Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 October 2016, 15:29   #121
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Laten we terugkomen op het instinct en de rol van het verstand...
Het verstand kan nooit het instinct, opgebouwd gedurende de hele evolutie en eigenschappen ervan uitgeschakeld of versterkt waar de evolutie ze overbodig maakte of juist niet, evenaren...
Ja, het onderwerp is verlegd van geschiedenis naar evolutie. Dat verandert niets aan de denkbeeldigheid van het onderwerp.
Wat ook het standpunt is dat in denkbeeldigheid gevonden wordt, het is geen doodlopende straat maar een voortzetting van denkbeeldigheid.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 16 October 2016, 11:23   #122
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
... Niemand is er aan toe om tot helderheid gebracht te worden.
Niemand is er aan toe om tot het concept gedegen zelfonderzoek gebracht te worden..

En Looro, het is zo klaar als wat dat je last hebt van denkbeeldigheid.

Gedegen zelfonderzoek is met redelijke verbeelding kijken in de eigen onderbroek.

Zo, die moest er nog even uit.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2016, 00:27   #123
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Niemand is er aan toe om tot het concept gedegen zelfonderzoek gebracht te worden..

En Looro, het is zo klaar als wat dat je last hebt van denkbeeldigheid.

Gedegen zelfonderzoek is met redelijke verbeelding kijken in de eigen onderbroek.

Zo, die moest er nog even uit.
Het concept 'gedegen zelfonderzoek' is maar een leidraad. Waar het om gaat is een dialoog over onmiddellijkheid en het verwerken ervan.

Er is voor een dialoog nog geen draagvlak gevonden.
Altijd blijkt het 'ik ben' (ziener, gerealiseerd, verlicht, mijn eigen geschiedenis en evolutie, ...) de dialoog op te schorten in het belang van inzichten, ideeën of zienswijzen. Het concept 'ik ben' wordt niet doorzien.

Ik kan het verwijt dat je mij maakt en de lol dat je eraan beleeft niet bevestigen noch ontkennen. Ik hecht geen belang aan het concept gedegen zelfonderzoek want in de omkering is doorzien dat er geen belang is om dat ik te zijn.

Om dat doorzien van ego gaat het. Dialoog is geen oproep om aan iets te beginnen of aan iets deel te nemen. Het is verwerken van onmiddellijkheid en de dialoog ervan is als gedegen zelfonderzoek.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2016, 02:13   #124
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Gedegen zelfonderzoek is met redelijke verbeelding kijken in de eigen onderbroek.

Zo, die moest er nog even uit.
De (mijn) vrouwelijke 'duit' die nog even IN (en niet uit) 'het zakje' moest : "gedegen zelfonderzoek is de redelijke hand in de eigen verbeeldingsboezem steken"
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2016, 11:22   #125
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tine Bekijk bericht
De (mijn) vrouwelijke 'duit' die nog even IN (en niet uit) 'het zakje' moest : "gedegen zelfonderzoek is de redelijke hand in de eigen verbeeldingsboezem steken"
Het is gewoonte iets af te maken en niets over te houden dan het werk te doen om af te ronden en ander begin te verwerken.
Maar dat lijkt maar zo ... Een open blik laat van binnenuit het werk doen, de omkeerbaarheid verwerken.

Alhoewel het concept overeind blijft, het is niet langer gevuld met inzichten en verbeelding. Het concept 'gedegen zelfonderzoek' is geen in-houd maar onmiddellijkheid zelf. Het concept staat er als verwijzing naar het onzegbare ander begin.

Dat het niet om verbeelding gaat toont de omkeerbaarheid van denkbeeldigheid aan. Wat niet denkbeeldig is verwijst als van werkelijkheid. Het is niet 'de' werkelijkheid maar verwijzing ernaar.
Concepten kunnen noch bevestigd noch ontkend worden maar zijn er als verwijzing naar het onzegbare.
Looro is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.