Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 May 2013, 20:36   #121
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Een mens staat nooit alleen Hans, het is alleen een kwestie van vertrouwen. Je hoeft je alleen maar over te geven aan mensen die je een helpende hand bieden en die je aanvoelt dat ze te vertrouwen zijn.

Geloof nooit een helpende hand die jou verteld dat hij/zij je problemen oplost. Want niemand anders dan jijzelf kunt het oplossen. Iemand die naast je staat en je verteld dat je het vermogen zelluf echt hebt, helpt je vooruit en maakt je niet afhankelijk van die ander.

Toch kan een flinke pets van een hand af en toe ook helpend zijn, al kan dat besef soms even duren.

Vertrouw je iemand die je raakt, die je pijn doet, die je beledigd, die je onderuit haalt?

Soms wel,....soms juist wel.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 20:39   #122
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Toch kan een flinke pets van een hand af en toe ook helpend zijn, al kan dat besef soms even duren.

Vertrouw je iemand die je raakt, die je pijn doet, die je beledigd, die je onderuit haalt?

Soms wel,....soms juist wel.
Nee Hans, iemand die de behoefte heeft om te kwetsen, slaan of raken is zelf gemankeerd. Al heb ik wel leren vergeven vanuit de wetenschap dat die ander niet het doel heeft gehad om mij te kwetsen of slaan. Het is helaas gemankeerde liefde geweest die voor de behoefte aan machtsuitoefening heeft gezorgd... Het is het gebrek aan (zelf)vertrouwen van de persoon die macht wil uitoefenen.
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 20:48   #123
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht

Dat jij de behoefte voelt om anderen te regeren blijkt wel uit je reactie op mijn reactie #93.

Ik heb overigens je quote verwijdert omdat ik niet de behoefte voel om door jou geregeerd te worden.
De laatste zin heeft zich softwaretechnische aangepast aan de laatste quote.
Je bestrijd spoken.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Voor jou is dat zeer nuttig inderdaad, te ontdekken waar die weerstand vandaan komt. Ook voor Tineke en Mihaela en voor velen die hier deelnemen eigenlijk, maar ik heb, zoals al vierduizendriehondereenentachtig keer gezegd geen ego, want het is dat ego dat staat en synoniem is voor weerstand, voor strijd voor verdedigen van belangen.

Lees dit maar dan hoef ik het niet voor de vierduizendriehondertweeentachtigste keer uit te leggen.
Je barst van het ego Renoir. Wat ik waarneem is een beschadigd en nooit geheeld ego: anders was er geen behoefte tot machtsmisbruik. Een werkelijk geheelde/verlichte/nondualist gunt een ieder het vrije woord. Ook een vrije geest als Niets.

Ik heb mededogen met je dat je niet eerlijk tegenover jezelf durft te zijn en wens je toe dat je ooit de moed vind om je eigen angsten onder ogen te komen.

Ik ben dankbaar dat ik dat heb mogen leren: het heeft mij bewust doen worden dat ik de wereld niet hoef te besturen en dat ik voldoende heb aan de macht over mezelf: autonomie heet dat met een mooi woord.

.... nu weer over naar belangrijke zaken in het leven. Sterkte met het besturen van je koninkrijkje Renoir.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 20:50   #124
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Nee Hans, iemand die de behoefte heeft om te kwetsen, slaan of raken is zelf gemankeerd. Al heb ik wel leren vergeven vanuit de wetenschap dat die ander niet het doel heeft gehad om mij te kwetsen of slaan. Het is helaas gemankeerde liefde geweest die voor de behoefte aan machtsuitoefening heeft gezorgd... Het is het gebrek aan (zelf)vertrouwen van de persoon die macht wil uitoefenen.

Dan lees je het verkeerd Virgo,....

Als ik vind dat iemand mij pijn doet, mij onderuit haalt, dan zegt dat iets over mij, ongeacht of die ander die behoefte ook werkelijk had om mij te raken.
Het gaat er mij om dat je je soms open durft te zetten voor iemand die jou in je binnenste raakt, niet om je alleen maar te raken om het raken, maar om je blauwe plekken, je eigen beursheid te laten zien.

Zo heb ik meerdere mensen gehad die mij "mochten" raken, raken waarvan mijn ego een jaar eerder mij weg had doen lopen.

Maar door het vooral als iets gemankeerd van die ander te zien, als machtsmisbruik, dan hou je jezelf ook weg van het gene wat onderzocht zou kunnen worden.
Maar dat heb ik ook gedaan,....

Natuurlijk zijn er ook gewoon pestkoppen en kloteforumbeheerders die je gewoon moet mijden, maar als je er aan toe bent kan je het naar jezelf keren ipv naar de zogenaamde veroorzaker.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 21:07   #125
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Dat schermen tis me wat.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 22:03   #126
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht

Natuurlijk zijn er ook gewoon pestkoppen en kloteforumbeheerders die je gewoon moet mijden, maar als je er aan toe bent kan je het naar jezelf keren ipv naar de zogenaamde veroorzaker.
Pestkoppen? Zo zou ik het wel niet noemen. Ze spelen gewoon een kinderlijk spelletje.
In ons binnenste bedoelen we het allemaal goed en zorgen we goed voor elkaar.
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 22:08   #127
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Pestkoppen? Zo zou ik het wel niet noemen. Ze spelen gewoon een kinderlijk spelletje.
In ons binnenste bedoelen we het allemaal goed en zorgen we goed voor elkaar.

Ik ga maar niet meer om duidelijkheid vragen, voor je het weet speel ik een spel en zorg ik goed voor ons,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 22:12   #128
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik ga maar niet meer om duidelijkheid vragen, voor je het weet speel ik een spel en zorg ik goed voor ons,....
Hans, is er geen Grietje?
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2013, 13:23   #129
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Geen idee hoe het dan is aan te pakken dat je de logica er van inziet. Als je niet weet waar ik heen wil met het forum, hoe kun je dan de tegen werkende kracht zien ? Zo beter ?
Bewustwording was toch het doel Renoir? Ik bedoelde te zeggen dat het niet zo logisch is om er vanuit te gaan dat ik iets niet zou zien.

Citaat:
Ik denk dat je hier die contraproductiviteit te pakken hebt, alleen moet je het vanuit mij naar buiten richting het forum richten. Het is alleen geen blindheid ik zie dat ik het belang van ego (dus daar) in de hand speel door mijn eigen toedoen. Het ongewilde bestaat er uit dat ik het dan ook een halt wil toeroepen, ik weet alleen niet hoe als ik bannen geen optie blijf vinden. Het forum sluiten dan maar ? Maar afgezien daarvan snap ik wat je bedoelt, denk ik, namelijk dat het bijvoorbeeld toch verdekte rancune is oid. Er knaagt inderdaad iets, maar dan blijk ik met Niets in m'n maag zitten omdat ik het niet weet op te lossen, dat is alles.
Over wiens rancune heb je het hier Renoir?

En nee ik krijg niet net idee dat je begrijpt wat ik bedoel.

Renoir je hebt toch grondig zelfonderzoek gedaan niet? Zou jij je kunnen voorstellen dat ondanks dat grondige zelfonderzoek er mogelijk heel misschien wel ergens een heel klein geniepig stukje ego-onkruid is blijven staan en dat dat telkens opnieuw weer opspeelt terwijl jij heerlijk achterover in je leunstoel zit te genieten van je ego/onkruid vrije tuin, want je hebt perslot keihard gewerkt om die troep eruit te krijgen niet? Omdat je in de veronderstelling bent dat je grondiger dan grondig te werk bent gegaan zou het wel eens kunnen zijn dat jij daarom niet kan voorstellen dat je een stukje hebt over geslagen, terwijl ondertussen dat onkruid onder je voeten kriebelt en zegt:" hela hola, hier ben ik.

Nu helpt het niet om het forum op te doeken of bv over te gaan op bannen, want dan ben je contraproductief bezig. Dat stukje onkruid leeft in jou en zal dus met je meereizen waar je ook gaat en zal daarmee blijven opspelen tot je het hebt opgeruimd. snap je?

Dus als je je iets een halt wilt toeroepen zul je toch nog even moeten wieden in je eigen tuintje en Niets had je daar behulpzaam bij kunnen zijn vanwege de enorme gelijkenis tussen jullie twee. Prachtig spiegel, maar goed, Niets is niet meer, dus op naar de volgende spiegel dan maar, waar die ook vandaan moge komen.

Citaat:
Eigenaardig want dat maakt nou net het verschil Vagebond. En dan heb ik het niet over een drol, maar is al het egoloze leven niet veel aandoenlijker ? De egoloze hond die maar kwispelstaartend met de stok bij je terug komt om hem eindeloos en onvermoeibaar opnieuw weggeworpen te krijgen. Altijd maar die ego's om het aanzien en de macht zien strijden. Ik ervaar hier en nu wederzijds geen ego en geniet van deze ontmoeting.
Het Egoloze zou ik niet aandoenlijk willen noemen Renoir, maar als jij het Egoloze aandoenlijk ziet zijn dan is dat wat jij ziet, morgen is het weer een klootzak die je van het forum moet weren of iets in die geest, lol WiNk

Citaat:
Ik zie alsmaar meer ego aan de kant van die zogenaamde productiviteit, in plaats van minder en dat kan ook niet anders als je bezig bent jezelf te vervolmaken.
Misschien speelt er zich meer af buiten dan op het forum plaatsvindt, maar ik zie hier maar zelden iets dat me hoopvol stemt.
Ja, dat kan ik me voorstellen wanneer je contraproductief bezig bent mbt tot het vergeten onkruid dat onder je voeten groeit, het heeft de neiging zich uit te breiden wanneer het niet gezien wordt omdat de tuinman meent dat ie klaar is met het werk en daarom er, omdat hij een verrekt goede tuinman is, er in zijn tuin geen onkruid kan staan, dus moet het onkruid dat onder zijn voeten kriebelt wel in de tuin van de buurman staan, lol

Citaat:
Ja natuurlijk dat is wat ik hier ook van iedereen vraag te doen om dan vervolgens bij het ego uit te komen, want daar ontspringt die weerstand.
En dan Vagebond, nog maar weer eens opnieuw, die is er niet.
Lieverd ik zeg toch ook niet dat die er is, ik zeg dat er nog een minimaal stukje ego/onkruid in je eigen tuin met je voeten aan het spelen is. En wanneer het met jou voeten speelt staat het in jou innerlijke tuin en niet in die van de buurman, snap je? Hoop toch van harte dat het tot je door gaat dringen Renoir.

Citaat:
Ik zou bijna willen dat ik nog in die ontwikkeling zat om je tegemoet te kunnen komen want je bent zo lief in je behulpzaamheid.
Je hoeft niet in ontwikkeling te zijn om dat laatste stukje onkruid dat onder je voeten kriebelt in je innerlijke tuin met met wortel en tak te verwijderen Renoir, zo groot is het echt niet.

En o ja je hoeft mij niet tegemoet te komen want ik heb geen last van in jou speelt KiSs

Citaat:
Maar nee ook in de tijd dat ik nog met m'n zelfonderzoek bezig was zou ik nooit zo'n ego als Niets als mijn leraar hebben uitgezocht. En nu achteraf kan ik dan ook zeggen waarom hij mij niet dienstbaar zou kunnen zijn geweest, hij heeft teveel ego en ziet niet mij maar zichzelf.
Soms Renoir heb je het niet voor het uitzoeken en schenk het leven jou juist die leraar waar jij niet op zit te wachten. Niets werd je door de hemel geschonken Renoir, als twee druppels water lijken jullie op elkaar. Wat jij in Niets ziet dat ben jij zelf en omgekeerd. Maar goed Niets is niet meer, eeuwig zonde. Maar goed nr 2. Het leven zal je weer nieuwe Nietsen sturen, net zo lang tot je beseft dat jij het bent en niemand anders.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2013, 16:24   #130
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard Reactie op Vagebond

Ik was doende een reactie te formuleren op je quote. Maar je begint naarmate de quote vordert, als vanouds weer sceptisch en sarcastisch, te doen.

Ik zie niet de intentie van je om te begrijpen, ik zie je reageren op wat je wilt zien. Ik zal hier nog wel dat plaatsen wat ik heb geformuleerd. Maar voor de rest is het zoeken naar wat je er probeert in te rammen en er niet is en daartoe ontbreekt me zo onderhand de lust.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Ik denk dat je hier die contraproductiviteit te pakken hebt, alleen moet je het vanuit mij naar buiten richting het forum richten. Het is alleen geen blindheid ik zie dat ik het belang van ego (dus daar) in de hand speel door mijn eigen toedoen. Het ongewilde bestaat er uit dat ik het dan ook een halt wil toeroepen, ik weet alleen niet hoe als ik bannen geen optie blijf vinden. Het forum sluiten dan maar ? Maar afgezien daarvan snap ik wat je bedoelt, denk ik, namelijk dat het bijvoorbeeld toch verdekte rancune is oid. Er knaagt inderdaad iets, maar dan blijk ik met Niets in m'n maag zitten omdat ik het niet weet op te lossen, dat is alles.
Vagebond:

Over wiens rancune heb je het hier Renoir?

En nee ik krijg niet net idee dat je begrijpt wat ik bedoel.

Renoir je hebt toch grondig zelfonderzoek gedaan niet? Zou jij je kunnen voorstellen dat ondanks dat grondige zelfonderzoek er mogelijk heel misschien wel ergens een heel klein geniepig stukje ego-onkruid is blijven staan en dat dat telkens opnieuw weer opspeelt terwijl jij heerlijk achterover in je leunstoel zit te genieten van je ego/onkruid vrije tuin, want je hebt perslot keihard gewerkt om die troep eruit te krijgen niet? Omdat je in de veronderstelling bent dat je grondiger dan grondig te werk bent gegaan zou het wel eens kunnen zijn dat jij daarom niet kan voorstellen dat je een stukje hebt over geslagen, terwijl ondertussen dat onkruid onder je voeten kriebelt en zegt:" hela hola, hier ben ik.

Nu helpt het niet om het forum op te doeken of bv over te gaan op bannen, want dan ben je contraproductief bezig. Dat stukje onkruid leeft in jou en zal dus met je meereizen waar je ook gaat en zal daarmee blijven opspelen tot je het hebt opgeruimd. snap je?

Dus als je je iets een halt wilt toeroepen zul je toch nog even moeten wieden in je eigen tuintje en Niets had je daar behulpzaam bij kunnen zijn vanwege de enorme gelijkenis tussen jullie twee. Prachtig spiegel, maar goed, Niets is niet meer, dus op naar de volgende spiegel dan maar, waar die ook vandaan moge komen.
Wanneer dat het geval is, dat er een 'heel klein geniepig stukje ego-onkruid' is blijven staan dat kan dat niet verborgen blijven in het licht van Bewustzijn. Dat gezegd hebbende terug naar je vraag over wiens rancune ik het heb, dan is dat rancune in de betekenis van dat ego-onkruid dat onwetend in mij verborgen ligt, want daar wilde je toch heen ? Daarover zei ik, om toch mijn goede wil te tonen want ik voel geen rancune, te voelen dat er iets knaagt omdat ik de situatie met Niets niet weet op te lossen. Dat ie zich uit zichzelf heeft opgelost is dan ook een pak van m'n hart.

Ik denk dat je met dat achterover in de leunstoel liggen te genieten van een onkruidvrije tuin als beloning voor keihard werk en het grondiger dan grondiger te werk gaan als aanzet om iets over het hoofd te hebben gezien wel heel erg vrij in je gedachtewereld hebt geassocieerd in je ijver om gelijk te krijgen. Wat het is, is heel simpel en staat in de eerste regel van deze quote. Niets kan meer onzichtbaar blijven in het licht van Bewustzijn. Maar, uit eerdere discussies is me al duidelijk geworden, dat wil er niet bij je in.

Het forum opdoeken, en dat heb ik eerder aangegeven is in de betekenis van dan maar niet gaan stemmen bij die VVD en die PvdA aanhanger. Beide stemmen vallen dan tegen elkaar weg. Ik moet om het verder te verduidelijken erg veel woorden vuil maken en niettemin blijf ik het idee houden dat je het niet zult begrijpen.
Een poging dan nog. Wanneer Napels (voorheen Rome) het door mij voorgestelde doel is en iemand komt hier met veel tamtam vertellen dat Oslo het eigenlijke doel is, dan stop ik liever maar in z'n geheel om de weg naar Napels te duiden.
Als je het forum ziet als een aardige bezigheid en een Renoir die graag de baas wil spelen, dan snap je 'mijn' inzet niet om behulpzaam te zijn bij het te weten komen 'wat' je bent.

Ik sta in dienst van Waarheid en niet in dienst van ego, dus als ego de boventoon voert dan zal ie moeten wijken. Tja ik kan schoffelen in mijn tuintje tot ik een ons weeg ego-onkruid is er niet te vinden. Niets, met z'n ego kan in mijn tuintje niets betekenen, en andere tuintjes hier zou hij voorzien hebben van meer ego-onkruid dan er al in staat.
De gelijkenis werd regelmatig aangehaald als 'het lijkt wel of ik Renoir hoor praten' maar ik hoorde waarheid geen Waarheid, al zal jou dat verschil niets zeggen omdat, en ik zeg het nog maar eens, je het zelfonderzoek niet gedaan hebt, je weet niet wat Waarheid is.


Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Eigenaardig want dat maakt nou net het verschil Vagebond. En dan heb ik het niet over een drol, maar is al het egoloze leven niet veel aandoenlijker ? De egoloze hond die maar kwispelstaartend met de stok bij je terug komt om hem eindeloos en onvermoeibaar opnieuw weggeworpen te krijgen. Altijd maar die ego's om het aanzien en de macht zien strijden. Ik ervaar hier en nu wederzijds geen ego en geniet van deze ontmoeting.
Vagebond:

Het Egoloze zou ik niet aandoenlijk willen noemen Renoir, maar als jij het Egoloze aandoenlijk ziet zijn dan is dat wat jij ziet, morgen is het weer een klootzak die je van het forum moet weren of iets in die geest, lol WiNk
Het egoloze is aandoenlijk en ook hier ken je dat niet dus heeft het geen betekenis voor je.

Ik ken geen klootzakken ik ken alleen ego's en dat heeft een scala aan onhebbelijke eigenschappen. Ik snap de poging Niets tot martelaar te maken (over de doden niets dan goeds, nietwaar ?) maar hij is niet van het forum geweerd, ook anderen, die jij klootzakken noemt, zijn hier niet geweerd, terwijl Sagnaar hier toch in belangrijke mate het doen van zelfonderzoek ondermijnd. Het lijkt wel of je op tweedracht zaaien geilt ?

Citaat:
Soms Renoir heb je het niet voor het uitzoeken en schenk het leven jou juist die leraar waar jij niet op zit te wachten. Niets werd je door de hemel geschonken Renoir, als twee druppels water lijken jullie op elkaar. Wat jij in Niets ziet dat ben jij zelf en omgekeerd. Maar goed Niets is niet meer, eeuwig zonde. Maar goed nr 2. Het leven zal je weer nieuwe Nietsen sturen, net zo lang tot je beseft dat jij het bent en niemand anders.
Ik ben jou ook in de schoot geworpen en wat doe jij er mee ? Wat betreft die 2 druppels water verwijs ik naar wat daarover hierboven reeds is gezegd. Nogmaals je bent vanwege het beperkt zicht niet in staat om te beoordelen, laat staan zien wat er goed voor mij is.
En je vervalt weer in je oude valkuil van suggereren ipv meekijken (dat de vorige quote nog zo goed ging) en daarvan is onze lange samenloop van omstandigheden al doorspekt geweest terwijl dat nooit tot iets zinnigs heeft kunnen leiden, dus ik stop met verder reageren.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.