Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 September 2020, 17:30   #1321
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ah ja, François reken ik ook bij Boeddha, Jezus en Co. KiSs (je muziek speelt nog steeds nu, 'k wordt er emotioneel van).
François is zeker een persoon (de belangrijkste zonder twijfel) die bij me bij de hand nam. Ik bedank hem alle dagen.
KiSs

Citaat:
Ja, er zijn zijn legio van mensen die daarin geloven, ze zijn vrij daarin.
Niks mis met projectie, integendeel.
Onze schaduw bewust maken, dat kunnen wij alleen maar via de omweg van de projectie.
Precies, zeker wanneer we ons gaan bedenken dat alles wat bij om ons heen zien en/of ervaren niets anders dan een projectie is.
Vagebond is offline  
Oud 4 September 2020, 17:48   #1322
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat durf ik niet te zeggen, want ik ben bang dat deze persoon zich er niet van bewust is hoe zeer hij me geholpen heeft. Ik geef echter 1 aanwijzing....We hebben de sessie buiten gedaan en toen we voor de nabespreking naar binnen gingen sprong er een kikker mee naar binnen...., dat zou voldoende moeten zijn..... KiSs
Tjonge spannend . Misschien als je een paar liter water zou drinken dan wordt je wat loslippiger.
Fer is offline  
Oud 4 September 2020, 20:02   #1323
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
...



...
Mooi inzicht Dorje. Weet ik al minstens 10 jaar.
Het realiseren is echter wat anders, dat houdt sterven voor je sterft in en dat is niet iedereen gegeven.
kabu is offline  
Oud 4 September 2020, 21:08   #1324
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Mooi inzicht Dorje. Weet ik al minstens 10 jaar.
Het realiseren is echter wat anders, dat houdt sterven voor je sterft in en dat is niet iedereen gegeven.
Het is niemand gegeven. Daarom is het aangewezen door te pakken op die iemand uit de velen (iedereen) te zijn, en zelfs op bewustzijn of liefde te zijn. Maar de iemand wil liever geloven dat hij gestorven is voor hij sterft, of wil liever invullen met ervaringen, ideeën en mooie woorden wat hij is, dan te ont-dekken wat hij werkelijk is (het ontdoen van al die ervaringen, ideeën en mooie woorden die het bedekken).
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 4 September 2020, 21:11   #1325
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja, absoluut, ééntje die echt nodig was en al lange tijd (jaren) op de rit stond tot ik sterk genoeg zou zijn om het aan te kunnen. Mede dankzij ons schrijven, is duidelijk geworden waar om zou gaan draaien.
aha, bewustzijn schreef en bewustzijn las.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...
Dit nu verteld hebbende, die innerlijke patch is er gisteren af gegaan, en daar was nogal wat voor nodig, zowel vanuit de buitenwereld als innerlijk van iemand van wie ik dat een poosje terug niet verwacht zou hebben, omdat ik werkelijk doodsbang was vanwege dat verleden waarover ik zojuist vertelde en me dus met hand en tand verzette. Maar goed hij is er af, en ik leerde ook nog even snel hoe met ego-ratten om te gaan en op het laatst stond deze hier, sinds lange tijd (jaren), weer op haar voeten. En nu is het afwachten hoe e.e.a. zich gaat uitwerken.
ahzo, weer op je voeten sinds lange tijd (jaren).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
I know. Ik luister al de hele dag in herhaling naar Tchaikovshy. De ruimtelijkheid in het stuk, ik heb er geen woorden voor....
Ik had men solo-psilocybine trip de dag erop, zaterdag, gepland. Maar vorige vrijdag brak er een prachtig onweer los met donder, bliksem en regen die op mijn dakraam kletterde. Ik dacht: 'dit is het moment!' en at twee blokjes van mijn 5 blokjes bevattende speciale chocolade reep die psilocybine bevat op (@Fer: voor 35 € te koop te Geel) en van 17 tot 22u lag ik te luisteren naar wondermooie muziek op YouTube die ik vooraf geselecteerd had, waaronder die van jou. Het leek wel georchestreerd door elkaar te lopen die YouTube muziek en de muziek van de woeste natuur elementen buiten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat durf ik niet te zeggen, want ik ben bang dat deze persoon zich er niet van bewust is hoe zeer hij me geholpen heeft. Ik geef echter 1 aanwijzing....We hebben de sessie buiten gedaan en toen we voor de nabespreking naar binnen gingen sprong er een kikker mee naar binnen...., dat zou voldoende moeten zijn..... KiSs
Ow, ik meen een profiel van de persoon te hebben!
Is e'm dit?
kabu is offline  
Oud 4 September 2020, 21:15   #1326
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Het is niemand gegeven.
...

Daarvoor is de aanwijzing: d o e gedegen zelfonderzoek.
Nowee is offline  
Oud 4 September 2020, 21:17   #1327
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
@kabu: Het is niemand gegeven. Daarom is het aangewezen door te pakken op die iemand uit de velen (iedereen) te zijn, en zelfs op bewustzijn of liefde te zijn...
Tsjonge tsjonge, je neus moet nogal gaan krullen zijn sinds forumlid Guido je wat schouderklopjes heeft gegeven.
Acht je jezelf nu net als hij al doorgepakt zijnde ook?
kabu is offline  
Oud 4 September 2020, 21:19   #1328
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
...

Daarvoor is de aanwijzing: d o e gedegen zelfonderzoek.
Mister "doe gedegen zelfonderzoek en drink veel water" kom ook ten tonele.
Vagebond's stekkie wordt hot!
kabu is offline  
Oud 4 September 2020, 21:20   #1329
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
@Vagebond: Tjonge spannend . Misschien als je een paar liter water zou drinken dan wordt je wat loslippiger.
kabu is offline  
Oud 4 September 2020, 21:23   #1330
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu: KiSs

Precies, zeker wanneer we ons gaan bedenken dat alles wat bij om ons heen zien en/of ervaren niets anders dan een projectie is.
JaKnIk
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.