Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 August 2019, 12:54   #1261
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Gesloten deur, open deur.

En we puzzelen door....

Wat ik lastig vind aan hoe het bij mij werkt is dat ik zomaar van allerlei
gevoelens van mensen, waar ik mee in verbinding ben, ongefilterd binnen krijg. Het meest lastige hierin is dat er geen onderscheid is voor wie wat bestemd is want er staan over het algemeen geen naampjes bij de gevoelens. Wat er dan dan dus, helaas, gebeurd is dat het voelt alsof gevoelens voor mij persoonlijk bestemd zijn of zouden zijn. Omdat ik besloten heb mezelf niet langer af te knijpen door de deur potdicht te houden moet ik mezelf er voortdurend aan herinneren dat alle gevoelens binnenkomend van anderen niet voor mij bestemd zijn. Wat hierin dan weer lastig is is dat ik hiermee ook gelijk het kind met het badwater weggooi. Er is niks voor mij, waarmee ik dus gelijk een situatie creëer die gelijk staat aan een gesloten deur, waarmee de communicatie vervolgens weer tot de onmogelijkheden behoord. Want ik laat de gevoelens door me heen stromen zonder me er mee te verbinden, het heeft immers niks met mij, als mens of iets in die geest, te maken, niet waar?

Hoe hier mee om te gaan is me op dit moment nog niet duidelijk, duidelijk is wel dat ik mezelf hierin de weg sta. Hoe mezelf uit de equation te halen, want dat lijkt momenteel de meest geëigende weg, zonder mezelf er uit te halen

Wel grappig trouwens hoe de persoonlijk situatie buiten de dagdagelijkse praktijk in het dagdagelijkse weerspiegeld wordt in de uitgebreid aan het licht gebrachte situatie met W.

Ach ja, zo gaan die dingen dan, dacht ik....

Vagebond is offline  
Oud 16 August 2019, 15:34   #1262
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Da's idd lastig Ferdinand.
Positieve er aan is dat je je bewust bent van een verwachtingspatroontje dat in de weg zit en dus kun je dat gewoon omzeilen toch, of ben ik nu aan het raaskallen ?
Nee hoor, patroontje is er niet altijd en anders gebruiken we een doorn om een doorn mee te verwijderen en vervolgens gooien we beide weg WiNk
Fer is offline  
Oud 16 August 2019, 15:44   #1263
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoe hier mee om te gaan is me op dit moment nog niet duidelijk, duidelijk is wel dat ik mezelf hierin de weg sta. Hoe mezelf uit de equation te halen, want dat lijkt momenteel de meest geëigende weg, zonder mezelf er uit te halen
Toch lijkt met dat niet zo moeilijk, het enige gevoel/sensatie die het waard is om bij te blijven is het gevoel "Ik". En op het moment dat ook dit gevoel verdwijnt (hoofd is inmiddels al stil)..................ja wat dan........Nisar sprak hier ook al over.......het is een poort en dat klopt kan ik inmiddels zeggen.
Fer is offline  
Oud 19 August 2019, 10:22   #1264
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Wie is Nisar?
Vagebond is offline  
Oud 19 August 2019, 11:45   #1265
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wie is Nisar?
Nisargadatta
Fer is offline  
Oud 19 August 2019, 23:11   #1266
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wie is Nisar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Nisargadatta
Och, zo ja....

Ik ben niet zo into het guru-ding 😉

Ik begrijp dat Nisar sprak over het ' ja wat dan' -ding?

Ben nieuwsgierig mbt tot wat er dan gezegd werd, staat er iets van op schrift? Zo ja ben je in de gelegenheid daar hier iets van te plaatsen?
Vagebond is offline  
Oud 22 August 2019, 15:41   #1267
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Och, zo ja....

Ik ben niet zo into het guru-ding 😉

Ik begrijp dat Nisar sprak over het ' ja wat dan' -ding?

Ben nieuwsgierig mbt tot wat er dan gezegd werd, staat er iets van op schrift? Zo ja ben je in de gelegenheid daar hier iets van te plaatsen?
Vagebond ik heb je laatste quote Op het padje ... van het padje. hier ondergebracht.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline  
Oud 22 August 2019, 21:37   #1268
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Prima hoor Renoir
Vagebond is offline  
Oud 5 November 2019, 14:54   #1269
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb waarnemingen gehad in het verleden. Ik kon pijn en ziektes van mensen helder voelen en soms wegnemen. Niet echt bijzonder groot of zo joh, maar wel indrukwekkend genoeg.

Omdat ik nog te veel onder de plak van het ego was ( en nog ben eigenlijk, al is dat anders nu), heb ik besloten om me voornamelijk op de werking van het ego te richten, en het fijnzinnige te laten rusten.
Is dat nu anders? Zou je nu beide kunnen doen? Dus pijn en ziektes wegnemen en je verder richten op de werking van het ego.
Fer is offline  
Oud 5 November 2019, 20:57   #1270
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Is dat nu anders? Zou je nu beide kunnen doen? Dus pijn en ziektes wegnemen en je verder richten op de werking van het ego.
Wij mensen kunnen ons inbeelden dat wij van alles doen, zelfs pijn wegnemen..
Moet er niet aan denken om me nog bezig te houden met de illusie van een ander.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.