Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 May 2014, 18:21   #121
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
?

Kijk eens even rond in de diverse draden, welke lijkt jou het meest geschikt om een plaatje over niets te deponeren ?
Op die wijze ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het beste daarvoor hier kon zijn.
Daar twijfel ik geen moment aan. Je hoeft mij niet te overtuigen. Blijkbaar verkeer jij in die veronderstelling. Die zou je kunnen onderzoeken. Of je zou, zoals ik aan gaf, kunnen onderzoeken of dat niet toevallig is. Het hoeft niet. Het is maar een suggestie.
Nadje is offline  
Oud 25 May 2014, 20:51   #122
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Daar twijfel ik geen moment aan. Je hoeft mij niet te overtuigen. Blijkbaar verkeer jij in die veronderstelling. Die zou je kunnen onderzoeken. Of je zou, zoals ik aan gaf, kunnen onderzoeken of dat niet toevallig is. Het hoeft niet. Het is maar een suggestie.
Het was niet om te overtuigen, het was om aan te geven dat er een causaal verband is waarom dit hier geplaatst is.

Wat is vlgs jou het (niet causale) verband van het toeval dan ?
Rennie is offline  
Oud 25 May 2014, 21:07   #123
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het was niet om te overtuigen, het was om aan te geven dat er een causaal verband is waarom dit hier geplaatst is.

Wat is vlgs jou het (niet causale) verband van het toeval dan ?
en ik geef alleen maar aan dat het causale verband voor mij niet aangetoond hoefde worden. Het gaat niet om mij. Kun jij er iets van toeval in zien of niet?
Nadje is offline  
Oud 25 May 2014, 21:12   #124
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
en ik geef alleen maar aan dat het causale verband voor mij niet aangetoond hoefde worden. Het gaat niet om mij. Kun jij er iets van toeval in zien of niet?
Nee, want zoals gezegd is er bewust voor gekozen (causaal verband = geen toeval).
Rennie is offline  
Oud 25 May 2014, 21:15   #125
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nee, want zoals gezegd is er bewust voor gekozen (causaal verband = geen toeval).
Dat is helemaal goed.
Nadje is offline  
Oud 25 May 2014, 23:02   #126
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Dat was op eigen verzoek, accepteren was geen alternatief.
Is dat zo?
Sterre is offline  
Oud 25 May 2014, 23:08   #127
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het was pasen !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik vond een mooi plaatje dat leegte symboliseerde en vroeg me af waar die te plaatsen zou zijn. Ik heb omdat het hier over 'niets' gaat gemeend dat dit wel een geschikte plek was. Niks met een intentie tot natrappen of zo dus idd its all in the eyes of the beholder.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
?

Kijk eens even rond in de diverse draden, welke lijkt jou het meest geschikt om een plaatje over niets te deponeren ?
Op die wijze ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het beste daarvoor hier kon zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het was niet om te overtuigen, het was om aan te geven dat er een causaal verband is waarom dit hier geplaatst is.

Wat is vlgs jou het (niet causale) verband van het toeval dan ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nee, want zoals gezegd is er bewust voor gekozen (causaal verband = geen toeval).

Hoop argumenten en woorden nodig om je subjectieve waarheid te verdedigen :p
Vind je zelf ook niet? ;)
Sterre is offline  
Oud 25 May 2014, 23:15   #128
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Natuurlijk! Je mag vinden wat je wilt. En laten we wel wezen, je hebt er sowieso weinig over te vertellen, niet waar? Maar waarom zouden we oversal iets van moeten vinden? Het mag uiteraard. Als we ons dan maar realiseren dat het all in the eyes of the beholder is. En wat ik ervan vind, als we dan toch ergens iets van moeten vinden, dat jij in deze kwestie verre avn objectief bent, dus ware het beter je geen oordeel te vormen over de kwestie. Maar dat vind ik. Dat moge helder zijn.
Wat moge helder zijn? Of is dat een 'helder' bezien door jouw ogen en mogelijk jouw vooroordeel - als 'beholder of your own eyes' ?

Maar ik begrijp je mening en je oordeel. Dat dan weer wel ;)

*verder maar weer hand in eigen weelderige boezem steekt :p*
Sterre is offline  
Oud 26 May 2014, 12:29   #129
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Is dat zo?
Ja dat is zo, de hoeveelheid aanvaringen in aanmerking nemende was accepteren geen optie, ik zou, om zijn eigen woorden te gebruiken, blijven zeiken over zijn contraproductiviteit met betrekking tot de doelstelling van het forum en zijn imitatiegedrag. Ik overwoog zelfs ernstig om met dit forum liever dan maar te stoppen dan hem een platform geven.

Gelukkig stelde hij zelf de ban voor, hij had ook gewoon weg kunnen blijven.
Renoir is offline  
Oud 26 May 2014, 12:32   #130
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Hoop argumenten en woorden nodig om je subjectieve waarheid te verdedigen :p
Vind je zelf ook niet? ;)
Tja het is maar hoe je het bekijkt, wederom dat 'in the eye of the beholder' verhaal. Je zou het anders kunnen zien, laat the Work er op los bijvoorbeeld.

Ik zie het zelf als uitleggen wanneer iets maar niet begrepen wil worden.

Niet begrepen wil worden in de betekenis zoals het er staat omdat aan de eigen gedachte de voorkeur wordt gegeven in plaats van het antwoord op z'n merites te beschouwen. En dan komen er vanuit het vasthouden aan alleen maar die eigen gedachten opnieuw weer een groot aantal vragen, duidelijk tekenen dat het antwoord helemaal niet 'gezien' is, en die soms zelfs in vierde en vijfde instantie beantwoord moeten worden.

Heel vermoeiend allemaal. Als je eens niet zo noodruftig van alsmaar een eigen perceptie moet uitgaan zou je gewoon kunnen lezen wat er staat.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 46 1 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.