Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 June 2013, 23:21   #111
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Als je je kut voelt, is niets zo lekker een onschuldig katje de nek om te draaien, het de straat op te schoppen en er met je auto overheen te rijden,...keer op keer!

Heerlijk!
Kan mij er niets bij voorstellen.
Ulla is offline  
Oud 10 June 2013, 23:27   #112
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Kan mij er niets bij voorstellen.

Maar jij bent ook nooit onbewust geweest,....


Ik bedoelde het natuurlijk overdrachtelijk, dat als je je rot voelt en onbewust bent, je je "heerlijk" kan uitleven op iets of iemand anders.
Hans is offline  
Oud 11 June 2013, 10:35   #113
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Alsnog, als warmte en genegenheid onstaat Lilylief, dan is het ook zoals het is, en niemand die het kan verbieden...

Ik heb Lily lief, is dat verboden dan?
Natuurlijk is dat niet verboden, het is slechts niet de bedoeling van het forum elkaar de liefde te betuigen omdat het een node van het ego is lief bevonden te worden. Je voed dus in feite behoeftigheid. Hoe kun je nou zo'n armetierige behoeftigheid van het ego nodig hebben terwijl je een en al Liefde bent ?

Dat onderscheid kun je niet maken, ego belemmerd je het zicht er op dat je vanuit je zelf pure Liefde bent.

Dus daarom heb ik niet de intentie ego te voederen, m'n liefde uit zich anders, maar door ego ligt het verscholen. Het is niet voor niets dat ik vraag de hebberigheid van ego te onderzoeken, je kunt niet zien, je bent blind dat je liefde niet nodig hebt maar BENT.

Maar Lily lijkt er helemaal door te zitten en daarom doe ik toch maar even mee...

Rennie is offline  
Oud 11 June 2013, 12:50   #114
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Maar jij bent ook nooit onbewust geweest,....


Ik bedoelde het natuurlijk overdrachtelijk, dat als je je rot voelt en onbewust bent, je je "heerlijk" kan uitleven op iets of iemand anders.
Dat is al onbewustheid, dat ik daar dan toch op reageer.
Want in mij wordt iets anders aangesproken.
Maar ik wist wel dat je het zo bedoelde, maar ik kan dit niet eens lezen ondanks dat ik dat weet. Ik leef mij gewoon anders uit als ik energie kwijt moet.
Ulla is offline  
Oud 11 June 2013, 14:29   #115
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
je bent blind dat je liefde niet nodig hebt maar BENT.
Zit je nu hier een beetje mijn tekst in te pikken? Dat mag hoor. Maar wel vreemd dat je mij tegenspreekt als ik hetzelfde beweer.

Doet er niet toe, ik ben blij dat je dit inzicht hebt.
Freerider is offline  
Oud 11 June 2013, 14:42   #116
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Voor mij is het heel moeilijk te aanvaarden dat ik uit onwetendheid en onbewust iets doe wat "het andere" pijn doet.
Neen, ik kan dat niet aanvaarden en zie wel in dat ik daar eigenlijk niets kan aan doen en toch...voel ik ergens dat ik het wel allemaal had moeten weten.
Ik had op het moment dat het gegeven werd niet angstig moeten zijn. Maar ik was zo angstig om mijn verleden in de ogen te zien en dat kon ik niet aan. Door te weigeren en niet te aanvaarden blijf ik op dit miserabele pad.
Dat was zowat ik me realiseerde.
Lily is offline  
Oud 11 June 2013, 14:53   #117
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DatWatIkBen Bekijk bericht
Zit je nu hier een beetje mijn tekst in te pikken? Dat mag hoor. Maar wel vreemd dat je mij tegenspreekt als ik hetzelfde beweer.

Doet er niet toe, ik ben blij dat je dit inzicht hebt.
Als je weet 'wat' je bent is er niks van jou, want de bezitter bestaat niet. Dus de conclussie van hetgeen je doet, het bezit van een tekst opeisen, mag je zelf trekken. En nogmaals dat komt omdat je ego NIET in je zelfonderzoek hebt betrokken. Daarom blijft het hebberige ding, zoals ook hier weer met dat opeisen, je altijd parten spelen.
Rennie is offline  
Oud 11 June 2013, 15:04   #118
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Voor mij is het heel moeilijk te aanvaarden dat ik uit onwetendheid en onbewust iets doe wat "het andere" pijn doet.
Neen, ik kan dat niet aanvaarden en zie wel in dat ik daar eigenlijk niets kan aan doen en toch...voel ik ergens dat ik het wel allemaal had moeten weten.
Ik had op het moment dat het gegeven werd niet angstig moeten zijn. Maar ik was zo angstig om mijn verleden in de ogen te zien en dat kon ik niet aan. Door te weigeren en niet te aanvaarden blijf ik op dit miserabele pad.
Dat was zowat ik me realiseerde.
Zolang je onwetende bent ben je, theoretisch gezien, toch onschuldig. Je bent, menselijkerwijs gezien, toch pas schuldig wanneer je wetende pijn te doen en dat vervolgens toch doet ? Je stapje terug is onwetendheid de schuld geven en je kunt niet zeggen dat je het had kunnen/moeten weten, want je wist het niet.

Afgezien daarvan is het zo dat Jezus al voor onze zonden is gestorven en je helemaal nooit schuldig bent.

Wat was er vanuit je verleden dan dat je bang bent dat er zou gebeuren ?
Rennie is offline  
Oud 11 June 2013, 15:19   #119
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zolang je onwetende bent ben je, theoretisch gezien, toch onschuldig. Je bent, menselijkerwijs gezien, toch pas schuldig wanneer je wetende pijn te doen en dat vervolgens toch doet ? Je stapje terug is onwetendheid de schuld geven en je kunt niet zeggen dat je het had kunnen/moeten weten, want je wist het niet.

Afgezien daarvan is het zo dat Jezus al voor onze zonden is gestorven en je helemaal nooit schuldig bent.

Wat was er vanuit je verleden dan dat je bang bent dat er zou gebeuren ?
Ik was bang dat ik zo erg gekwetst werd en dat wilde ik niet. Ik had gewoon compassie met mezelf. Absurd eigenlijk want ik heb nooit iets misdaan, buiten dan hier en daar iets verzwegen wat ik had moeten zeggen. Zelfs die kleine dingen gunde ik me niet. Ik ben dus degelijk wel heel hard voor mezelf en dan kwam er misschien iets aan het licht wat ik niet wist. Dus dat moet er niet bij, zo dacht ik. Dat was zelfbescherming, ja jij mag dat ego noemen.
Lily is offline  
Oud 11 June 2013, 15:37   #120
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Ik was bang dat ik zo erg gekwetst werd en dat wilde ik niet. Ik had gewoon compassie met mezelf. Absurd eigenlijk want ik heb nooit iets misdaan, buiten dan hier en daar iets verzwegen wat ik had moeten zeggen. Zelfs die kleine dingen gunde ik me niet. Ik ben dus degelijk wel heel hard voor mezelf en dan kwam er misschien iets aan het licht wat ik niet wist. Dus dat moet er niet bij, zo dacht ik. Dat was zelfbescherming, ja jij mag dat ego noemen.
Het is niet zo dat het een misdaad is ego te hebben. Dat je het hebt daar kun je feitelijk ook niets aan doen, het is je met de paplepel ingegoten. En voor de rest maakt het de interactie met de wereld mogelijk.
Alleen is het wel zo handig om het ego te onderzoeken op zijn werkelijkheid, maar ook dat is niet verplicht om te doen. Verder mag je zeker wel compassie met je zelf hebben er wordt jou door al die ego's flink wat geweld aangedaan.

Doe alles met kleine beetjes en overvraag je zelf niet Lily.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.