Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 June 2013, 11:10   #111
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Gisteren naar een tekenfilm gekeken over de Whoville, bewoond door wezentjes van het soort Whos. Er is echter één cynisch mannetje zonder empathie, die komt van het soort What .
Rob is offline  
Oud 30 June 2013, 13:05   #112
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Naast de vragen 'wie ben je' of 'wat ben je' leeft in mij ook de vraag 'waar ben je'.

Natuurlijk is mijn lichaam hier, het leeft en ademt, en geeft een woning aan mijn persoonlijkheid. Toch heb ik moeite met volledig aanwezig te zijn en het leven te laten stromen. Ik ervaar een soort van 'mezelf weg maken', naar een duister niemandsland, een twilight zone. Vanuit die leegte probeer ik vast te houden, te sturen en te controleren, mooi te maken, sterk te zijn, licht te brengen, te overleven en het leven voor mezelf en mensen om me heen mooier te maken, om dichter bij 'het leven' te komen.

Als kern is daar dan steeds die leegte, van waaruit ik niet het gevoel heb echt te bestaan. Die leegte is geen echte leegte, maar meer een soort afgeschermde donkerte. Door 'ware' leegte kan het leven stromen en wordt leegte juist weer vol. Ik voel mij dualiteit ten top en ervaar twee uitersten in mezelf, van schitterend tot duister. Beiden zijn niet de waarheid, maar waar dan wel? Waar is de leegte, waar is de volte? Waar is het leven? Terwijl die vragen tegelijkertijd idioot klinken, HIER natuurlijk, waar anders? En toch...
Esradha is offline  
Oud 30 June 2013, 13:09   #113
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Gisteren een stukje gezien van een tekenfilm over de Whoville, bewoond door wezentjes van het soort Whos. Er is echter één cynisch mannetje zonder empathie, die komt van het soort What .
Hoe zou een Whatville eruit zien? Een stad vol mensen die weten wat ze zijn...
Esradha is offline  
Oud 30 June 2013, 13:15   #114
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Naast de vragen 'wie ben je' of 'wat ben je' leeft in mij ook de vraag 'waar ben je'.

Natuurlijk is mijn lichaam hier, het leeft en ademt, en geeft een woning aan mijn persoonlijkheid. Toch heb ik moeite met volledig aanwezig te zijn en het leven te laten stromen. Ik ervaar een soort van 'mezelf weg maken', naar een duister niemandsland, een twilight zone. Vanuit die leegte probeer ik vast te houden, te sturen en te controleren, mooi te maken, sterk te zijn, licht te brengen, te overleven en het leven voor mezelf en mensen om me heen mooier te maken, om dichter bij 'het leven' te komen.

Als kern is daar dan steeds die leegte, van waaruit ik niet het gevoel heb echt te bestaan. Die leegte is geen echte leegte, maar meer een soort afgeschermde donkerte. Door 'ware' leegte kan het leven stromen en wordt leegte juist weer vol. Ik voel mij dualiteit ten top en ervaar twee uitersten in mezelf, van schitterend tot duister. Beiden zijn niet de waarheid, maar waar dan wel? Waar is de leegte, waar is de volte? Waar is het leven? Terwijl die vragen tegelijkertijd idioot klinken, HIER natuurlijk, waar anders? En toch...
Net zo belangrijk voor je fysieke en geestelijke gezondheid is aankomen op aarde.
Ulla is offline  
Oud 30 June 2013, 13:18   #115
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

In het kader van zelfrealisatie lijkt het levensdoel van een ieder op aarde te zijn om te realiseren wat je bent. Waarom worden we dan ieder met onze eigen bagage aan verschijnselen hier neergezet? Met onze eigen vermogens, verlangens en mogelijkheden bij te dragen aan de wereld? Met onze eigen pijnen, emoties en overtuigingen. Lessen die we te leren lijken te hebben. Iets klopt er voor mijn gevoel niet...

Ik kom voor mezelf steeds weer uit op het leven is energie, energie in beweging, energie die vorm krijgt in dualiteit. Maar door de vorm heen gezien gewoon energie is. En los van de 'macht' van die vorm juist vrij vorm kan krijgen binnen het leven. Zoiets...

Pff... woorden!
Esradha is offline  
Oud 30 June 2013, 13:22   #116
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Net zo belangrijk voor je fysieke en geestelijke gezondheid is aankomen op aarde.
Ja, landen en geland blijven. Voor mij nog niet vanzelfsprekend. Mijn bestaansrecht is iets wat wel voor me speelt.

Ik wou vandaag een flinke wandeling door de natuur gaan maken, maar zit nu met mijn pootje omhoog, nadat ik er gisteren een tafeltje op heb laten vallen. Zal me wel op een of andere manier wat duidelijk willen maken. Als die voeten niet uit zichzelf op aarde willen staan, dan maar een flinke dreun erop om te voelen dát ze op aarde staan.
Esradha is offline  
Oud 30 June 2013, 13:37   #117
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ja, landen en geland blijven. Voor mij nog niet vanzelfsprekend. Mijn bestaansrecht is iets wat wel voor me speelt.

Ik wou vandaag een flinke wandeling door de natuur gaan maken, maar zit nu met mijn pootje omhoog, nadat ik er gisteren een tafeltje op heb laten vallen. Zal me wel op een of andere manier wat duidelijk willen maken. Als die voeten niet uit zichzelf op aarde willen staan, dan maar een flinke dreun erop om te voelen dát ze op aarde staan.
Het zou kunnen, maar mijn nuchterheid gebiedt mij ook te zeggen dat gewoon een ongelukje vanuit onachtzaamheid ook gewoon zou moeten kunnen. Logisch beschouwd kan ik ook geen zinnige redenen bedenken waarom je dat nu zou gebeuren, je bent toch juist (goed)bezig de moeder aarde en natuur met je voeten op te zoeken?
Ulla is offline  
Oud 30 June 2013, 13:41   #118
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Da's de eeuwige discussie of toeval bestaat of niet.

Mijn landingsgestel werkt vooralsnog in ieder geval nog niet naar behoren.
Esradha is offline  
Oud 30 June 2013, 13:43   #119
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Da's de eeuwige discussie of toeval bestaat of niet.

Mijn landingsgestel werkt vooralsnog in ieder geval nog niet naar behoren.
Nee dat bedoelde ik eigenlijk niet. Een ongelukje/gevolg vanuit wat minder opletten door bv. een andere oorzaak dan die beschreven is nog steeds geen toeval toch? Hoe dan ook beterschap ermee en lekker lezen dan maar? Op je balkon?
Ulla is offline  
Oud 30 June 2013, 13:55   #120
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Als kern is daar dan steeds die leegte, van waaruit ik niet het gevoel heb echt te bestaan. Die leegte is geen echte leegte, maar meer een soort afgeschermde donkerte. Door 'ware' leegte kan het leven stromen en wordt leegte juist weer vol. Ik voel mij dualiteit ten top en ervaar twee uitersten in mezelf, van schitterend tot duister. Beiden zijn niet de waarheid, maar waar dan wel? Waar is de leegte, waar is de volte? Waar is het leven? Terwijl die vragen tegelijkertijd idioot klinken, HIER natuurlijk, waar anders? En toch...
Er zit veel te veel vulling in je leegte.

En nee de Leegte is niet plezierig, die is de wanhoop nabij, alles wat je voor waar hebt gehouden, waar je je houvast aan hebt ontleend slaat als de bodem waarop je hebt gestaan onder je vandaan. Het laatste dat nog zou kunnen gebeuren is een fysieke sterven. In deze Leegte moet je kunnen vertoeven, deze Leegte moet je leren kennen als je uiteindelijke staat.

Soms heb je baat bij een totale overgave aan een hogere macht maar dan moet er wat over te geven zijn. Zit je egotechnisch niet goed in elkaar dan kom je te verkeren in iets als een twilight zone en moet je terug, weg uit de Leegte, en je ego versterken tot iets wat de moeite van de overgave waard is. Ook dan heb je baat bij gedegen zelfonderzoek, want halve waarheden verdwijnen daar allemaal.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.