Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 September 2012, 11:18   #111
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat klopt, ik had gewoon mijn mond moeten houden. Normaal kan ik dat ook wel. Maar soms ga ik nog wel eens de fout in. Het was allemaal ook niet zo (zwaar) bedoeld dan het opgevat werd en ik had hierin een eigen trigger.
Maar die hoorde hier ook niet en ik kan het verder wel goed scheiden.
Je maakt er maar weer wat van hé Ulla. Ik heb niks zwaar opgevat ik heb alleen een aantal postings een poging gedaan je iets duidelijk te maken.

Een poging die kennelijk zwaar mislukt is, tja dat kan gebeuren natuurlijk. Op naar de volgende keer dan maar weer, ieder zijns weegs wat mij betreft .
Vagebond is offline  
Oud 1 September 2012, 12:47   #112
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zo ik ga naar bed, morgen naar Amsterdam en ik wil toch een beetje uitgeslapen zijn wanneer de behandelend arts van mijn vader zijn verhaaltje doet.

Doei
Tje de uitleg van de behandeld arts was wel heftig. Ze zijn voorlopig nog niet klaar met mijn vader het is een flinke puinhoop in die buik geworden danzij wat operatiemissertjes. Er zit dus een flink gat in hoofdgalweg vanwege de uitstulping in die weg die ze hebben aangezien voor de galblaas + dat ze ontdekt hebben dat er nog een andere uitgang is, een die een stuk kleiner is, die lekt naar een gebied tussen de lever en het middenrif. Een lek dat waarschijnlijk ontstaan is vanwege eerder operatie, een aantal weken terug, in dat gebied. Hij heeft er nu een drie drains die het gal uit het lichaam te voeren + dat er de mogelijkheid bestaat dat er nog een vierde bij gevoegd gaat worden, mocht het zo zijn dat de derde drain die ze in het AMC hebben toegevoegd niet afdoende zijn werk doen, tussen de lever en het middenrif. Wanneer alles goed wordt afgevoerd dan zou hij evt volgende week naar huis gestuurd kunnen worden met drains en al om in de komende maanden het gebied rustiger te laten worden en mijn vader wat te laten aansterken. In het gunstigste geval is de hoop dat het kleinere lek vanzelf zal dichten doordat het takje waar het om gaat zal stoppen met functioneren. In dat geval hoeven ze alleen nog dat gat te herstellen in de hoofdtak. In het gunstigste geval kunnen ze misschien een stant plaatsen in de hoop dat dan in de loop der tijd de inwendige wond daar over heen zal genezen. In het ongunstigste geval moeten ze met weefsel uit de twaalvingerige darm aan de gang. In het allerongunstigste geval moet er toch ook nog wat gedaan worden aan het tweede kleinere lek om dat het takje waar het in dat geval om gaat niet gestopt is met functioneren.

Mijn vader die tijden het onderzoek met contrastvloeistof heeft mee gekeken en wel het één en ander ziet en dus ook begrijpt en dus ook de gevaren en de ernst van e.e.a. ziet en het is ernstig want er kan van alles mis gaan en dan wordt hij nog zieker dan hij nu al is, is er terecht flink sjachterijnig en moppert aan stuk door. Je gaat met iets wat betrekkelijk eenvoudig opgelost wordt bij honderdenduizende mensen over de hele wereld het ziekenhuis in en jij bent 1 van de weinigen bij wie alles wat zo'n beetje mis kan gaan mis gaat en dus van de regen in de drup komt en je hebt geen controle want het moet wel allemaal hersteld worden met het idee in het achterhoofd wat er verder allemaal nog meer mis kan gaan bij alles wat er al is misgegaan.

Ik heb mijn vader nog nooit zo kwetsbaar gezien als nu. Bij mijn moeder kan hij niet terecht want die begrijpt het allemaal niet zo bovendien ziet zij zijn angst als gevolg van ook niet. Zij heeft het over de familie die allemaal zo belangstellend en meelevend ze allemaal zijn. Ze vindt dat hij niet moet mopperen omdat toch iedereen zijn best doet en aanverwanten. Hij zal het op die manier alleen voor zichzelf verpesten en dan zal hem maar een lastige patient vinden en aanverwanten.

Mijn vader heeft de schijt in, en natuurlijk weet hij ook wel dat e.e.a. niet moedwillig gebeurd is en dat iedereen het allemaal goed bedoeld heeft en goed bedoelt. Maar er zijn wel fouten gemaakt en al zal hij dat ook niemand nadragen, maar die fouten moeten wel hersteld worden terwijl zijn leven staat op het bordspel staat en goedpraten en/of toedekken van zijn stemming is niet iets wat nu even in zijn woordenboek voorkomt.

Tja ik ben ontdaan over de prachtige kwetsbaarheid van mijn vader wat ik zie en de volstrekte blindheid van mijn moeder hierin omdat zij mijn vader ook nog nooit gezien heeft zoals hij nu is. Ze wil dat mijn vader stopt met mopperen heeft totaal geen oor voor wat er door hem heen gaat. Hij beseft dat jij op een tijdbom zit en dat er maar dit hoeft te gebeuren en schuift weer een stuk dichter naar de rand van de dood en/of erover. Hij beseft dat er een dobbelspel op zijn leven wordt gespeeld Hij is bezig dat te verwerken en dat doet jij op zijn manier door op dit moment alles en iedereen voor rotte vis uit te maken, valt wel mee hoor hij moppert alleen heel erg, en/of onverschillig te reageren op mijn moeder.
Ik moet er toch om glimlachen ik kan er niks aan doen want ik zie mezelf er in terug het is ook mijn manier.

Mijn moeder doet haar best op haar manier.

Twee mensen die ieder voor zich hebben te dealen met....want ik moest toch mijn moeder duidelijk proberen te maken dat ze niet aansluit in de wetenschap dat ze daar verdriet van zou hebben/krijgen. Maar ook mijn moeder is een moedig mens die het neemt. Iemand die zichzelf niet verdedigd maar luistert en probeert te begrijpen wat ik zeg, ze wil het zo graag goed doen maar slaat steeds de plank mis wat haar dan weer nog meer stress oplevert enz.

We zijn gisteren naar Amsterdam gereist. Ze had een slechte dag qua haar klacht maar ze ging moedig door bij elke pijnlijk stap die zij moest zetten om in het ziekenhuis te komen. Ze was zo blij mijn vader te zien en zo teleurgesteld dat jij haar afwees en haar hand van zich afstootte. Ze zag niet dat mijn vader onder invloed van een roesje was vanwege een net afgerond onderzoek. Hij zei nog:" ik ben dronken, ik ben niet nuchter," ze zag het niet," en ongezegd ik kan er nu niet voor je zijn. Ze deed echt haar best maar ze zag het niet.

Ze was het niet met me eens toen ik op de vraag van de verpleegkundige aangaf of wij de arts wilden spreken zonder mijn vader of met mijn vader dat ik zei dat ik hem wilde spreken zonder mijn vader omdat ik verwachtte dat die er alleen maar tussen zou gaan zitten met zijn dronken tetter en dat zaken alleen zou belemmeren. Mijn moeder vond dat wij niks zonder mijn vader zouden moeten bespreken maar hield uiteindelijk de mond na mijn uitleg dat een gesprek met mijn vader erbij geen zin zou hebben vanwege....en dat ik het hem zou vertellen zodra hij terug zou zijn van de longfoto's die er op dat moment van zijn longen werden gemaakt ivm evt. vocht achter de longen. En zo geschiede. Toen mijn vader terug was op de afdeling was het roesje al een stuk verder uit gewerkt en heb ik verteld dat wij de arts al gesproken hadden en hem verteld wat wij besproken hadden. Geen vuiltje aan de lucht hij had al meer meegekregen dan ik verwacht had.

Tja het was een dagje wel. Rond 20:00 uur kwam ik thuis met een uitgeputte maar dankbare moeder die nog maar weer eens voor de zoveelste keer zei zo blij te zijn dat ik er ben en bij wie het langzaam begint binnen te druppelen dat wanneer mijn vader, als er niks mis gaat, in de loop van volgende week naar huis komt dit verhaaltje nog lang niet over is.

Tja het is wat allemaal.
Vagebond is offline  
Oud 1 September 2012, 13:29   #113
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is waar wat je zegt dat relatie helemaal krom getrokken staan om de eigen'aardigheden van het stel samen. Ze vullen elkaar aan of heffen elkaar in zo'n vreemde constructie op.

Ik heb afgeleerd om een oordeel c.q. kritiek te hebben hoe paren om hun tekortkomingen heenwerken wanneer ze een relatie prima werkend weten te maken en houden.
Dat klopt idd. Ook mijn ouders hebben zo hun patronen net als ieder ander stel. Ik noem ze daarom ook altijd jut en jul in hun gespartel, evt. onvermogens en/of vermogens, met/bij elkaar. Maar wat mij binnen dit alles altijd nog het meest opvalt is hun grote liefde voor elkaar. De zachte aanraking, de glimlach in hun ogen, de kleine plagerijtjes, hoe zij elkaar stimuleren en helpen en daarin vallen en/of opstaan en/of verder worstelen of te huppelen evt.

Ik zie dat als dochter en ik neem daar als mens, wanneer ik bij hen ben, deel aan. Ik speel er mijn rol in zoals ik nu mijn rol speel. Ik zie mezelf ook vallen en opstaan in mijn pogingen er nu te zijn voor zowel mijn vader als mijn moeder....

Wat nu gebeurd in het levenproces van mijn ouders waar ik deelgenoot en participant in mag zijn maakt zaken die ik hier verder op dit forum zie gebeuren bijzonder realtief en nikszeggend allemaal. Het meeste is allemaal even doods en vervelend als een uitgedroogde pier, met excuses.

Ik ga er even vandoor,

Groetjes en tot later wellicht of misschien ook wel niet V.
Vagebond is offline  
Oud 1 September 2012, 13:57   #114
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je maakt er maar weer wat van hé Ulla. Ik heb niks zwaar opgevat ik heb alleen een aantal postings een poging gedaan je iets duidelijk te maken.

Een poging die kennelijk zwaar mislukt is, tja dat kan gebeuren natuurlijk. Op naar de volgende keer dan maar weer, ieder zijns weegs wat mij betreft .
Het is goed zo. Je hebt nu ook wel wat anders aan je hoofd.
Sterkte verder met alles.
Ulla is offline  
Oud 1 September 2012, 13:59   #115
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
..En met het klimmen der jaren klimmen die mee..
..Totdat ze hoog in het vaandel staan..
Ogenblik-sem is offline  
Oud 2 September 2012, 08:20   #116
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Jawel.........!!!!
Er ist wieder da!!! (zie PB)


.....wat voor vaandel? Ben je bij de majorettes?!


Hab.
habbuthabnot is offline  
Oud 2 September 2012, 09:25   #117
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Jawel.........!!!!
Er ist wieder da!!! (zie PB)


.....wat voor vaandel? Ben je bij de majorettes?!


Hab.
Waar heb je gezeten dan? Vreemdelingenlegioen? Eenzame opsluiting?
Rob is offline  
Oud 2 September 2012, 09:40   #118
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Jawel.........!!!!
Er ist wieder da!!! (zie PB)


.....wat voor vaandel? Ben je bij de majorettes?!


Hab.
...De verloren zoon..

Het feestmaal wordt aangericht om aan te liggen!

KALLUM blijven nu!!
Ogenblik-sem is offline  
Oud 2 September 2012, 11:44   #119
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Waar heb je gezeten dan? Vreemdelingenlegioen? Eenzame opsluiting?

OK dan, éénmaal voor allemaal...
Ik was in
Indonesie ( mijn geliefde)
Zuid Afrika ( handel)
Amerika ( handel)
Zwitserland ( skien)

....en nog 27 andere landen waar ik niks te zoeken had maar die wel spannend waren.

Nu ben ik in Den Haag (oh oh ) en zie uit naar eindeloos gekrakeel met jullie!
Dvaita alom, jawel!!!

Hab.
habbuthabnot is offline  
Oud 2 September 2012, 11:53   #120
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
OK dan, éénmaal voor allemaal...
Ik was in
Indonesie ( mijn geliefde)
Zuid Afrika ( handel)
Amerika ( handel)
Zwitserland ( skien)

....en nog 27 andere landen waar ik niks te zoeken had maar die wel spannend waren.

Nu ben ik in Den Haag (oh oh ) en zie uit naar eindeloos gekrakeel met jullie!
Dvaita alom, jawel!!!

Hab.
WWW staat toch voor world wide web?

Maar goed, ik ben erg vergevingsgezind.
We zullen het dan ook maar niet over ADO hebben ...
Rob is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.