Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 January 2021, 21:29   #121
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Waarom heb je een leider nodig? Wilde Krishnamurti volgelingen? Heb je niet begrepen dat ik alleen met mijzelf bezig ben? (Retorische vragen uiteraard, wat betekent dat een reactie ]ongewenst] is.)


Bassie, ik dolde met jouw ego die het ene zegt, maar zich het andere wenst.
Waarom zou ik een leider zoeken terwijl het innerlijk al de weg gekend is? (Retorische vraag, waarbij geen antwoord ]verwacht ]wordt)
Mihaela is offline  
Oud 4 January 2021, 22:15   #122
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Wat moet Bassie niet meer doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik wacht nog wat op users waar ik van kan leren.
Wat wil je leren?
Misschien wil hij wel wat afleren maar weet hij dat nog niet.
Want het ego, in de gedaante van spiritueel zoeker is voortdurend op zoek naar tips en instructies.
Het wil zo graag een taak, het wil iets 'doen'.
Maar in plaats van de vraag te stellen: 'Wat moet ik doen?' zou het verstandiger zijn om te vragen: 'Wat moet ik niet meer doen'?
kabu is offline  
Oud 4 January 2021, 22:42   #123
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard als de rook om je hoofd is verdwenen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
...
Zelfkennis wil ook zeggen dat het zelf begrepen wordt op een niet-verstandelijke wijze. Al onze denkbeelden zijn als rook, het vervliegt meteen. Denkbeelden zijn wordend en daarmee nooit het zijnde. Wat niet wil zeggen dat onze denkbeelden er niet toe doen zoals op dit forum soms wordt beweerd. Denkbeelden vanuit het bedachte zelf doen er niet toe. Die zijn centralistisch. Non-centralistische denkbeelden doen er wel toe ondanks dat ze wordend zijn.
De rook om jouw hoofd blijft hangen.

boudewijn de groot - als de rook om je hoofd is verdwenen - tekst
kabu is offline  
Oud 4 January 2021, 22:57   #124
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Dat stukkie van Bassie is echt om mijn tanden op stukkie te bijtie en dan nog ikkie niet begrijpie.
Peer is offline  
Oud 5 January 2021, 00:46   #125
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Anna / Iona is onze cheerleadster

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Dat stukkie van Bassie is echt om mijn tanden op stukkie te bijtie en dan nog ikkie niet begrijpie.
Forumlid Anna, nog niet zo lang geleden Iona, is de cheerleadster van "ons" forum.
Schrijft er iemand wat in haar kraam lijkt te passen, ook al begrijpt ze het niet, gaat ze wuiven met bloemen. Ja, ze doet zelfs nog meer volgens forumlid Mihaela...
Citaat:
@Nowee:...

Vervolgens gaat Anna losbandig haar kleed van haar lijf afrukken, en wordt ze je cheerleadster.

Miha op 1 dec. '20
kabu is offline  
Oud 5 January 2021, 10:42   #126
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Voor mijzelf sprekend, alles wat gekend wordt vormt een eenheid met mij als kenner zijnde. Kenner en het gekende staat weliswaar gepositioneerd tegenover elkaar, maar door het zien van de eenheid komt de kenner tot zichzelf. Het ervaren van er zijn is gelegen in de diverse waarnemingen.
Het doet wat theoretisch aan, het ging mij meer om je prijs te geven aan de interacties die ongetwijfeld gaan plaatsvinden.

Citaat:
Treed ik in de rol van de persoon die ik ben, dan staan 2 personen tegenover elkaar. De andere persoon zal mij voortdurend uit de tent trachten te lokken zodat ik de rol van persoon serieus ga nemen.
Dat bedoel ik.
Om dat uit de tent lokken hoeft het nog niet eens te gaan. We willen van elkaar graag het een en ander weten en dan al neemt de kenner de rol van persoon in en na enige tijd volgt dan ook de inleving in die rol.

Citaat:
Als kenner vorm ik een eenheid met personen hier die mij uit de tent trachten te lokken. Dan heeft hun spel geen invloed op mij. De personen op dit forum blijven dan behoren tot het gekende. En belangrijker: mijn eigen persoon blijft dan ook tot het gekende behoren!
Ik zie de eenheid met personen niet zo. Er spelen overal individuele belangen maar er is een mogelijkheid de inleving in de rol niet tot stand te laten komen en je niet te laten meeslepen in die belangen. Er ontstaat dan zoiets als je zegt, maar niet voor lang. Je blijft alsmaar opnieuw aangesproken worden op hetgeen wat je ooit gezegd hebt. Nu je eenmaal toch 'a' hebt gezegd zeg je ook 'b' en gaat overal verder op in en raak je verwikkelt in dat spel. Het is vrijwel onvermijdelijk maar het belangrijkste is dat je 'weet' dat je dat geziene niet bent.

Citaat:
Ja, ik erken dat ik niet bevrijd ben van ego, want het kan me niet schelen dat de andere personen niet tot zelfkennis wensen te komen. Ik gebruik de andere users juist ten voordele van mijzelf door het zijn van de kenner.
Niet dat ik denk een missie te hebben maar weten wat je bent voorkomt leed in de wereld, niet alleen in maar ook buiten jezelf. Gebruiken wordt dan gezien als een egodingetje dat je bent ontstegen.
 
Oud 5 January 2021, 10:54   #127
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Naar aanleiding van: zie
Bron

Hier ben ik het dus niet mee eens Renoir.
Het is moeilijk slikken wanneer je iets op je brood krijgt dat je niet wenst. Maar Renoir is de forumleiding en je hebt je daar maar naar te gedragen.

Citaat:
Want als er iets is dat eventueel uitgedaagd wordt is het ego.
Daar kan ik als deelnemer Laurens wel op ingaan omdat ik even niks beters te doen heb maar niet als het hier te druk wordt. In het kader van gedegen zelfonderzoek kan het dienstig zijn wanneer ego geprikkeld wordt zich te laten zien, dan is het 'kip ik heb je'. Dat is hier echter niet het geval er is hier in het geval van kabu volgens de forumleiding sprake van een opspelend ego wanneer zijn visie niet gedeeld wordt en dat dat ego dan telkens weer op laaghartige wijze uithaalt naar anderen of deze in een kwaad daglicht stelt.

Citaat:
Zit er niks tussen dan raakt het verder ook niet.
Dat is hier niet aan de orde, dit is een organisatorische maatregel om andere forumleden te beschermen die zich anders niet meer durven te uitten.

Citaat:
En dat durf ik te zeggen als mens die nog al het één en ander van de personage waar het hier over gaat over me heen heb gehad vanwege de stupiditeit met de bewuste persoon prive in gesprek te zijn gegaan waarna deze persoon niet schroomde e.e.a. gul te delen met anderen, waaronder zijn forumvriendinnetje die daar vervolgens ook weer gretig gebruik van heeft gemaakt en het heel terecht vond dat e.e.a. openlijk hier op het forum werd gedeponeerd omdat, zoals beweerd werd door deze personage, o.g. daar zelf om had gevraagd, ik noem even wat...Voor o.g. een hele uitdaging daar het beide personen er voornamelijk om ging om het ego van o.g. uit te dagen en te prikkelen. O.g werd/wordt vanwege die akties gedwongen zich bezig te houden waarheidsvinding...een proces dat met vallen en op staan gebeurd....
Daar is het je dus om te doen, via deze maatregel de aandacht op je eigen situatie richten om je gram te halen en je gelijk te krijgen. Vergeet het maar.
 
Oud 5 January 2021, 10:59   #128
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Bassie, je raakt me hier volledig kwijt, ik bedoel dat ik in slaap val bij dit soort van speeches...en dus ik haak hier dan ook in de praktische zin af... en ga een hapje eten en zie je wellicht weer wanneer je in één van de vele spiegels in mijn spiegelpaleis met beide pootjes terug op de grond bent beland.....
Bedoel je dat je de moeite niet wilt nemen want ik vind het nogal zinnig om te lezen.
 
Oud 5 January 2021, 11:02   #129
Esther
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het zou mij idd niks verbazen dat hij zich het beste thuis zal voelen bij hen die op dit forum op berg Olympus leven


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Het is hier op het forum alleen maar een kwestie van even wennen voor jou dat je niet meer alleen op de berg van Olympus leeft. Tot daarvoor dacht je dat de berg Olympus alleen jou toebehoorde.
Dat is een voorbeeld van groepsvorming, in dit geval een groep 'wegzetten'. Dit soort opmerkingen passen niet op een forum met waarheidvinding in de naam.
 
Oud 5 January 2021, 11:05   #130
Esther
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Mijn allerliefste Anna / Iona, barmhartige zuster van liefde... wat kan jij toch draaien in de wind als een haan als we zien wat je me eerder schreef...

Jouw zoektocht afgerond Iona / Anna?
"Pak daar maar is op door" zouden Dorje en Guido zeggen.




Gelieve je met je eigen zoektocht bezig te houden en te stoppen Anna te belagen.

Wijziging aangebracht door Esther op 5 January 2021 om 11:30.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.