Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 July 2012, 01:43   #111
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ze is volgens mij een feilloze spiegel voor geweld en angst. Als geweld in schuilt, in de ander zijn woorden, ketst ze dat als een furie terug. En ze vindt feilloos het kwetsbare plek van de ander.
Gelegenheid om er naar te kijken zou ik zeggen. Ook heel moedig zou ik vinden als jij dat ook deelt. Het veranderd ook de forum stijl, als jij dat doet.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 07:56   #112
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Maar buiten de details om, waar ben jij bang van? Geeft jouw grens ook iets over jouw angst aan?
Dat bedoel ik dus: je vertaalt alles naar angst en geweld. We hebben het daar eerder over gehad. Het is misschien jouw 'thema' in het leven, maar dat kun je niet willekeurig op alles plakken wat voorbij komt.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 08:18   #113
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ok. ik ga daar niet over discussiëren, het is jouw grens, die door de Organisatie hier wel bewaakt werd.
Toen ik mijn grens aangaf wat betreft Keen zijn uiting werd dan goed gepraat door de meerderheid, daarin voel ik me door jou, en door bijna iedereen hier op het forum tekort in gedaan.
Weer een punt van mezelf waarnaar ik kan kijken.
Mijn geraaktheid door het vloeken, en mijn in de steek gelaten voelen door de groep.
Geen deel maken van de groep zoals ik zou willen.
Allemaal punten van mezelf. Twee eigen gevoelige plekjes van mezelf. Bekende kwetsbaarheden, maar alsnog gevoelig.
Ik kan me de situatie niet meer precies herinneren, maar als het is zoals je schrijft dan vind ik nu dat de mensen hier van achter de schermen een steek hebben laten vallen. Iedereen kan ergens een grens trekken en als je dat in redelijkheid aangeeft dan is het niet anders dan dat je dat hebt te respecteren.

In de praktijk ligt dat natuurlijk wat ingewikkelder. Als je op een forum schrijft dan kun je er van uit gaan dat je reacties krijgt. Anders kun je beter thuis in een dagboek schrijven. En die reacties kunnen aangenaam of onaangenaam zijn. Dat is all in the game.

Dit is in die zin een ander forum dat als er sprake is van tekort gedaan voelen, in de steek gelaten voelen en andere gevoeligheden, dat dit forum er nu juist is om daar wat mee te doen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 08:54   #114
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als ik vanuit mijn 'ik' handel is er geen sprake van onvoorwaardelijke liefde, maar van een ego-handeling met het gevolg : in onbewustheid blijven. Zoals het bij jou ook regelmatig het geval is volgens mij. Een mens kan ook in 'spelletjes spelen' vast blijven, met het doel bewustwording maar met het gevolg: in vast blijven zitten. Zo kom jij op mij over.
Waarom doe je dat dan ook ?

Citaat:
Veel mensen slaan als ze niet de zin krijgen. Met woorden slaan is niet anders dan fysiek geweld. Rechtvaardigheid heeft niets met geweld te maken, dit is weer een vorm van je gewelddadige menselijke aard goed praten.
Ok? jij je mening. Hoewel je uitgesproken meningen mij een ernstige blokkade lijken te vormen om onbevooroordeeld te kunnen zien.
M.a.w. Je kunt slaan dus al niet zien als machteloosheid.

Citaat:
Als jij het woord liefde misbruikt om je onbewustheid nog steeds niet onder ogen te zien, doe jij jezelf tekort, niet mij.
Dit is weer een voorbeeld van beperktheid door vooropgezette ideeën, met daarnaast een verondersteld gebrek dat er helemaal niet is. Als je onbevooroordeeld zou kunnen kijken zie je iets totaal anders.

Dat proberen velen jou hier duidelijk te maken maar je wilt niet zien, je koestert je eigen vooropgezette ideeën.

Citaat:
Als je zulke zinnen misgebruikt om jezelf te rechtvaardige, ontneem jij jezelf keer op keer de kans op bewustwording.
Want zo kan een ieder voor zichzelf zien (gerechtvaardigen), en vervolgens fel, agressief, of strafbaar gedrag vertonen, onder het mom van liefde.
Als.. ja, die misbruik ik dan ook niet. Ik heb geen rechtvaardiging nodig en ook ben ik al tot in de topjes van mijn tenen bewust.

Wat een ander daar mee doet is aan die ander en niet aan mij, ik kan daar alleen maar even op wijzen. Ik rechtvaardig mij daar niet mee in ieder geval.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 08:56   #115
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik kan me de situatie niet meer precies herinneren, maar als het is zoals je schrijft dan vind ik nu dat de mensen hier van achter de schermen een steek hebben laten vallen. Iedereen kan ergens een grens trekken en als je dat in redelijkheid aangeeft dan is het niet anders dan dat je dat hebt te respecteren.

In de praktijk ligt dat natuurlijk wat ingewikkelder. Als je op een forum schrijft dan kun je er van uit gaan dat je reacties krijgt. Anders kun je beter thuis in een dagboek schrijven. En die reacties kunnen aangenaam of onaangenaam zijn. Dat is all in the game.

Dit is in die zin een ander forum dat als er sprake is van tekort gedaan voelen, in de steek gelaten voelen en andere gevoeligheden, dat dit forum er nu juist is om daar wat mee te doen.
Mijn broertje lag op sterven, tumor in zijn hoofd: Kanker. Iedereen wist dat hier, ik had uitgebreid daar over gehad.
Ik was op mijn manier aan het typen hier, en mijn manier is een beetje confronterend voor het forum hier omdat ik men op zijn onbewustheid attendeer.
Ineens, uit het niets, ging Keen mij met woorden benaderen, vloeken en tieren, en in hoofdletter eindigde hij met het volgende: Kanker kutWIJF (of zoiets).
Het was een benadering die over fatsoen normen ging.

Maar iedereen was als een beetje ge?rriteerd door mijn stijl, dus men koos voor dat wat in hun straatje paste. Het ging over fatsoensnormen, en over grenzen niet respecteren, en over geweld dat onder het mom van ''haar uit mindfuck willen halen'' bot gevierd werden op mij.

Onzin dat alleen maar om mijn geraaktheid ging, het was een zet die de hele box ontmaskde, en mensen hun onbewustheid liet zien.
NEE, had iedereen moeten zeggen, haar broertje ligt op sterven, het is niet OK om haar zo aan te spreken.
Maar nee hoor, men had een ander plan.

Wel voor mij een kans om naar mezelf te kijken als mensen zo blind en onbewust zijn, want als het mij raakt, is het mijn geraaktheid waar ik naar moet kijken, ongeacht hoe gewelddadig de ander is.

Zoals nu ook bij jou Rob, het is jouw geraaktheid. Ok, de Organisatie heeft jou direct in bescherming genomen, dat is fijn dat het zo werkt vind je niet?maar toon in Godsnaam moed en kijk naar wat het met jou doet.

Haar gedrag was duidelijk over grenzen gegaan, maar nu haar gedraag buiten beschouwing te houden, wat heeft dat met jou gedaan?

Als jij dit niet doet nu, als jij niet naar je geraaktheid kijkt (van toen, en van nu), hoef ik jou nooit meer te spreken wat bewustwording betreft.

Dan ben jij voor mij een LAFKIP!!

Ik kan zo boos op je woorden Rob, als ik jou zo in je veilige hoek zie zitten. Waarom kom jij op een forum van Zelfkennis/Bewustwording? Waarom neem jij een prominente plek op een forum , en waarom hinder jij bewustwording?
Want je houdt bewustwording tegen, niet alleen maar bij jezelf maar ook bij een ander, door de box in de onwetendheid en onbwustheid te houden.
Als je in leven een plek veroverd hebt, heb je verantwoordelijkheid, en je komt je verantwoordelijkheid niet na. Je komt je verantwoordelijkheid naar mij niet na. Je houdt je veilig, en dat ontneemt mij ook iets waardevols. Je ontneemt mij, als collega, het contact met een bewust mens dat naar zijn kwetsbaarheid durft te kijken.

Zou ik voor je nu voor kauwen, ik ga je vertellen wat de situatie was.
Je benaderde Anja gewelddadig, met jouw mening over haar op haar willen opdringen. Ze voelt jouw geweld en ketst dat met haar kracht terug, met geweld.
Vervolgens, kom jij keer op keer terug om jouw gelijk te krijgen, dat is onbewustheid, en gewelddadigheid.
Als hoogste zet pak ze jou op je kwetsbaarste plek, je angst .... waar gaat dat angst over Rob, daar moet je naar kijken, is het Ultieme ontmaskering voor je? Ik weet het niet wat je angst is, maar er is wel angst aanwezig.

Als je nu weer zo een lauwe tekst terug wilt schrijven naar mij, waarin jij je weer veilig opstelt, en je kwetsbaarheid niet durft te laten zien, je geraaktheid, bespaar me dan Rob.
Ik verlies mijn laatste greintje respect dat ik heb ,voor jouw bereidheid om bewustwording.
Blijf blind man, maar probeer me niet te overtuigen dat jij bewust van de situatie bent.
Het was jouw benadering dat dit veroorzaakt heeft, en het was jouw angst die jou zo heeft doen handelen daarna: een ban voor Anja.

Hoe zij op zichzelf opgeroepen heeft is het niet aan mij nu om over te hebben, volgens mij doet het niet eens ter zakken, zoals ook Keen niet van belang voor mij is, maar mijn geraaktheid, en mijn reactie dat daar eruit kwam.

Buiten haar gedrag om, ik ga nu daar niet over hebben. Het gaat nu over jou, en jouw benadering, en jouw angst.
Waar heeft Anja je in geraakt, welke angst kwam bij jou naar boven, en kan jij inzien dat jouw gedrag bij haar reacties heeft bijgedragen?.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 09:08   #116
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mijn broertje lag op sterven, tumor in zijn hoofd: Kanker. Iedereen wist dat hier, ik had uitgebreid daar over gehad.
Ik was op mijn manier aan het typen hier, en mijn manier is een beetje confronterend voor het forum hier omdat ik men op zijn onbewustheid attendeer.
Ineens, uit het niets, ging Keen mij met woorden benaderen. vloeken en tieren, en in hoofdletter eindigde hij met het volgende: Kanker kutWIJF (of zoiets).
Het was een benadering die over fatsoen normen ging.

Maar iedereen was als een beetje ge?rriteerd door mijn stijl, dus men koos voor dat wat in hun straatje paste. Het ging over fatsoensnormen, en over grenzen niet respecteren, en over geweld dat onder het mom van ''haar uit mindfuck willen halen'' bot gevierd werden op mij.

Onzin dat alleen maar om mijn geraaktheid ging, het was een zet die de hele box ontmaskde, en mensen hun onbewustheid liet zien.
NEE, had iedereen moeten zeggen, haar broertje ligt op sterven, het is niet OK om haar zo aan te spreken.
Maar nee hoor, men had een ander plan.

Wel voor mij een kans om naar mezelf te kijken als mensen zo blind en onbewust zijn, want als het mij raakt, is het mijn geraaktheid waar ik naar moet kijken, ongeacht hoe gewelddadig de ander is.

Zoals nu ook bij jou Rob, het is jouw geraaktheid. Ok, de Organisatie heeft jou direct in bescherming genomen, dat is fijn dat het zo werkt vind je niet?maar toon in Godsnaam moed en kijk naar wat het met jou doet.

Haar gedrag was duidelijk over grenzen gegaan, maar nu haar gedraag buiten beschouwing te houden, wat heeft dat met jou gedaan?

Als jij dit niet doet nu, als jij niet naar je geraaktheid kijkt (van toen, en van nu), hoef ik jou nooit meer te spreken wat bewustwording betreft.

Dan ben jij voor mij een LAFKIP!!

Ik kan zo boos op je woorden Rob, als ik jou zo in je veilige hoek zie zitten. Waarom kom jij op een forum van Zelfkennis/Bewustwording? Waarom neem jij een prominente plek op een forum , en waarom hinder jij bewustwording?
Want je houdt bewustwording tegen, niet alleen maar bij jezelf maar ook bij een ander, door de box in de onwetendheid en onbwustheid te houden.
Als je in leven een plek veroverd hebt, heb je verantwoordelijkheid, en je komt je verantwoordelijkheid niet na. Je komt je verantwoordelijkheid naar mij niet na. Je houdt je veilig, en dat ontneemt mij ook iets waardevols. Je ontneemt mij, als collega, het contact met een bewust mens dat naar zijn kwetsbaarheid durft te kijken.

Zou ik voor je nu voor kauwen, ik ga je vertellen wat de situatie was.
Je benaderde Anja gewelddadig, met jouw mening over haar op haar willen opdringen. Ze voelt jouw geweld en ketst dat met haar kracht terug, met geweld.
Vervolgens, kom jij keer op keer terug om jouw gelijk te krijgen, dat is onbewustheid, en gewelddadigheid.
Als hoogste zet pak ze jou op je kwetsbaarste plek, je angst .... waar gaat dat angst over Rob, daar moet je naar kijken, is het Ultieme ontmaskering voor je? Ik weet het niet wat je angst is, maar er is wel angst aanwezig.

Als je nu weer zo een lauwe tekst terug wilt schrijven naar mij, waarin jij je weer veilig opstelt, en je kwetsbaarheid niet durft te laten zien, je geraaktheid, bespaar me dan Rob.
Ik verlies mijn laatste greintje respect dat ik heb ,voor jouw bereidheid om bewustwording.
Blijf blind man, maar probeer me niet te overtuigen dat jij bewust van de situatie bent.
Het was jouw benadering dat dit veroorzaakt heeft, en het was jouw angst die jou zo heeft doen handelen daarna: een ban aanvragen voor Anja.

Hoe zij op zichzelf opgeroepen heeft is het niet aan mij nu om over te hebben, volgens mij doet het niet eens ter zakken, zoals ook Keen niet van belang voor mij is, maar mijn geraaktheid, en mijn reactie dat daar eruit kwam.

Buiten haar gedrag om, ik ga nu daar niet over hebben. Het gaat nu over jou, en jouw benadering, en jouw angst.
Waar heeft Anja je in geraakt, welke angst kwam bij jou naar boven, en kan jij inzien dat jouw gedrag bij haar heeft bijgedragen?.
Je dwingt op deze manier de mensen naar jouw opvattingen te leven. Je geeft in overweging wat er aan hen mankeert zonder de openheid om te kunnen laten bestaan dat jij het wel eens mis kunt hebben.

Je kunt zelf 'geweld' een halt toe roepen door de knop kwalijke berichten te drukken dan hoef je je niet achteraf te beklagen dat anderen niets hebben gedaan aan het onrecht door jou ondervonden. Overigens heb ik wel degelijk gereageerd met 'moet dat nou' want het was onaangenaam taalgebruik.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 09:10   #117
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ze is volgens mij een feilloze spiegel voor geweld en angst. Als geweld in schuilt, in de ander zijn woorden, ketst ze dat als een furie terug. En ze vindt feilloos het kwetsbare plek van de ander.
Zo werkt dat dus niet. Je kunt alleen dan een spiegel zijn als dat wat je wilt spiegelen bij jezelf is opgelost, schoon is. Anders zit je in een kwetsbare plek te roeren met iets wat je eigen onopgeloste kwetsbaarheid is. Natuurlijk is het zo dat als angst en geweld je bekend zijn (en wie is dat niet bekend ...?), dat je dat herkent om je heen. Maar je kunt daar beter van afblijven zolang het in je eigen leven nog prominent aanwezig is. Het is niet zo moeilijk om elkaars kwetsbare plekken te vinden. Maar als het nog niet voldoende is opgelost dan reageer je vanuit je eigen pijn.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 09:11   #118
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je dwingt op deze manier de mensen naar jouw opvattingen te leven. Je geeft in overweging wat er aan hen mankeert zonder de openheid om te kunnen laten bestaan dat jij het wel eens mis kunt hebben.

Je kunt zelf 'geweld' een halt toe roepen door de knop kwalijke berichten te drukken dan hoef je je niet achteraf te beklagen dat anderen niets hebben gedaan aan het onrecht door jou ondervonden. Overigens heb ik wel degelijk gereageerd met 'moet dat nou' want het was onaangenaam taalgebruik.
Sta bewustwording niet in de weg Renoir.
Houd een keer mee op!
Laat Rob de tekst lezen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 09:13   #119
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Zo werkt dat dus niet. Je kunt alleen dan een spiegel zijn als dat wat je wilt spiegelen bij jezelf is opgelost, schoon is. Anders zit je in een kwetsbare plek te roeren met iets wat je eigen onopgeloste kwetsbaarheid is. Natuurlijk is het zo dat als angst en geweld je bekend zijn (en wie is dat niet bekend ...?), dat je dat herkent om je heen. Maar je kunt daar beter van afblijven zolang het in je eigen leven nog prominent aanwezig is. Het is niet zo moeilijk om elkaars kwetsbare plekken te vinden. Maar als het nog niet voldoende is opgelost dan reageer je vanuit je eigen pijn.
Bij deze Rob, ik heb helemaal niets meer aan je woorden.
Je bent een blinde man die veilig vertoeft, en voor mij totaal van geen enkele nut.
Ik wens je het beste. Vaarwel!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 09:28   #120
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Sta bewustwording niet in de weg Renoir.
Houd een keer mee op!
Laat Rob de tekst lezen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Bij deze Rob, ik heb helemaal niets meer aan je woorden.
Je bent een blinde man die veilig vertoeft, en voor mij totaal van geen enkele nut.
Ik wens je het beste. Vaarwel!
Ik had je bericht 116 nog niet gelezen.
Ik kan er nog op reageren, maar ik zeg je vast, daar ga je niet blij van worden.
Eerder nog bozer ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.