Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 September 2020, 20:55   #1311
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Dank je.


Ik heb zo wel een vermoeden waar je heen wil als je spreekt over "een verstrengeling van gelijk geaarde energieën wat je dan een vorm van bezetenheid kan noemen".

Ik ben zelf verschillende keren bezeten geweest van iemand en de ander van mij, wat niet altijd zo hoeft te zijn bij beide partijen, maar meestal is het wel wederzijds.
'Soort' trekt soort aan,' soort' zoekt soort op.
Anders gezegd: gelijk "geaarde"(?) energieën zoeken elkaar op.

Dat zal je bedoelen vermoed ik.
Ik heb ook verschillende vrouwen aangetrokken / opgezocht die bezeten waren van begeerte, net als ik, (spiegeltje spiegeltje aan de wand).
Ik heb ook heel het spel doorzien van SM (sado-masochisme) in al zijn vormen, zowel seksueel als emotioneel of combinatie ervan.

Dat zijn toestanden van bezetenheid. Men wil elkaar bezitten uit angst voor vrijheid.
De (emotionele)Sadist heeft daar zo zijn listige psychologische trukendoos voor om iemand onderdanig aan hem / haar te maken en de (emotionele)masochist heeft eveneens zijn trukendoos ook om een sadist aan hem / haar te binden.

Alle vormen van bezetenheid, zij het iemand willen bezitten of bezit van iemand willen zijn, hebben angst voor vrijheid als oorsprong. Maar die angst zit heel, maar dan ook HEEEL diep in de psyche verborgen. Daar kan je zo maar niet bij.
Is dat waar je naar toe wil?
Ja, dat is een hele goede weergave, en uitleg waar het in principe vandaan komt, van één vorm van bezetenheid.
Toevoegend: wanneer we dan de geestenswereld, alles is energie dus waarom zouden er geen zielen zijn die nog ergens rondzweven, erbij betrekken dan is het dus ook heel goed mogelijk dat er zo iets als bezetenheid bestaat, denk je niet. Een geest die zichzelf heeft vastgeplakt aan een mens bv om nog wat zaken uit te leven via die mens?
Vagebond is offline  
Oud 2 September 2020, 23:49   #1312
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Catharsis

Nog snel voor ik in bed kruip... morgen of overmorgen misschien meer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Toevoegend: wanneer we dan de geestenswereld, alles is energie dus waarom zouden er geen zielen zijn die nog ergens rondzweven, erbij betrekken dan is het dus ook heel goed mogelijk dat er zo iets als bezetenheid bestaat, denk je niet. Een geest die zichzelf heeft vastgeplakt aan een mens bv om nog wat zaken uit te leven via die mens?
Ik heb vier keer in mijn leven een soort van exorcisme beleeft. Ik ging echt in angst voor 'iets' in mezelf dat ik niet (meer) kende.
1ste keer was 30 jaar geleden op mijn 30ste tijdens mijn eerste rebirth-sessie.
Als ik erover vertel kan ik geen ander beeld verzinnen dan de film "the exorcist". Er kwamen zware diepe klanken tot gebrul uit mij terwijl mijn hoofd van links naar recht sloeg.

2de keer was 10 jaar later tussen mijn 40 en 41ste levensjaar. Toen heb ik bijna een vrouw vermoord en de energie die toen door me heen raasde beschrijf ik als de hulk, dat groen 'monster' dat woedend om zich heen slaat.

3de keer was rond mijn 50, toen ik een verhouding had met een 23 jaar jongere vrouw, die zo kwam na enkele maanden boven drijven, een geheime incest-verhouding met de broer van haar moeder had sinds haar 12 ste jaar.
Ik dacht de boel in die familie is te kunnen gaan ophelderen en het resultaat was dat er vanuit die familie met zijn allen op mij geschoten werdt.
Ik had een beerput opengelegd en kreeg de inhoud over mij.
Van heel die toestand heb ik drie jaar dagelijks hartritme stoornissen gehad en had Xanax nodig in het week-end om mijn job te kunnen doen en dronk een fles Wodka per week om toch is enkele uurtjes per dag geen onrustige hartkloppingen te ervaren.
En 's nachts kreeg ik nachtmerries van duivels en monsters, draaikolken waarin ik gezogen werdt etc. waardoor ik dacht gek aan het worden te zijn, of bezeten van zielen die ergens rond zweven, geesten uit die familie, vrijgekomen geesten uit die beerput die me achtervolgden, een geest die zich aan mij had vastgeplakt om nog wat zaken uit te leven etc. Ik overwoog om me te laten opnemen in de psychiatrie.

4de keer was vorig jaar de dag na mijn Nabij-de-Dood-ervaring, tijdens een CHANGA 'trip'. Weer die bezetenheid door de duivel, algoed zat ik afwisselend in die trip ook voor de helft als een Boeddha onder de boom waar hij verlicht werdt, maar maar voordat gebeurde, enorme legers brandende pijlen op hem afschoten die eens boven hem,... neerdwarrelden als rozenblaadjes (zie YouTube / Little Buddha fragment).
Oef, ook de Boeddha energie was er toen de helft van de tijd dus. Maar toch vroeg ik me af wat die halve duivelse-bad trip toch weer betekende. Ik kon dat niet plaatsen.
Was ik dan toch al heel mijn leven bezeten door entiteiten, maar hadden die intussen toch wel wat minder vat op mij gekregen???
Zoveel vragen.
En dan begon mijn research naar wat me overkomen was in die psychedelische warrior retreat en vond ik dit artikel op internet:

"DE MOLECULE VAN DE CONDITIONERING (deel 1). Over het systeem van zelfkennis van de energetische vingerafdruk die we geërfd hebben van de ouders. Om herhaling te vermijden."
waaruit...
Citaat:
Wij mensen zijn niet het verleden en zijn niet wat we beleefd hebben. We zijn niet onze ouders. Maar het is duidelijk dat we leven alsof we hen wel waren en daarom is het hoogstnoodzakelijk om ons te des-identificeren met deze energetische wortels. Het werk is lastig want wanneer we doorhebben wat de wortels van ons lot zijn, zitten deze reeds diep in onze psyche en vormden ze reeds onze manier van zijn. Vandaar dat het zich vrij maken van deze onbewuste invloeden gelijk gesteld kan worden met een authentiek exorcisme. Maar het zijn niet precies demonen die we kunnen loslaten, wel de meest basale en invloedrijke energieën die de realiteit waarin we leven, hebben vorm gegeven.
Bingo!
Niks entiteiten uit de geesteswereld die van mij bezit genomen hadden vanaf mijn geboorte.
Wel puur trauma's in mij -opgebouwd in de eerste twaalf jaar in mijn leven, gedurende mijn verblijf in een emotioneel concentratiekamp- die demonische vormen hadden aangenomen en om de 10 jaar, beginnende vanaf mijn 30ste levensjaar, als bij 'toeval' een uitweg vonden.

Zie ook de theorie over catharsis binnen de psychologie, die stelt dat het aan het licht brengen en uiten (Engels: venting) van traumatische herinneringen en de ermee gepaard gaande emoties een verlichtend effect hebben op de psychologische gesteldheid van de patiënt.
OF Catharsis (religie), zuivering van lichaam en ziel.

Slaaplekker.
kabu is offline  
Oud 3 September 2020, 09:29   #1313
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Nog snel voor ik in bed kruip... morgen of overmorgen misschien meer.

knip,knip, knip voor nu.

Slaaplekker.
Goedemorgen, wanneer je dit leest is het mogelijk middag of avond, dus goedmiddag/avond. Net wakker, was ik al heerlijk in dromeland toen jij slaaplekker schreef, dus ik blijf nu nog even op wakker staan... Mijn god wat een ellenlange inleiding om te zeggen dat ik vandaag hier waarschijnlijk ook niet zal zijn omdat ik naar Marianne, mijn coach, ga voor een behandeling, die er waarschijnlijk, niet eens waarschijnlijk, zeker een stuk vrediger aan toe zal gaan dan jou kambo behandeling, zag zojuist het plaatje/gevoel bij het woord 'jakkes' in combi met Kambo, en moest, sorry, toch ff glimlachen hoor, lol, jij liever dan ik, eerlijk waar JaKnIk

Hoe dan ook ik zal dus op een later tijdstip bij je terug zijn voor wat commentaar op wat je geschreven hebt. Je mag alvast weten dat ik bij dat verhaal heel erg heb moeten glimlachen en/of zelfs luidop moest lachen.

Hoop dat je een beetje goed/vredig door die kambo sessie bent gerold? Ik ga afsluiten en proberen mijn hoofd alvast een beetje leeg te maken, see you later voor meer
Vagebond is offline  
Oud 4 September 2020, 02:48   #1314
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard bijgeloof & projectie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Goedemorgen, wanneer je dit leest is het mogelijk middag of avond, dus goedmiddag/avond. Net wakker, was ik al heerlijk in dromeland toen jij slaaplekker schreef, dus ik blijf nu nog even op wakker staan...
Ben nu net wakker geworden. Was in slaap gevallen om 20u gisteravond na heel felle memorabele rapé en kambo sessie gistermorgen om 11u.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Goedemorgen, wanneer je dit leest is het mogelijk middag of avond, dus goedmiddag/avond. Net wakker, was ik al heerlijk in dromeland toen jij slaaplekker schreef, dus ik blijf nu nog even op wakker staan... Mijn god wat een ellenlange inleiding om te zeggen dat ik vandaag hier waarschijnlijk ook niet zal zijn omdat ik naar Marianne, mijn coach, ga voor een behandeling, die er waarschijnlijk, niet eens waarschijnlijk, zeker een stuk vrediger aan toe zal gaan dan jou kambo behandeling, zag zojuist het plaatje/gevoel bij het woord 'jakkes' in combi met Kambo, en moest, sorry, toch ff glimlachen hoor, lol, jij liever dan ik, eerlijk waar JaKnIk
Ja ja, was weer niet gewoon, ook voor de begeleidster zou het een memorabele beleving blijven om ons (ik en mijn wonderlijk van kanker herstellende vriend Jan) bezig te zien. Het was een slagveld zei ze. Meer daarover vertel ik later misschien in betreffende topic over kambo en bufo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je mag alvast weten dat ik bij dat verhaal heel erg heb moeten glimlachen en/of zelfs luidop moest lachen.
Geen kattepis dat 'levens'-verhaal. Ik kijk er alvast op terug met de de woorden, 'boeiend' en vruchtbaar'.
Dat verhaal dus om aan te geven dat ik niet mee ga in de idee van bezetenheid waaruit dan ook weer het idee van exorcisme ontstaan is, zoals gehanteerd in de Katholieke Kerk, Anglicaanse Kerk, het Protestantisme, Spiritisme, Islam en tenslotte in het sjamanisme, waarin de vaststelling: hij / zij is bezeten van entiteiten gemeengoed is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Toevoegend: wanneer we dan de geestenswereld, alles is energie dus waarom zouden er geen zielen zijn die nog ergens rondzweven, erbij betrekken dan is het dus ook heel goed mogelijk dat er zo iets als bezetenheid bestaat, denk je niet. Een geest die zichzelf heeft vastgeplakt aan een mens bv om nog wat zaken uit te leven via die mens?
Als dat jouw beleving is, het zij zo. Wie ben ik om dat in twijfel te trekken.
In de 30 jaar dat ik vele gesprekken met mijn gnosticus heb gehad is er zelden over 'bezetenheid' gesproken.
Slechts één keer is hij er wel diep op ingegaan en dat was 10 jaar geleden, toen ik bijna emotioneel verzoop is dat incest-drama dat ik dacht te kunnen gaan oplossen en hem uitleg vroeg over wat voor toestanden met vrouwen ik toch zo dikwijls terechtkom..
Toen ging het zo:

Citaat:
Juni 2009.

Gnosticus: besef hoe het nog in jou leeft.
De massa heeft nog ego. Maar die zitten niet in die emoties. Gij zit heel sterk in die emoties van lijden dat te maken heeft met relaties en seksualiteit.
Bijvoorbeeld, jouw vriend Jan, die zal ook nog een ego hebben, waar dat hij zich moet van losmaken, maar die zit niet in dat waar gij zo onder lijd.
Ik ga een vies woord zeggen, en ik ken dat van mijn eigen ook: dat is een kleine vorm van bezetenheid, ook van waanzin. Ik herken dat in mijn eigen ook. Dan denk ik: dat kan niet, dat kan toch niet! Jawel, het is geweest.

Bezoeker (ik, kabu toen): van waaruit ontstaat die waanzin? ja, ik weet het antwoord zelf: het zoeken naar veiligheid.

Gnosticus: Voilà jong, en die is ontstaan vanuit uw geboorte. Die heeft zich opgestapeld tot een vorm van waanzin. In onwetendheid heb je niet geweten dat je daar mede hebt aan gebouwd.

Bezoeker: Dat zijn angstbeelden die gij en ik hebben opgepakt in onze geboortetoestanden.

Gnosticus: ja, en daar zijn wij iets mee gaan doen met het idee er iets goed van te maken. Maar 't is verkeerd gelopen, omdat we niet beter wisten, zijn we nog meer pijn gaan opzoeken, omdat we pijn alleen erkenden als een deel van ons leven en dat heeft ons tot bezetenheid en waanzin gebracht.
Je mag al blij zijn dat je niet waanzinnig bent geworden! Het heeft ons alleen gebracht tot de waangedachte, tot de waanzin.

Bezoeker: ja, want anders hadden we in de gevangenis terechtgekomen. Passionele moordenaars.

Gnosticus: ja, gegarandeerd, dat is een stapje verder. Dan wring je ze allemaal de nek om. Dan wil je ze nog niet meer strelen.

Bezoeker: dus die waanzin is ontstaan bij ons geboorte door energieën van mensen rondom ons die zo'n diepe impact hebben gehad op ons.

Gnosticus: Ja, en die zo pijnlijk waren, dat we er ons niet konden tegen beschermen.
Dat heeft ons panische angst bezorgd, als baby, dat heeft geleid tot gespletenheid, en die angst heeft ons misleid. We hebben alles gedaan om voor die angst een veilig onderkomen te zoeken, maar in feite hebben we de angst nog gaan vergroten.
Tot dat ge daar bewust van wordt en zegt: Stop. Nog niet niet meer; Gewoon: Stop.
Ge moet nog niet weten hoe dat het beter kan worden. Nee, stoppen, stop, hoe dan ook, gedaan.

Bezoeker: dus ik zit in een bezetenheid rond relaties en seksualiteit.

Gnosticus: ja, dat het is een ziekelijk geestelijke toestand die goed is als ge daar bewust van wordt, da's heel positief.
Want in feite is heel de wereld, zolang dat hij niet bewust wordt, is heel de wereld, zijn alle mensen, geestelijk ziek. Dat klinkt raar, mag je niet tegen veel mensen zeggen, want...

Bezoeker: ah nee, want in hun ogen zijn wij het die ziek zijn.

Gnosticus: ah ja, wij mankeren iets, tot hoe ver mankeren wij ook iets.
Maar langs den andere kant: wij worden bewust van ons ziek-zijn.
Dat betekend misschien nog altijd niet dat we genezen zijn, maar we vergroten onze ziekte niet meer, doordat we ons er bewust van geworden zijn, dus dat is iets heel anders.
Zie je Vagebond, niks verwijzing of oorzaak te zoeken naar / in de geesteswereld waar geesten die nog ergens rondzwerven zich hebben vastgeplakt aan een mens bv om nog wat zaken uit te leven via die mens.

Alles is energie, zonder twijfel, maar dit idee van geesteswereld en geesten die bezit van mensen zouden nemen is bijgeloof waarin de geesteszieke mens dan zogezegd bezeten is van entiteiten.

Sinds een jaar geleden beweeg ik me dus sterk in sjamanistische kringen, die zeker hun voordelen hebben. Ik sta volledig achter ayahuasca en andere heilige medicijnen ook gekend als entheogenen.
Slechts één nacht Ayahuasca kan het effect van tien jaar therapie hebben verklaart Gabor Maté in deze YouTube video > Ayahuasca, Trauma & Relationships - Dr Gabor Maté - Smart Couple 134

Daar twijfel ik geen moment meer aan.
Wat ik wel resoluut naast mij neerleg is de uitleg in sjamanistische kringen dat ik bezeten zou geweest zijn door entiteiten, wat ik steevast te horen kreeg en krijg in reactie op mijn catharis-verhaal (post #1367 in dit topic) van vier keer in mijn leven een soort van exorcisme beleeft te hebben.
Bijgeloof dus voor mij.
Maar ik doe geen enkele moeite om met mensen uit die sjamanistische kringen die dat bijgeloof koesteren te discussiëren daarover. Iedereen is vrij om te geloven wat hij / zij wil.
Voor mij zijn verhalen over bezetenheid door entiteiten echter puur PROJECTIE.

Wijziging aangebracht door kabu op 4 September 2020 om 03:34.
kabu is offline  
Oud 4 September 2020, 10:51   #1315
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Zo, gisteren dus bij Marianne geweest.....

En toen was het stil...

Behalve dat er hierna alleen nog maar de woorden: poehe, jesus-christus wat heftig was dit over mijn lippen konden komen, my god wat een reis...

Nu bijna het klokje rond geslapen en nog steeds het gevoel alsof me dat nog wel een keer zou kunnen lukken....

Ik kan niet eens vertellen waar ik geweest maar ver weg/of diep was het wel...

Tchaikovsky-Hymn of the Cherubim - Liturgy of St John Chrysostom

ps: en ik wil een zeker persoon via deze weg bedanken dat hij me bij de hand nam en bij me was de hele tijd, want buiten het ver weg zijn was het allemaal ook heel erg spannend en/of eng ook...dus daarom KiSs
Vagebond is offline  
Oud 4 September 2020, 11:42   #1316
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Geen kattepis dat 'levens'-verhaal. Ik kijk er alvast op terug met de de woorden, 'boeiend' en vruchtbaar'.
Dat verhaal dus om aan te geven dat ik niet mee ga in de idee van bezetenheid waaruit dan ook weer het idee van exorcisme ontstaan is, zoals gehanteerd in de Katholieke Kerk, Anglicaanse Kerk, het Protestantisme, Spiritisme, Islam en tenslotte in het sjamanisme, waarin de vaststelling: hij / zij is bezeten van entiteiten gemeengoed is.


Als dat jouw beleving is, het zij zo. Wie ben ik om dat in twijfel te trekken.
Is niet mijn beleving kabu, ik heb er in mijn jeugd verschillende spiritistische boeken gelezen en hoe e.e.a. in het hiernamaals kan werken. Daar hoort ook deze vorm van bezetenheid bij en ik geloof idd dat dat kan net zo als iemand in verbinding kan staan met hogere energieën die iemand naar een hoger plan kunnen helpen, echter ik denk niet dat iemand persee last van hoeft te hebben deze 'negatieve entiteiten' behalve wanneer het dient om iemand naar een hoger plan te helpen, aangezien gelijke energieën elkaar aantrekken, ze zitten perslot op het zelfde level...Hoe dan ook ik vond het vroeger leuk om me met dit soort van zaken bezig te houden, gezien mijn eigen ontwikkeling heb ik e.e.a. al jaren geleden achter me gelaten.

Wat mezelf betreft zit ik dus inmiddels veel meer met jou en franscoir op één lijn.


Citaat:
Zie je Vagebond, niks verwijzing of oorzaak te zoeken naar / in de geesteswereld waar geesten die nog ergens rondzwerven zich hebben vastgeplakt aan een mens bv om nog wat zaken uit te leven via die mens.

Alles is energie, zonder twijfel, maar dit idee van geesteswereld en geesten die bezit van mensen zouden nemen is bijgeloof waarin de geesteszieke mens dan zogezegd bezeten is van entiteiten.
Er zijn legio van mensen die wel degelijk daarin geloven, en is dus wat mij betreft, mbt mijn werk, wel iets waarvan het handig is om iets van te weten, maar dat is mijn idee...



Citaat:
Sinds een jaar geleden beweeg ik me dus sterk in sjamanistische kringen, die zeker hun voordelen hebben. Ik sta volledig achter ayahuasca en andere heilige medicijnen ook gekend als entheogenen.
Slechts één nacht Ayahuasca kan het effect van tien jaar therapie hebben verklaart Gabor Maté in deze

Daar twijfel ik geen moment meer aan.
Wat ik wel resoluut naast mij neerleg is de uitleg in sjamanistische kringen dat ik bezeten zou geweest zijn door entiteiten, wat ik steevast te horen kreeg en krijg in reactie op mijn catharis-verhaal van vier keer in mijn leven een soort van exorcisme beleeft te hebben.
Bijgeloof dus voor mij.
Maar ik doe geen enkele moeite om met mensen uit die sjamanistische kringen die dat bijgeloof koesteren te discussiëren daarover. Iedereen is vrij om te geloven wat hij / zij wil.
Voor mij zijn verhalen over bezetenheid door entiteiten echter puur PROJECTIE.
Dat doe je goed kabu want als ik jou verhaal lees zie ik ook geen enkele vorm van bezetenheid van buitenaf daarin. Maar goed, zoals je zegt is het hun wereld, hun geloof...
Vagebond is offline  
Oud 4 September 2020, 16:07   #1317
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zo, gisteren dus bij Marianne geweest.....

En toen was het stil...

Behalve dat er hierna alleen nog maar de woorden: poehe, jesus-christus wat heftig was dit over mijn lippen konden komen, my god wat een reis...

Nu bijna het klokje rond geslapen en nog steeds het gevoel alsof me dat nog wel een keer zou kunnen lukken....

Ik kan niet eens vertellen waar ik geweest maar ver weg/of diep was het wel...
Zeer mooi en herkenbaar. Is weldadige healing geweest bij je zo te lezen.
Ik (en mijn vriend Jan) heb ook zowat klokje rond geslapen als gevolg van de rapé / kambo gistervoormiddag.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Da's prachtige muziek waarnaar je al eerder naar gelinkt heb (luister en nu weer naar) en die ik gebruikt heb vorige week vrijdag naast andere muziek tijdens mijn solo-psilocybine trip.
Merci hiervoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
ps: en ik wil een zeker persoon via deze weg bedanken dat hij me bij de hand nam en bij me was de hele tijd, want buiten het ver weg zijn was het allemaal ook heel erg spannend en/of eng ook...dus daarom KiSs
Wie is die persoon?
Ik denk aan Boeddha, Jezus en Co.
kabu is offline  
Oud 4 September 2020, 16:16   #1318
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Schaduw en projectie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wat mezelf betreft zit ik dus inmiddels veel meer met jou en franscoir op één lijn.
Ah ja, François reken ik ook bij Boeddha, Jezus en Co. KiSs (je muziek speelt nog steeds nu, 'k wordt er emotioneel van).
François is zeker een persoon (de belangrijkste zonder twijfel) die bij me bij de hand nam. Ik bedank hem alle dagen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Er zijn legio van mensen die wel degelijk daarin geloven, en is dus wat mij betreft, mbt mijn werk, wel iets waarvan het handig is om iets van te weten, maar dat is mijn idee...
Ja, er zijn zijn legio van mensen die daarin geloven, ze zijn vrij daarin.
Niks mis met projectie, integendeel.
Onze schaduw bewust maken, dat kunnen wij alleen maar via de omweg van de projectie.
kabu is offline  
Oud 4 September 2020, 16:39   #1319
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
onze schaduw bewust maken, dat kunnen wij alleen maar via de omweg van de projectie.
...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorje Bekijk bericht
wat aannemelijker is, en zelf vast te stellen is,
is dat [boeddha] alles wat er in zijn geest opkwam doorzag als zijn eigen projectie. Toen hij dit doorzag, werd hij er niet meer door bepaald, niets kon hem nog raken, de duisternis (het vasthangen aan ego) werd voorgoed verlicht.
...
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 4 September 2020, 17:20   #1320
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Zeer mooi en herkenbaar. Is weldadige healing geweest bij je zo te lezen.
Ik (en mijn vriend Jan) heb ook zowat klokje rond geslapen als gevolg van de rapé / kambo gistervoormiddag.
Ja, absoluut, ééntje die echt nodig was en al lange tijd (jaren) op de rit stond tot ik sterk genoeg zou zijn om het aan te kunnen. Mede dankzij ons schrijven, is duidelijk geworden waar om zou gaan draaien.

Na mijn 2e BDE, bazuinde ik, onschuldig als ik was, zonder aanzien des persoons rond wat ik had meegemaakt, waarna ik vervolgens verzwolgen werd door wat ik de ego-ratten noem en daarna bij het oud vuil gegooid, dat laatste had ik wel verwacht, maar wat ik niet verwacht had was dat elke gedachte, incl. hun gevoelens daarbij, die deze ratten verder nog over mij hadden bikkelhard bij me binnen bleven komen maar. Dat had tot gevolg, ik was als een baby, dat ik thuis in de stoel zat en enige wat ik nog wilde was sterven omdat hun gedachten, hun waarheid, als waarheid bij me binnen kwam. Met andere woorden ik geloofde hen. Ik heb twee dagen zo gezeten en toen kwam er hoge energie in de vorm van een man naar me toe en die heeft toen een soort van patch op het open kanaal dat ik was gelegd, omdat ik het anders niet zou hebben overleefd in de letterlijke zin van het woord. Vervolgens gebood hij dat ik moest gaan eten en drinken want ik gunde mezelf niks, ik verdiende het niet nog langer te leven, en hij gebood me naar buiten te om iets 'leuks' te gaan doen. Naar buiten gaan....man ik was doodsbang dat zodra ik mijn neus buiten de deur zou steken de mensen aan me zouden zien wat ik was om mij vervolgens in mekaar te gaan slaan. Maar goed ik heb toen alle moed bij mekaar geraapt en ben gegaan, van af toe ging het iets beter...

Dit nu verteld hebbende, die innerlijke patch is er gisteren af gegaan, en daar was nogal wat voor nodig, zowel vanuit de buitenwereld als innerlijk van iemand van wie ik dat een poosje terug niet verwacht zou hebben, omdat ik werkelijk doodsbang was vanwege dat verleden waarover ik zojuist vertelde en me dus met hand en tand verzette. Maar goed hij is er af, en ik leerde ook nog even snel hoe met ego-ratten om te gaan en op het laatst stond deze hier, sinds lange tijd (jaren), weer op haar voeten. En nu is het afwachten hoe e.e.a. zich gaat uitwerken.

Citaat:
Da's prachtige muziek waarnaar je al eerder naar gelinkt heb (luister en nu weer naar) en die ik gebruikt heb vorige week vrijdag naast andere muziek tijdens mijn solo-psilocybine trip.
Merci hiervoor.
I know. Ik luister al de hele dag in herhaling naar Tchaikovshy. De ruimtelijkheid in het stuk, ik heb er geen woorden voor....


Citaat:
Wie is die persoon?
Ik denk aan Boeddha, Jezus en Co.
Dat durf ik niet te zeggen, want ik ben bang dat deze persoon zich er niet van bewust is hoe zeer hij me geholpen heeft. Ik geef echter 1 aanwijzing....We hebben de sessie buiten gedaan en toen we voor de nabespreking naar binnen gingen sprong er een kikker mee naar binnen...., dat zou voldoende moeten zijn..... KiSs
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.