Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 March 2013, 04:18   #111
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Die "arme" planeet laat over 5000 jaar een grote scheet en alles is opgelost.
En daar kom je nu pas mee? Mooi is dat! Nou, bij een gemiddelde levensduur van 50 jaar heb ik dan nog 100 incarnaties te gaan. Kunnen we de wereld niet wat eerder naar de klote helpen, dan hoef ik niet nog zoveel keer opnieuw door dat nauwe gat naar buiten te kruipen. En dat steeds maar weer doodgaan vind ik ook niet zo leuk meer. De laatste keer is door een man met een lange baard met een kapmes mijn kop van mijn romp gehakt. Nou, ik kan je zeggen dat er prettiger manieren zijn om aan je eindje te komen! Godsamme, nog 100 keer die zelfde ellende ..., wat een vooruitzicht.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2013, 09:06   #112
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dank je, jou ook veel geluk! ben er meestal voorzichtig mee dit te delen juist omdat het zo raakt en daar moet ik dan om denken. Morgen hebben wij verder een hele gewone dag, lekker vrij en het strand op met de hondjes. Eindelijk zonKiSs
Ik wandel en gedenk met je mee.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2013, 09:10   #113
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En daar kom je nu pas mee? Mooi is dat! Nou, bij een gemiddelde levensduur van 50 jaar heb ik dan nog 100 incarnaties te gaan. Kunnen we de wereld niet wat eerder naar de klote helpen, dan hoef ik niet nog zoveel keer opnieuw door dat nauwe gat naar buiten te kruipen. En dat steeds maar weer doodgaan vind ik ook niet zo leuk meer. De laatste keer is door een man met een lange baard met een kapmes mijn kop van mijn romp gehakt. Nou, ik kan je zeggen dat er prettiger manieren zijn om aan je eindje te komen! Godsamme, nog 100 keer die zelfde ellende ..., wat een vooruitzicht.
Een reden om je (in z'n algemeenheid) te realiseren 'wat' je bent, vlgs Indiaase maatstaven hoef je dan niet meer opnieuw in de mallemolen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2013, 09:29   #114
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Aart ik weet het echt niet. Wat ik wel weet is dat dat ik wel is ontstaan als zijnde manifestatie van Bewustzijn. Net zoals ook de natuur en de lichamen enz. zijn ontstaan. Ook niets anders dan illusie en dichte materiele vormen van hetzelfde Bewustzijn.

Weet jij waarom er een ik is ontstaan? Het is prima er op te wijzen, dat het ik maar illusie is, maar er een probleem van maken is dat realistisch? Het ik veroorzaakt al zoveel extra en onnodige problemen.

Realistisch zou daarom vooral zijn, het te (door)zien als wat het (niet)is. En er dus geen extra (gedachte)probleem van te maken. Wat mij betreft is dat de kortste weg om alle belemmerende ego factoren los te laten en zo niet hoeven te lijden.

Mijn enige dochter wordt morgen 20 jaar, ze is met 9 maanden dood geboren (dit wist ik voordat de bevalling werd ingeleid).

En ik had deze ervaring niet willen missen. Ook al zou mijn ik er nooit van te voren voor kiezen. Ik heb hier nooit onder geleden en heb daar ook geen trucje voor toegepast. Het was juist een hele mooie ervaring, dit wel te mogen ervaren en vanaf het eerste moment te aanvaarden. Geen verzet gewoon ondergaan. Ik wil niet de indruk wekken dat ik hiermee te koop loop, maar ook dat is een taboe, over zulke dingen gewoon kunnen praten en deze anders ervaren dan "gebruikelijk". Ik heb soms ook wel eens gedacht ik spoor niet, omdat ik dat totaal anders heb beleefd dan mensen "verwachten". Gelukkig weet ik dat ik prima spoor, dus die gedachte was zo weer weg.

Voor mij is morgen gewoon een soort van mooie gedenkdag. Ik ben nog steeds benieuwd hoe ze zou zijn geweest. Waarom zou je dat willen afdoen als ik lijden of er problemen maken die er niet hoeven te zijn.


Weet jij veel waarom het ik juist wel geboren is?
Ik zou willen dat ik zo`n geheugen had.

Ik heb een paar jaar geleden een virus opgelopen, beter gezegd ik was aan het fietsen en toen kwam er wat uit de lucht vallen en toen ........... Ja toen, weet ik het niet meer.

Kolere, 20 jaar geleden.

Tis me wat zeg.

Tis nu een lentedag, ben benieuwd wat het weer 20 jaar geleden was.

Als het toen regende dan neem ik nu de plu toch maar mee.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2013, 10:11   #115
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ik zou willen dat ik zo`n geheugen had.

Ik heb een paar jaar geleden een virus opgelopen, beter gezegd ik was aan het fietsen en toen kwam er wat uit de lucht vallen en toen ........... Ja toen, weet ik het niet meer.

Kolere, 20 jaar geleden.

Tis me wat zeg.

Tis nu een lentedag, ben benieuwd wat het weer 20 jaar geleden was.

Als het toen regende dan neem ik nu de plu toch maar mee.
Ook een lentedag, zo te zien op mijn foto's. Een mooie dag om afscheid te nemen. Of je daar nu wel of niet bij stilstaat, om het even. Je kunt er een probleem van maken of het ook gewoon doen. Er zijn dieren moeders die laten het jong liggen en er zijn die nog wekenlang er mee om zeulen totdat het er niet meer uitziet. Gezien in een documentaire. Ik moet er niet aan denken, maar niemand die er een probleem van maakt. Hoe iemand afscheid neemt.

Ik heb er overigens 20 jaar zelden tot nooit bij stilgestaan.
Niet verdrongen maar ook geen behoefte gevoeld.
Vandaag is het een mooie dag om het wel een keer te doen.
20 jaar waar blijft de tijd, kolere.......die was zo maar voorbij.
Tijd een illusie, alles wat gisteren en morgen is is Nu.

Het wordt echt een prachtige dag, straks maar lekker naar buiten.
Van het zonnetje genieten.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2013, 10:16   #116
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ook een lentedag, zo te zien op mijn foto's. Een mooie dag om afscheid te nemen. Of je daar nu wel of niet bij stilstaat, om het even. Je kunt er een probleem van maken of het ook gewoon doen. Er zijn dieren moeders die laten het jong liggen en er zijn die nog wekenlang er mee om zeulen totdat het er niet meer uitziet. Gezien in een documentaire. Ik moet er niet aan denken, maar niemand die er een probleem van maakt. Hoe iemand afscheid neemt.

Ik heb er overigens 20 jaar zelden tot nooit bij stilgestaan.
Niet verdrongen maar ook geen behoefte gevoeld.
Vandaag is het een mooie dag om het wel een keer te doen.
20 jaar waar blijft de tijd, kolere.......die was zo maar voorbij.
Tijd een illusie, alles wat gisteren en morgen is is Nu.

Het wordt echt een prachtige dag, straks maar lekker naar buiten.
Van het zonnetje genieten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2013, 10:36   #117
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dank je wel Renoir! Liefffffff.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2013, 10:55   #118
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Van het zonnetje genieten.
Dat doet het zonnetje ook van jou.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2013, 10:59   #119
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Dat doet het zonnetje ook van jou.
En van jou.......en jou.....en jou......
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2013, 10:55   #120
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ook een lentedag, zo te zien op mijn foto's. Een mooie dag om afscheid te nemen. Of je daar nu wel of niet bij stilstaat, om het even. Je kunt er een probleem van maken of het ook gewoon doen. Er zijn dieren moeders die laten het jong liggen en er zijn die nog wekenlang er mee om zeulen totdat het er niet meer uitziet. Gezien in een documentaire. Ik moet er niet aan denken, maar niemand die er een probleem van maakt. Hoe iemand afscheid neemt.

Ik heb er overigens 20 jaar zelden tot nooit bij stilgestaan.
Niet verdrongen maar ook geen behoefte gevoeld.
Vandaag is het een mooie dag om het wel een keer te doen.
20 jaar waar blijft de tijd, kolere.......die was zo maar voorbij.
Tijd een illusie, alles wat gisteren en morgen is is Nu.

Het wordt echt een prachtige dag, straks maar lekker naar buiten.
Van het zonnetje genieten.
Ulla, mijn respect en bewondering voor jou zijn enkel toegenomen door de manier waarop je het verhaal van je dochter beschrijft. Het was gisteren de mooiste, zonnigste 5 maart, sinds jaren, dus je hebt een fantastische gedenkdag uitgezocht. Toevallig was het gisteren ook mijn verjaardag, al ben ik geen 20 meer. En nee...ik ga niet vertellen hoe oud ik geworden ben. Mooi om dit van je te lezen. KiSs
Guy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.