Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 December 2012, 19:42   #121
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Tuurlijk, alles is een met alles.
En niemand is 't eens met niemand.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 22 December 2012, 19:49   #122
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Tuurlijk, alles is een met alles.
En niemand is 't eens met niemand.
Nou je je statement weer hebt kunnen doen haak ik maar weer eens af, het blijft hopeloos te denken jou ooit te zullen bereiken.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 22 December 2012, 21:24   #123
boinkieval
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 22 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Waarom zou je iemand willen bereiken, zeker als dat zoveel moeite kost?Dit topic is juist weer een klassevoorbeeld van niet bereikbaar, vooral jezelf dan.Een interessante titel die uitnodigd tot zelfreflektie, maar door zijn starter al gelijk ontweken, voorbeeld gevend voor de rest, die er ook lekker rond heen aan het kwaken is.Als ik in de spiegel kijk denk ik niet zo ingewikkeld hoor, een zichzelf moeilijk makende man, die wel wilt maar niet goed durft.Nog steeds worstelend met zijn opvoeding, rationeel de dingen aardig ziet, maar dat emotioneel maar niet goed geimplementeerd krijgt.Iemand die zich groot houd voor anderen door zich vrijer voor te doen dan hij zich werkelijk voelt.
boinkieval is offline   Met citaat reageren
Oud 23 December 2012, 08:14   #124
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boinkieval Bekijk bericht
Waarom zou je iemand willen bereiken, zeker als dat zoveel moeite kost?Dit topic is juist weer een klassevoorbeeld van niet bereikbaar, vooral jezelf dan.Een interessante titel die uitnodigd tot zelfreflektie, maar door zijn starter al gelijk ontweken, voorbeeld gevend voor de rest, die er ook lekker rond heen aan het kwaken is.Als ik in de spiegel kijk denk ik niet zo ingewikkeld hoor, een zichzelf moeilijk makende man, die wel wilt maar niet goed durft.Nog steeds worstelend met zijn opvoeding, rationeel de dingen aardig ziet, maar dat emotioneel maar niet goed geimplementeerd krijgt.Iemand die zich groot houd voor anderen door zich vrijer voor te doen dan hij zich werkelijk voelt.
Ik las, en was verbaasd.
Zou het werkelijk waar zijn wat ik lees?
Is het echt zo dat iemand hier bereid is om iets over zichzelf te delen? Zou het nog mogelijk zijn om, op dit forum, in gesprek te gaan met iemand die zichzelf kent, en durft toe te geven hoe het werkelijk met zijn ego gaat?
Dank je voor het delen boinkieval, het nodigt me uit om weer een kans te geven, en de risico te nemen om weer iets te delen, wetend dat er mogelijk weer iedereen bovenop springt met adviseren en betweterij, en met rollen van 'verlichtingen of gerealiseerd zijn' hier gaan pronken.
Ik wilde al gisteren op je tekst in gaan, maar merkte mijn aarzeling en angst op, en merkte ik dat ik grotendeels opgegeven heb.
Maar als ik opgeef, geef ik uiteraard mezelf op, want ik ben de ego die de ego van de ander herkent, zoals ik ook het licht ben, dat het licht in de ander ziet schijnen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 December 2012, 10:27   #125
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boinkieval Bekijk bericht
Als ik in de spiegel kijk denk ik niet zo ingewikkeld hoor, een zichzelf moeilijk makende man, die wel wilt maar niet goed durft.Nog steeds worstelend met zijn opvoeding, rationeel de dingen aardig ziet, maar dat emotioneel maar niet goed geimplementeerd krijgt.Iemand die zich groot houd voor anderen door zich vrijer voor te doen dan hij zich werkelijk voelt.
boinkieval, je hebt het maar getroffen met zulke ouders.

Mevrouw, komt boinkieval buiten spelen.

boinkieval, is het misschien juist niet het gedenk voor de spiegel die de boel doet ontstaan.

Hoe lang ben je?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 23 December 2012, 10:35   #126
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik las, en was verbaasd.
Zou het werkelijk waar zijn wat ik lees?
Is het echt zo dat iemand hier bereid is om iets over zichzelf te delen? Zou het nog mogelijk zijn om, op dit forum, in gesprek te gaan met iemand die zichzelf kent, en durft toe te geven hoe het werkelijk met zijn ego gaat?
Dank je voor het delen boinkieval, het nodigt me uit om weer een kans te geven, en de risico te nemen om weer iets te delen, wetend dat er mogelijk weer iedereen bovenop springt met adviseren en betweterij, en met rollen van 'verlichtingen of gerealiseerd zijn' hier gaan pronken.
Ik wilde al gisteren op je tekst in gaan, maar merkte mijn aarzeling en angst op, en merkte ik dat ik grotendeels opgegeven heb.
Maar als ik opgeef, geef ik uiteraard mezelf op, want ik ben de ego die de ego van de ander herkent, zoals ik ook het licht ben, dat het licht in de ander ziet schijnen.
Nou vooruit dan, ik ga wat delen, ga er maar eens goed voor zitten met een doos tissues of beter misschien nog, een dweil of 4.

Ik zie vreselijk op tegen de Kerst, niemand heeft mij een kaart gestuurt of uitgenodigd.

Ik zit dus met de kerst helemaal alleen, terwijl alle andere mensen gezellig bij elkaar zitten en hun warme harten laten stromen.

Dat doet me pijn en dan druk ik me nog gematigd uit, het doet vreselijk pijn, net het gevoel of de aarde vergaat en de maan erbij.

Die gevoelens zitten allemaal bij mij van binnen en ik durf ze er niet uit te laten komen, ik ben bang dat ik dan niet weet wat er gaat gebeuren en dat ik mezelf dan niet meer in de hand heb, ohhhh, ik druppel al weer uit mijn ogen en mijn borst krimpt in.

Had ik maar iemand om van te houden, iemand die ook voelde wat ik ook de hele tijd voel en eerlijk gezegd is het niet enkel met de Kerst, het gevoel van eenzaamheid en verdriet sluimert als sinds mijn 2de jaar.

Ohhhh dit lucht wel een heeeeeeel klein beetje op nu ik dit zo schrijf.

Ik stop voor nu want het wordt me echt teveel, de buren klagen over water overlast.

Als ik in de spiegel kijk dan zie ik wanhoop, ellende, een niet meer verder willen leven, een haast niet meer verder kunnen leven, ik zie het einde van .................
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 23 December 2012, 11:48   #127
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Nou vooruit dan, ik ga wat delen, ga er maar eens goed voor zitten met een doos tissues of beter misschien nog, een dweil of 4.

Ik zie vreselijk op tegen de Kerst, niemand heeft mij een kaart gestuurt of uitgenodigd.
Nah, vooruit dan maar weer:

http://www.dancingsantacard.com/?santa=243037

Uitnodigen doe ik niet, ik heb het voor elkaar, 2 dagen geen familie behalve ega.

Wijziging aangebracht door Mars op 23 December 2012 om 13:38.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 23 December 2012, 12:35   #128
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
de buren klagen over water overlast.
.
Ophouden Aart, graag, ... zelfs hier dreigt wateroverlast. Doe de Barry nog voor even en dan lukt het wel weer voor een tijdje (misschien tot Pasen?).
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 23 December 2012, 13:03   #129
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boinkieval Bekijk bericht
Waarom..
'Waarom vragen' zijn verhelderend maar wat heb je dan méér dan een verhaal ?

Mijn intentie hier is het in interactie komen.

Alleen in de spiegel kijken en onbereikbaar zijn doet het niet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 December 2012, 13:16   #130
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Nou vooruit dan, ik ga wat delen, ga er maar eens goed voor zitten met een doos tissues of beter misschien nog, een dweil of 4.

Ik zie vreselijk op tegen de Kerst, niemand heeft mij een kaart gestuurt of uitgenodigd.

Ik zit dus met de kerst helemaal alleen, terwijl alle andere mensen gezellig bij elkaar zitten en hun warme harten laten stromen.

Dat doet me pijn en dan druk ik me nog gematigd uit, het doet vreselijk pijn, net het gevoel of de aarde vergaat en de maan erbij.

Die gevoelens zitten allemaal bij mij van binnen en ik durf ze er niet uit te laten komen, ik ben bang dat ik dan niet weet wat er gaat gebeuren en dat ik mezelf dan niet meer in de hand heb, ohhhh, ik druppel al weer uit mijn ogen en mijn borst krimpt in.

Had ik maar iemand om van te houden, iemand die ook voelde wat ik ook de hele tijd voel en eerlijk gezegd is het niet enkel met de Kerst, het gevoel van eenzaamheid en verdriet sluimert als sinds mijn 2de jaar.

Ohhhh dit lucht wel een heeeeeeel klein beetje op nu ik dit zo schrijf.

Ik stop voor nu want het wordt me echt teveel, de buren klagen over water overlast.

Als ik in de spiegel kijk dan zie ik wanhoop, ellende, een niet meer verder willen leven, een haast niet meer verder kunnen leven, ik zie het einde van .................
Oke speciaal voor jou dan Aart.....

Een maatje,

Ik voel me zo verdomd alleen

Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voorbij de spiegel marie Beginnend zelfonderzoek 13 29 August 2021 17:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.