. Althans, niet op de manier zoals jij dat graag zou zien. Toch zie ik hier nog genoeg "mooie" dingen gebeuren. En als ik het zat ben, dan haak ik vanzelf wel weer (even) af.
Dit is geen zelfonderzoek, dit is het probleem vooruitschuiven in een ander probleem. Psychologie van de kouwe grond maar ja aan zelfonderzoek komen we nog niet toe.

Dus ja ik ben teleurgesteld vanwege een verwachting, nou ?n wat is daarmee het probleem ? Moet ik nu geen verwachting meer hebben, moet ik dat gaan onderdrukken ?

Huh 'mooie dingen gebeuren' er gebeurt hier helemaal niks het is een en al slap geouwehoer.

Het is de moeite van het lezen niet waard, ik kom hier kijken of de kleuters elkaar niet in de haren vliegen soms om eens te zien in hoeverre niemand nog niemander is geworden.

Wat een armoede.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ramana - Zelfonderzoek jan Advaita 4 31 August 2011 16:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.