Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 January 2022, 11:31   #111
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Er over zwijgen zou genoeg moeten zijn, toch?
Het is onzinnig aangespoelde golven terug in zee te vegen..
Blijf bij zee, en laat de golven maar gaan, totdat het bladstil is, dan zijn er ook geen golven meer.
Whatever...
Zolang je golf bent, kun je tegelijkertijd ook de zee zijn.
Wat wil zeggen: weet hebben van de zee.

Dan kan de golf noch het zee-zijn ontkennen, noch het golf zijn ontkennen.
Ergo: de golf kan de andere golven als andere golven ervaren ook al is het maar tijdelijk.

De zee blijft gewoon de zee, bladstil als altijd. Golven zijn normaliter gebroken en gedoemd kapot te slaan op de kust. Golven die weet hebben van de zee zijn geheeld en het klopt slaan op de kust maakt dan niet meer uit. Het is de zee die blijft bestaan.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 22 January 2022, 11:32   #112
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
en het klopt slaan op de kust maakt dan niet meer uit. Het is de zee die blijft bestaan.
M.z. en het kapot slaan.


Dit forum is al net zo gebrekkig als de users...lol....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 22 January 2022, 12:54   #113
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
M.z. en het kapot slaan.


Dit forum is al net zo gebrekkig als de users...lol....
Na al dat zoeken, uitvinden en opnieuw achter mij laten van gedachten, ideeën, geloven..., door al die jaren heen, en van op afstand bekeken, zelfs door de gekende geschiedenis van de mensheid heen, staat het nu voor mij vast dat het verstand de verkeerde weg is om er te komen...
Het verstand is enkel een bijkomend hulpmiddel in de ontwikkeling van het leven, zoals onze benen, onze ogen, onze zintuigen en zoveel meer...
Maar opnieuw, het verstand weet niets en kan enkel achteraf beschouwen en waarnemen, en ook, indien we het juist gebruiken ons doen bewust worden...
Maar het verstand gaat niet het misterie oplossen; we lopen zo telkens en opnieuw tegen de muur...
Dat is mijn boodschap... die ik hier nog wil meedelen...
marie is offline  
Oud 22 January 2022, 16:09   #114
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Na al dat zoeken, uitvinden en opnieuw achter mij laten van gedachten, ideeën, geloven..., door al die jaren heen, en van op afstand bekeken, zelfs door de gekende geschiedenis van de mensheid heen, staat het nu voor mij vast dat het verstand de verkeerde weg is om er te komen...
Het verstand is enkel een bijkomend hulpmiddel in de ontwikkeling van het leven, zoals onze benen, onze ogen, onze zintuigen en zoveel meer...
Maar opnieuw, het verstand weet niets en kan enkel achteraf beschouwen en waarnemen, en ook, indien we het juist gebruiken ons doen bewust worden...
Maar het verstand gaat niet het misterie oplossen; we lopen zo telkens en opnieuw tegen de muur...
Dat is mijn boodschap... die ik hier nog wil meedelen...
Uiteindelijk valt er niks op te lossen als de gebrokenheid is verdwenen.
Dat stel je innerlijk vast en als dat het geval is dan is het goed.
Dat bepaal je zelf en niemand anders.
Het is het denken wat voor gebrokenheid zorgt, alles wat er gevraagd wordt is om niet langer te 'doen'.
Doen het niet-doen, weten het niet-weten. Moeilijker gaat het niet worden.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 22 January 2022, 17:22   #115
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Schrijf dit nu eens aan jezelf. Wat is de reden dat jij hier al 10 jaar snoeft dat je afgerond bent? Wat moeten wij daarmee? Waarom moet ik daar kennis van nemen, waarom dring je dat aan anderen op?
Die vraag heb ik inmiddels al zo'n veertig keer beantwoord.
Ik heb dit forum opgericht met de intentie te begeleiden bij gedegen zelfonderzoek.
Dat is mijn moverende reden hier aanwezig te zijn.

Jij moet daar niks mee want je doet niet aan gedegen zelfonderzoek. Aangezien dit een forum is voor gedegen zelfonderzoek is het de vraag wat jij hier dan komt doen. Je hoeft daarvan geen kennis te nemen, sterker nog je hoeft slechts afwezig te zijn van dit forum oftewel daaraan niet deel te nemen.

Waarom ik alsmaar weer opnieuw opmerk dat ik het gedegen zelfonderzoek afgerond heb is omdat er telkens aan voorbij gegaan wordt dat ik kennis van zaken draag in deze. Ik wil er alleen mee zeggen dat ik weet waarover ik het heb. Egoloosheid houdt zich niet bezig met persoonsverheerlijking.
 
Oud 22 January 2022, 17:27   #116
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Feitelijk schrijf je hetzelfde als Guido. Orgineel ben je niet, nu is het alsof je weken later reflecteert......
Het IS datgene wat Guido van zichzelf te kennen geeft dus ja dat zal met elkaar overeenkomen. Dat heb ik dus kennelijk goed verwoord.
Ik beoog niet origineel te zijn dus wat jij van mij verwacht in gebreke zijn is mij niet aan te rekenen.
 
Oud 22 January 2022, 17:30   #117
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Die vraag heb ik inmiddels al zo'n veertig keer beantwoord.
Ik heb dit forum opgericht met de intentie te begeleiden bij gedegen zelfonderzoek.
Dat is mijn moverende reden hier aanwezig te zijn.

Jij moet daar niks mee want je doet niet aan gedegen zelfonderzoek. Aangezien dit een forum is voor gedegen zelfonderzoek is het de vraag wat jij hier dan komt doen. Je hoeft daarvan geen kennis te nemen, sterker nog je hoeft slechts afwezig te zijn van dit forum oftewel daaraan niet deel te nemen.

Waarom ik alsmaar weer opnieuw opmerk dat ik het gedegen zelfonderzoek afgerond heb is omdat er telkens aan voorbij gegaan wordt dat ik kennis van zaken draag in deze. Ik wil er alleen mee zeggen dat ik weet waarover ik het heb. Egoloosheid houdt zich niet bezig met persoonsverheerlijking.

Je hebt een mentaal onderzoek afgerond, verder ben je nooit gekomen.
Dus mijn reden van aanwezigheid alhier is om jou dat aan je verstand proberen te brengen. Dat doe ik al jaren met verve.

Het is mij helder dat jij het verschil niet kent tussen bestaan en aanwezigheid/presentie. Bestaan als vorm ken je. Aanwezigheid echter is bewust-zijn van dat fysieke bestaan. En daar heb jij geen weet van.....

Het is treurig dat jij de euvele moed hebt om je op te werpen als de man die het wel even zal vertellen. Je hebt de diepgang van een drooggevallen wadplaat.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 22 January 2022, 17:32   #118
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het IS datgene wat Guido van zichzelf te kennen geeft dus ja dat zal met elkaar overeenkomen. Dat heb ik dus kennelijk goed verwoord.
Ik beoog niet origineel te zijn dus wat jij van mij verwacht in gebreke zijn is mij niet aan te rekenen.
Afleiding. Het is Guido die hier het openingsbericht heeft geschreven. En je doet nu precies wat je al jaren doet: anderen na papegaaien.

Dat je niet origineel bent, daar zijn we het over eens.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 22 January 2022, 18:06   #119
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Uiteindelijk valt er niks op te lossen als de gebrokenheid is verdwenen.
Dat stel je innerlijk vast en als dat het geval is dan is het goed.
Dat bepaal je zelf en niemand anders.
Het is het denken wat voor gebrokenheid zorgt, alles wat er gevraagd wordt is om niet langer te 'doen'.
Doen het niet-doen, weten het niet-weten. Moeilijker gaat het niet worden.
Niks aan toe te voegen.
Guido is offline  
Oud 22 January 2022, 19:49   #120
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Je hebt een mentaal onderzoek afgerond, verder ben je nooit gekomen.
Dus mijn reden van aanwezigheid alhier is om jou dat aan je verstand proberen te brengen. Dat doe ik al jaren met verve.
De term en het gebeuren 'Gedegen zelfonderzoek' is een eigen vondst. Ik noem de volledige weg daartoe begaan een 'afgerond' gedegen zelfonderzoek.

Die weg niet begaan hebbende geeft jou de autorisatie niet een oordeel te vellen over de waarde er van. Je toont tekenen vast te zitten in het verschijnsel ego en kunt dientengevolge niet in Waarheid zijn. Woorden die je spreekt zijn daarom 'ego' en niet 'Waarheid' gerelateerd en hebben voor degenen die 'weten' geen relevante betekenis. Je kunt dus gerust nalaten mij iets aan het verstand te peuteren omdat ik het stadium voorbij ben waar ik nog ego gerelateerd beïnvloedbaar was.

Citaat:
Het is mij helder dat jij het verschil niet kent tussen bestaan en aanwezigheid/presentie. Bestaan als vorm ken je. Aanwezigheid echter is bewust-zijn van dat fysieke bestaan. En daar heb jij geen weet van.....
Het valt me niet moeilijk te erkennen dat ik dat verschil niet ken omdat dit het resultaat is van jouw onderzoek dat ik niet gedaan heb en die mij totaal niks zegt. Ik hanteer na dat afgeronde gedegen zelfonderzoek kenmerken zoals afwezigheid van ego en het herkennen van Waarheid, dat altijd ongeacht de persoonlijke betekenis is die dingen normaliter voor je hebben.

Citaat:
Het is treurig dat jij de euvele moed hebt om je op te werpen als de man die het wel even zal vertellen. Je hebt de diepgang van een drooggevallen wadplaat.....
Ik doe niks anders dan wat een lector in de wetenschappen doet die op basis van zijn onderzoeksterrein uitspraken kan en gerechtvaardigd is te doen op het gebied van het door hem (mij) gedane (gedegen zelf) onderzoek.
Je gedraagt je als een lector op jouw specifiek maar totaal ander onderzoeksterrein die meent zich over een ander (mijn) vakgebied met evenveel kennis van zaken te kunnen uitspreken.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.