Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 May 2021, 23:02   #111
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik denk niet 'over' Boni. Ik stel vast dat het met zijn zelfkennis droevig gesteld is.
"Ik denk niet, ik stel vast". Da's een goeie.
Dan denk ik ook niet maar stel vast dat het met jouw zelfkennis zeer droevig is gesteld Bassie.
Het is duidelijk dat je als user die in zelf verkeert nog veel werk hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik ben nog niet volledig tot zelfkennis gekomen, het is allemaal nog maar fragiel bij mij.
Een ander woord voor 'fragiel' is 'kwetsbaar'.
Voel jij je nog kwetsbaar Bassie?
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 30 May 2021, 23:10   #112
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
"Ik denk niet, ik stel vast". Da's een goeie.
Dan denk ik ook niet maar stel vast dat het met jouw zelfkennis zeer droevig is gesteld Bassie.
Het is duidelijk dat je als user die in zelf verkeert nog veel werk hebt...

Een ander woord voor 'fragiel' is 'kwetsbaar'.
Voel jij je nog kwetsbaar Bassie?
Hoe gaat het met de drugs inmiddels Boni? Of durf je inmiddels gewoon kwetsbaar te zijn?
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 30 May 2021, 23:13   #113
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Bassie's Non-centralistische denkbeelden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik zie hier users die nog in zelf verkeren. Zij kunnen mee lezen over het gepruts van Boni. Zij hoeven:

-Geen ziener te raadplegen.
-Geen goeroe waar ook ter wereld te raadplegen.
-Niet in het verleden te blijven hangen.
-Geen psychedelica te gebruiken.
-Niet met copy paste te reageren op dit forum.

Enz.
Wat voor soort denkbeelden / gedachten van je zijn dit Bassie? Vast 'non-centralistische'...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Al onze denkbeelden zijn als rook, het vervliegt meteen. Denkbeelden zijn wordend en daarmee nooit het zijnde. Wat niet wil zeggen dat onze denkbeelden er niet toe doen zoals op dit forum soms wordt beweerd. Denkbeelden vanuit het bedachte zelf doen er niet toe. Die zijn centralistisch. Non-centralistische denkbeelden doen er wel toe ondanks dat ze wordend zijn.
De non-centralistische wordende denkbeelden van user Bassie doen er wel degelijk toe voor hem, simpelweg omdat hij Bassie met oorsuizen is ...
Citaat:
De tinnitus lijder leeft in een erg subjectieve gedachtekring: 'ik weet het toch best', en zet jezelf gevangen in je bevooroordeelde verbeeldingswereld..
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 30 May 2021, 23:14   #114
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Betutteling dus. Ik ga jou zeggen dat dat iets is wat aan die users zelf is om te bepalen welke weg zij al dan niet gaan. Al gaan ze exact dat zelfde doen als ene Boni, en vallen ze honderduizend keer in de zelfde kuil, dan is het nog niet aan jou om daar iets over te zeggen, het enige wat van jou wordt gevraagd is hen zonder oordeel - of trachten te sturen in hun weg te ondersteunen en wanneer je daar moeite mee hebt is er voor jou werk aan de winkel Bassie.
Inderdaad, werk aan de winkel voor user Bassie die nog in het zelf verkeert.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 30 May 2021, 23:15   #115
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Bladiebladiebla...
Boni onder invloed van drugs (zeer aannemelijk) blijft maar raaskallen...
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 30 May 2021, 23:27   #116
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oké dat is dan helder. En dan nu naar de mogelijkheid dat ene Bassie mogelijkerwijs, misschien wel, een heel klein beetje, ietiepietie weg zou kunnen hebben van ene Boni, of is die gedachte alleen al te beangstigend voor je Bas? Ik weet het niet hoor, ik doe ook maar een gooi...



Betutteling dus. Ik ga jou zeggen dat dat iets is wat aan die users zelf is om te bepalen welke weg zij al dan niet gaan. Al gaan ze exact dat zelfde doen als ene Boni, en vallen ze honderduizend keer in de zelfde kuil, dan is het nog niet aan jou om daar iets over te zeggen, het enige wat van jou wordt gevraagd is hen zonder oordeel - of trachten te sturen in hun weg te ondersteunen en wanneer je daar moeite mee hebt is er voor jou werk aan de winkel Bassie.
Vaagje, wie is toch steeds de betuttelende, verdedigende, aanvallende IK bij vagebond?
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 1 June 2021, 18:03   #117
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Ik stel vast dat het mij worst zal wezen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik denk niet 'over' Boni. Ik stel vast dat het met zijn zelfkennis droevig gesteld is. Of hij daar om glimlacht zal me worst zijn.
Ik glimlach daar niet om, ik lig daarvan dubbel van het lachen!

Oh my God, wat jij allemaal verzint.
Maar dat draagt bij tot het fantastisch forum hier. Werkelijk waar, dat is Waarheid.
Verder stel ik ook dit vast...
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 2 June 2021, 12:30   #118
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard De niet-vorm v/d mens is zijn essentie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
...En dat is geen neo-advaita, want er moet wel degelijk iets gebeuren, namelijk weg uit die wereld van de vormen.

En dat 'weg gaan' is vrij eenvoudig. Alleen vormen jagen bezit en status na. Alleen vormen strijden met andere vormen. Alleen vormen delen op, omdat de eigenschap van vormen nu eenmaal 'opgedeeld zijn' is.
Opa Bassie, kijk is...
Citaat:
'Tolle maakt het onderscheid tussen vorm en niet-vorm in de relatie. Over vorm spreken we als we het hebben over de persoonlijkheid: een verzameling van fysieke, emotionele en mentale kwaliteiten, eigenschappen en tekortkomingen die een mens heeft. De niet-vorm van de mens is zijn essentie, zijn bewustzijn; het is niet te pakken of aan te wijzen, maar het maakt het wezen uit van de persoon en het is hetgeen waarmee we resoneren als we verliefd worden. We herkennen het wezen van de ander, omdat ons eigen wezen ermee resoneert en dit is 'het Ene' waaruit we allemaal voortkomen: de heelheid van bewustzijn.
Je kunt verliefd worden op iemands fysieke verschijning, vanwege de emotionele connectie die je met iemand hebt of op een vrije geest. De hele reclamewereld is gebaseerd op de aantrekkelijkheid van de uiterlijke, fysieke vorm en maakt daarbij geen onderscheid of het over mensen, kleren, huizen, keukenapparaten of auto's gaat. Uiteindelijk zullen relaties die hoofdzakelijk gebaseerd zijn op de aantrekkingskracht van deze vormen gedoemd zijn tot verveling en irritaties: ze kunnen niet vervullend zijn. Volgens Eckhart Tolle is de enige vervullende relatie een relatie die ook een spirituele dimensie heeft.'

Uittreksel van: Evert van de Ven. 'Een kennismaking met Eckhart Tolle'.
Mooi hé, "De niet-vorm van de mens is zijn essentie"...

Je zegt dus helemaal niets nieuws Bassie, alles is al gezegd geweest voor jou.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 2 June 2021, 12:32   #119
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Men kan zichzelf niet bevrijden van het geloof een vorm te zijn. Dan zou men namelijk een nieuw geloof aan nemen: " Ik ben geen vorm, ik ben bewustzijn". Dat zijn de mentaal gerealiseerden, waar Boni ook trekjes van heeft.

De enige uitweg uit "Ik ben de vorm" is een definitief einde maken aan de geloofwaardigheid van de vorm. Men dient de vorm te begrijpen en door het begrijpen een einde te maken aan de vorm. Vanuit dat begrijpen kijk ik dan weer naar Boni.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Verder maakt het niet zo uit, hij is toch vertrokken en ik was allang al klaar met die scriptbot. Ik ga toch ook niet tegen een programmaatje op mijn computer praten of schrijven?
Ik ben er nog.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 7 June 2021, 20:04   #120
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Hij schildert Laurens en mijzelf als oude opaatjes

__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.