Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 December 2014, 14:02   #121
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jouw reactie was ook egotripperij Theo. Ego valt aan, ego verweert zich. Zeker is alles ego, maar jouw reactie ook, mijn reactie net zo, en de reacties van Rob van Esradha ook.
Wees een keer eerlijk mensen, en trap niet steeds op het ego van de ander, met je opgeblazen ego.

het lijkt een ego-soep..
Dat is wat jij ziet, Miha. Alleen ik kan de werkelijke intentie weten van mijn reactie aan Rob. Misschien was ik wel daadwerkelijk in mijn kuif gepikt dat Rob mij over het hoofd zag. Misschien ook niet.

Een ding is wel duidelijk: jij schijnt het al te weten?

En zo is de mensheid voortdurend maar bezig om zaken in te vullen die er in werkelijkheid helemaal niet is.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2014, 14:05   #122
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Luister Theo, of Rob bewust aanviel, en of Marie zich bewust verweerde is niet eens zo belangrijk. Als mensen zich jaar in jaar uit steeds elkaar zo benaderen, is het duidelijk dat men slaaf van zijn ego is. Probeer niet iets anders van te maken, het is steeds ego-spel wat hier gaande is.
Je bent pas slaaf van je ego als er iets geraakt wordt. In alle andere gevallen is het slechts een woordenbrei. Ik hoef alleen maar op mijzelf te letten. En jij ook. Beweegt er iets in jou als een ander je tegenspreekt, plaagt of weet ik veel?
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2014, 14:05   #123
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het kwam op mij over dat Rob Marie onderuit wilde haalde ....
Verzin eens wat anders, Mihaela ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2014, 14:06   #124
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Dat is wat jij ziet, Miha. Alleen ik kan de werkelijke intentie weten van mijn reactie aan Rob. Misschien was ik wel daadwerkelijk in mijn kuif gepikt dat Rob mij over het hoofd zag. Misschien ook niet.

Een ding is wel duidelijk: jij schijnt het al te weten?

En zo is de mensheid voortdurend maar bezig om zaken in te vullen die er in werkelijkheid helemaal niet is.
Je kan je werkelijke intentie niet weten Theo, omdat jij slaapt. Je wordt gestuurd door je onbewustheid, terwijl je denkt leuk en aardig te zijn, grappig en weet ik veel wat nog.
Onzin, onzin, onzin die jij jezelf wijs maakt..
Rob, zoals gewoonlijk doet sarcastisch en bijdehand, terwijl hij door de wazige ego van Marie in de clinch met zijn opgeblazen ego raakt. Omdat hij, zoals gewoonlijk de moed niet heeft om naar zichzelf te kijken, takelt hij Marie, die weer de gewenste reactie geeft.
Kinderspel, op een kinderforum..

oh ja, en dan komen de rest van de egotjes met hun reacties: zie Esradha, en dan Mihaela, en Theo.. (een paar slikken hun reacties in, en als in een snelkookpan worden ze meegesleept, maar ze lezen alleen maar..)
man man..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2014, 14:08   #125
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Verzin eens wat anders, Mihaela ...
Je laat steeds je blinde-vlek zien Rob.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2014, 14:09   #126
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Je bent pas slaaf van je ego als er iets geraakt wordt. In alle andere gevallen is het slechts een woordenbrei. Ik hoef alleen maar op mijzelf te letten. En jij ook. Beweegt er iets in jou als een ander je tegenspreekt, plaagt of weet ik veel?
Theo, voor iemand die zichzelf voor het lapje houdt dat hij geen slaaf van zijn ego is, typ je verdacht veel op een egotripperij-forum. Maak je de kat maar wijs.. al trapt ze zeker niet in...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2014, 14:14   #127
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je laat steeds je blinde-vlek zien Rob.
Is het niet vermoeiend om overal ego in te zien en voortdurend met je vingertje te zwaaien? Je hebt inmiddels voor jezelf een fijn theorietje gebouwd door te stellen dat alles ego is wat er voorbijkomt. Je hebt (heel veilig!) je zelf daar ook al bij ingecalculeerd en dus kun je driftig je teksten blijven rondstrooien.

Ik wens je een mooi nieuw 2015 waarin je van ego-puntigheid verlost zult raken. Je doet er niemand een plezier mee, behalve je zelf.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2014, 14:16   #128
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je kan je werkelijke intentie niet weten Theo, omdat jij slaapt. Je wordt gestuurd door je onbewustheid, terwijl je denkt leuk en aardig te zijn, grappig en weet ik veel wat nog.
Ik vind mijzelf idd grappig. Wat jullie van mij vinden, dat zal divers zijn. Soms grinnik ik al om wat ik zelf tik. Wel een beetje zonde van Renoirs serverruimte. En als ik geband word naar Juuls hoekje, dan zou dat ook terecht zijn. Ik zou als ik hier de baas was niet iemand als ik willen hebben.

Gelukkig ben ik niet de baas.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2014, 14:17   #129
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Is het niet vermoeiend om overal ego in te zien en voortdurend met je vingertje te zwaaien? Je hebt inmiddels voor jezelf een fijn theorietje gebouwd door te stellen dat alles ego is wat er voorbijkomt. Je hebt (heel veilig!) je zelf daar ook al bij ingecalculeerd en dus kun je driftig je teksten blijven rondstrooien.

Ik wens je een mooi nieuw 2015 waarin je van ego-puntigheid verlost zult raken. Je doet er niemand een plezier mee, behalve je zelf.
Rob, je etaleert jaar in jaar uit je blindheid op het forum, en ik attendeer je op. Doe je je voordeel mee.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 31 December 2014, 14:21   #130
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik vind mijzelf idd grappig. Wat jullie van mij vinden, dat zal divers zijn. Soms grinnik ik al om wat ik zelf tik. Wel een beetje zonde van Renoirs serverruimte. En als ik geband word naar Juuls hoekje, dan zou dat ook terecht zijn. Ik zou als ik hier de baas was niet iemand als ik willen hebben.

Gelukkig ben ik niet de baas.
Ik heb je niet met aandacht gelezen, dus weet ik niet of je grappig bent of niet. Ik zie alleen dat je teksten overvloedig op het forum verschijnen. Dat wat ik las kwam op mij over als iemand die zichzelf veren in het 'ego' steekt, weer zo ?en die zichzelf voor het lapje houdt dat hij iets weet.
maar zoals ik al zei, las ik niet echt met aandacht.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inzicht in ego-werking. Mihaela Beginnend zelfonderzoek 2 2 September 2020 13:04


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.