Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 September 2020, 14:49   #1301
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh oké, thanks voor de info.
Graag gedaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Waar het om gaat is de situatie zoals die nu is, en dat die herkent is, of het nu gaat over een originele Guust of jij, who cares?
Niemand.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Maar even voor de orginele Guust: heeft die geen interesse in jou heilige graal? Als ik het zo zie kan hij daar ook wel iets van gebruiken..
Die heeft interesse, heeft twee keer kambo alvorens hij een maagverkleining liet doen. Zijn vrouw ook al twee keer.
Bufo wil hij ook doen. Zijn vrouw ziet psychedelica niet zitten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Guustje Guustje, jij weet toch ook wel dat er niet zo iets bestaat als in ongenade vallen (al wordt door velen gedacht dat dat anders is).
Ik heb lang bij die velen geweest!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Als er ergens iets geboycot wordt zijn wij daar nog altijd zelf verantwoordelijk voor. Met andere woorden ik heb mezelf in de stront geholpen en dus mag ik mezelf er ook weer uit halen. Ik ben ook niet uit de bron, alleen voelt dat momenteel nog wel zo. Laten we zeggen, om kort te gaan, dat ik ff een reisje naar buiten heb gemaakt om nog wat laatste zaakjes af te handelen.
jaja, jij bent zelf de schepper van je realiteit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Moet de video nog even bekijken, had ik geen puf meer voor. Maar je beantwoord met de laatste zin wel een vraag die ik uit nieuwsgierigheid nog had.
Het woord 'Entanglement' in de video > Entanglement, Space-Time Wormholes, and the Brain - John Hagelin, betekend 'verstrengeling'.
Verstrengeling met vorige levens is net als emotionele verstrengeling een ongewenste kluwen waar het lastig uit te geraken in.
kabu is offline  
Oud 2 September 2020, 00:14   #1302
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
ja, Rick Doblin, de spreker eindigt met:

Waarop hij een daverend applaus krijgt!
Ontroerend...
Want ik ben een voorbeeld van een genezen figuur die leed aan COMPLEX PTSD dankzij psychedelica!
Vagebond is offline  
Oud 2 September 2020, 00:44   #1303
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik heb lang bij die velen geweest!
Nu niet meer, dus dat is dan klaar toch?

Citaat:
jaja, jij bent zelf de schepper van je realiteit.
Zeker, en jezelf in de stront helpen, zoals ik eerder opmerkte, is ook maar zeer relatief. Want ik mag dat dan wel zo voelen maar er is bij op de achtergrond altijd dat besef dat ik nu wel dat gevoel mag hebben van in stront zitten maar dat het op de langere termijn zal blijken dat ik dat toch echt totaal verkeerd beoordeeld had omdat er niet zoiets bestaat als stront...JaKnIk


Citaat:
Het woord 'Entanglement' in de video > Entanglement, Space-Time Wormholes, and the Brain - John Hagelin, betekend 'verstrengeling'.
Verstrengeling met vorige levens is net als emotionele verstrengeling een ongewenste kluwen waar het lastig uit te geraken in.
Dat laatste kan mogelijk zijn, zelf heb ik dat echter niet zo ervaren. Bij mij kwamen altijd klusters van verschillende levens in herinnering die voor mij zeer goede en begrijpelijke boodschap hadden. Zoals ik al aangaf: daderschap/slachtofferschap en een paar veelbetekenende gelukkige levens, en de gevolgen daarvan voor mezelf en anderen.
Echter in die BDE mbt dat sleutelleven waar ik het eerder over had viel dat allemaal weg, met andere woorden er bleef niks over, het was een schokkende ervaring, dat alles wat ik mee had gemaakt en nog mee ga maken nooit gebeurd is.
Maar ja ondertussen weet ik dus wel zo'n beetje alles over vorige levens en hoe mensen dat met zich mee kunnen nemen naar een ander leven en daar last van hebben, ik ben daar zelf bv een schoolvoorbeeld van, onverklaarbare angsten en veel nachtmerries die niet te relateren waren aan mijn huidige leven en door die spontane herinneringen plots op hun plek vielen met als welluidend slot het sleutelleven...En dan ben ik weer rond JaKnIk
Vagebond is offline  
Oud 2 September 2020, 01:26   #1304
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nu niet meer, dus dat is dan klaar toch?
Tot zondag 25 aug 2019, de dag voor men Nabij-de-Dood-ervaring, nog wel. Toen wou ik mijn hoofd nog afhakken want wat bezeten van relaties en seks. Ik kon een bepaalde vrouw al 5 jaar niet meer uit mij gedachten krijgen. Maandag middag erop, was 't klaar toen een bepaalde molecule mijn van kleins af neurotisch gevormde brein ingrijpend in de war stuurde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zeker, en jezelf in de stront helpen, zoals ik eerder opmerkte, is ook maar zeer relatief. Want ik mag dat dan wel zo voelen maar er is bij op de achtergrond altijd dat besef dat ik nu wel dat gevoel mag hebben van in stront zitten maar dat het op de langere termijn zal blijken dat ik dat toch echt totaal verkeerd beoordeeld had omdat er niet zoiets bestaat als stront...JaKnIk
De stront, het stinkende, het meest duistere wat zich op je pad aandient kan je bevrijding zijn.
Zo begrijp ik sinds mijn BDE het bekende 'heb je vijanden lief' wat natuurlijk betekend: 'heb geen vijanden'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Maar ja ondertussen weet ik dus wel zo'n beetje alles over vorige levens en hoe mensen dat met zich mee kunnen nemen naar een ander leven en daar last van hebben,
Daar last van hebben bedoel ik dan met 'verstrengelingen'.
Of je nu verstrengeld zit met mensen in dit 'huidige' leven, over 'vorige' levens, je bent niet vrij, je kleeft nog in een web van energieën.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
ik ben daar zelf bv een schoolvoorbeeld van, onverklaarbare angsten en veel nachtmerries die niet te relateren waren aan mijn huidige leven en door die spontane herinneringen plots op hun plek vielen met als welluidend slot het sleutelleven...En dan ben ik weer rond JaKnIk
Je bent wel echt iemand van de reïncarnatie! JaKnIk
Ga je er dan uit van uit dat je bezeten kan zijn door slechte geesten?
En uitdrijvingen, die voorkomen in religies van allerlei samenlevingen, zinnig kunnen zijn?
kabu is offline  
Oud 2 September 2020, 01:44   #1305
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Terwijl ik je lees speelt volgende liedje op de achtergrond.

Donny Hathaway - A Song For You

Vooral de laatste noot, man, zo prachtig, mooiste van het hele liedje...
Vagebond is offline  
Oud 2 September 2020, 02:04   #1306
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Bedtijd voor mij nu.
ReadU later.
kabu is offline  
Oud 2 September 2020, 02:08   #1307
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Tot zondag 25 aug 2019, de dag voor men Nabij-de-Dood-ervaring, nog wel. Toen wou ik mijn hoofd nog afhakken want wat bezeten van relaties en seks. Ik kon een bepaalde vrouw al 5 jaar niet meer uit mij gedachten krijgen. Maandag middag erop, was 't klaar toen een bepaalde molecule mijn van kleins af neurotisch gevormde brein ingrijpend in de war stuurde.
Zo als ik al zei:" dus is het nu klaar." Lief van je dat met bovenstaande quote tgt ook even je nieuwe verjaardag prijs geeft en die is dus net achter de rug

Citaat:
De stront, het stinkende, het meest duistere wat zich op je pad aandient kan je bevrijding zijn.
Zo begrijp ik sinds mijn BDE het bekende 'heb je vijanden lief' wat natuurlijk betekend: 'heb geen vijanden'.
Je zegt het zoals ik het zie. Dus zeg ik:" mijn val was/is een zegen in vermomming, en nog niet zo lang geleden zag ik daar plots de zon in schijnen, het begint te dagen, en ik ben blij...


Citaat:
Daar last van hebben bedoel ik dan met 'verstrengelingen'.
Of je nu verstrengeld zit met mensen in dit 'huidige' leven, over 'vorige' levens, je bent niet vrij, je kleeft nog in een web van energieën.
Mooi zeg je dat kabu KiSs


Citaat:
Je bent wel echt iemand van de reïncarnatie! JaKnIk
Ga je er dan uit van uit dat je bezeten kan zijn door slechte geesten?
En uitdrijvingen, die voorkomen in religies van allerlei samenlevingen, zinnig kunnen zijn?
Was.....maar ook al is het 'was' de verhalen zijn nog.

Voor mij hangt alles samen met geloof, wanneer je gelooft in het bestaan slechte geesten buiten jouzelf dan kunnen ze ook bezetten. Ik geloof niet in slechte geesten die mij kunnen bezetten behalve dat mijn eigen negatieve gedachten mij kunnen bezetten. Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat er wel een poppetje is dat er plezier aan heeft beleeft zichzelf angst aan te jagen met de gedachten aan slechte geesten die haar zouden kunnen straffen.

Tgt zie ik me nu bevinden in soort van spagaat want zoals je zegt er kan een verstrengeling ontstaan van gelijk geaarde energieën wat je dan een vorm van bezetenheid kan noemen, snap je waar ik heen wil?
Vagebond is offline  
Oud 2 September 2020, 02:11   #1308
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Bedtijd voor mij nu.
ReadU later.
U is wijs, voor mij ook eigenlijk bedtijd, dus idd van het zelfde en welterusten
Vagebond is offline  
Oud 2 September 2020, 14:52   #1309
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Liedjes die ik mooi vind en de laatste tijd veel naar luister:

Dit is voor mij een liedje door het universum gezongen voor hen wiens warme hart bevroren is geraakt.

The First Time Ever I Saw Your Face


Zonder persoonlijke uitleg...

Stevie Wonder - They Won't Go When I Go
Vagebond is offline  
Oud 2 September 2020, 18:18   #1310
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Mooi zeg je dat kabu KiSs
Dank je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Je bent wel echt iemand van de reïncarnatie! JaKnIk
Ga je er dan uit van uit dat je bezeten kan zijn door slechte geesten?
En uitdrijvingen, die voorkomen in religies van allerlei samenlevingen, zinnig kunnen zijn?
Was.....maar ook al is het 'was' de verhalen zijn nog.

Voor mij hangt alles samen met geloof, wanneer je gelooft in het bestaan slechte geesten buiten jouzelf dan kunnen ze ook bezetten. Ik geloof niet in slechte geesten die mij kunnen bezetten behalve dat mijn eigen negatieve gedachten mij kunnen bezetten. Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat er wel een poppetje is dat er plezier aan heeft beleeft zichzelf angst aan te jagen met de gedachten aan slechte geesten die haar zouden kunnen straffen.

Tgt zie ik me nu bevinden in soort van spagaat want zoals je zegt er kan een verstrengeling ontstaan van gelijk geaarde energieën wat je dan een vorm van bezetenheid kan noemen, snap je waar ik heen wil?
Ik heb zo wel een vermoeden waar je heen wil als je spreekt over "een verstrengeling van gelijk geaarde energieën wat je dan een vorm van bezetenheid kan noemen".

Ik ben zelf verschillende keren bezeten geweest van iemand en de ander van mij, wat niet altijd zo hoeft te zijn bij beide partijen, maar meestal is het wel wederzijds.
'Soort' trekt soort aan,' soort' zoekt soort op.
Anders gezegd: gelijk "geaarde"(?) energieën zoeken elkaar op.

Dat zal je bedoelen vermoed ik.
Ik heb ook verschillende vrouwen aangetrokken / opgezocht die bezeten waren van begeerte, net als ik, (spiegeltje spiegeltje aan de wand).
Ik heb ook heel het spel doorzien van SM (sado-masochisme) in al zijn vormen, zowel seksueel als emotioneel of combinatie ervan.

Dat zijn toestanden van bezetenheid. Men wil elkaar bezitten uit angst voor vrijheid.
De (emotionele)Sadist heeft daar zo zijn listige psychologische trukendoos voor om iemand onderdanig aan hem / haar te maken en de (emotionele)masochist heeft eveneens zijn trukendoos ook om een sadist aan hem / haar te binden.

Alle vormen van bezetenheid, zij het iemand willen bezitten of bezit van iemand willen zijn, hebben angst voor vrijheid als oorsprong. Maar die angst zit heel, maar dan ook HEEEL diep in de psyche verborgen. Daar kan je zo maar niet bij.
Is dat waar je naar toe wil?
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.