Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 January 2017, 12:05   #121
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterrenstof Bekijk bericht
Door te laten.... Niets in- en niets uit- sluiten is omarmen in vrijheid...
Dat is zeker mooi gezegd.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2017, 12:07   #122
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Iemand bewust uitsluiten geeft aan dat er iets is wat onder ogen mag gezien worden, of niet?

Ik vind dit forum ook super.

Soms denk ik over jou en Rob: wat een onbewuste zelfingenomen typjes..( sukkels vervangen met typjes.. zie je de vooruitgang?)
En over Looro vraag ik me dan af of ik de enige ben die de wolf in schaapskleren ziet.. maar heb ik nu eigenlijk los gelaten. Ik ben nu een beetje benieuwd of ik zijn taal kan begrijpen.
Over ieder persoon die hier schrijft zie ik ego- streken die alles behalve verlichting laat schijnen.
Over mezelf heb ik een hele lijst, hoef ik het niet te noemen, jullie kennen mijn streken..

Wat ik wil zeggen is, in plaats van iemand uitsluiten, hoe kunnen wij het omarmen?
ideeën?
We omarmen het door het te laten rusten.
__________________
Ik?! Basta!
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2017, 22:01   #123
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Het verwerken van onmiddellijkheid is totaal en volledig. Dit betekent dat er geen subjectiviteit of onderwerp is dat houvast of desgevallend weerstand kan bieden.
De zelfrealisatie is onmiddellijkheid aan bestaan, is als beschikbaarheid hier en nu zonder voorwaarden (zonder onderwerp).

Het effect van het afronden van gedegen zelfonderzoek als onderwerp, als subjectiviteit is geen verworvenheid, geen ervaring noch gevoel, geen gedachte noch idee, maar is er als van ander begin, als dat zijn als van beschikbaarheid zonder voorwaarden. Er is geen verklaring voor de verwerking van onmiddellijkheid dan dat zijn als van ander begin.
...
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2017, 22:21   #124
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht

(Looro gedegen zelfonderzoek gekwaak)
...
Mannen en vrouwen forumbevolkers buiten Looro, Ben en Laurens: verstaan jullie het nu nog niet???
Nu moet Ben de moeite doen om drie puntjes te typen en Looro's gedegen zelfonderzoek gekwaak te citeren.

Het is zooooo simpel!
Verwerk nu toch is de onmiddellijkheid tot ze totaal en volledig is en jullie weten 'wat' je bent!
Gedegen zelfonderzoek als onderwerp afgerond.

Dieper doorpakken verdorie!
Daar gaat dit forum wel over h?. Heel de tijd contraproductief aan het gedegen zelfonderzoek zijn is het toch ook niet dacht ik.
Potverdorie toch, maar niet willen luisteren naar Looro en Ben.
Het is me wat.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2017, 22:52   #125
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Mannen en vrouwen .
Het is me wat.
Vertel...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2017, 23:02   #126
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Vertel...
Awél ja, er wil hier niemand wakker worden. Ben en Looro doen maar moeite en niemand wil de simpele aanwijzingen tot gedegen zelfonderzoek van hen aannemen. Zo gaan we nooit te weten komen 'wat' we zijn!

Hier s?, misschien kan Mooji, één van de grootste in het recente advaita gebeuren, het duidelijker maken:
Youtube / What Is Awakening? ? An interview with Sri Mooji (Published on Dec 29, 2016).

Daar ga ik naar luisteren / kijken nu. 58 min. is een kleintje.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 January 2017, 04:07   #127
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
@Katerie: Je vroeg wat de eerste stap is voor gedegen zelfonderzoek. De eerste stap is zwijgen.
...
Wat is de volgende stap voor gedegen zelfonderzoek?
Ha! Ik heb toevallig zonet zelf de ontbrekende volgende stap van de grootmeester in afgerond gedegen zelfonderzoek gevonden!
Op 12 juli vorige zomer had Looro de juiste volgorde al is aangegeven aan forumlid kweetniet zie ik in dit los bericht.

Zodus voor de aspiranten gedegen zelfonderzoek is de juiste volgorde:
1 zwijgen (oftewel luisteren zie los bericht) en
2 en laatste, hoe kon het ook anders: doorzien van ego en doorpakken op denkbeeldigheid.

En 'het afronden van gedegen zelfonderzoek is weten van ander begin als van beschikbaarheid zonder voorwaarden' (zie los bericht).


Ziezo, men neme een grote kom en beginne aan het gedegen zelfonderzoek tot het afgerond is.

En niet vergeten als het baksel niet helemaal lukt: Dieper doorpakhee!
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 January 2017, 04:30   #128
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

En nog een herinnering aan de aspirant gedegen zelfonderzoeker:
De verklaringen van afgerond grootmeester gedegen zelfonderzoek Looro zijn geen clich?'s er en zijn geen oefeningen etc. te doen zoals hijzelf al eerder schreef.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Deze uitleg lijkt een clich? maar is dat niet. Het is een aanwijzing om het gedegen zelfonderzoek te doen door over waarheid en leugen heen het onbepaalde te ontdekken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
In het afronden van gedegen zelfonderzoek zijn er geen oefeningen, raadgevingen of besprekingen. Ander begin is weten als van onmiddellijkheid, als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Ziezo, beginnen nu maar aan dat onvolprezen gedegen zelfonderzoek.
Er is al genoeg gepriegel in de marge geweest op dit forum.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 January 2017, 11:40   #129
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ha! Ik heb toevallig zonet zelf de ontbrekende volgende stap van de grootmeester in afgerond gedegen zelfonderzoek gevonden!
Op 12 juli vorige zomer had Looro de juiste volgorde al is aangegeven aan forumlid kweetniet zie ik in dit los bericht.

Zodus voor de aspiranten gedegen zelfonderzoek is de juiste volgorde:
1 zwijgen (oftewel luisteren zie los bericht) en
2 en laatste, hoe kon het ook anders: doorzien van ego en doorpakken op denkbeeldigheid.

En 'het afronden van gedegen zelfonderzoek is weten van ander begin als van beschikbaarheid zonder voorwaarden' (zie los bericht).


Ziezo, men neme een grote kom en beginne aan het gedegen zelfonderzoek tot het afgerond is.

En niet vergeten als het baksel niet helemaal lukt: Dieper doorpakhee!
Goed bezig ! Deze wijze van onderzoek zet de ?feiten? op een rijtje.
Om de impact ervan te laten inwerken (om in je beeldspraak te blijven van het bakkerellen) is de tweede stap niet het afsluiten van denkbeeldigheid maar het ontdekken van ander begin als het verwerken van onmiddellijkheid.

Het doorpakken is als het ware het zwijgen losmaken uit denkbeeldigheid waardoor zelf zich afsluit (doorziet) en in het onbepaalde, zelf ontdekt als van ander begin.
Dit afsluiten of afronden is geen be?indigen van denkbeeldigheid maar het doorzien ervan als verwerken, als loskomen uit het onderwerp.

Het verwerken is geen weten zoals je aangeeft in de quote maar is doorzien als van beschikbaarheid zonder voorwaarden. Er is geen onderwerp waarvan weten zich bediend. Er is doorzien van ego als van ander begin.
In die zin is er geen sprake van een proces of een stappenplan. Er is de ontdekking van het onbepaalde om anoniem als van beschikbaarheid te zijn zonder voorwaarden.

Zwijgen is het wonder dat zich voltrekt wanneer het loskomt uit denkbeeldigheid en niet langer de zoektocht moet aangaan om door leugenachtigheid waarheid aan te hangen.

Het doen van gedegen zelfonderzoek is het doorzien van ego. Dat is de enige aanwijzing waar het op staat om tot zelf-verwerking te komen.
Geluk.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2017, 13:25   #130
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is een kwestie van perceptie, stijl. voorkeur, en vermogen om het in te leven in de woorden van de ander. Ik lees in ieders woorden dezelfde boodschap. Het is misschien een kwestie van bereidheid om te lezen wat iemand werkelijk bedoelt.
De ik die in de quote leest en schrijft is bevangen van de hypnotiserende werking van haar subjectieve waarnemingen. Zij hoort dezelfde boodschap bij iedereen omdat zij haarzelf tot maatstaf en centrum heeft gemaakt van haar werkelijkheid. Haar gevoelens misleiden haar telkenmale omdat zij niet uit het centrum van haarzelf-zijn kan loskomen.
De werkelijkheid, die voor haar ook de werkelijkheid van de ander is, is wat zij waarneemt en als gevoel uitdrukt. Ook al weet zij dat zij haarzelf misleidt, zij kan de verlokking niet weerstaan om haar eigen subjectieve voorwaarden op te leggen in wat zij noemt ?de bereidheid om de werkelijkheid te zien?.

Wat zij mist is gedegen zelfonderzoek dat losmaakt uit de waan van ego - het zichzelf als centrum beleven van werkelijkheid -.
Wanneer wordt doorzien dat werkelijkheid en waanzin hetzelfde zijn maar als denkbeeldigheid verschijnen onder verschillende omstandigheden, verdwijnt de behoefte om voorwaarden aan het denkbeeldig zijn (het ego-zijn) op te leggen.
Gedegen zelfonderzoek is met rede, met kritisch verstand vaststellen van Waarheid of anders gezegd van onmiddellijkheid als van ander begin.
Het is uit de redelijkheid van het vaststellen dat er beschikbaarheid zonder voorwaarden is.
Looro is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Forums als gelezen aanmerken Maria Forum; regels, vragen, idee 54 10 June 2010 17:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.