Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 February 2018, 10:50   #121
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het kwam zo uit mijn pen rollen. Ik begrijp wat je bedoelt maar ik zie het anders omdat je voor mijn gevoel stopt met willen zien bij het laatste stuk wat je idd telkens herhaalt. Alsof je net de finish zo niet haalt en genoegen neemt met een bijna gehaald. Irene was er niet blij mee geweest...Beetje cryptisch dan..bedankt voor het gesprek, Dorje. Fijn dat dit nu wel gewoon lukte.

Dit heb je mooi omschreven Ulla, en het is echt bijzonder om te zien hoe treffend eigenlijk ook voor jezelf is.
Je ging de aanwijzingen van Nowee lezen, en heel snel ging je links en rechts zeggen wat wel en wat niet Waarheidsvinding is, terwijl, na mijn mening, jij het echt door elkaar haalde.
Je bent nu weer wat ingetogener, maar ik bespeur het moment dat jij dat weer gaat doen.
Een beetje jezelf intomen, is maar een tijdelijke gedragsverandering, dat snel in een ander exces mondt.
Als je zegt dat het voor jou werkelijk voelt als van binnenuit transformatie, twijfel ik eraan.
Je bent nog te gretig op 'harmonie' uit, en dat het gesprek graag in wederzijdse begriep eindigt.
Mag dat niet?
Ligt eraan wat jou drijft...
Mihaela is offline  
Oud 15 February 2018, 11:54   #122
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dit heb je mooi omschreven Ulla, en het is echt bijzonder om te zien hoe treffend eigenlijk ook voor jezelf is.
Je ging de aanwijzingen van Nowee lezen, en heel snel ging je links en rechts zeggen wat wel en wat niet Waarheidsvinding is, terwijl, na mijn mening, jij het echt door elkaar haalde.
Je bent nu weer wat ingetogener, maar ik bespeur het moment dat jij dat weer gaat doen.
Een beetje jezelf intomen, is maar een tijdelijke gedragsverandering, dat snel in een ander exces mondt.
Als je zegt dat het voor jou werkelijk voelt als van binnenuit transformatie, twijfel ik eraan.
Je bent nog te gretig op 'harmonie' uit, en dat het gesprek graag in wederzijdse begriep eindigt.
Mag dat niet?
Ligt eraan wat jou drijft...
Ik zou ook niet weten hoe ik het uit kan leggen. Ik heb gemerkt als ik voorbeelden gebruik dat die dan ook weer een eigen leven gaan leiden. Ik (een mens in het algemeen) heb verschillende eigenschappen en die uit ik op dat moment, ik denk er niet over na, behalve als het een functie heeft in een bepaalde situatie je niet te gedragen naar je stemming.

Voor de rest doe en schrijf ik gewoon zoals ik op dat moment voel. De ene keer uitgelaten de andere keer rustig al naar gelang mijn stemming en/of hoe ik in elkaar zit. Harmonie ontstaat van zelf of niet als iedereen spontaan zijn gevoel uit zonder daarover na te denken. Voor mij is het ook harmonie als je je ongenoegen uit en een krachtig onzin uit kunt spreken zonder dat daar een bijzonder probleem/verhaal van wordt gemaakt en je daarin gaat verliezen en het oorspronkelijke gebeuren totaal verloren gaat. Elk gebeuren geeft een rimpeling op de oceaan..en de oceaan is er nog steeds. En dat weet je gewoon, daarom maakt het uiteindelijk niet uit wat er gebeurt. Het heeft geen invloed op de oceaan of waarheid zo je wilt noemen.

Harmonie willen op zichzelf of niet heeft ook niets met zien te maken. Ik
merk in dit schrijven nu wel dat ik geen dingen door elkaar moet gaan
hutselen en gewoon de drang volg te blijven onderzoeken en te zien wat
me drijft. Wat ziener schreef als in je eerste ontdekking berust en dan niet doorzet..dan leidt je je weer om de tuin.

Wijziging aangebracht door Ulla op 15 February 2018 om 12:45.
Ulla is offline  
Oud 15 February 2018, 12:38   #123
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Harmonie willen op zichzelf of niet heeft ook niets met zien te maken.
Ik merk in dit schrijven nu wel dat ik geen dingen door elkaar moet gaan
hutselen en de drang volg te blijven onderzoeken en te zien wat me drijft. Wat ziener schreef als je blijft rustig in je eerste ontdekking dan bedot je je weer zelf.
Het verhaal wat ik vertel hoe ik me uit en wat ik onder harmonie versta
heeft niets te maken met waarheidsvinding. Harmonie wel of niet willen
heeft ook niets met waarheidsvinding te maken.

Willen zien wat je daarin drijft het uit te leggen laat het hele verhaal vergeten.
Ulla is offline  
Oud 15 February 2018, 13:15   #124
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dit heb je mooi omschreven Ulla, en het is echt bijzonder om te zien hoe treffend eigenlijk ook voor jezelf is.
Je ging de aanwijzingen van Nowee lezen, en heel snel ging je links en rechts zeggen wat wel en wat niet Waarheidsvinding is, terwijl, na mijn mening, jij het echt door elkaar haalde.
Je bent nu weer wat ingetogener, maar ik bespeur het moment dat jij dat weer gaat doen.
Een beetje jezelf intomen, is maar een tijdelijke gedragsverandering, dat snel in een ander exces mondt.
Als je zegt dat het voor jou werkelijk voelt als van binnenuit transformatie, twijfel ik eraan.
Je bent nog te gretig op 'harmonie' uit, en dat het gesprek graag in wederzijdse begriep eindigt.
Mag dat niet?
Ligt eraan wat jou drijft...
Het mag of beter gezegd het doet zich zich sowieso voor, wel of niet naar harmonie streven, wat je daar ook onder verstaat wel of niet ingetogen reageren, of je nu wel of niet ziet wat je drijft. Omdat je niet ziet wat je drijft maak je wellicht een echte strijd of een woordenwisseling van omdat je je het niet eens bent met wat je iemand ziet doen/posten. Zo ontstaan kleine en grote conflicten met mogelijk verstrekkende gevolgen en voor je het weet sla je elkaar de koppen in. En dat alles is geen waarheidsvinding.

Wil je zien wat je drijft laat je het gedrag, dat wat je leuk vind of niet, je voor-en afkeuren, je eigenschappen, voor wat ze op zich zelf zijn en ga je onderzoeken en uiteindelijk zien wat je drijft als je iets denkt, doet of wilt zeggen. Willen zien is waarheidsvinding.

Wijziging aangebracht door Ulla op 15 February 2018 om 13:56.
Ulla is offline  
Oud 15 February 2018, 14:34   #125
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik zie het anders omdat je voor mijn gevoel stopt met willen zien bij het laatste stuk wat je idd telkens herhaalt. Alsof je net de finish zo niet haalt en genoegen neemt met een bijna gehaald.
Mooi, je ziet het anders!
Dorje kan niet over de finish, Ulla ook niet, Dorje en Ulla zijn de denkbeeldige scheidingslijnen tussen dat wat je werkelijk bent en dat wat achter de finish ligt: dat wat je werkelijk bent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
...bedankt voor het gesprek, Dorje. Fijn dat dit nu wel gewoon lukte.
Jij ook bedankt!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 15 February 2018, 14:44   #126
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Mooi, je ziet het anders!
Dorje kan niet over de finish, Ulla ook niet, Dorje en Ulla zijn de denkbeeldige scheidingslijnen tussen dat wat je werkelijk bent en dat wat achter de finish ligt: dat wat je werkelijk bent.

Jij ook bedankt!

Jij bent hier ook nog steeds aan het uitleggen en verdedigt zo je zienswijze.
Zie wat je drijft en ergens daarna kun je alles weer bezigen wat je voorkeur heeft zonder er in te verzanden. Wellicht laat je dan het een of ander of ook niet maar ook dat is niet belangrijk in waarheidsvinding. Het gaat hier echt alleen maar om het (willen) zien.
Ulla is offline  
Oud 15 February 2018, 17:26   #127
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Jij bent hier ook nog steeds aan het uitleggen en verdedigt zo je zienswijze.
Hou toch op Ulla.
Stoppen die radertjes in je hoofd nooit eens? Laat mij toch verzanden, wat maakt het jou uit? Of geef mij gewoon gelijk, dan zijn we er beiden vanaf.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 15 February 2018, 18:45   #128
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoL Bekijk bericht
Hou toch op Ulla.
Stoppen die radertjes in je hoofd nooit eens? Laat mij toch verzanden, wat maakt het jou uit? Of geef mij gewoon gelijk, dan zijn we er beiden vanaf.
Waarheid maakt het niet uit, ik vond het wel belangrijk om te melden.
Maar niet omdat ik je wil pesten.
Je hebt wat te verduren hier. WiNk
Dus jouw wil geschiede, ik houdt op.
Er valt ook niets meer te zeggen.

Wijziging aangebracht door Ulla op 15 February 2018 om 20:06.
Ulla is offline  
Oud 15 February 2018, 18:54   #129
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Dorje:...

Er valt ook niets meer te zeggen.
"Nothing can be said, so there is alway's more to say!"

Wayne Liquorman
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 16 February 2018, 11:19   #130
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Mooi, je ziet het anders!
Dorje kan niet over de finish, Ulla ook niet, Dorje en Ulla zijn de denkbeeldige scheidingslijnen tussen dat wat je werkelijk bent en dat wat achter de finish ligt: dat wat je werkelijk bent.

Jij ook bedankt!
Ik was even vergeten, dat een of ander misschien uit onderstaande voortkomt. We hebben daar eerder over gebabbeld, boeddhisme en wat daaronder valt heeft mijn ook mijn interesse op een bepaalde manier. Wat ik nl uitgevonden heb in elke leer of filosofie, godsdienst enz. zijn raakvlakken met de kern te vinden. Ik kreeg daardoor uiteindelijk een het gevoel van versplintering, overal resoneerde wel iets...maar je wist nog niets. En overal wordt je min of meer toch weer geacht zienswijzen of regeltjes o.d. als een heilig huisje te bezigen, ik zie het ook weer terug in de Reiki wereld. Ik vermoedt dus dat ik een soort van heilig huisjes heb geraakt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dzogchen
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.