Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 May 2013, 18:49   #111
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Er staat NIET dat ik van tevoren die neiging had, er staat dat ik van tevoren wist dat je blijft vasthouden aan je zienswijze.

Om te kunnen zeggen wat je wilt, namelijk dat je vindt dat ik 'niet in staat ben om me in te houden' uit woede onbesuisd ban, zie je het in een andere, niet correcte context.

Zo ook zie en schrijf je het als 'ban' om jezelf flink op te fokken en kwaad te kunnen zijn.

Je schept je eigen werkelijkheid.
Renoir, vriend, wat bedoel je met vasthouden aan de eigen zienswijze?

Wat ik zie is toch wat ik zie en dat is toch altijd helemaal correct?

Dat is toch geen kwestie van vasthouden maar gewoon een melden van wat ik zie?

Het lijkt nou bijna of je zeggen wil dat er een andere zienswijze mogelijk is dan dat ik zie.

Iedereen ziet toch wat ik zie omdat het gewoon toch zo is.

Nou, ik ga mooi niet aan mijn zienswijze twijfelen of hem ter discussie stellen hoor, ik hou er mooi aan vast.

En verdedig hem met huid en haar en zet mijn kunstklapper er in vast.

Laat de ander maar aan zijn of haar zienswijze gaan twijfelen en loslaten.

Mijn zienswijze is mooi wat ik ben, wat rest me anders.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 18:51   #112
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Renoir, vriend, wat bedoel je met vasthouden aan de eigen zienswijze?

Wat ik zie is toch wat ik zie en dat is toch altijd helemaal correct?

Dat is toch geen kwestie van vasthouden maar gewoon een melden van wat ik zie?

Het lijkt nou bijna of je zeggen wil dat er een andere zienswijze mogelijk is dan dat ik zie.

Iedereen ziet toch wat ik zie omdat het gewoon toch zo is.

Nou, ik ga mooi niet aan mijn zienswijze twijfelen of hem ter discussie stellen hoor, ik hou er mooi aan vast.

En verdedig hem met huid en haar en zet mijn kunstklapper er in vast.

Laat de ander maar aan zijn of haar zienswijze gaan twijfelen en loslaten.

Mijn zienswijze is mooi wat ik ben, wat rest me anders.
Sorry Aad ik heb hier geen zin in.
Betrek nou eens niet alles op je zelf dit is bedoeld voor Mihaela.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 18:52   #113
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Hij blijft in ieder geval steeds op inhoud reageren en claimt de Waarheid niet als de zijne.

Proest,...



Hoe iemand die zogenaamd het onderspit delft je kan triggeren en zodoende blind maken,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 18:55   #114
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Proest,...



Hoe iemand die zogenaamd het onderspit delft je kan triggeren en zodoende blind maken,....
Ik vond het ook nogal hilarisch, dan moet Renoir de inhoud zijn geweest.
Maar wat bedoel je nou met die laatste zin ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 18:58   #115
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
autonomie heet dat met een mooi woord.

Weer al autonomie Virgo,.....wat is dat toch met dat "zelluf doen"

Teleurstelling kan iemand gaan laten denken niemand nodig te hebben om zodoende niet weer teleurgesteld te worden.

Althans, zo is mijn ervaring.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 19:17   #116
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik vond het ook nogal hilarisch, dan moet Renoir de inhoud zijn geweest.
Maar wat bedoel je nou met die laatste zin ?

Nou, ik voel me eigenlijk helemaal niet gelijkwaardig, minderwaardig zelfs, maar wil dit met alle macht verbergen.(puur hypothetisch natuurlijk,..WiNk)

Om toch dat minderwaardige van jezelf wat bij te staan kies ik iemand die word "onderuit gehaald" en daar neem ik het dan voor op.

In het geval van Virgo geloof ik niet dat ze voor Niets opkomt, maar eigenlijk voor zich zelf,....

Ik ben zelf erg geschrokken toen ik mijn integriteit deels begon te zien als afleiding van mijn eigen "ding", door het integer te benoemen is het moeilijker te doorzien,...want ik wil wel graag integer zijn/blijven.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 19:39   #117
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Nou, ik voel me eigenlijk helemaal niet gelijkwaardig, minderwaardig zelfs, maar wil dit met alle macht verbergen.(puur hypothetisch natuurlijk,..WiNk)

Om toch dat minderwaardige van jezelf wat bij te staan kies ik iemand die word "onderuit gehaald" en daar neem ik het dan voor op.

In het geval van Virgo geloof ik niet dat ze voor Niets opkomt, maar eigenlijk voor zich zelf,....

Ik ben zelf erg geschrokken toen ik mijn integriteit deels begon te zien als afleiding van mijn eigen "ding", door het integer te benoemen is het moeilijker te doorzien,...want ik wil wel graag integer zijn/blijven.
Mooi dat je me laat meekijken met je doorzien, het doet me deugd.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 20:16   #118
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat is precies waar ook Niets mee bezig is, vervolmaking van zijn hoedanigheid, zijn macht over zichzelf, autonomie en andere onzin. Dat mag als je maar niet in mijn vaarwater gaat zitten en strijd gaat voeren zodat de mensen die werkelijk de behoefte hebben om te weten te komen 'wat' ze zijn, ontmoedigd worden dat te doen.
Niets voert alleen de regie over zijn eigen leven. En daar ben ik ook voorstander van. JIJ wilt de hulpverlener uithangen vanuit de visie dat jij een ander kunt helpen omdat jij ZELF alles weet. Niets heeft steeds aangegeven dat hij weet dat ieder mens alleen zijn/haar eigen waarheid kan ontsluieren.

Dat jij de behoefte voelt om anderen te regeren blijkt wel uit je reactie op mijn reactie #93.

Ik heb overigens je quote verwijdert omdat ik niet de behoefte voel om door jou geregeerd te worden.
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 20:21   #119
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Weer al autonomie Virgo,.....wat is dat toch met dat "zelluf doen"

Teleurstelling kan iemand gaan laten denken niemand nodig te hebben om zodoende niet weer teleurgesteld te worden.

Althans, zo is mijn ervaring.
Een mens staat nooit alleen Hans, het is alleen een kwestie van vertrouwen. Je hoeft je alleen maar over te geven aan mensen die je een helpende hand bieden en die je aanvoelt dat ze te vertrouwen zijn.

Geloof nooit een helpende hand die jou verteld dat hij/zij je problemen oplost. Want niemand anders dan jijzelf kunt het oplossen. Iemand die naast je staat en je verteld dat je het vermogen zelluf echt hebt, helpt je vooruit en maakt je niet afhankelijk van die ander.
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 20:33   #120
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
Virgo, wees gerust. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk... Ik ga ervan uit dat iedereen sowieso op zoek is naar die kern in zichzelf en dat het "pad" dat daartoe bewandeld wordt, van ondergeschikt belang is. Zoals ik het zie, zijn er eigenlijk geen omwegen, geen obstakels die er niet "zouden mogen" zijn, zelfs al kan dat vaak wel zo LIJKEN. Wat geweten wil worden, zal hoe dan ook geweten worden; tijd/afstand (= het begaan van de levensweg) speelt daarbij eigenlijk geen doorslaggevende rol, al kan dat wel zo VOELEN...
Het is wat ik in ieder geval ieder mens gun Tineke: dat ze durven vertrouwen om hun eigen pad te gaan en niet de een of andere goeroe gaan volgen.

Er zijn veel mensen geweest met wijsheid die je vooruit kunnen helpen, maar imo kan een mens beter zijn/haar eigen kompas volgen. En leed valt nu eenmaal niet te voorkomen in een mensenleven. Maar ik ervaar het wel als heel mooi dat we zelf in staat zijn om te kiezen voor aanvaarden/oplossen/loslaten. Al dan niet met hulp van anderen. Zolang het maar niet mensen zijn die je gaan vetellen dat zij de enige weg weten.

Zoals ik in jouw woorden lees: ieder mens heeft zijn/haar eigen weg...
Virgo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.