Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 January 2014, 21:40   #111
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Weet jij hoe met Sterre is Mars?
Zeker wel.
Hoe later des te schijnt ze.
Mars is offline  
Oud 10 February 2014, 09:39   #112
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard Enlightenment is Not A Destination.

-------------------------------

Enlightenment is Not A Destination.

There is no fixed path to enlightenment.

Enlightenment is not a goal, the resting place at the end of a long journey -that?s the mind?s version of enlightenment.

Enlightenment is the lighting up of where you are right now.

This is very good news. It means that nobody is the authority on your path ? no teacher, no guru, no religious leader. It means that nobody can tell you the right ?way? for you. It means that you cannot go wrong, even if you think you?ve gone wrong. It means that nothing that happens can ever lead you off the path, for the path is whatever happens, without exception. Nothing can take you away from the miracle of life, or bring you closer to it for that matter, since the miracle is all around, already shining brightly, as every thought, sensation, image, feeling, smell, sound, and as the deeper miracle of the one who is aware of all of this.

Be the awareness, shining on the moment, whatever its contents. Doubt, fear, sadness, anger, intense confusion ? maybe, just maybe, these are neither enemies nor blocks to enlightenment, but expressions of a deeper intelligence, the same incomprehensibly vast and awake intelligence that gives birth to stars and moves the ocean tides and sends each and every living thing off on its paradoxical journey towards its own being.

Come out of the story of time and space and progress towards a future goal, and trust a sacred moment. Take any moment. Any moment at all. This moment. For any moment is the access point.

There are never any blocks ? only access points.

You are not some separate entity on a long journey towards a future completion.

You are pure poetry.


With love,

Jeff Foster.

-------------------------------
Mars is offline  
Oud 10 February 2014, 11:56   #113
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
-------------------------------

Enlightenment is Not A Destination.

There is no fixed path to enlightenment.

Enlightenment is not a goal, the resting place at the end of a long journey -that?s the mind?s version of enlightenment.

Enlightenment is the lighting up of where you are right now.
Dit verhaal van Jef Foster ondermijnd een beetje de doelstelling van het forum en om die reden noopt het mij dit verhaal enigzins te fatsoeneren.

Wat enlightenment niet is is natuurlijk een lange lijst zoniet een gebed zonder eind. Wat enlightenment wel is is nauwelijks te omschrijven, dus ligt het voor de hand dat het de kortste weg is woordeloos en onmiddelijk in enligtenment te stappen of desnoods te springen. Als dat zou kunnen zou dat natuurlijk geweldig zijn maar dat onmiddelijke besef Bewustzijn te zijn, nooit iets anders te zijn geweest terwijl wat je dacht te zijn verdwijnt als sneeuw voor de zon, blijkt in de praktijk toch aanzienlijk weerbarstiger.

De angel zit, zoals gebruikelijk, in de staart, in dat wat je denkt te zijn, daar schijn je in de praktijk maar moeilijk van los te kunnen komen. Ik zou het toejuichen als het kan maar dat het niet kan blijkt, ook bij Jef Foster die het nodig heeft dit artikel te schrijven, lezingen, seminars en satsangs te geven. Net als de vele anderen die zich op het terrein van enlightenment hebben begeven en sommigen zelfs gestort want het mag zich verheugen in een grote belangstelling en evenzo grote bron van inkomsten.

Ik moet nu weg, maar ik zal straks verder gaan het stuk te becommentarieren.
Rennie is offline  
Oud 10 February 2014, 12:53   #114
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
-------------------------------

Enlightenment is Not A Destination.

There is no fixed path to enlightenment.

Enlightenment is not a goal, the resting place at the end of a long journey -that?s the mind?s version of enlightenment.

Enlightenment is the lighting up of where you are right now.

This is very good news. It means that nobody is the authority on your path ? no teacher, no guru, no religious leader. It means that nobody can tell you the right ?way? for you. It means that you cannot go wrong, even if you think you?ve gone wrong. It means that nothing that happens can ever lead you off the path, for the path is whatever happens, without exception. Nothing can take you away from the miracle of life, or bring you closer to it for that matter, since the miracle is all around, already shining brightly, as every thought, sensation, image, feeling, smell, sound, and as the deeper miracle of the one who is aware of all of this.

Be the awareness, shining on the moment, whatever its contents. Doubt, fear, sadness, anger, intense confusion ? maybe, just maybe, these are neither enemies nor blocks to enlightenment, but expressions of a deeper intelligence, the same incomprehensibly vast and awake intelligence that gives birth to stars and moves the ocean tides and sends each and every living thing off on its paradoxical journey towards its own being.

Come out of the story of time and space and progress towards a future goal, and trust a sacred moment. Take any moment. Any moment at all. This moment. For any moment is the access point.

There are never any blocks ? only access points.

You are not some separate entity on a long journey towards a future completion.

You are pure poetry.


With love,

Jeff Foster.

-------------------------------
Heldere tekst ....
....mooi Mars!
Sterre is offline  
Oud 10 February 2014, 16:21   #115
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Heldere tekst ....
....mooi Mars!
Ik sluit mij er bij aan. In feite is er Niets wat er gedaan hoeft, want je BENT het al. Ergo: des te meer je doet, des te minder je ergens komt.

Eigenlijk best wel een goede grap van God. Hij had me mooi tuk!
Freerider is offline  
Oud 10 February 2014, 16:30   #116
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ergo: des te meer je doet, des te minder je ergens komt.
Ooooooohhhwwwww, VrijRijer !
Mars is offline  
Oud 10 February 2014, 16:54   #117
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Ooooooohhhwwwww, VrijRijer !
Je weet wat een vrijRijer is he? Iemand die op jou kosten mee rijt
Het is dat je het maar weet, want dan ben ik het ontweet.
Freerider is offline  
Oud 10 February 2014, 17:04   #118
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Heldere tekst ....
....mooi Mars!
Ik zie aan de reactie waar en waarom het de mens aanspreekt.
Het laat de autonomie van de egocentrische mens ongemoeid, zodat ze het idee kunnen blijven houden en ook koesteren iets te zijn.

Dat er niemand is die de zeggenschap over je pad heeft (hetgeen eigenlijk een volstrekt loze kreet is want niemand dwingt je tot het gaan van een pad het bijft de eigen keuze) trekt volle zalen, want dat is wat we vanwege het geloof in ons zelf het allerliefste willen horen, baas zijn over het eigen leven. De man was, als ie gezegd had dat je geen eigen leven hebt, verlicht kunnen zijn geweest, nou probeert ie, zoals ego's doen, z'n toehoorders te paaien.

Hoe het werkelijk zit is dat iedereen van nature verlicht is maar dat niet manifest kan ervaren omdat er van alles bovenop ligt waarvan eenieder denkt of geloofd dat ie dat wat zich in z'n hoofd afspeelt is. Dus er is wel degelijk een weg, een weg je zelf te ontdoen van dat geloof in wat je helemaal niet bent om dat wat je bent (verlicht) te kunnen zijn.

Wat de man nu juist probeert is je van deze weg afhouden en dat is ontzettend jammer.

Het is zo mooi gezegd 'be the awareness' maar dat wordt dus, zoals gezegd, overschaduwd door je permanent aanwezige dominante ego. Dus je kunt wel degelijk iets verkeerd doen, namelijk niets doen en wachten tot het je wel komt aanwaaien, hetgeen nooit gaat gebeuren want anders was het dat al wel en zou iedereen al lang en breed verlicht rondlopen.

Dat wat deze man zegt is geloven maar nu dat je er al bent in plaats van onderzoek te gaan doen naar de aard van je aannames, geloof, ideeën. Het is gewoon ontzetend jammer dat ie de luiheid en de onwil van de ego in je voeding geeft om lekker helemaal niks te doen, niets te onderzoeken. Ego is op zichzelf al een tegenstander van formaat onderzoek te doen.

En al staat er in de aanhef 'It means that nobody can tell you the right 'way' for you.', geeft hij uiterst contradictoir aan 'Come out of the story of time and space and progress towards a future goal (die was er toch niet 'Enlightenment is' immers 'not a goal'). Dus het is eigenlijk luister alleen naar mij want ik kan je de weg wijzen en die andere sukkels niet.

Dus als je werkelijk wilt weten 'wat' je bent ga er dan voor. Geef al je energie aan het doen van gedegen onderzoek naar de aard van alles, je geloof, je wezen, je ego en aanschouw ten lange leste 'wat' je bent. Laat je geen rad voor ogen laten draaien door guru's als Jef Foster die zeggen dat er niks valt te doen en vervolgens boeken vol schrijven en avond aan avond lezingen houden over al hetgeen er allemaal 'niet' te doen valt.

Als je in de comfortzone blijft zitten gebeurt er helemaal niks en is alles wat er hier gezegd wordt slechts iemand zijn persoonlijke visie en alleen maar slap geouwehoer.
Rennie is offline  
Oud 10 February 2014, 17:11   #119
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Je weet wat een vrijRijer is he? Iemand die op jou kosten mee rijt
Ja ik weet wat het is, maar het gebeurt niet echt op mijn kosten.
Het kost de rijder 30 Euro per 20 minuten, en 25 Euro in de wintermaanden.
Mars is offline  
Oud 10 February 2014, 17:18   #120
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Ja ik weet wat het is, maar het gebeurt niet echt op mijn kosten.
Het kost de rijder 30 Euro per 20 minuten, en 25 Euro in de wintermaanden.
Das goed. Kan ik in termijnen betalen? Ik begin in mijn volgende leven, momenteel ben ik wat armlastig. Of ik moet dokter Rob lief aankijken, die is begaan met arme mensen.
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.