Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 October 2012, 12:46   #121
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jullie moeten dan ook naar de woonkamer gaan, en daar gaan eten.
Wat zoeken jullie trouwens in de toilet met jullie bordjes met chocoladecroissantjes?
Kan een mens zijn behoeften niet meer doen tegenwoordig zonder pottenkijkers?

Maar wij hebben maar één kamertje meer en één computerke. Alles gebeurd hier voor elkeen aan het zelfde.
Daarom doen wij bijna niet aan behoeften. Er is hier een quasi meerderheid om zelfs de computer weg te doen. Dus die croissantjes zijn een vage herinnering. En pottenkijkers, die zijn altijd welkom, zo gaat de deur ook nog eens open en moeten wij dat niet zelf doen.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:54   #122
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Kijk, dit is zelfkennis.
In de tekst van Renoir zijn er 304 woorden en komen 1823 tekens voor.
Bedoel jij dan dat zelfkennis 304 woorden is en 1823 tekens?
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:55   #123
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Er is, sinds het prille begin al overigens, een reden de 'hap' te sluiten en mogelijk is dat precies de reden waarom het nu gaat.
Je kunt namelijk overal maar 'kennis' tot je nemen van wat 'het' is en de conclusies, ook al ben je van niets er van doordrongen, vervolgens 'gebruiken' om er je eigen jargon op los te laten en het als eigen inzicht te presenteren.

Al het geouwehoer hier dient namelijk tot niks anders want aan waarom het wel gaat 'onderzoek' wordt er niet gedaan. Waar het om gaat is niemands realiteit aan het worden, het is niet meer dan kennis in het hoofd dat steeds verfijndere vormen gaat aannemen.

Men wil alsmaar meer duidelijkheid, weer andere woorden om het te kunnen 'bevatten', er handen en voeten aan te kunnen geven, over 'dat' te kunnen meepraten alsof het gerealiseerd zijn inmiddels een feit is.

In de vroege discussies met Nathan was ik gemotiveerd alle zich in hem verzamelde onzin die als levensgeluk gepresenteerd werden op te blazen, hij zou wel tot inzicht komen. Ik ben hem tot op heden blijven volgen en de enige ontwikkeling die is waar te nemen is dat de onzin is geperfectioneerd.

Het is hier niet anders, de onzin is geperfectioneerd in het verlichte etalageforum, een clubje zichzelf gerealiseerd waanenden en daarin bevestiging zoekende betweters.

**** **********, te weten mevrouw, heeft in haar kritiek op dit forum gewoon gelijk. Ze heeft ook gelijk dat ze de touwtjes strak in handen heeft gehouden en niet gemotiveerde ouwehoers onmiddellijk van haar forum verwijderd. Er kunnen geen *tig verschillend richting gevende kapiteins op een schip die het allemaal voor zichzelf uitstekend voor elkaar hebben, opereren.

Dat is hetgeen telkens opnieuw weer blijkt. Laat het forum gerust een babbelbox blijven, maar heb het niet over het 'onkenbare' alsof dat is geweten.
Jij zegt ont-dekt te hebben Wat' je bent !, mooi.
Op geen enkele wijze kan het verslag in woorden weergeven wat dat Wat' is !, (die conclusie ken jij ook...toch?
Nou zeg jij met grote regelmaat dat Wat' weergeven in woorden niet kan en er niet toe doet, prima.

Je zegt dat er zodanig duiding en verwijzing naar kan zijn dat bij een mens kan dagen dat welke gedachte dan ook een bedekking is van wat juist ont-dekt wil zijn.

Welnu..
Dat Wat' kan niks met dat soort gedachten, niet die van de onwetende en niet van de wetende !.
Dat Wat' is absoluut vrij van welk belang' dan ook, dus... dan is de gedrevenheid om de mogelijkheid van ' laten we zeggen Realisatie' te vertegenwoordigen er niet een van dat Wat' maar van de gedachten !, om geen andere drive dan om de continuiteit van een zelfgecenterd Belang' gaande te houden.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:59   #124
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
In de tekst van Renoir zijn er 304 woorden en komen 1823 tekens voor.
Bedoel jij dan dat zelfkennis 304 woorden is en 1823 tekens?
Looro, het is jouw feestje dus schrijf ook maar wat ik bedoel.

Ik bedoel niets.

Al kun je direct herkennen wat ik bedoel.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:02   #125
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Vroeger of later zijn wij allemaal rein en vrij van geur... (Zelfs Renoir..)
Dat is een moeilijke ... Het lijkt op staren naar iets. Het beeld is verstard en toont zich als een vroeger of later.
In zien blijft de dynamiek van het levende in een hier en nu waardoor ik zie dat alles rein en vrij van geur is. En misschien voor jou gelukkig, er is ook geen Renoir meer.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:03   #126
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht

Dat Wat' is absoluut vrij van welk belang' dan ook, dus... dan is de gedrevenheid om de mogelijkheid van ' laten we zeggen Realisatie' te vertegenwoordigen er niet een van dat Wat' maar van de gedachten !, om geen andere drive dan om de continuiteit van een zelfgecenterd Belang' gaande te houden.
Kijk, zo af en toe wordt er hier ook nog eens iets zinnigs te berde gebracht. Ik zou deze quote voordragen voor een prijs op een gratis lidmaatschap voor een jaar, ongeacht je schrijfsels. Maar ja, mij wordt vanzelfsprekend niks gevraagd.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:03   #127
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Looro, het is jouw feestje dus schrijf ook maar wat ik bedoel.

Ik bedoel niets.

Al kun je direct herkennen wat ik bedoel.
Waarom feest je niet mee, nu je daar toch bent !
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:06   #128
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Kijk, dit is zelfkennis.
Ik zou dit de resultante van een bewustwordingsproces willen noemen, dat kleine zelf zie ik dat niet doen. Dat is alleen maar uit op het persoonlijk gewin.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:12   #129
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ik vraag mij af of iemand zoiets kan regisseren?

Maar sluiten omdat sommigen de uitgang niet vinden is voor mij geen optie tot vertrouwensbreuk.
Omdat ik me zeer bewust ben dat niet te kunnen regisseren is het in de vorm van een klacht, zie Mihaela die dat haarfijn aanvoelt maar waar haar ego er iets uit haar perceptie van maakt.

De vraag is of ik platform willen blijven bieden aan voortschrijdende kennis nu de doelstelling 'zelfonderzoek' niet gehaald wordt. Mentaal slim worden is het denken bevorderen en het ego gehaaid maken zodat het nog moeilijker uit het zadel is te wrikken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:14   #130
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik eis helemaal niks. Ik vraag of je in staat bent te zien waar Mihaela aan refereert. Niet dus. De emmer gaat niet rammelen. Het zal mij aan mijn naad jeuken.
Je komt dan ook voor de gezelligheid hier en draagt je steentje bij aan de meningvorming. Ik richt me hier tot ware zoekers mensen die het jeukt aan de naad.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een leraar die geen guru was Nathan Jiddu Krishnamurti 9 1 March 2015 19:29


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.