Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 December 2013, 18:14   #1301
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht

Gaat t bij jou een beetje ?
Het gaat redelijk tot Ok. Het is zeker te doen.

Vandaag heb ik getekend. Ik koos een appel om te tekenen, en ik merkte dat ik mezelf bijna niet kan toestaan om zo een oppervlakkig iets te doen terwijl ik weet dat ergens anders op de wereld mensen honger lijden.

Ik had een appel in mijn hand, wilde het tekenen terwijl ik me bewust van was dat er mensen zijn die honger hebben, en graag hun tanden in zouden willen zetten in zo een mooie appel. Of er aan zouden willen moffelen, als ze geen tanden hebben.
Ik wist even op dat moment niet hoe dit op te lossen. Ik werd me heel erg bewust van het gevoel van depressiviteit in mijn maag.
Hoe los ik de honger in de wereld op?

Ben gaan tekenen.

Het is best mooi geworden, ik heb gevoel voor kleuren. De rondingen van de appel mogen wat beter tot hun recht komen, ik wil graag meer gaan oefenen met tekenen.
Geluk stroomt door me heen als ik de kleuren door elkaar meng. Het is onvoorstelbaar wat voor wonderen plaats vinden onder mijn ogen, en dat alleen al bij het combineren van twee kleuren op het kleurenpalet.
Kan ik mezelf toestaan om gelukkig te zijn? Soms ben ik iets te streng voor mezelf. Tijdens tekenen vergeet ik totaal mijn pijn, ik heb geen idee of ik dan pijn heb.

Na de accupunctuur-behandelingen heb ik toch de helft minder pijn merk ik. Alsnog is mijn lichaam pijnlijk, maar vooral mijn maag toont veel spanning. Het voelt als een soort 'depressie'.
De pijn in de rug, en nek, en overal, is zeker veel minder, maar voel me nog niet vrij van.
Mihaela is offline  
Oud 18 December 2013, 18:18   #1302
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
, ik ben van de morf af.
Hoe is jouw dag geweest?
Mihaela is offline  
Oud 18 December 2013, 18:51   #1303
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoe is jouw dag geweest?
Ook goed te doen.

Tekenen... ook leuk...
Gebruik je potloden, verf, stiften, krijt, of...?

(Ergens "aan moffelen" ?)
Mars is offline  
Oud 18 December 2013, 19:09   #1304
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Ook goed te doen.

Tekenen... ook leuk...
Gebruik je potloden, verf, stiften, krijt, of...?
acrylverf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
(Ergens "aan moffelen" ?)
weet je, het woord moffelen kwam in me op. Ik vroeg me ook af waarom ik niet het woord zuigen of sabbelen gebruikte. Ik ben bij jou voorzichtig met zulke worden.
Je gebruikt geen morf meer, dus de Mars die ik soms uit de weg ga wegens dat wat ik bij jou als vunzigheid ervaar, is nu weer los. Dus ben gewoon voorzichtig.
Uiteindelijk heb ik het verkeerde woord gebruikt. wegmoffelen zou een beetje in de buurt kunnen komen, maar ik bedoelde er aan zuigen, of eigenlijk het beste woord zou sabbelen zijn.

zo een arm mensje, zonder tandjes, die aan een appel sabbelt.. zie je het voor je?
Mihaela is offline  
Oud 18 December 2013, 19:20   #1305
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
acrylverf.
Jeuiz, dat lijkt me moeilijk, droogt zo snel...
Op doek of hout ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
weet je, het woord moffelen kwam in me op. Ik vroeg me ook af waarom ik niet het woord zuigen of sabbelen gebruikte. Ik ben bij jou voorzichtig met zulke worden.
Je gebruikt geen morf meer, dus de Mars die ik soms uit de weg ga wegens dat wat ik bij jou als vunzigheid ervaar, is nu weer los. Dus ben gewoon voorzichtig.
Uiteindelijk heb ik het verkeerde woord gebruikt. wegmoffelen zou een beetje in de buurt kunnen komen, maar ik bedoelde er aan zuigen, of eigenlijk het beste woord zou sabbelen zijn.
zo een arm mensje zonder tandjes dat aan een appel sabbelt.. zie je het voor je?
Ergens aan moffelen... ik vind het een aanwinst voor de Nederlandse taal.
Eerlijk is eerlijk: morf is slecht voor de strakke plasser.
Zou er eigenlijk weer even lekker mee willen rondswaffelen.
Mars is offline  
Oud 18 December 2013, 23:10   #1306
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Jeuiz, dat lijkt me moeilijk, droogt zo snel...
Op doek of hout ?
Helemaal niet moeilijk joh, op behangpapier heb ik vandaag met een vriendin geoefend. Is super goedkoop zo een rol, en als je toch moet oefenen beter een rol van 1 euro kopen, kan je honderden stukjes eruit halen. Uiteindelijk is de bedoeling op doek, maar je kan eigenlijk op allerlei materialen doen.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Ergens aan moffelen... ik vind het een aanwinst voor de Nederlandse taal.
Eerlijk is eerlijk: morf is slecht voor de strakke plasser.
Zou er eigenlijk weer even lekker mee willen rondswaffelen.
Ja, bijzonder dat het zo 'voelbaar' was, dat jij onder de morf anders was. Ook duidelijk in je taal was het, je begon gelijk met woorden als ''lullen'' en zo ..
Ik dacht: Oh nee, Mars is back !!
(tis toch erg, kan met jou alleen praten als je zwaar onder de morf ben. . grapje hoor.. of niet helemaal grapje )

Wil je nog wat meer over vertellen? waren je gedachten ook anders? Is je geest heel helder geweest daardoor, of toch door de pijn, dat onder de morf lag/ligt(?), verkeerde je onder een soort roes?

slaap lekker Mars, ben benieuwd of je weer nodig hebt voor de nacht.
Kan je nu al meer doen dan de laatste dagen, en langer staan?
Mihaela is offline  
Oud 19 December 2013, 10:04   #1307
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Helemaal niet moeilijk joh, op behangpapier heb ik vandaag met een vriendin geoefend. Is super goedkoop zo een rol, en als je toch moet oefenen beter een rol van 1 euro kopen, kan je honderden stukjes eruit halen. Uiteindelijk is de bedoeling op doek, maar je kan eigenlijk op allerlei materialen doen.
Cool, heb al het 1 en ander met google gevonden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja, bijzonder dat het zo 'voelbaar' was, dat jij onder de morf anders was. Ook duidelijk in je taal was het, je begon gelijk met woorden als ''lullen'' en zo ..
Ik dacht: Oh nee, Mars is back !!
(tis toch erg, kan met jou alleen praten als je zwaar onder de morf ben. . grapje hoor.. of niet helemaal grapje )
Of er is betere communicatie omdat ik zo immobiel en pijnvol, cq ziek was.
Ik had de tijd om wat Mooji satsangs 2013 in Rusland op YouTube te bekijken.
Mooji, over ziekte, zo ongeveer:
- ik mag je meer als je ziek bent; nederiger, zachter, vriendelijker, dankbaarder,
minder ego -

Ik zal bij jou mijn sexcapades ietwat beteugelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wil je nog wat meer over vertellen? waren je gedachten ook anders? Is je geest heel helder geweest daardoor, of toch door de pijn, dat onder de morf lag/ligt(?), verkeerde je onder een soort roes?
Die roes viel een beetje tegen, had r eigenlijk meer van verwacht.
Toch meende ik, toen ik het snachts innam, een omslag naar een soort "tevreden kneuterigheid" te bespeuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
slaap lekker Mars, ben benieuwd of je weer nodig hebt voor de nacht.
Kan je nu al meer doen dan de laatste dagen, en langer staan?
Dank. Heb om 01:30 toch nog maar even een morfje weggemoffeld.
Kan iets langer staan, ga iets soepeler de trap of/af, kan wat meer rechtop zitten,
zit iets makkelijker op het toilet.
Ik zie het nog maar even aan. De operatie die me nu is aangeboden en vergoed wordt,
is er één waarbij een deel van mn wervel en een tussenwervel sneuvelt.
Het nog even aanzien had ook de goedkeuring van de neurochirurg.
Mars is offline  
Oud 19 December 2013, 18:53   #1308
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Cool, heb al het 1 en ander met google gevonden...
heb je interesse in tekenen/schilderen?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
- ik mag je meer als je ziek bent; nederiger, zachter, vriendelijker, dankbaarder,
minder ego -
Ik weet het niet of jij dit zo bedoelt maar ik merk bij mezelf dat nu dit gesprek voor mij mogelijk is, en niet alleen mogelijk maar het voelt ook dichtbij. Ik laat je dichter bij mijn pijn, zo voelt dat voor mij. Zeker voel ik me nog een beetje alert, en voorzichtig, maar er is wel openheid wat mij betreft.
Ik voel me een beetje toegankelijk - Uiteraard komt dat omdat ik een egotripper ben, en als iemand minder ego laat zien kan mijn egotje ook rusten, en komt een zachtaardige geënteresseerde persoon naar boven. Ego hoeft niet zo te vechten...



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Ik zal bij jou mijn sexcapades ietwat beteugelen.
Ach ja, het is uiteraard je eigen keuze. Als ik geconfronteerd word, is mijn ego die weer onderzocht dient te worden. Maar moet ik eerlijk zijn, zo vind ik wel gezellig/veilig, als ik geen sexcapades van Mars bespeur ..




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Toch meende ik, toen ik het snachts innam, een omslag naar een soort "tevreden kneuterigheid" te bespeuren.
kan je dit met andere worden uitleggen? maak een leuk verhaal voor mij.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Heb om 01:30 toch nog maar even een morfje weggemoffeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Kan iets langer staan, ga iets soepeler de trap of/af, kan wat meer rechtop zitten,
zit iets makkelijker op het toilet.
Heel pittig hoor Mars. Fijn de kleine stapjes...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Ik zie het nog maar even aan. De operatie die me nu is aangeboden en vergoed wordt,
is er één waarbij een deel van mn wervel en een tussenwervel sneuvelt.
Het nog even aanzien had ook de goedkeuring van de neurochirurg.
Wat zijn de gevolgen van zo een operatie, kan je daarna nog 'redelijk' goed functioneren?
Mihaela is offline  
Oud 19 December 2013, 22:34   #1309
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Hoe gaat het hier in de ziekenboeg?
Nadje is offline  
Oud 19 December 2013, 22:43   #1310
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
heb je interesse in tekenen/schilderen?
Ja. Op voortgezet onderwijs overwogen er iets beroepsmatig mee te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik weet het niet of jij dit zo bedoelt maar ik merk bij mezelf dat nu dit gesprek voor mij mogelijk is, en niet alleen mogelijk maar het voelt ook dichtbij. Ik laat je dichter bij mijn pijn, zo voelt dat voor mij. Zeker voel ik me nog een beetje alert, en voorzichtig, maar er is wel openheid wat mij betreft.
Ik voel me een beetje toegankelijk - Uiteraard komt dat omdat ik een egotripper ben, en als iemand minder ego laat zien kan mijn egotje ook rusten, en komt een zachtaardige geënteresseerde persoon naar boven. Ego hoeft niet zo te vechten...
Ik begin je geloof ik een beetje te begrijpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
kan je dit met andere worden uitleggen? maak een leuk verhaal voor mij.
Die hou je dan even te goed. Komt waarschijnlijk door wijn en pijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat zijn de gevolgen van zo een operatie, kan je daarna nog 'redelijk' goed functioneren?
Het is niet helemaal met zekerheid te zeggen. Het risico op pijn en spieruitval blijft bestaan.
Mocht het zover komen, misschien kiezen we dan voor de PTED-methode, moeten we wel zelf 8000 ophoesten.

Slaap diep.
Mars is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.