Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 August 2019, 16:37   #1231
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je zou je zo langzamerhand ook af kunnen vragen of er wel een probleem is, temeer indien er geen hulpvraag is. Mocht er niettemin (in jouw ogen) een probleem zijn zou je je af kunnen vragen of degene die dat aangaat wel om een oplossing daarvoor vraagt. Wat je altijd kunt doen is met je eigen verhaal komen dat een ander perspectief op de zaak werpt, maar dat kan heel goed als irritant worden ervaren omdat je daarmee de aandacht wegsnoept. In ieder geval is het onmogelijk jouw waarheid door iemands strot te duwen en zo wel draagt het niks bij indien het geen 'eigen' verworven inzicht is geworden. Verder is het ook ego indien eerlijkheid verlangd wordt en dat gekwetst is waar dat niet het geval is. Wanneer de energie goed is kun je stimuleren met iets of iemand in zee te gaan wanneer je eigen energie daar in het geheel niet mee in overeenstemming is.
Ik kom hier niet om een blinde Mol als Vagebond te helpen. Die wil alleen gekieteld worden trouwens, en dat doen jullie al, dus iedereen is tevreden.
Ik bemoei me simpel weg met het proces, en dat doe ik voor het evenwicht.
Jullie verwarmen haar, en stoppen een spin in haar hongerige mondje, en ik maak haar attent op het een en ander.
Stiekem kijkt ze toch naar, want als ze thuis zit te janken om, de door demons geteisterde lullo W, vraagt ze zich zachtjes af of het misschien M toch geen gelijk in heeft.
Waarin gelijk in hebben? Dat lullo W haar voor zijn behoeftes gebruikt heeft, en dat zij nu als een psychotische stalkerige wicht hem nog steeds in bescherming neemt.
Wat win ik? Ik oefen nog steeds met van alles, zoals:taal; reageren of niet reageren; vriendelijk zijn of niet; blinde mollen attent op maken dat ze in beton graven of niet; zelf naar kijken naar wat ik voel of niet..
Zulke dingen..

Het is anders saai als men alleen gelijk krijgt, getroost wordt, en in slaap gesust wordt.

Wake up Vagebond!!
Mihaela is offline  
Oud 12 August 2019, 08:13   #1232
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Ferdinand

Hey

Ff gewoon uit pure nieuwsgierigheid....

Hoe ben jij ooit, lang, lang, lang, geleden, vermoed ik, op het zelfkennispad terecht gekomen?

Groetjes Vagebond....

Ps: ondertussen lekker van je vakantie genieten en hebben jullie nog spannende dingen meegemaakt, gedaan?
Vagebond is offline  
Oud 12 August 2019, 08:24   #1233
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je zou je zo langzamerhand ook af kunnen vragen of er wel een probleem is, temeer indien er geen hulpvraag is. Mocht er niettemin (in jouw ogen) een probleem zijn zou je je af kunnen vragen of degene die dat aangaat wel om een oplossing daarvoor vraagt. Wat je altijd kunt doen is met je eigen verhaal komen dat een ander perspectief op de zaak werpt, maar dat kan heel goed als irritant worden ervaren omdat je daarmee de aandacht wegsnoept. In ieder geval is het onmogelijk jouw waarheid door iemands strot te duwen en zo wel draagt het niks bij indien het geen 'eigen' verworven inzicht is geworden. Verder is het ook ego indien eerlijkheid verlangd wordt en dat gekwetst is waar dat niet het geval is. Wanneer de energie goed is kun je stimuleren met iets of iemand in zee te gaan wanneer je eigen energie daar in het geheel niet mee in overeenstemming is.
Ik weet niet wat er met me aan de hand is maar ik ben het steeds maar met je eens Laurie. Ik moet denk ik toch naar eens naar de dokter.......

Vagebond is offline  
Oud 12 August 2019, 09:01   #1234
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hey

Ff gewoon uit pure nieuwsgierigheid....

Hoe ben jij ooit, lang, lang, lang, geleden, vermoed ik, op het zelfkennispad terecht gekomen?

Groetjes Vagebond....

Ps: ondertussen lekker van je vakantie genieten en hebben jullie nog spannende dingen meegemaakt, gedaan?
Onderstaand een citaat van jou

"De laatste paar weken overvalt me soms ineens de realisatie dat ik eindelijk weer vrij ben na 10 jaren van afschuwelijke gevangenschap"

Het is dit jaar precies 10 jaar geleden en het begon met een beginnerscursus mediteren. Vervolgens een heel circus doorlopen: boeken lezen, gidsen, engelen, veel blowen, OBE, Ayahuasca, mediums bezoeken, Forum van Jed Mckenna............vergeet vast nog wel e.e.a. Hoe ik op dit pad terecht ben gekomen is mij niet duidelijk heb er niet bewust om gevraagd.


Aangezien we deze vakantie niet echt iets plannen is iedere dag weer heel relaxt , gisteren Kamp Westerbork bekeken. Vandaag en morgen in Norg om weer een paar fietsroutes te doen.
Fer is offline  
Oud 12 August 2019, 10:45   #1235
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Onderstaand een citaat van jou

"De laatste paar weken overvalt me soms ineens de realisatie dat ik eindelijk weer vrij ben na 10 jaren van afschuwelijke gevangenschap"

Het is dit jaar precies 10 jaar geleden en het begon met een beginnerscursus mediteren. Vervolgens een heel circus doorlopen: boeken lezen, gidsen, engelen, veel blowen, OBE, Ayahuasca, mediums bezoeken, Forum van Jed Mckenna............vergeet vast nog wel e.e.a. Hoe ik op dit pad terecht ben gekomen is mij niet duidelijk heb er niet bewust om gevraagd.
Even voor mijn duidelijkheid...

Je hangt jou verhaal op aan een citaat van mij dat handelt over gevangenschap en terug verkregen vrijheid en verteld vervolgens dat je niet meer weet hoe je op het zelfkennis-pad terecht bent gekomen. Ik kan me toch niet voorstellen dat je alleen met dat citaat op de proppen komt vanwege het tijds-aspekt, of wel?

Hoe dan ook...forum van Jed roept bij mij wel iets van nostalgische gevoelens op. Heb je geschreven op zijn eerste forum of op het forum nieuwe stijl of beiden?
Zelf heb ik een poosje op het forum nieuwe stijl geschreven maar had binnen de kortste keren ruzie met hem vanwege een negatief ego-stukske dat bij mij de kop op stak, dus, en je kent Jed, was het snel gedaan met mij op dat forum . Mag al lang wel weer terug wat zeggen maar ben al in geen eeuwen meer daar geweest. Achteraf bekeken had ik er eigenlijk sowieso niet echt wat te zoeken, maar was best oké for the time being.

Citaat:
Aangezien we deze vakantie niet echt iets plannen is iedere dag weer heel relaxt , gisteren Kamp Westerbork bekeken. Vandaag en morgen in Norg om weer een paar fietsroutes te doen.
Lekker hoor, en steeds van dat goede weer ook, mazzelaars WiNk
Vagebond is offline  
Oud 12 August 2019, 11:18   #1236
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
.........Ik wil kan niet geloven dat er iets van licht/warmte begint te schijnen/ontstaan bij de harteloze, zoals hij het zelf noemt....Ook ik ben slachtoffer van de harteloze, de gevoelloze en starre W's....

Het is wat het is....
Ik wil nog even ingaan op bovenstaande quote. Dat ik zeg dat is slachtoffer ben wil niet zeggen dat ik werkelijk een slachtoffer ben. Ik heb gebruik gemaakt van de omstandigheden, die ik niet anders kon zien dan als een kans, zoals die er lag om mezelf, hoe pijnlijk soms ook, onder ogen te komen vanwege dat wat ik in de, voor mij, spiegelende rug van W. zag.

Niettemin bovenstaande, het geval wil wel dat het voor mij kennelijk belangrijk is de bewustwording te zien mbt tot de liefdevolle en de harteloze krijger. Want niet alleen W. heeft tegen mij gezegd dat het anders kon ook vagebond heeft tegen W. gezegd dat het anders kon. Mijn conclusie was/is dat we beiden, vanwege ons onvermogen, niet in staat waren aan de vraag van de ander te voldoen en is dus.....
Vagebond is offline  
Oud 12 August 2019, 11:42   #1237
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Omdat ik het leuk vind W's proces te volgens kom ik soms dingen tegen waar ik ronduit om moet schaterlachen uitgaande van het gegeven dat ondanks de persoonlijk perikelen er bij W. ook een overkoepelende blik bestaat en ik sommige zaken onmogelijk serieus kan nemen, kan dat niet helpen zoals vandaag weer...

Heeft hij het over het opstapelen van traumatische ervaringen en in een ander stukje over het negeren en verdringen van wat hij denkt.

'Echt, serieus?': denk ik? Ik weet toevallig dat de lieftallig ook wel weet wat voor een bullshit bovenstaande is.

Aan de andere kant, de kleine w., als instrument, is natuurlijk best belangrijk voor de eeuwigheid om zijn boodschap(je) door te geven aan de mensheid dus moet er toch wat met de kleine w. gebeuren mbt tot hij een zuiver en opgeruimd instrument is en kan zijn....

Ja en niet om mezelf op de borst te kloppen, eigenlijk wel natuurlijk....maar ooit heeft Vagebond een felle strijd met W. geleverd over juist dit gegeventje en ziet zij heeft altijd gelijk gehad.

Ja,vagebond vind het fijn W., achterover leunend in de stoel , te volgen in zijn proces.

Ff een muziekje dan maar, lekker genieten van de aanbollende zomerstorm die wij in de verte al zien aankomen....

KiSs

Vivaldi: Vier Jaargetijden -> Storm
https://youtu.be/NqAOGduIFbg
.
Vagebond is offline  
Oud 12 August 2019, 15:00   #1238
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Even voor mijn duidelijkheid...

Je hangt jou verhaal op aan een citaat van mij dat handelt over gevangenschap en terug verkregen vrijheid en verteld vervolgens dat je niet meer weet hoe je op het zelfkennis-pad terecht bent gekomen. Ik kan me toch niet voorstellen dat je alleen met dat citaat op de proppen komt vanwege het tijds-aspekt, of wel?
Of je het geloven wil of niet maar tis toch echt zo. Ik ben vreselijk als het gaat om jaartallen maar op e.o.a. manier weet ik nog precies dat die cursus meditatie is begonnen in 2010 en dat zie ik als het begin van het zoeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoe dan ook...forum van Jed roept bij mij wel iets van nostalgische gevoelens op. Heb je geschreven op zijn eerste forum of op het forum nieuwe stijl of beiden?
Voornamelijk op het eerste forum, nauwelijks op het nieuwe forum. Weet je trouwens dat zijn ware indentiteit achterhaald is?

Hij heet schijnbaar Ken McMorbie en is zeker niet de schrijver van de boeken.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zelf heb ik een poosje op het forum nieuwe stijl geschreven
Schreef je daar ook onder de naam Vagebond?
Fer is offline  
Oud 12 August 2019, 16:49   #1239
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik wil nog even ingaan op bovenstaande quote. Dat ik zeg dat is slachtoffer ben wil niet zeggen dat ik werkelijk een slachtoffer ben. Ik heb gebruik gemaakt van de omstandigheden, die ik niet anders kon zien dan als een kans, zoals die er lag om mezelf, hoe pijnlijk soms ook, onder ogen te komen vanwege dat wat ik in de, voor mij, spiegelende rug van W. zag.

Niettemin bovenstaande, het geval wil wel dat het voor mij kennelijk belangrijk is de bewustwording te zien mbt tot de liefdevolle en de harteloze krijger. Want niet alleen W. heeft tegen mij gezegd dat het anders kon ook vagebond heeft tegen W. gezegd dat het anders kon. Mijn conclusie was/is dat we beiden, vanwege ons onvermogen, niet in staat waren aan de vraag van de ander te voldoen en is dus.....
Ik vind je continue in de (onbewuste) slachtofferrol begeven.
Je ego is zo krampachtig, en je zoekt continue naar verzachtende omstandigheden. Je blijft herhalen dat jij eerst de ruimte nam met betrekking tot W. Alsof jij je daardoor op gelijke voet met hem kan komen, terwijl het overduidelijk is dat hij jou WEER als een 'snack' benut heeft.. of een handje Pinuts.
Je deed stoer, dat is jouw dekmantel voor je kwetsbaarheid. Maar hij pleurde je gewoon weg! Toen was de verhouding weer zoals jij je innerlijk voelt. Zoals nu ..een stalkster, met hevige emoties, die haar pijn steeds bedekt.
Vervolgens zit je continue te gluren in zijn schrijven, en ga jij je op je borst slaan, en beweert dat jij iets in zijn leven zou betekend hebben.
Alsnog, hier op het forum, een beetje stoer doen. ( Om maar niet naar jezelf te hoeven kijken).
Kinderen doen dat als ze op hun bekkie vallen, opstaan en een toneelstuk uitvoeren uit schaamte.. . een bewust mens durft te zeggen dat hij zich weer voor schut heeft gezet, en kijk naar het gekwetste/vol schaamte ego.
Tjeetje, wat een bedekte slachtoffer- rol!
Alleen voor jezelf bedekt uiteraard!
Het is echt zielig om te zien...

Je kent je gedrag echt niet. Begin daarmee, observeer jezelf, en zie waarom jij doet wat je doet, waarom je schrijft wat je schrijft.
Ga toch een keer over je trots heen, en durf te zeggen dat je Au hebt.
Blijf je moeder niet na doen!
Want in wezen ben je je moeder nu, ook al denk jij dat je gedrag totaal anders is, door je kwasi stoere woorden.
In je diepste voel je je continue een voetweeg, en om.daar niet naar te hoeven kijken denk je dat je liefde voor W voelt, en zit je hier te zweven over liefde, terwijl jouw ego overuren draait met zijn hevige emoties/gedachten.
Een stalker kent geen liefde, alleen maar drang!
Je bent continue aan het janken eigenlijk. Precies je moeder!
Herken dat, en ben je vrij!

Wijziging aangebracht door Mihaela op 12 August 2019 om 17:15.
Mihaela is offline  
Oud 12 August 2019, 18:11   #1240
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Of je het geloven wil of niet maar tis toch echt zo. Ik ben vreselijk als het gaat om jaartallen maar op e.o.a. manier weet ik nog precies dat die cursus meditatie is begonnen in 2010 en dat zie ik als het begin van het zoeken.
Oh, oké, het starte dus met een cursus meditatie WiNk

Wel grappig dat je 2010 nog in je hoofd had zitten ergens maar dan toch die quote nodig had....

Citaat:
Voornamelijk op het eerste forum, nauwelijks op het nieuwe forum. Weet je trouwens dat zijn ware indentiteit achterhaald is?

Hij heet schijnbaar Ken McMorbie en is zeker niet de schrijver van de boeken.
Nee wist niet. Heb intussen wel wat rondgeneusd en zag dat o.a. die Frits, je kent hem vast van die fora, de, in mijn ogen, interessant-doener, en ik kruip in je gat Jed, nu beweerd dat hij de echte Jed kent en dat de Jed van het forum idd niet de echte Jed is....

Hoe dan ook, het zal een ongoing story zijn vermoed ik WiNk

Citaat:
Schreef je daar ook onder de naam Vagebond?
Nee WiNk
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.