Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 February 2018, 18:38   #111
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Helemaal geen foei. Ik heb het over mezelf, niet over jou als ik over foutjes struikelen heb. Als ik daarin blijf hangen dan wordt het niks. Ik probeer uit te leggen wat ik doe maar het komt niet over. En een duidelijk antwoord heb je alsnog gekregen.
Oké,
Wat bedoelde je met drijve?
Mihaela is offline  
Oud 14 February 2018, 18:39   #112
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ja, hallo!
Er moet toch iemand met je lachen als je het zelf niet doet.
Dat is veel leuker dan die eindeloze toestanden..ik dol ook graag, daarin vind je elkaar altijd weer terug..

Ik zie dat je bij ziener ook dingen schrijft, ik vond dat ook best gecompliceerd klinken..ik ben benieuwd op zijn antwoord.
Ulla is offline  
Oud 14 February 2018, 18:41   #113
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
heb. Als ik daarin blijf hangen dan wordt het niks. Ik probeer uit te leggen wat ik doe maar het komt niet over..
Oke, ik ben gewend dat jij je je 'verdedigt', maar ik begrijp nu dat jij echt je best doet om uit te leggen.
Geef niet op, alleen maar mooi als uiteindelijk helder wordt, en als je moeiteloos kan uitleggen.. oefenen baart van alles.
Mihaela is offline  
Oud 14 February 2018, 18:43   #114
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Oké,
Wat bedoelde je met drijve?
Ik snap het...
Mihaela is offline  
Oud 14 February 2018, 18:44   #115
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Dorje:...
Ik zie dat je bij ziener ook dingen schrijft, ik vond dat ook best gecompliceerd klinken..ik ben benieuwd op zijn antwoord.
Jij bent verliefd op Zorro! Forumlid ziener is als zorro..
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 14 February 2018, 18:50   #116
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Oké,
Wat bedoelde je met drijve?
De drang om te willen zien en door te zetten.
En ook zien wat me drijft en daarin helderheid te krijgen.
Het een of ander heeft gevolgen voor je handelen.

Dat je bv. iets niet post als je ziet dat je daarmee alleen maar een sneer wilt geven. (ego motivatie). Of juist wel als je ziet dat je elkaar wel van dienst kunt zijn door iets te posten. Ook je zelf. Want uiteindelijk vind je elkaar in waarheid terug als alle hindernissen (ego dingetjes..die we bezigen) zijn gezien en geen afzonderlijk probleem meer vormen.
Ulla is offline  
Oud 14 February 2018, 20:14   #117
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat is veel leuker dan die eindeloze toestanden..ik dol ook graag, daarin vind je elkaar altijd weer terug..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik zie dat je bij ziener ook dingen schrijft, ik vond dat ook best gecompliceerd klinken..ik ben benieuwd op zijn antwoord.
Het is nochtans heel eenvoudig, hetgeen denken er van maakt is erg complex. Maar werkelijkheid is zo eenvoudig als wat: onopgedeeld, en dus oncomplex. Het is alleen onuitspreekbaar omdat taal niet niet kan opdelen en dan wordt het complex om naar te verwijzen, maar het gaat niet om de complexe verwijzingen, maar om de eenvoud naar waar verwezen wordt: niets is werkelijk opgedeeld, zelfs niet leegte en alles, zelfs niet waarnemer en dat wat waargenomen wordt, zelfs niet ziener en wat gezien wordt, zelfs niet jou en mij, het is denken en alleen denken dat opdeelt. Complex? Alleen voor het denken, niet voor wat we werkelijk zijn: onopgedeeld.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 14 February 2018, 21:00   #118
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht



Het is nochtans heel eenvoudig, hetgeen denken er van maakt is erg complex. Maar werkelijkheid is zo eenvoudig als wat: onopgedeeld, en dus oncomplex. Het is alleen onuitspreekbaar omdat taal niet niet kan opdelen en dan wordt het complex om naar te verwijzen, maar het gaat niet om de complexe verwijzingen, maar om de eenvoud naar waar verwezen wordt: niets is werkelijk opgedeeld, zelfs niet leegte en alles, zelfs niet waarnemer en dat wat waargenomen wordt, zelfs niet ziener en wat gezien wordt, zelfs niet jou en mij, het is denken en alleen denken dat opdeelt. Complex? Alleen voor het denken, niet voor wat we werkelijk zijn: onopgedeeld.
Je moet het opgedeeld wel eerst kunnen zien voordat je weet dat je niet dat bent (mee identificeert) wat je denkt te zien. Dat geldt voor complexiteit maar ook voor het forum hier gezegd wordt dat het de oorzaak vanconflicten is. En voor alles wat we bezigen in overtuigingen. Het aanreiken van de aanwijzingen voor zelfonderzoek en zijn het instrument. Als je het ageren daartegen niet kunt zien als waarvoor het dient (de aanwijzingen fungerend als instrument) gaat het een eigen leven leiden. Dan wordt het instrument en die het aanreiken de boeman. En de boeman die opdeelt is wat je dan gelooft. Waardoor je dus niet meer zuiver ziet. Op die manier leiden de details je af van de hoofdzaak.

Wijziging aangebracht door Ulla op 14 February 2018 om 22:00.
Ulla is offline  
Oud 14 February 2018, 22:06   #119
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

@Ulla, maak het niet te moeilijk. Het enige dat ik voortdurend herhaal: er is nog steeds opdeling in gerealiseerd zijn en niet gerealiseerd zijn, in afgerond zijn en niet afgerond zijn, in gedegen of ander zelfonderzoek, in leraar en leerling, in verhaal en niet verhaal, in waarnemer en dat wat wordt waargenomen...
Dood de opdeling en openheid wordt de basis van gesprek en het gesprek zelf wordt dan zelf een verwijzen naar dat wat niet opgedeeld is. Het is zo eenvoudig.
Er is geen boeman, er is gewoon bespreekbaar maken, opentrekken en reactie daarop en reactie daar weer op. En zo is het goed.

Welterusten! Namaste!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 14 February 2018, 23:54   #120
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
@Ulla, maak het niet te moeilijk. Het enige dat ik voortdurend herhaal: er is nog steeds opdeling in gerealiseerd zijn en niet gerealiseerd zijn, in afgerond zijn en niet afgerond zijn, in gedegen of ander zelfonderzoek, in leraar en leerling, in verhaal en niet verhaal, in waarnemer en dat wat wordt waargenomen...
Dood de opdeling en openheid wordt de basis van gesprek en het gesprek zelf wordt dan zelf een verwijzen naar dat wat niet opgedeeld is. Het is zo eenvoudig.
Er is geen boeman, er is gewoon bespreekbaar maken, opentrekken en reactie daarop en reactie daar weer op. En zo is het goed.

Welterusten! Namaste!
Het kwam zo uit mijn pen rollen. Ik begrijp wat je bedoelt maar ik zie het anders omdat je voor mijn gevoel stopt met willen zien bij het laatste stuk wat je idd telkens herhaalt. Alsof je net de finish zo niet haalt en genoegen neemt met een bijna gehaald. Irene was er niet blij mee geweest...Beetje cryptisch dan..bedankt voor het gesprek, Dorje. Fijn dat dit nu wel gewoon lukte.

Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.