Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 February 2013, 10:30   #111
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Welke van de 2 bedoel je?

Want tegenwoordig heb je niemand ?n iemand.
Doe vandaag de iemand maar.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 11:04   #112
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat doe je met voorbeelden en al benadrukken, mensen trappen daar altijd in, en beschouwen je als een eerlijk en oprecht mens, die ook iets over zichzelf durft te delen, en bij een andere helder kan zien en verwoorden.
Nondeju Rob wat heb ik me in jou vergist.

Eindelijk komt de aap uit de mauw.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 11:44   #113
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je weet een glimlach op mijn gezicht te toveren, zo in de vroege morgen.
Dat komt omdat dat wat ik je de afgelopen dagen heb geprobeerd te vertellen je nu in je eigen woorden tegen mij zegt. Komisch, niet waar?
Het maakt voor mij alleen maar helderder Rob, wij zien waar de ander in vast zit. Mooi toch? Nu nog iets van elkaar aannemen, en hebben wij een extra steun wat betreft bewustwording. Al moet ik zeggen dat ik prettig vind om jou te zien glimlachen.. je klonk ook opgeruimder, alsof je spontaan weer energie kreeg, of een lichtere kant van jezelf liet zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je vertelt me dat je, ondanks je vernauwingen, helder ziet en je beroept je daarbij zelfs op een paranormale gave. Wat ik probeerde te bereiken is dat je mogelijkerwijs eens zou gaan twijfelen aan dat helder zien van je. Want vanuit mijn perspectief zijn er wel wat kanttekeningen te maken bij dat helder zien. En dat bleek uit je laatste bericht van gisteravond waarin je het hebt over een conflict wat je ervaart met Guy. Als je helder zou zien, dan zou je zien dat het niets anders is dan een conflict met jezelf. En dat is niet zo moeilijk te zien, want ieder conflict waarin we belanden is per definitie een conflict met onszelf. Ondertussen probeer je Guy in je conflict te betrekken en ook als zou het zo zijn dat hij een aandeel heeft in een mogelijk conflict, dan is dat in het kader van zelfonderzoek van geen belang. Zelfonderzoek, zoals het woord al zegt, gaat er over dat je bij jezelf te rade gaat. Ook al zou Guy iemand zijn die voortdurend het conflict zoekt, als jij niet in conflict bent met je zelf dan ervaar je geen conflict. Dat is de essentie van zelfonderzoek.
Zeker zie ik dat het mijn conflict is, en hierin in dit stuk heeft mijn begaafdheid een secundaire rol. Ook al is mijn waarneming zuiver, word mijn gedrag door andere dingen vervolgens beïnvloedt.
Ik schiet gewoon in mijn trots, en het wordt dan een kwestie van in conflict verzanden en niet meer eruit kunnen komen.
Ik heb een issue met agressie/felheid/impulsiviteit, en de kleinste geringste dat ik bij de ander waarneem, wat dat ook op duidt, doet het bij mij iets triggeren. Ik ben dan niet meer in staat om dat wat ik van de ander waarneem los te laten, en alleen maar bij mijn eigen conflict-gevoel te kijken, het heeft iets met het gevoel van onrechtvaardigheid, dat bij mij nog diep schuilt. Allemaal mijn issues, maar vaak is er ook een gemeenschappelijk probleem, wat men vaak niet toe wilt geven. Soms sla ik ook de plank mis, moet ik toe geven.
Ok, zo wat als het zo is, kan je weer vragen.. Dat klopt! Maar voorlopig is het bij mij nog niet zo ver. Ik ga niet een houding aannemen alsof het me niet raakt, ik ga zo lang oefenen tot dat het werkelijk zo is.

Bij Guy, vind ik niet eens zo moeilijk, want hij laat vervolgens ook duidelijk in zijn manier van typen zijn botheid zien, zoals ik dat ook doe. Maar bij mensen zoals jij, of anderen die hier soms typen, mensen die zo goed voor zichzelf en voor een andere hun felheid bedekken, wordt het voor mij nog moeilijker om mijn weg in te vinden, en alleen maar naar mezelf te kijken. Dan ontstaat er een soort woede bij het gevoel van onrechtwaardigheid, en een ander issue komt ook erbij, het gevoel van minderwaardigheid dat bij mij leeft.
Ook al weet ik dat ik het moet laten, mijn driftigheid is mijn baas en er is geen weg meer terug, eens ik getriggerd ben.
Ik wil zelf ook niet té veel in de directie van helderwentdheid sturen, want ik weet dat zo lang als ik nog vast zit in mijn eigen conflict, ik alles verkleurt weer geef. Wel is de waarneming altijd zuiver en duidelijk voor mij, mijn gedrag laat vaak iets anders zien, maar een goed getraind oog, of een mede ziener ziet wel mijn begaafdheid. Ik ben gewoon begaafd.

Je kan begaafd zijn, helderziend of helderwetend, en tegelijkertijd ook vast zitten in ego-issues, en vernauwingen hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Zo probeer je ook telkens mij in jouw verhaal te betrekken. Je hebt vernauwingen en dus ga je er van uit dat iedereen die heeft en ben je voortdurend op zoek om die bij anderen aan te wijzen. Maar al doende zit je niet anders dan tegen je eigen perceptie aan te kijken.
Rob, ben je vrij van vernauwingen? Zo niet, waarom is het zo moeilijk voor je om aan te nemen dat ik ze opmerk/waarneem?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Mijn verhaal is ook nog niet klaar, maar voor mij is het zo, zoals ik gisteren schreef, dat als iemand mij in de weg zit dan ben ik dat zelf. Als dat eenmaal helder is, dan zijn vernauwingen geen vernauwingen meer, maar geschenken van god. Wat die vernauwingen dan precies zijn is van geen belang, omdat ze bij wijze van spreken al weer opgelost zijn voordat ze een eigen leven gaan leiden. Als het principe helder is, dan is er eigenlijk amper meer een zinnig woord over te zeggen. En als er wat is dan heb ik er geen probleem mee om daar melding van te maken. De publieke opinie zal me worst wezen.
Tja, mijn verhaal is ook net zo goed nog niet klaar, en ben me ook bewust ervan dat IK datgene ben die mij in de weg zit. Het weegt misschien zwaarder bij mij dan bij jou, en komt bij mij veel vaker voor dan bij jou, maar Rob, een trigger is een trigger...
En ook al zijn de vernauwingen geschenken van God, ze blijven vernauwingen, ze blijven triggers, ze blijven energie dat niet stroomt. Ik noem het conflict, jij noemt het griep. De publieke opinie kan je wel een worst wezen Rob, want je noemt dat je griep had, maar wat is de gebundelde energie dat niet stroomt achter de griep, waarin kwam je vast te zitten, waar snotterde je over? Wat is de angst dat speelde voor dat je wist dat je hart nu buiten gevaar is? Ga verdorie goed voelen, en schrijf hier iets over je angst! Neem gewoon direct van me aan dat jij achter een imago schuilt, en kijk wat het met je doet!. Zo!..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Als ik de highlights van afgelopen week zou moeten benoemen dan zijn dat er twee. De eerste is dat ik een paar dagen met griep in bed heb doorgebracht en daarin vooral last heb gehad niet van de griep maar van mijn eigen chagrijnig heid. Ik word chagrijnig omdat ik improductief ben en dat heeft alles te maken met mijn workaholic zijn. En het tweede highlight was gisteren. Twee jaar geleden heb ik een hartinfarct gehad en de afgelopen tijd ben ik bezig geweest met de gevolgen daarvan. Met succes, want gisteren was mijn laatste bezoek aan de cardioloog. Ik ben ontslagen als patiënt omdat mijn lichamelijke conditie helemaal in orde is. Dat stemde mij gisteren uitermate en oprecht vrolijk. Zo, dan ben je weer op de hoogte van mijn persoonlijk wel en wee. Je hebt er geen reet aan, maar het kost mee geen moeite om je nieuwsgierigheid te bevredigen.

Mooie dag gewenst!
Hier ga je ook iets delen, wat heel fijn is om te lezen, en dan ineens schuil je weer achter mijn mogelijke kwetsbaarheid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
om je nieuwsgierigheid te bevredigen.
Ik vond het fijn om te lezen dat je iets over jezelf deelde, om dat achterna te zetten komt op mij net zo de opmerking van Aart over (Masturbatie).
Ok, misschien ben ik té gevoelig weer, maar alsnog komt zo een opmerking op mij over als afsluitend. Niet als tekst afsluitend, maar alsof jij je voor nabijheid afsluit.
Het komt op mij over alsof je ook ineens de verhouding weer ongelijk zet. Alsof jij me iets geeft, en niet dat je deelt. Is het voor jou ook fijn om te delen Rob, of deed je dat alleen maar voor mij?
Of was dat onzekerheid van je kant? Waarom schrijf je zoiets Rob? Ga even na, en niet zeggen dat het je humor is, want achter ieder humor schuilt er een waarheid.

Alles bij elkaar, fijn en open je tekst.

Fijn om te lezen dat je conditie helemaal in orde is.
Mooie dag Rob.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 11:51   #114
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Doe vandaag de iemand maar.
O.K. er zijn niemanden die deze pers? in de afgescheiden iemand-rol willen dwingen.
Dat zijn de kortzichtige niemanden die daar overigens ook niks aan kunnen doen.
Zij denken dat zij alles doen en derhalve de rest van de schepping eveneens.
Logisch toch?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 14:04   #115
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
O.K. er zijn niemanden die deze pers? in de afgescheiden iemand-rol willen dwingen.
Dat zijn de kortzichtige niemanden die daar overigens ook niks aan kunnen doen.
Zij denken dat zij alles doen en derhalve de rest van de schepping eveneens.
Logisch toch?

Sem.....logica??
Een paard met z'n staart in de zuurkool, dat is logica.
Logica en denken laten we derhalve aan paarden over, die hebben een lange staart.

Verder hou ik gewoon nog steeds van je.

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 17:24   #116
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Zie eens aan. Wat een eensgezindheid zo op de vrijdagmiddag. Mooie kiekjes Ulla, hoewel ik die van je hond nu niet meer zag staan.
Je nam mij de woorden uit mijn mond, dus restte mij niets meer dan mij erbij aan te sluiten. Het kiekje van de hond is er nog wel.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 17:29   #117
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Speel je de rol van papegaai nu Guy, op een stokje zitten en wat brabbelen? Het is geen wedstrijd hier in wie gelijk heeft en wie niet, en wie de meeste publiek kan charmeren jongen.
Ga naar jezelf kijken wat met je gebeurt als je iets van iemand leest, en anders ga The Voice kijken of zo, en stem op wie je de beste vindt..
pfff.. kinderen...
Het gaat juist niet om gelijk hebben maar om het verschil niet meer hoeven te maken.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 17:39   #118
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Even off topic, Ulla, ben jij nog vrijgezel? Je lijkt me een mieters wijf. Daar bedoel ik mee, een wijf met ballen, en daar hou ik van. Als je bezet bent, you're man is a lucky bastard. God bless him. And you and me, ofcourse. KiSs
Hahaha wat een leuke opening. Mijn man is zeker happy with me and ik met hem. En hij wil mij niet delen haha. Ik hem en mij ook niet hoor. Maar vrienden zijn ( als het zo groeit) kan altijd wel. Je vind mij op FB. .
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 17:41   #119
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Welke van de 2 bedoel je?

Want tegenwoordig heb je niemand ?n iemand.
Het wordt er ook niet makkelijker op nietwaar?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 18:00   #120
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Is het voor jou ook fijn om te delen Rob, of deed je dat alleen maar voor mij?
De laatste paar dagen voelde ik me een beetje kwetsbaar. Eigenlijk zal ik dat grieperig kunnen noemen, maar ik merkte op dat voor mij aan voelde alsof ik behoefte had aan warmte, aan veiligheid. Daarnaast knaagde er een gevoel aan me, en ik probeerde dat gevoel te stille met alles en nog wat, maar het bleef sterk aanwezig. Het is simpelweg behoefte aan aandacht, maar zoiets wat als onverzadigbaar aanvoelt.
Vandaag ben ik naar de stad geweest, mijn vriend is mee gegaan. Verbazend hoe hij soms iets uit de rekken pakt wat ik nooit opgemerkt zou hebben, en als ik het aantrek voel ik me ineens stralend mooi.
Dan knaagt het gevoel aan me dat ik mezelf ook mooi wil vinden, ook al loop ik nonchalant gekleed of onbezorgd om mijn uiterlijke. Ik had het gevoel van: Jemig, het is nooit goed met dit mensje (ikke dus)!..
Maar nu was ik blij dat ik weer wat bewuste aandacht aan mijn garderobe had geschonken, al had ik dat getailleerde jasje misschien toch ook mee moeten nemen??!!.
Bij het parfum zoeken trof ik een dame dat gelijk begreep wat ik wilde hebben, en wat ik lekker en aangenaam vind ruiken. Ze liet me een paar heerlijke parfums ruiken, allemaal precies in de lijn dat ik graag wilde. Uiteindelijk heb ik mijn keuze gemaakt, en toen mijn vriend klaar was bij de computer-winkel kwam hij ook snuffelen, en ging ik voldaan naar huis.
Alsnog was mijn knagend gevoel aanwezig. Ik kon ook erover praten, en het is simpelweg een onverzadigde behoefte aan aandacht, wat op de achtergrond sluimert. Ook het gevoel van hebzucht kwam even voorbij passeren.
Als ik dat gade sla herken ik dit gevoel als iets wat ik ken, maar nooit zo duidelijk aan de oppervlakte aanwezig was. Ook voelde ik me zacht en begripvol naar mezelf toe, wat voor mij nu een beetje verzacht. Zeker is het een goed moment om dat toe te laten in al haar hevigheid, maar leuk is het niet.
Ik heb van iedereen fijne aandacht gekregen, vanaf vanmorgen al. Zeg Rob, was toch fijn je tekst, besefte ik pas later dat ik niet volledig binnen kon laten. Bij deze alsnog
En de hele dag ben ik omringd door fijne aandacht van iedereen om me heen, maar het knagende gevoel is blijkbaar iets wat met zelf aandacht geven te maken heeft.
Het dubbele is dat ik een gedeelte binnen laat, van dat wat mij geschonken wordt, maar het knagende gevoel ook waarneem.

Oh, dat restje van gisteren, zuurkool met worst en aardappelen, rozijnen en ananas, en gemalen koriander. Mijn vriend kookt zo overheerlijk. Ik ga nu even smullen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.