Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 January 2015, 20:21   #121
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat is toch wel duidelijk Pup? Wij staan onderaan de berg en Theo bovenaan de berg en Laurens zal dan wel ergens halverwege de berg zijn.

http://www.bol.com/nl/p/halverwege-d...1004000970980/

Goed boek overigens. Een aanrader. Ik heb het jaren geleden al eens gelezen.

Ik heb jouw quote maar naar mijn draadje verplaatst. Nu we vastgesteld hebben waar iedereen staat kunnen we dan tenminste hier wellicht op een normale manier met elkaar communiceren.
Samenvatting van dat aangeraden boek bij Bolpuntcom boekenverkoper en belanghebbende in de verkoop want winst.

Citaat:
Verlichting is belangrijk,want het bevrijdt ons van illusies en misleiding. Spreken of schrijven over verlichting voordat je die hebt verwezenlijkt is gevaarlijk, omdat onze illusies en misleiding dan nog steeds een rol spelen.
Verlichting bevrijdt niet ons (jou of mij van illusies en misleiding), verlichting bevrijdt Bewustzijn (dat 'wat' je bent) van jouw prominent aanwezige 'ik' en waar dat voorheen blootgesteld was aan illusies en misleiding doet het zich daar nu moeiteloos aan voor.
Conclusie: loze kreet.

Je moet niet denken gerealiseerd te zijn je moet 'weten' dat te zijn. En wat anderen daarvan denken is voor dat 'weten' in je volstrekt van geen belang.

Citaat:
De weg naar verlichting is er een vol valkuilen en struikrovers,waarop we niet alleen wijzen maar ook gekken zullen tegenkomen, niet oprechtheid en zuiverheid maar ook valsheid en vertekening zullen aantreffen, dir als in onszelf. Waakzaamheid is dus geboden. Vooral het spirituele wereldje van deze tijd kenmerkt zich door ernstige vertekening, verwarring, misleiding en een fundamenteel gebrek een opleiding.
Daarom is er dan ook de weg van gedegen zelfonderzoek waar waarheidvinding de boventoon voert en je vertrouwd maakt met waarheid. Dat is op weg zijn naar Waarheid en naarmate je in dat proces vordert raak je bekend met wat Waarheid is. Misleiding is dan niet meer mogelijk. Valsheid en misleiding wordt alleen gebezigd door ego, heb je ego door is er niets dat je kan misleiden. Dat hier niemand weet met 'wie' of 'wat' te maken te hebben maakt dat je op je hoede moet zijn en in die tweedracht wordt handig ingespeeld. Moeilijk is het echter niet, maar doe nou (verdomme) eens dat gedegen zelfonderzoek zodat er hier niet steeds strijd gevoerd hoeft te worden met als inzet de hegemonie van ego.

Citaat:
Mariana Caplan deed uitgebreid onderzoek naar de 'dwaling vroegtijdig aanspraak te maken op verlichting'. Ze had persoonlijke interviews met bekende en minder bekende spirituele meesters en leraren, zowel als met geleerden en psychologen. De keus is aan ons of we in onze honger naar spirituele zingeving en voldoening ons tegoed doen aan spiritueel 'fast food' of dat we onze intelligente, authenticiteit en integriteit inzetten om datgene te creëren dat werkelijk bevredigend en duurzaam is en het grote geheel dient.
Haha Mariana Caplan de keurmeesteres van de verlichten. En hoe heeft mevrouw het voor elkaar gespeeld iets te kunnen beoordelen wat ze zelf niet is. Hoe kun je intellect beoordelen als je zelf een IQ van 70 hebt? Fastfood is wat neoadvaita aanbied maar dan moet je wel weten waarom dat zo is. Daar krijg je echt geen zicht op door een beetje met bekende en minder bekende spirituele meesters te babbelen.

Lieve mensen hou eens op deze onzin te lezen of naar de aanprijzingen van degenen die hier het 'lang leve de lol' en het 'je bent het al' principe in het vaandel hebben, te luisteren. Stel het absoluut noodzakelijk onderzoek niet langer uit door allerhande boeken te lezen waar je alleen wijzer maar geen steek verder mee komt.
Doe nou eens dat gedegen zelfonderzoek en ontdek het zelf.
 
Oud 13 January 2015, 21:34   #122
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Kleppen bedoel je?
Tussen het kleppen door worden doorgaans de meest zinnige dingen gezegd. Voor wie de oogkleppen verwijderd heeft en dus kan zien, kan (het) zien in alles, dus ook in het kleppen.

Maar daar heb jij geen boterhamworst van gegeten.
Nadje is offline  
Oud 13 January 2015, 21:37   #123
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Samenvatting van dat aangeraden boek bij Bolpuntcom boekenverkoper en belanghebbende in de verkoop want winst.



Verlichting bevrijdt niet ons (jou of mij van illusies en misleiding), verlichting bevrijdt Bewustzijn (dat 'wat' je bent) van jouw prominent aanwezige 'ik' en waar dat voorheen blootgesteld was aan illusies en misleiding doet het zich daar nu moeiteloos aan voor.
Conclusie: loze kreet.

Je moet niet denken gerealiseerd te zijn je moet 'weten' dat te zijn. En wat anderen daarvan denken is voor dat 'weten' in je volstrekt van geen belang.



Daarom is er dan ook de weg van gedegen zelfonderzoek waar waarheidvinding de boventoon voert en je vertrouwd maakt met waarheid. Dat is op weg zijn naar Waarheid en naarmate je in dat proces vordert raak je bekend met wat Waarheid is. Misleiding is dan niet meer mogelijk. Valsheid en misleiding wordt alleen gebezigd door ego, heb je ego door is er niets dat je kan misleiden. Dat hier niemand weet met 'wie' of 'wat' te maken te hebben maakt dat je op je hoede moet zijn en in die tweedracht wordt handig ingespeeld. Moeilijk is het echter niet, maar doe nou (verdomme) eens dat gedegen zelfonderzoek zodat er hier niet steeds strijd gevoerd hoeft te worden met als inzet de hegemonie van ego.



Haha Mariana Caplan de keurmeesteres van de verlichten. En hoe heeft mevrouw het voor elkaar gespeeld iets te kunnen beoordelen wat ze zelf niet is. Hoe kun je intellect beoordelen als je zelf een IQ van 70 hebt? Fastfood is wat neoadvaita aanbied maar dan moet je wel weten waarom dat zo is. Daar krijg je echt geen zicht op door een beetje met bekende en minder bekende spirituele meesters te babbelen.

Lieve mensen hou eens op deze onzin te lezen of naar de aanprijzingen van degenen die hier het 'lang leve de lol' en het 'je bent het al' principe in het vaandel hebben, te luisteren. Stel het absoluut noodzakelijk onderzoek niet langer uit door allerhande boeken te lezen waar je alleen wijzer maar geen steek verder mee komt.
Doe nou eens dat gedegen zelfonderzoek en ontdek het zelf.
Bladiebladiebladiebla....zou Vagebond zeggen. Ik lees je geneuzel niet meer. Voor mij en de rest van mijn bezoekers alhier, hoef je het niet te plaatsen. Bespaart je weer serverruimte en hoeven wij er niet steeds op te reageren....ik denk wel met je mee......anders gezegd: Opzouten hier Rennie en wel nu. Dit draadje blijft gevrijwaard van jouw onvolprezenzelfonderzoek. Ga daar de rest van je forum maar mee vervuilen.
Nadje is offline  
Oud 13 January 2015, 22:03   #124
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Nou zeg, ik zei Hoi.. wat een onvriendelijk draadje zeg....

Mihaela is offline  
Oud 13 January 2015, 22:04   #125
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Bladiebladiebladiebla....zou Vagebond zeggen. Ik lees je geneuzel niet meer. Voor mij en de rest van mijn bezoekers alhier, hoef je het niet te plaatsen. Bespaart je weer serverruimte en hoeven wij er niet steeds op te reageren....ik denk wel met je mee......anders gezegd: Opzouten hier Rennie en wel nu. Dit draadje blijft gevrijwaard van jouw onvolprezenzelfonderzoek. Ga daar de rest van je forum maar mee vervuilen.
Het heeft betekenis voor je en die betekenis beveel je anderen aan maar het is een dwaling en van z'n betekenis te ontdoen. Ik vind het nogal onfatsoenlijk te propageren en vervolgens de moeite die iemand doet om dat aangeprezene te ontleden als niet lezenswaardig, gestaafd met feiten, vervolgens niet te lezen. Laat dan je aanprijzing weg.
 
Oud 13 January 2015, 22:04   #126
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nou zeg, ik zei Hoi.. wat een onvriendelijk draadje zeg....

en bij Hoi deed ik ook zo een lief poppetje..
Mihaela is offline  
Oud 13 January 2015, 22:08   #127
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

maar goed, vandaag heb ik veel leuke kleding gekocht. Tegen mijn vriend zei ik dat ze iets goedkoper waren dan de werkelijke bedrag. Soms jok ik toch. Hij ziet wel op mijn gezicht dat ik jok, en ook zegt hij: Zo, wat kijk jij ineens lief zeg, heb je iets te verbergen? Ja, zeg ik dan..
Super blij met mijn leuke kleding.


(zo, oppervlakkig genoeg?)
Mihaela is offline  
Oud 13 January 2015, 22:10   #128
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het heeft betekenis voor je en die betekenis beveel je anderen aan maar het is onwaarheid en ontkracht. Ik vind het nogal onfatsoenlijk om iets te propageren en vervolgens de moeite die iemand doet om dat aangeprezene te becommentari?ren als niet lezenswaardig, gestaafd met feiten, vervolgens niet te lezen. Laat dan ook je aanprijzing weg.
Ik prijs een boek aan zodat een ander het misschien gaat lezen of het ook gelezen heeft en dan kunnen we het erover hebben. Om je er een mening over te kunnen vormen zul je het toch echt eerst gelezen moeten hebben nietwaar? Ik heb een boekwinkel. Ik moedig mensen aan om te lezen. Dus rot op met je ontmoedigingsbeleid.
Nadje is offline  
Oud 13 January 2015, 22:10   #129
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
maar goed, vandaag heb ik veel leuke kleding gekocht. Tegen mijn vriend zei ik dat ze iets goedkoper waren dan de werkelijke bedrag. Soms jok ik toch. Hij ziet wel op mijn gezicht dat ik jok, en ook zegt hij: Zo, wat kijk jij ineens lief zeg, heb je iets te verbergen? Ja, zeg ik dan..
Super blij met mijn leuke kleding.


(zo, oppervlakkig genoeg?)
Welk maat heb je en welk kleurtje heb je gekozen en in welk waspoeder ga je het wassen en op hoeveel graden?

Je ziet het kan nóg oppervlakkiger..
 
Oud 13 January 2015, 22:11   #130
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Welk maat heb je en welk kleurtje heb je gekozen en in welk waspoeder ga je het wassen en op hoeveel graden?

Je ziet het kan nóg oppervlakkiger..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.