Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 July 2012, 08:53   #121
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nee hoor Ulla, ik vind jou niet dubbelzinnig. Niet in de zin dat jij iets kwaad in de zin zou hebben. Niet dat jij dat bewust doet in ieder geval.
Gebrek aan bewust zijn, dus je onbewustzijn niet onder ogen zien, gekoppeld met een houding van 'helper''wetende'verlichte', zoals jij of Nadje of Robje hier en in IRL neer pogen te zetten, dag in dag uit, is wel degelijk destructief voor de omgeving en voor jezelf.
Ik zeg niet dat jij dat bewust doet Ulla, je komt me echt heel aardig en goed bedoeld over.
Jezelf continue je anders voor doen naar jezelf toe, is ook voor jezelf destructief en vermoeiend.
Je bouwt een muur om je heen, een muur van een ander materiaal weer dan het materiaal van vroeger. Waar vroeger een muur van trauma en pijn was, is er nu een muur van illusies, van leugens dat jij jezelf overheen zou zijn, of dat je verlicht bent, en dat jij iets overstegen zou hebben, in die zin is er wel een vorm van dubbelzinnigheid: Je acht jezelf in staat om een ander te helpen, en je poogt dat ieder dag (of nu en dan) te doen.
Wat je wel doet is: je sust de ander dieper in slaap. Snurkend, zeg jij tegen jezelf dat jij dat goed doet, en dat jij bewust bent van wat je doet.
Nee Ulla, jij slaapt, en Rob slaapt ook, en Nadje huppelt ook slapend rond, hier en daar, waar ze verkeert.
Niets ernstig aan een slapende mens, maar aan een mens die slaapt en die zichzelf en de omgeving voor de gek wilt houden dat ze wakker is, dat is wel weer wat anders.
Uiteindelijk, is een ieder zijn taak om zichzelf vrij te maken van zulke types, die zichzelf voor de gek houden dat ze iets voor een ander kunnen betekenen, niet wetende dat ze zichzelf alleen maar op moeten wekken. Dus daarin is de verantwoordelijkheid voor degene die zich voor de gek laat houden hier vrij van te maken, van zo iemand die zo een beeld neer wilt zetten, een beeld dat niet klopt.
Dus Nee, je bent je niet bewust van je dubbelzinnigheid, al zou ik voor jou eerder een ander woord er voor willen gebruiken: Slapend!

Rob en Nadje weten dat nu en dan, maar dan sussen ze zich weer snel in slaap, en gaan ze weer iets 'verhevens' hier typen, of een toneelstuk daar IRL opvoeren, voor de gein. Ze houden zichzelf voor de gek, en de omgeving.

Slaap lekker schatjes, ik dut weer verder in.

Wij hebben allemaal nog zo onze onbewustheden,
voor mijn gevoel trap je gewoon een open deur in.
Wat maakt dat je daar dan toch zo op focust?
En wat maakt dat je je de bv. de quasi verlichtende houding,
wat maakt dat je een muur ziet? Om het maar een beetje samen te vatten.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 09:16   #122
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wij hebben allemaal nog zo onze onbewustheden,
voor mijn gevoel trap je gewoon een open deur in.
Wat maakt dat je daar dan toch zo op focust?
En wat maakt dat je je de bv. de quasi verlichtende houding,
wat maakt dat je een muur ziet? Om het maar een beetje samen te vatten.
Dit antwoord is de muur, er spreekt geen enkele intentie uit om er over heen te kijken. Alleen een de bal terug kaatsen met de wedervraag 'wat maakt dat je daar zo op focust ?'.

Er wordt hier niet daadwerkelijk iets gedaan met de aangereikte visie. Je zou eens mee kijken of het waarheid voor je bevat, veel te vermoeiend. Nee zover gaat de belangstelling niet, m'n mening kun je nog krijgen, meer zit er niet in. Ik heb m'n eigen weg jij kunt me daar niet bij helpen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 09:23   #123
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het was me liever gestolen worden, dat ten eerste, maar kennelijk moesten we allemaal meemaken .

Wat moet ik zeggen Miheala, dingen gebeuren niet voor niks en dus dragen ze bij aan bewustwording op alle niveau's en dat was bij mij dus ook zo. Ik vind het lastig om daar één ding uit te pikken en ga dat dus ook niet doen. Daar laat ik het even bij ok??

Liefs V. XXX
Probeer het, desnoods in grote grove onvolmaakte lijnen, waar ben je bewust van geworden ?
Er is bij deze of gene veel energie gestoken om je daarbij te helpen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 09:28   #124
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Leerzame tijden zo te lezen, als jij nu op terug kijkt, is er iets waar jij echt iets aan gehad hebt, aan al de spannende forum ervaringen ?
Hoe vakkundig wij met z'n allen het ontwijkings-spel spelen.
Hoe fantastisch wij met z'n allen in staat blijken onszelf voor de gek te houden.
Hoe nutteloos het uiteindelijk is om te trachten bewustwording na te streven. De mensheid blijft liever onbewust. Veel te pijnlijk dat bewust worden.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 09:40   #125
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Kallum Ren..... Kallum, tis zondagochtend, dat is schrikken

ff nog wat in slaap sussen hoor tis zo vroeg.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 09:43   #126
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Veel te pijnlijk dat bewust worden...
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 09:45   #127
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Kallum Ren..... Kallum, tis zondagochtend, dat is schrikken

ff nog wat in slaap sussen hoor tis zo vroeg.
Ik ga zo een lange wandeling door de duinen naar de zee maken bij Bloemendaal. Ik zet je maar vast aan het denken voor als je wakker bent. Het is net vissen, straks even kijken of er wat aan de haak zit.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 10:28   #128
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik ga zo een lange wandeling door de duinen naar de zee maken bij Bloemendaal. Ik zet je maar vast aan het denken voor als je wakker bent. Het is net vissen, straks even kijken of er wat aan de haak zit.
Kijk maar uit, straks kom je Nathan nog tegen......
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 10:38   #129
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
Gedachten, gevoelens en lichamelijke gewaarwordingen vormen een eenheid.
En ?.....

Met een nier, een kunsthart, een been, een arm, 10% hersenweefsel, twee kunstheupen, geen gevoel, geen geheugen, geen gehoor, geen reuk, geen zicht, geen smaak, geen tast........

Ondanks al dat 'gemis',..........ik blijf een eenheid.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 11:01   #130
Frog
Asprirant lid
 
Frog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 July 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
En ?.....

Met een nier, een kunsthart, een been, een arm, 10% hersenweefsel, twee kunstheupen, geen gevoel, geen geheugen, geen gehoor, geen reuk, geen zicht, geen smaak, geen tast........

Ondanks al dat 'gemis',..........ik blijf een eenheid.
Eenheid kan altijd en overal ervaren worden.
__________________
'Look What Is.'
Frog is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.