Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Soefisme
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Soefisme God die zich uitdrukt in het hele universum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 April 2013, 11:17   #121
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik moet de eerste olifant ook nog tegenkomen die zichzelf op de mouw heeft gespeld dat ie een hulpeloos klein wezentje is.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 April 2013, 11:21   #122
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik moet de eerste olifant ook nog tegenkomen die zichzelf op de mouw heeft gespeld dat ie een hulpeloos klein wezentje is.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 6 April 2013, 12:01   #123
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ow.. ik had begrepen dat haar vriend haar goede verstandhouding met Rob wel gunde omdat Rob Naadje heeft en geen bedreiging vormt.

Maar ik zit maar wat te dollen.
Nee hoor sufferd, je hebt het helemaal verkeerd begrepen, of ik heb heel slecht uitgelegd weer.
Dat gunnen ging over het feit dat ik Rob zijn goed gevoel gunde, zoals ik ook ervoer dat hij mij gunde dat ik Krishnamurti zo waardeer.

Mijn vriend vroeg om Naadje omdat ik in het verleden wat over had verteld, zoals hij ook soms vraagt: hoe is het met Ulla? En dan vraagt hij ook: Heeft Renoir je al geholpen om te weten wat je bent(dit als grap uiteraard)?

Verder boeit mijn vriend niet wat en hoe en wie, hij weet dat dit alleen virtueel is, en hij weet ook waarom ik hier schrijf.. Hij is ook blij dat ik mijn driften en impulsen ook een beetje verdeel, gelukkig laat ik mijn felheid ook ergens anders zien dan alleen maar thuis..

Soms vraagt hij: Met wie heb je ruzie nu?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 6 April 2013, 12:15   #124
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Verder boeit mijn vriend niet wat en hoe en wie, hij weet dat dit alleen virtueel is, en hij weet ook waarom ik hier schrijf.. Hij is ook blij dat ik mijn driften en impulsen ook een beetje verdeel, gelukkig laat ik mijn felheid ook ergens anders zien dan alleen maar thuis..
O, dus thuis doe je ook zo fel? Dan wil ik graag mijn bewondering uitspreken voor je vriend. Hier op het forum kunnen we je felheid nog verdelen onder de leden. Thuis moet hij er alleen mee dealen. Knap stukje werk!
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 6 April 2013, 12:18   #125
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
O, dus thuis doe je ook zo fel? Dan wil ik graag mijn bewondering uitspreken voor je vriend. Hier op het forum kunnen we je felheid nog verdelen onder de leden. Thuis moet hij er alleen mee dealen. Knap stukje werk!
Ik liet hem lezen en hij maakte een buiging.. Wat een erkenning zei hij!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 6 April 2013, 12:21   #126
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 6 April 2013, 12:24   #127
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nee, eerder iets om je in de wereld van ego's mee te kunnen handhaven, een noodzakelijk kwaad zeg maar totdat het hebben van een ego niet meer nodig is omdat we allemaal zonder zijn.

Ik schrijf olifanten een instinct, gevoel en karakter toe maar geen ego, vandaar. Ik moet de eerste olifant ook nog tegenkomen die zichzelf op de mouw heeft gespeld dat ie een hulpeloos klein wezentje is.
In het ondermaanse zullen we nooit tot een ego-loze wereld komen. Ik denk dat het goed is om dat te onderkennen en te accepteren. De enige weg naar een ego-loze wereld is om je eigen ego te leren kennen en er op een dusdanige wijze mee om te gaan dat je zelf in een quasi-ego-loze wereld komt te verkeren.

Olifanten hebben m.i. ook een ego. Ze hebben alleen niet zoals wij hersens om zichzelf wat op de mouw te spelden. Meer dan dieren met hersens zijn wij niet.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 6 April 2013, 12:28   #128
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Want de vrijheid van de ziel de is het enige doel in het leven.

- Hazrat Inayat Khan -
Zo ervaar ik ook de laatste jaren, zeker is het geen doel op zich maar het lijkt alsof er een beweging van binnenuit is. Ik, in mijn gedachten, maak vervolgens een doel van..

Iets dringt zich naar de oppervlak, en ik doe mijn best om uit de weg te gaan. Tegelijkertijd zie ik ook hoe ik me juist tegen zet, en mijn (denkbeeldige)macht en overheersing niet in staat ben om op te geven.

Ego en ziel - tegenstrijdig voelt het samen zijn voor mij..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 6 April 2013, 12:31   #129
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Olifanten hebben m.i. ook een ego.
Hoe kom je d'r nou toch bij dat olifanten een ego hebben?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 April 2013, 12:36   #130
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Hoe kom je d'r nou toch bij dat olifanten een ego hebben?
Ego is het besef van "ik". Olifanten schijnen in staat te zijn om verdriet te hebben om een andere olifant, dat geeft voor mij aan dat ze een bepaald besef van "zijn" hebben.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
gedicht, Hazrat Inayat Khan, Soefisme, ziel


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.