Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 December 2013, 19:26   #1251
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
T mooiste was de pijn ontspannen te ontmoeten, en te realiseren dat ik niet de pijn ben,
maar "de ruimte er omheen", waarbij de pijn ver weg gleed, haast nietig werd.

Wat ook frappant was dat ik op een avond, voor het morfine-gebruik,
van de pijn begon te stuipen en te hyperventileren. (Had ik nog nooit meegemaakt.)
..

T stuipen bleef nog ff doorgaan. Daarna kon ik me compleet pijnvrij ontspannen.
Hoe gaat het nu Mars?
Mihaela is offline  
Oud 11 December 2013, 20:00   #1252
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoe gaat het nu Mars?
Beetje vol van d'avondmaaltijd.
Kon luttele minuten in de keuken staan om een paar dingen voor mijn Lief op te ruimen.
Ben een soort Quasimodo met wandelstok geworden.
En nu weer op mn rechterzij liggen (tikt lastig) en naar wat toepasselijks luisteren:
http://www.youtube.com/watch?v=4gwrfAHaEBQ

Pijnloos en lekker gewandeld ?
Mars is offline  
Oud 11 December 2013, 21:13   #1253
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Beetje vol van d'avondmaaltijd.
Kon luttele minuten in de keuken staan om een paar dingen voor mijn Lief op te ruimen.
Ben een soort Quasimodo met wandelstok geworden.
En nu weer op mn rechterzij liggen (tikt lastig) en naar wat toepasselijks luisteren:
http://www.youtube.com/watch?v=4gwrfAHaEBQ

Pijnloos en lekker gewandeld ?
Mooie muziek. Ik hoop dat het je goed gaat.
Nadje is offline  
Oud 11 December 2013, 22:05   #1254
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Waarvoor dank.

(Zit zelf nu een week of 2 aan de morfine. Heb waarschijnlijk een hernia.)



Deze zin ging naar binnen en borrelde verder.
Toen -zag- ik waarom het hebben van -geen- problemen soms ongemakkelijk aanvoelt.
Die problemen zijn pleistertjes die mn gouden kalf in stand houden.
Mars sterkte met alles!
Ulla is offline  
Oud 11 December 2013, 23:18   #1255
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Beetje vol van d'avondmaaltijd.
Kon luttele minuten in de keuken staan om een paar dingen voor mijn Lief op te ruimen.
Ben een soort Quasimodo met wandelstok geworden.
En nu weer op mn rechterzij liggen (tikt lastig) en naar wat toepasselijks luisteren:
http://www.youtube.com/watch?v=4gwrfAHaEBQ

Pijnloos en lekker gewandeld ?
Als ik je zo lees, dan loop ik daarmee vergeleken op dit moment als een ''kiwit''.
Bij mij is de standaard pijn, en verder kan ik alles. Als je heel lang pijn hebt, wen je eraan.
Heb heerlijk gewandeld, en tijdens de wandeling voelde ik me fit en gewoon goed, is dat ik vervolgens als ik niet meer in beweging ben de pijn begin te voelen, en heb niet zo veel zin om iets te doen.

Sterkte
Mihaela is offline  
Oud 11 December 2013, 23:52   #1256
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als ik je zo lees, dan loop ik daarmee vergeleken op dit moment als een ''kiwit''.
Bij mij is de standaard pijn, en verder kan ik alles. Als je heel lang pijn hebt, wen je eraan.
Heb heerlijk gewandeld, en tijdens de wandeling voelde ik me fit en gewoon goed, is dat ik vervolgens als ik niet meer in beweging ben de pijn begin te voelen, en heb niet zo veel zin om iets te doen.

Sterkte
Las verderop iets van je behandeling, hoop dat het mag baten.
Ik wist niet dat je ook problemen had met pijnen o.d. Sterkte.
Ulla is offline  
Oud 12 December 2013, 07:50   #1257
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Leven met pijn is een hele uitdaging. En een grote leerschool. Het confronteert je met jezelf, accepteer je de pijn of verzet je je? Kun je balans bewaren tussen wat je lichaam kan en wat je wilt? De zorg bieden aan jezelf die je daarin nodig hebt?

Voor mij zijn de afgelopen twintig jaar ook gevuld geweest met pijnklachten, wat zich steeds een beetje uitbreidde. Nu breidt het zich uit naar vermoeidheid, maar ook energiegebrek van mijn spieren. Net of ik door stroop beweeg en dan moet nadenken hoe ik mijn lichaam in beweging krijg. Dit beperkt me nu vaak eerder dan de pijn en voelt als zwaarder, maar dat kan evenwel zijn omdat deze ervaring nieuwer is. Pijn went niet zozeer, maar je leert ermee omgaan en een bepaalde status quo te handhaven. Je krijgt een nieuw 'normaal'.

Je gedachten, hoe je met jezelf en dingen uit je leven omgaat, hebben bijzonder veel invloed op pijn. Hoe meer ik mij verzet tegen situaties, hoe heftiger ook mijn pijn. Dan is de kunst nog niet eens zozeer om de pijn te accepteren, maar vooral om mezelf en de dingen die me gebeuren te accepteren. Dan worden de pijn en vermoeidheid niet zozeer minder, maar zijn ze wel beter te dragen. Ik ben een streber, die het goed wil doen, beter wil, meer wil bereiken, kwaliteit verwacht en ook nog de wereld wil verbeteren. Ik kan megagroot dromen, maar weet dat vaak niet zo te realiseren. De onvrede die dat bij tijd en wijle met zich meebrengt, uit zich meteen weer in mijn lichaam. Op deze manier ben ik vaak van alles of niets, van een hogesnelheidstrein tot een stilgevallen trein. Die intercity of sneltrein is een stuk handiger.

Zo blijft er constant wat te leren, mijn lichaam geeft in ieder geval een megaspiegel.
Esradha is offline  
Oud 12 December 2013, 09:41   #1258
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Leven met pijn is een hele uitdaging. En een grote leerschool. Het confronteert je met jezelf, accepteer je de pijn of verzet je je? Kun je balans bewaren tussen wat je lichaam kan en wat je wilt? De zorg bieden aan jezelf die je daarin nodig hebt?

Voor mij zijn de afgelopen twintig jaar ook gevuld geweest met pijnklachten, wat zich steeds een beetje uitbreidde. Nu breidt het zich uit naar vermoeidheid, maar ook energiegebrek van mijn spieren. Net of ik door stroop beweeg en dan moet nadenken hoe ik mijn lichaam in beweging krijg. Dit beperkt me nu vaak eerder dan de pijn en voelt als zwaarder, maar dat kan evenwel zijn omdat deze ervaring nieuwer is. Pijn went niet zozeer, maar je leert ermee omgaan en een bepaalde status quo te handhaven. Je krijgt een nieuw 'normaal'.

Je gedachten, hoe je met jezelf en dingen uit je leven omgaat, hebben bijzonder veel invloed op pijn. Hoe meer ik mij verzet tegen situaties, hoe heftiger ook mijn pijn. Dan is de kunst nog niet eens zozeer om de pijn te accepteren, maar vooral om mezelf en de dingen die me gebeuren te accepteren. Dan worden de pijn en vermoeidheid niet zozeer minder, maar zijn ze wel beter te dragen. Ik ben een streber, die het goed wil doen, beter wil, meer wil bereiken, kwaliteit verwacht en ook nog de wereld wil verbeteren. Ik kan megagroot dromen, maar weet dat vaak niet zo te realiseren. De onvrede die dat bij tijd en wijle met zich meebrengt, uit zich meteen weer in mijn lichaam. Op deze manier ben ik vaak van alles of niets, van een hogesnelheidstrein tot een stilgevallen trein. Die intercity of sneltrein is een stuk handiger.

Zo blijft er constant wat te leren, mijn lichaam geeft in ieder geval een megaspiegel.
Dank je wel voor je openhartige bericht en ook jij veel sterkte met alles!
Ulla is offline  
Oud 12 December 2013, 17:25   #1259
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Sterkte.
Dank je.
Mihaela is offline  
Oud 12 December 2013, 20:38   #1260
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Dank voor de vrindlijke toewensingen !
Mars is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 03:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.