Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 April 2012, 22:25   #121
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat mij meer om gaat, is hoe men van mening kan veranderen, als men dat maar van pas komt.
Wat bedoel je daarmee? Snap het niet qua veranderen van mening? En zelfs als dit in jouw optiek het geval zou zijn, niets is veranderlijker dan een mens toch?
Ik herken het ook wel, het ene moment denk ik er zus over, als gevolg van inzicht of zelfreflectie kan ik ineens tot een ander standpunt komen.
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2012, 22:27   #122
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jullie zagen het niet aankomen, mijn vooruitziende blik. Ik zag jullie ego's bij elkaar van cours veranderen, afhankelijk van dat wat jullie ego's in staand kan houden.
Voor mij een duidelijke uitkomst.
Juist dankzij zijn daad, bevestigde een ieder zijn/haar sterke aanwezigheid van ontkende ego's.
Ik hou me tegenwoordig bij voorkeur alleen met m'n eigen ego bezig.
De ego's van anderen zijn niet mijn zaak toch?
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2012, 22:31   #123
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Voorzover ik Keen heb ervaren zie ik hem absoluut niet als iemand "die met geweld wil doordringen"..
Is het mogelijk dat zijn manier van doen je aan iets of iemand herinnert en je dat op hem projecteert?
Nee, Keen doet me aan niemand specifiek denken, behalve mensen in real life die ik ook natuurlijke wijze uit de weg ga.
Zijn 'virtuele uitstraling' komt op mij opdringerig over. Pure natuurlijke onderscheid die plaats vindt voor mij.
In een caf? ga je ook automatisch bepaalde mensen niet te dichtbij staan. Of jij wel? Als iemand, voor jou ietwat opdringerig overkomt, ga jij bewust dichtbij staan, of doe je automatisch een stapje opzij?
Ik had dat bij Keen vanaf het begin, en ik ben er niet op bevestiging uit geweest, maar het deed zich wel voor in deze.
Toen de situatie zich voor deed, ben ik alsnog bewust aangegaan. Ik koos om niet meer uit de weg gaan, de ervaring heeft mij ook iets gebracht, en niet door zijn toe doen, maar door mijn keuze om het aan te gaan.
Zoals men ook soms in een caf? even binnen kijkt, en als het publiek niet jouw soort is, ga je gewoon weg. Dat had ik bij Keen vanaf het begin.

Zo wilde ik ook bewust ervaren hoe men hier op dit box uiteindelijk, zijn ware aard laat zien, en ging ik alsnog dit bewust aan een ieder vragen.
En ja hoor, het is voor mij een bevestiging van onbewustheid die hier op de box bijna totaal plaats vindt.
Ik ben er nog, omdat ik nog steeds in sta zoals jullie ook in sta. Nog vast aan gewoontes, zoals deze ietwat verslavende gewoonte die zich voor doet.
Ego gestoei noem ik het.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2012, 22:34   #124
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind dit box een ernstig voorbeeld, van ego, koste wat het kost, in stand willen houden. Het is ook begrijpelijk, het proces van totale realisatie is, zoals vaak gezegd, bijna onmogelijk. Ik kom niet voor niets hier, gelijk gestemde.
Het doet er niet toe wat wie dan ook vindt hoor. Het gebeurt of niet ongeacht mijn mening daarover. Maar als je er emotioneel door geraakt wordt is dat ook prima natuurlijk. Ontken het niet.
Niettemin is datgene wat je (ik) ziet altijd een projectie van de eigen geest.
En idd het proces van realisatie is moeilijk, niet voor watjes.
Misschien als je je minder druk maakt over het proces van de anderen dat het wat makkelijker is.
Ik heb tenminste m'n handen al vol aan m'n eigen proces.

Intussen veel liefs!
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2012, 22:37   #125
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Het doet er niet toe wat wie dan ook vindt hoor. Het gebeurt of niet ongeacht mijn mening daarover. Maar als je er emotioneel door geraakt wordt is dat ook prima natuurlijk. Ontken het niet.
Niettemin is datgene wat je (ik) ziet altijd een projectie van de eigen geest.
En idd het proces van realisatie is moeilijk, niet voor watjes.
Misschien als je je minder druk maakt over het proces van de anderen dat het wat makkelijker is.
Ik heb tenminste m'n handen al vol aan m'n eigen proces.

Intussen veel liefs!

Dank je Diane, ik maak me geen zorgen om een ander, ik ben hier ook net zo goed een spiegel voor een hele box blijkt. Is juist andersom, dat men zich aan mij, zoals je ziet, iets meent te zien en te willen corrigeren, met harde hand, of zachte.
Voor mij weer een gebaar van onbewustheid. Je ziet het niet blijkbaar.

en tja, dit is nu even de weg die ik bewandel, en jij ook..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2012, 22:40   #126
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nee, Keen doet me aan niemand specifiek denken, behalve mensen in real life die ik ook natuurlijke wijze uit de weg ga.
Zijn 'virtuele uitstraling' komt op mij opdringerig over. Pure natuurlijke onderscheid die plaats vindt voor mij.
In een caf? ga je ook automatisch bepaalde mensen niet te dichtbij staan. Of jij wel? Als iemand, voor jou ietwat opdringerig overkomt, ga jij bewust dichtbij staan, of doe je automatisch een stapje opzij?
Ik had dat bij Keen vanaf het begin, en ik ben er niet op bevestiging uit geweest, maar het deed zich wel voor in deze.
Toen de situatie zich voor deed, ben ik alsnog bewust aangegaan. Ik koos om niet meer uit de weg gaan, de ervaring heeft mij ook iets gebracht, en niet door zijn toe doen, maar door mijn keuze om het aan te gaan.
Zoals men ook soms in een caf? even binnen kijkt, en als het publiek niet jouw soort is, ga je gewoon weg. Dat had ik bij Keen vanaf het begin.

Zo wilde ik ook bewust ervaren hoe men hier op dit box uiteindelijk, zijn ware aard laat zien, en ging ik alsnog dit bewust aan een ieder vragen.
En ja hoor, het is voor mij een bevestiging van onbewustheid die hier op de box bijna totaal plaats vindt.
Ik ben er nog, omdat ik nog steeds in sta zoals jullie ook in sta. Nog vast aan gewoontes, zoals deze ietwat verslavende gewoonte die zich voor doet.
Ego gestoei noem ik het.
Een grappige vergelijking: een stel zuipschuiten in een caf? en dan het beeld van Keen! Misschien voel je idd intuïtief dat hij in een bepaald opzicht "bedreigend" voor je kan zijn.
Hij is in deze setting je beste leermeester..

Nogmaals, de "ware aard" leren kennen van de deelnemers is onbegonnen werk.
Het is al moeite genoeg om die van "jezelf" te leren kennen.
Althans zo ervaar ik het.
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2012, 22:43   #127
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dank je Diane, ik maak me geen zorgen om een ander, ik ben hier ook net zo goed een spiegel voor een hele box blijkt. Is juist andersom, dat men zich aan mij, zoals je ziet, iets meent te zien en te willen corrigeren, met harde hand, of zachte.
Voor mij weer een gebaar van onbewustheid. Je ziet het niet blijkbaar.

en tja, dit is nu even de weg die ik bewandel, en jij ook..
Als je dit zo interpreteert dan is dit nu jouw realiteit.
En zeker Mihaela, laten we onze eigen weg bewandelen zo goed en kwaad als het kan.
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2012, 22:45   #128
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Een grappige vergelijking: een stel zuipschuiten in een caf? en dan het beeld van Keen! Misschien voel je idd intuïtief dat hij in een bepaald opzicht "bedreigend" voor je kan zijn.
Hij is in deze setting je beste leermeester..

Nogmaals, de "ware aard" leren kennen van de deelnemers is onbegonnen werk.
Het is al moeite genoeg om die van "jezelf" te leren kennen.
Althans zo ervaar ik het.
Ik chatte een tijd geleden ergens, en daar waren er alleen maar vloekende, opdringerige typjes als Keen, letterlijk, of alleen energetisch, die zichzelf als verlicht wilde profileren.
Voor mij te opdringerig, geen enkel facet die ik als leermeester in kan zien.
Wat voor mij leerzaam was in deze, was om te zien, hoe een groep bij elkaar schuilt in tijden van ''bedreiging'' en hoe allen normen en waarden over boord gegooid worden, omdat men alleen maar aan het ''overleven'' is. Dat zag ik op de box gebeuren.
Wat doe ik als ik zoiets zie? Voel ik alsnog compassie voor de onbewustheid van de medemens, sta ik mezelf toe om te herkennen dat ik voorlopig nog deel maak uit zo een onbewuste gezelschap, en dat omdat ik ook daarin gelijke ben?
Dat is voor mij leerzaam, de onbewustheid van de hele box bij elkaar, waarvan ik deel van maak.
~Alsnog, soort zoekt soort ~
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2012, 22:49   #129
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Zie ik mezelf als ziener, of doe ik daar iets mee?
Tijd zal het leren...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2012, 22:51   #130
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Ik hou me tegenwoordig bij voorkeur alleen met m'n eigen ego bezig.
De ego's van anderen zijn niet mijn zaak toch?
Makkelijk gezegd Diane, maar je zit nu ook in gesprek. In een gesprek, of contact, word je ego gewakkerd, en daar kan je alsnog toetsen hoe het voor je staat, toch?
Niets mis mee, maar ego is nog steeds bepalend, bij jou en bij mij. Zo komt het op mij over in ieder geval.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.