Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 August 2019, 21:39   #1211
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hoe kun je nou op vakantie gaan als Vagebond je nodig heeft?
Ach Loutje.......wie is Vagebond?
Fer is offline  
Oud 8 August 2019, 09:40   #1212
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Wat heeft dit hele gekut met mw. G. (G. staat voor gedrocht) me nu opgeleverd?

Wat het me in elk geval heeft opgeleverd is dat ik nog meer begrip heb gekregen voor W. dat hij de deur heeft dicht gedaan. Nu had ik daar vanaf het begin al alle begrip voor, al vond ik het wel een ietwat kinderachtig eerlijk gezegd. Maar dat idee van kinderachtig is er nu wel af.

Ik kan het zelf erg slecht verdragen wanneer iemand het proces waar ik me in bevind komt verstoren met de eigen belangrijkheid en als gevolg daarvan eigen invullingen. In die zin lijkt Vagebond zeer veel op de W. die zij waarneemt en waargenomen heeft mbt zijn proces. Bemoei je er niet mee, laat me met rust...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 8 August 2019 om 10:17.
Reden: Laatste zin toegevoegd
Vagebond is offline  
Oud 8 August 2019, 10:13   #1213
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Volgende quote hing, als een stille getuige, in de boom in onze achtertuin

Citaat:
De last van iets begrijpen is niet begrepen worden, en de pijn en het verdriet door het zien van de gevolgen daarvan. Helpen lukt niet aangezien je het risico loopt meegesleurd te worden in sferen waar je absoluut niet meer in betrokken wilt raken, zowaar soms lijkend dat demonische krachten aan het werk zijn. Dit kan als bedreigend ervaren worden waardoor je maar beter niet kan proberen te helpen, zij het vervolgens wel machteloos en angstig toekijkend, hopend op een goede afloop.
En ja dit raakt, ontroerd en verwarmt mijn hart dan weer.....

Ps: er was ook nog een prachtig plaatje bij de quote dat ik niet heb kunnen plaatsen, dat is wel jammer m.i.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 8 August 2019 om 12:07.
Reden: Ps toegevoegd.
Vagebond is offline  
Oud 8 August 2019, 11:25   #1214
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Wat ik ook nog kwijt wilde, een poosje terug eigenlijk al.....

Betreft:

1.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
......Nadat mijnheer onze buiten de dagdagelijkse werkelijkheid activiteiten zichtbaar werden gemaakt in de dagelijkse realiteit was het Vagebond die zich te pletter schrok, remember!! En dus was het Vagebond die ergens iets tussen hem en mezelf in heeft gezet. Mijn liefje zei:' doe dat nu niet want het is niet nodig....ect.
2.En bericht # 1212, dat handelt over dat lichamelijk ervaren telepathische (kots) seks-dingetje

3. Een bericht elders gelezen dat de quote in dit bericht in een totaal ander licht gezet heeft.

Zoals ik eerder al benoemt had was voor mij mbt puntje 2 in het begin niet duidelijk dat wat gevoelt werd niet direct betrekking had op mij als in Vagebond mij.

Nu het zegel verbroken is, en mij dus het zelfde weer overkomt, werd mij n.a.v. Het bericht benoemd bij 3. mij duidelijk dat het ongewilde weer gebeurd ondanks mijn controle en tegensputteren mbt tot wat gewild werd als niet van/voor mij zijnde en daarom niet mee ervaren wilde worden vanwege de kotservaring. Het antwoord was zo krachtig ontkennend dat al mijn weerstand, het was gebeurd voor ik het in de gaten had, embarrassing, ff een kots momentje nu, ja en nog één...., als sneeuw voor de zon verdween, zoals beschreven.

Ik besef nu, vanwege het elders gelezen bericht, dat W. zich mogelijk, geen idee hoor, is echt invulling van mijn kant, ook te pletter is geschrokken van mijn plotselinge, geen rekening mee gehouden, als bliksem bij een heldere hemel reaktie ineens vandaan kwam, op zijn in het dagdagelijks brengen van zijn ervaring die hij zeer, zeer waarschijnlijk met zijn overleden vriendin heeft gehad ( een vermoeden dat bij het verschijnen van het bericht als in puntje 1 bij mij al aan het licht kwam en mij deed besluiten een andere kant op te gaan, terwijl ik nog altijd wel op twee gedachten bleef hinken.) en dat hij het mbt tot zekere beschreven zaken in het hier benoemde berichtje bij punt 1. over zichzelf had terwijl ik dacht dat het over mij ging omdat het perfect aansloot bij onze situatie..., weer ff een kots moment....

Oh echt die non-dualiteit in de praktijk, echt zo verwarrend.... want wie het het nou met wie gedaan en wie is zich waar nu wel en/of bewust van, waarbij dan ook nog eens het besef bestaat dat we allemaal het zelfde zijn en we het dus, zoals ook al eerder benoemd, we het alleen maar met onszelf doen, God....

Geen wonder dat er zoveel gekotst word, tis een soort van rollercoaster, voor sommige echt heel leuk maar voor deze hier, die blijft maar kotsen, echt...
Ondersteboven, binnenstebuiten, achterstevoren rollercoaster ellendigheid...

Het lijkt goddomme wel een soap, een rollercoaster soap echt....

Wijziging aangebracht door Vagebond op 8 August 2019 om 11:50.
Reden: Beetje schaven en bijvoegen e.d.
Vagebond is offline  
Oud 8 August 2019, 14:55   #1215
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En ja dit raakt, ontroerd en verwarmt mijn hart dan weer.....
Hoi V,

waarom dan ik begrijp het niet?
Fer is offline  
Oud 8 August 2019, 18:44   #1216
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Hoi Ferdinand, in antwoord...

Omdat dit:
Citaat:
De last van iets begrijpen is niet begrepen worden, en de pijn en het verdriet door het zien van de gevolgen daarvan. Helpen lukt niet aangezien je het risico loopt meegesleurd te worden in sferen waar je absoluut niet meer in betrokken wilt raken, zowaar soms lijkend dat demonische krachten aan het werk zijn. Dit kan als bedreigend ervaren worden waardoor je maar beter niet kan proberen te helpen, zij het vervolgens wel machteloos en angstig toekijkend, hopend op een goede afloop.

Naadloos aansluit bij dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vagebond
Man ik probeer te verwerken wat mijn liefje gevoelt en gezien heeft toen Vagebond ontvoert werd, zo mee de diepte in, door een razende hysterische gek die hem vervolgens ook nog eens ging belagen. Man, mijn lief kon toch niet anders dan in totale verbijstering zich terug trekken tot de idioot eindelijk eens aan kracht zou verliezen
Daarom......
Vagebond is offline  
Oud 9 August 2019, 16:23   #1217
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Vivaldi, de vier jaargetijden.

Vivaldi: Vier Jaargetijden -> Storm
https://youtu.be/NqAOGduIFbg

Lijkt ons een mooi stukje muziek om de, door ons ervaren, woedende negativiteit, die we de afgelopen periode over ons heen gestort hebben gekregen, uit te spoelen....
We kunnen de ervaren waanzin heel goed ophangen aan de voor ons positieve schoon spoelende eigenschappen van de wind en de regen binnen de storm vertegenwoordigd door alle violen binnen de violen-familie... we horen het gekrijs....

We gaan met deze muziek maar eens een doekje halen door ons ruimschoots onder gekotste en gescheten huis, ramen en deuren open en een frisse wind er doorheen....

Heerlijk....


Wijziging aangebracht door Vagebond op 9 August 2019 om 17:14.
Reden: Overbodige woorden verwijderd...
Vagebond is offline  
Oud 9 August 2019, 16:55   #1218
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Rust en kalmte...

De wonderschone stem van een engel....

Nisi Dominus - Cum Dederit - Vivaldi: door Andreas Scholl.
https://youtu.be/GFoT6UUNLZc

Denkbeeldig stokje wierook erbij en het is helemaal perfect...

Vagebond is offline  
Oud 9 August 2019, 17:32   #1219
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
De wonderschone stem van een engel....

Nisi Dominus - Cum Dederit - Vivaldi: door Andreas Scholl.
https://youtu.be/GFoT6UUNLZc

Denkbeeldig stokje wierook erbij en het is helemaal perfect...

Jaren geleden veel naar Vivaldi geluisterd. Komen net aan bij de nieuwe B&B en het ruikt hier naar wierrook WiNk
Fer is offline  
Oud 9 August 2019, 23:04   #1220
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Ferdinand...

Ah, sentiment, gewoon mooi, of zat er meer achter? Dat laatste vraag ik omdat muziek mij vaak helpt ergens doorheen te komen, zal ik vast de enige niet in zijn...

Nog steeds op vakantie begrijp ik?
Pure nieuwsgierigheid: wandel-, fiets-vakantie of rondtrekken met de auto?

Kan je wierook wel appreciëren of hou je d'r niet van? WiNk
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.